I DAG HAR JEG TRENT

ANNONSE- Sportsklinikken

Hei dere! 

Nå skulle jeg egentlig vært på boklanseringen til Pilotfrue, men i stedet ligger jeg i sengen. Jeg hadde min første PT-time i dag, og jeg er seriøst helt merkelig i kroppen. Jeg føler meg syk. Jeg vet ikke om det kun er fordi jeg ikke har trent på 4/5 år, eller om jeg faktisk begynner å bli syk. For ja, jeg har ikke trent på 4/5 år. Det er nesten litt flaut for meg å innrømme, men kanskje det kan være grunnen til at jeg føler meg dårlig? Er det noen andre som har opplevd det? Jeg håper hvertfall at jeg føler meg sånn fordi kroppen har fått seg et lite sjokk. Haha! 

Jeg tenkte jeg kunne fortelle litt om treningen i dag. Jeg har undervurdert meg selv skikkelig. Jeg trodde ikke jeg skulle klare å løfte mer enn to kilo, så jeg startet med det. Heldigvis hadde jeg en PT som fulgte med, og han fortalte meg at jeg veldig fint kunne gå opp noen kilo. Gjett hvem som etterpå tok knebøy med en 15 kilos vekt i hendene. MEG!! Dere tenker sikkert at det er lite, men jeg ble faktisk skikkelig imponert over meg selv. Jeg merket også at jeg synes treningen var mye morsommere da jeg begynte å få til ting. Før har jeg følt meg dum, og ikke minst svak når jeg har vært på trening. Nå derimot var det så mye bedre, da jeg endelig følte at jeg fikk til noe. 

Jeg har begynt å trene på Sportsklinikken som ligger ved Økern. PT’en finner dere på Instagram om dere søker på @pt.kimandrenordli, og jeg er så fornøyd etter første økt. Jeg har aldri fått noe ut av det å trene på egenhånd, så jeg trengte en PT for å komme i gang. Han pushet meg virkelig, og han forklarte alle øvelsene utrolig bra. I tillegg er jeg veldig fornøyd med at det er et privat treningsrom. Det er altså ikke et treningssenter med en haug av mennesker, men kun PT’en og meg. Det gjør hvertfall meg mye mer komfortabel, for da får jeg fokusert kun på det jeg skal. 

Nå er jeg så glad for å ha kommet i gang med treningen, og jeg er skikkelig fornøyd med første økt. Jeg kommer nok ikke til å klare å gå imorgen, men det er verdt det. Nå skal jeg bli sterk! Jeg gleder meg til å oppdatere dere videre om treningen, og jeg håper nå at trening endelig kan bli noe jeg vil like. Jeg har troa!

Processed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 preset

 

28 kommentarer
    1. Håper du kan skrive litt om hvordan du opplever PT i forhold til egentrening hvis du har drevet med det tidligere. Jeg føler at jeg snart kanskje må skaffe meg en PT selv hvis jeg virkelig vil få noe ut av å trene på egen hånd.

    2. Du er mitt største forbilde! Har du noen planer om å reise mot Sogn og fjordene? Det er nemlig her jeg bor!

    3. Så bra du har begynt å trene! Trener selv så og si hver dag og jeg elsker det. Det gir deg masse energi og man blir litt lyggeligere etter en treningsøkt🙌🏽hvertfall jeg hehe. Masse lykke til videre med treningen, dette får du til!💪🏽

    4. Er normalt å bli kvalm når man ikke har trent på lenge! Jeg blir iaf det, spesielt når jeg har brukt kjernemuskulaturen!

    5. Er det ikke lett for at du blir veldig tynn siden du har høy forbrenning og I tillegg skal trene?❤️❤️

    6. Det er nok helt normalt å føle seg dårlig etter å ha trent etter så lenge! Jeg har selv hatt det sånn, da jeg danset i helgen måtte jeg bare legge meg ned rett etter. Det verket i kroppen og hodet og jeg slet med å snakke. Jeg sovnet og følte meg bedre dagen etter. Neste dag følte jeg meg fin, så jeg trente den dagen også, da kvelden kom skjedde akkurat det samme! Jeg måtte legge meg ned og slappe av sånn at kroppen fikk hvilt

    7. Hei!
      Når jeg begynte å trene igjen etter bare 2 måneders pause, fikk jeg hele tiden støt i kroppen, trodde det var noe galt med meg. Men bare kroppen som får skjokk.
      Null stress

    8. Ragnhild: blir jo ikke veldig tynn av å trene selv om man har høy forbrenning? Er man tynn og ikke trener, så vil man vanligvis oppleve å gå opp noen kilo og heller legge på seg når man starter å trene. Ikke fett, men muskler selvfølgelig 🙂

    9. Hei! Skjedde akkurat det samme med meg i går, jeg ble uvel, og spydde litt! Men det er heldigvis bare hvis man trener ganske hardt, og gir alt man klarer. Kroppen din er sikkert bare uvant til dette og sliten. Husk at du har nettopp brukt muskler du kanskje ikke har brukt på 4/5 år!!! Da kan det være litt slitsomt å komme i gang😅Men stå på!!!! Ilu!!!😘😘

    10. Jeg har opplevd det samme, det er bare det at den er ikke vant til å trene og når du begynner så synes kroppen din at det er vondt/slitsomt og trene. Når jeg fikk det så trodde jeg det samme som deg, at jeg var syk. Jeg sa i fra til mamma og viskjekket det opp og det var jo bare at det var uvant. Elsker deg😘😘😘💋💋💋💋💋 har du noen ganger tenkt deg til Bærum på Sæteren Gård, for det er der jeg bor😊

    11. Hei, jeg tror at kroppen bare venner seg til å trene! Etter at du har trent burde du spise. Kanskje du ikke har spist nok? Nå burde du bare fortsette å trene! Kroppen blir helt avhengig av det!😹 Håper noen av tipsene mine virket! ~Elsker bloggen din~💕

    12. Har du slanket deg for å få vekk fettet i ansiktet? Tror ikke det går ann på deg, noen er bare sånn genetisk. Kan være superslank men ansiktet er fortsatt stort. Også burde du virkelig ta i og trene! Hjelper ikke å slanke seg sånn som du har gjort og være slapp i fisken, du må stramme ting opp👍🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg