SKOLEBESØK

ANNONSE- EF

Hei dere!

I går fikk vi endelig besøkt skolen til EF her i Nice. Vi er jo her for å vise dere skolen, og hva man kan gjøre rundt her. Derfor prøver jeg å fortelle så mye som mulig av det vi gjør her på bloggen, slik at om dere enten er her på ferie eller språkkurs, så får dere noen tips. Som dere allerede vet, så elsker jeg Nice. Jeg har virkelig falt for dette stedet, og det er ikke siste gang jeg drar hit. Så fort Aleks er kvitt flyskrekken sin, er dette et sted jeg virkelig vil vise han. Hvert fall, i går fikk vi besøke skolen og fikk oss en liten omvisning der. Skolen lå rett ved strandpromenaden, noe jeg vil si er en perfekt beliggenhet. Fra hotellet vårt tok det 10 minutter å gå, så det ligger veldig bra til. Skolen var superfresh og veldig moderne. Det var veldig hyggelige folk som jobbet der, og vi møtte også noen veldig søte jenter fra Norge.

Kjolen er fra Mango.

Jentene vi møtte hadde vært i Nice siden September, og lærer seg nå fransk gjennom EF. De fortalte at de var utrolig fornøyde med opplegget, og at de fikk gjøre så mye mer enn å bare sitte på skolebenken. De har fått reise mye rundt for å oppleve ting, og hadde vært på flere turer rundt i Frankrike og også Italia. De var på skolen i noen timer om dagen, og undervisningen virket veldig spennende. Også litt skummelt at man bare blir kastet inn i fransken, men de hadde jo blitt så flinke. Jeg fikk spurt om noen setninger på fransk, og de skravla i vei. Jeg overhørte også en samtale hun ene hadde med en lærer, og det imponerte meg så mye at fransken hennes var så bra. To skikkelig søte jenter, som jeg ønsker masse lykke til på eksamen i dag. For i dag har de nemlig eksamen, og etter det jeg hørte er jeg veldig sikker på at det vil gå kjempebra!

Over her ser dere noen bilder av skolen, og som dere ser- den ser skikkelig bra ut! Det virket faktisk så hyggelig på denne skolen, og det virket som at det var et veldig bra miljø. Da vi kom satt det mange sammen i kantinen, oppe i sofaene og rundt på bordene og jobbet med skolearbeidet. Jeg tipper de hadde fri akkurat da, men folk jobbet med skolearbeidet likevel. Jeg tenker derfor at det de holder på med er spennende. På skjermen over ser dere også hva slags aktiviteter elevene kunne være med på denne uken. Blant annet tur til Monaco, bowling og oppleve steder i Nice. Dette må være perfekt for de som velger å dra alene på et språkkurs, for da har man masse tid til å bli kjent med de andre elevene. I tillegg er det ikke kun skole, skole, skole. Her får man oppleve masse i tillegg, noe jeg synes er perfekt!

Det er forresten ikke sånn at det kun er unge som drar på disse språkkursene. Her er det også eldre, som for eksempel trenger et språk til jobben sin. Flere drar også for å lære seg språk til de skal på ferie, noen gjør det før de skal ta opp et språk i Norge og andre fordi de vil lære seg nye språk. Man kan også velge mellom kurs på alt fra 2- 52 uker, så her kan man velge hvor mye man selv vil lære. Det er også kursstart hver eneste mandag, så man kan dra når man ønsker det. Det finnes også intensivkurs for de som måtte ønske det, og det er også mulighet for å bo på en campus eller hos en vertsfamilie. Visste dere forresten at lånekassen og EF jobber sammen for å få norske studenter ut i verden? Velger du et språkkurs med EF på tre måneder til ett år kan du søke om studiestøtte fra lånekassen til spansk, fransk, tysk og italiensk. Om jeg en gang vil lære meg et nytt språk, så vil jeg helt klart dra med EF. Det virker så trygt, og også morsomt. Jeg kan fort bli rastløs av å gjøre det samme hele tiden, og da spesielt for eksempel skolearbeid. Her derimot lærer man også masse om landet, får reise rundt og får lære språket i praksis.

Man kan dra på språkkurs i 52 land, og man kan lære seg hele 11 språk på EF sine kurs. Om noen er interesserte, og vurderer Nice. Altså, gjør det! Jeg tror ikke du vil angre, for stedet her er fantastisk. Det er masse kult man kan oppleve her. For eksempel turer til Monaco, Cannes eller en togtur på fire timer til Milano. Masse bra restauranter, fine steder, digg temperatur, fresh skole og nye venner. JA, TAKK! Nice er et av de fineste stedene jeg har vært♡ Vil dere lese mer om destinasjon NICE og laste ned en brosjyre, kan dere trykke HER!

2 kommentarer
    1. Jeg skal til Frankrike i sommer men jeg veit ikke helt hvor vi skal for jeg er jo bare 10 år og er ikke så kjent med steder men avadfall så håper jeg at stedet vi skal til er Nice fordi det høres så fint der

    2. Kan hende jeg tar feil, men var ikke du med i en episode av Megafon en eller annen gang? I sånn dilemma greie. Kan hende det bare var en som ligna

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg