Ukens spørsmål 72

Hei dere!

Hvordan går det med dere? Jeg har holdt meg inne i hele dag, og det er egentlig planen resten av denne dagen også. Som dere kanskje har skjønt, så er jeg ikke helt frisk. Jeg har vært syk i en uke, og det er nok mest sannsynlig influensa. Hoste, tett i nesa, kaldsvetting og kroppen har vært ganske sliten. Det var kanskje ikke det lureste å ta helt av i helgen, men hallo.. Man har bursdag en gang i året. Jeg har derfor kun meg selv å skylde, i og med at jeg fortsatt er dårlig. Derfor holder jeg meg inne i hele dag, i håp om å bli frisk. Jeg har brukt dagen på en serie jeg har begynt å se på, og om dere ikke har sett den går dere glipp av noe. Jeg kan ikke se på serier med for mye handling, rett og slett fordi det kan gå flere uker mellom jeg ser episodene. Jeg faller helt ut.. Derfor ser jeg kun på det folk ville kalt søppeltv, nemlig Kardashians og programmer som det. I dag startet jeg på en annen, nemlig Yummy Mummies. Altså, dere må sjekke det ut. Det handler om gravide damer, som lever det luksuslivet. Hun ene er opphengt i merkeklær, og ungen som ikke er født enda har tidenes garderobe. Hun har handlet klær helt frem til den er 14 år gammel, og ungen er ikke en gang født?? Haha, jeg er avhengig nå.

Siden jeg ikke er helt i slaget, så tenkte jeg å svare på ukens spørsmål. Planen var egentlig å gjøre det på søndag, men i og med at jeg ble overrasket rakk jeg det ikke. Håper dere liker svarene!

 

Har du tenkt på å bli helt vegetarianer?

Jeg har ikke spist kjøtt på snart tre uker nå, men jeg skal innrømme at jeg synes det er litt utfordrende. Derfor har jeg spist fisk, fordi jeg er ganske kresen i matveien. Jeg kunne kuttet ut kjøtt, men da hadde jeg nok fortsatt å spise fisk og sjømat. Jeg tror ikke jeg ville spist kjøtt om jeg hadde fått det servert nå, men man vet aldri. Jeg er redd jeg nå sier jeg skal bli vegetarianer, og at jeg da kanskje spiser kjøtt en dag og får kjeft for det. Sånn som ting er nå spiser jeg ikke kjøtt (bortsett fra fisk), og jeg tror og håper jeg fortsetter sånn.

Har du tatt restylane?

Nei, det har jeg ikke. Jeg tror aldri jeg kommer til å ta det heller. Jeg er kjemperedd for å ødelegge leppene mine, og at jeg ender opp med å se ut som en and. Jeg synes personlig at for mye restylane ikke er fint, og at naturlige lepper er det fineste!

Er du grunnen til at Ingrid og Erik gjorde det slutt?

Absolutt ikke! Jeg synes det er veldig rart at enkelte nekter å tro at man kan ha guttevenner. Det virker som at så fort en gutt og en jente henger, ja da har de en greie. Erik er kun en god kompis, og vi kunne aldri blitt noe. Erik og jeg ble som søsken på Farmen, og vi støttet hverandre veldig der. Aleks og Erik er også gode kompiser, og de trener ofte sammen. Aleks har aldri reagert på at jeg har vært med Erik, og jeg tror ikke han synes det er noe rart at vi var close på Farmen.

I den ene episoden av Farmen ser man du har p-piller på nattbordet. Hvorfor brukte du det på Farmen?

Det har jeg ikke fått med meg at ble vist, men jeg gikk på p-piller inne på Farmen. Jeg brukte det ikke som prevensjon der inne, men for å hoppe over mensen. Jeg ville ikke ha mensen på gården, rett og slett fordi vi ikke hadde dusj og i tillegg får jeg veldig vonde smerter. Derfor gikk jeg heller på pillene for å slippe det der inne.

Føler du at du har endret deg mye etter du ble kjent?

Nei, egentlig ikke. Eller jeg har vokst mye siden Paradise Hotel, men det er kanskje ikke så rart selvom det bare er to år siden. Jeg blir jo eldre, men jeg føler jeg kun har endret meg positivt. Jeg føler jeg er samme jenta som det jeg var for fem år siden, bare litt eldre. Hadde jeg endret meg negativt tror jeg både venner og familie hadde satt meg på plass, haha!

Hvorfor er du på jodel?

Det virker som at folk tror jeg er på Jodel konstant, men det er jeg ikke. Jeg sjekker innom et par ganger om dagen, også får jeg ofte tilsendt om det står noe om meg. Jeg tror nok det er mange andre bloggere som også er innom, men som kanskje ikke vil innrømme det. Jeg synes ikke noe om disse gossipgruppene, for det står veldig sjeldent noe positivt der. Jeg synes det er trist at det finnes et sted der folk kan skrive så mye vondt om andre anonymt. Jeg håper de som skriver negativt tar noen runder med seg selv i blant, og kanskje tenker over hvordan det faktisk er for de som de skriver om. Vi er unge jenter og gutter, som har laget vår egen arbeidsplass. Som prøver å gjøre noe som kanskje er litt annerledes, og som synes det vi gjør er gøy. Jeg synes det er så kjipt at noen da skal prøve å trykke enkelte av de ned hver eneste dag gjennom å være anonym. Jeg synes det er kult at unge jenter og gutter får til ting på egenhånd, som tør å gå sine egne veier og kanskje kunne leve av det i lang tid fremover. Kan vi ikke heller heie litt på hverandre, og unne hverandre kule ting som skjer? Greit nok at vi bloggere kan drite oss ut i blant, men det gjør alle mennesker. Forskjellen er at når vi som er offentlige gjør det, ja da blir vi skrevet negativt om på en app med flere tusen anonyme mennesker. Det er en stor forskjell å diskutere noe en blogger har skrevet, enn å skrive at for eksempel en blogger er en dårlig mor. Det må være det verste for en mor å lese, og jeg er helt sikker på at ungene vil synes at sin mor er den beste. Jeg håper dere forstår hva jeg mener, selvom dette kanskje ble litt langt. Jeg elsker derimot flausergruppa på jodel, den er morsom. Gossipgruppene derimot burde kanskje ikke eksistert, eller at det hadde vært mer strengt om hva man kunne skrevet der.

Hva gjorde dere om dere fikk mensen på Farmen?

Vi hadde heldigvis (!!) en eske på utedoen med tamponger og bind. Om de ikke hadde gitt oss det hadde det faktisk bare vært ekkelt. Haha!

Kunne du hatt et åpent forhold?

Nei, det ville ikke vært noe for meg. Jeg har ikke behov for å ligge med andre enn kjæresten min og jeg er fornøyd med hvordan forholdet vårt er nå.

Er du sjalu i forholdet ditt?

Nei, det vil jeg ikke si jeg er. Jeg lar han gjøre alt han vil, og han vet jo hvor grensen går. Jeg har aldri vært en som har blitt sur for at han skal på byen, eller for at han snakker med andre jenter som venner. Når jenter åpenbart prøver å gjøre meg sjalu blir jeg egentlig mest oppgitt.

Skal du kjøpe minigris?

Hallo, jeg kunne hatt en minigris nå. Jeg blir nesten litt lei meg av tanken, fordi jeg var så innstilt på å skulle ha en. Aleks hadde planer om å gi meg en i bursdagsgave, og jeg ville virkelig ha en. Heldigvis fikk jeg snakket med folk som har erfaring med griser, og da skjønte jeg fort at det ikke ville gått. Minigriser i Norge kan veie opp til 80kg, og trenger til slutt veldig stor plass. I USA for eksempel får man tak i griser man faktisk kan ha hjemme, men i Norge er ikke det lov å avle frem så små (noe som er bra, for grisene kan få problemer). Jeg må derfor legge fra meg tanken om gris, men jeg håper jeg kan kjøpe griser i fremtiden. Om jeg en dag flytter til et hus skal jeg bygge et fjøs utenfor, der jeg kan ha masse griser.

Hvor mye kostet leiligheten din?

Den kostet litt over 5,5 millioner. Det er så dyrt for leilighet i Oslo, og tanken på at jeg kunne fått en like stor leilighet i Bergen til en mye lavere pris irriterer meg. Likevel vil jeg bo i nærheten av familien, og jeg vil ikke flytte fra Oslo enda. I den jobben jeg har skjer alt i Oslo, og da vil jeg ikke flytte til en annen by. Leiligheten står forresten klar i 2020 til de som har lurt på det. Jeg har kjøpt nybygg, og de har ikke begynt å bygge opp leilighetene enda. Jeg håper de starter snart, for jeg gleder meg sånn!

Fikk du ikke snakke med Aleksander mens du var på Farmen?

Nei, og aner dere hvor fælt det var? Dette er uke 4 på Farmen, og det vil si at vi hadde gått en måned uten å snakke sammen. Det at man ikke vet hvordan det går med kjæresten sin er ikke gøy. Jeg savnet bare å høre stemmen hans, og ikke minst å få vite at alt gikk bra hjemme. Jeg tror ikke dere skjønner hvor mye jeg savnet han..

Hvorfor har du ikke postet video på en uke?

Fordi jeg har mistet overgangen til minnekortet IGJEN. Hvordan er det mulig? Vi har jo pusset opp leiligheten nå, og jeg husker at jeg sto med den i hånda og lurte på hvor jeg skulle legge den. Jeg har lagt den et smart sted sånn at jeg ikke skulle miste den, men nå husker jeg jo ikke hvor jeg har lagt den. De nye macene har ikke minnekortinngang, så derfor er jeg avhengig av den. Jeg har bedt Aleks kjøpe en ny i dag, så jeg håper han husker det. Om han gjør det kommer det ny video imorgen!

Har du noen spennende prosjekter på gang nå?

Oh yes!

 

18 kommentarer
    1. Du tok ikke med spørsmålet om de fylte potet greiene fra Fridays som du la ut bilde av? De som var fylt med bacon, til tross for at du aldri skulle spise gris mer, og “tilsynelatende” heller ikke kjøtt… synes du skylder å svare på det, er det sånn at du spiste de (og det at du i det heletatt la ut bilde av de) så vet du vel selv at du sier en ting og gjør noe annet.

    2. Hvorfor unngår du å svare på spørsmålet ang den giveawayen du hadde som skulle bli trekt på julaften? Var det bare lureri?

    3. Kan du lage video hvor du reagerer til en episode på farmen? Kanskje neste? Fordi virker som det skjer litt drama med brevet osv

    4. Mattips for kjempegod vegansk/vegetarmat:

      Sjekk ut lovinghut på st hanshaugen. De har burgere, wraps og mye mer. Og d smaker fantastisk

    5. Har du ofte munnsår(herpes)? Ser ut som du alltid har sår på farmen? Hadde du noe for det der inne eller måtte du bare gå sånn?

    6. Jeg pleier ikke kommentere deg selv om jeg kikker innom deg av og til. Du er jo sammen med en bergenser…
      for svingende!…:)
      Hadde bare lyst å si at du skal bare ikke bry deg om dumme kommentarer du får på kjøttspising. Jeg er rimelig sikker på at du er ferdig med det, og skulle ønske du kunne la det bli en ny livsstil for du har slik påvirkningskraft.
      Du trenger faktisk ikke kjøtt, prøv en stund til så tenker jeg du er ferdig med å spise døde dyr.
      Jeg spiser fisk og sjømat, det gjør også to av barna mine. Fisk kan jeg faktisk drepe selv om jeg må, men jeg kan aldri drepe et dyr og spise det…
      Slå til med noen reale vegetaroppskrifter! og kjør på med en mye sunnere livsstil, sunt for både kropp og sjel.
      Du er en flott ung dame!

    7. J kan itj forstå at Aleks like deg. Alle vet at du flørta på gården med Erik. Du er den jenta som ødela mellom han og Ingrid. Slutt å lyv til alle som leser bloggen din. J ska i hvertfall slutte å lese den. Bare for mye drama!!

    8. Digger deg, prøvde å nå deg på direct for å fortelle at jeg bruke 600kr på å stemme deg frem i skal vi danse den runden før semifinalen. Fikk aldri svar, men digger deg uansett

    9. Dritkult at du kutter ned på kjøtt. Bare ta det i ditt tempo og drit i labels, ting trenger ikke være svart/hvitt!

    10. Kan du å Alex legge ut flere videoer sammen?
      På IG har jeg sendt både deg å Alex en video av dere. Jeg heter Emma..her😂😘😘 hadde betydd utrolig mye vis du hadde sett den å sendt Dm om du likte den. Brukte lang tid på den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg