KLARTE JEG NYTTÅRSFORSETTENE? + NYE

Hei dere!

Det er så sykt, men samtidig trist å tenke på at dette er den siste dagen i 2018. 2018 har virkelig vært mitt år, og jeg har fått oppleve mye mer enn jeg kunne drømt om. Jeg har fått gjort så mye kule ting, som jeg alltid kommer til å kunne se tilbake på. Jeg vil at 2018 skal fortsette, for jeg er nesten litt redd for at 2019 ikke skal bli så bra. Vi får krysse fingrene!

I fjor lagde jeg en liste med nyttårsforsetter, og nå tenkte jeg å se om jeg har klart noen av de. Jeg husker faktisk ikke hva jeg skrev ned i fjor, så det blir veldig morsomt å se om jeg har klart noe. Jeg kommer ikke til å ta med alle punktene, men jeg tar med de største.

NYTTÅRSFORSETTER FOR 2018: 

Kjøpe leilighet– Denne fikk jeg ikke til. Året var dessverre for hektisk, men dette nyttårsforsettet tar jeg med meg inn i 2019. Jeg hadde virkelig planer om å få det til i år, og jeg sjekket finn så og si hver dag. Jeg føler aldri jeg fant den perfekte leiligheten, for jeg vil virkelig at den skal være perfekt. Jeg kan gjerne kjøpe et oppussingsobjekt, men alt med beliggenhet, felleskostnader, byggeår og alt det er noe jeg er veldig obs på. Jeg fant ikke den perfekte leiligheten i 2018, men jeg er helt sikker på at jeg finner den i 2019!

Oppleve nye steder- Nja, jeg fikk hvertfall opplevd et nytt sted. Jeg var jo i Los Angeles i mai, også var jeg jo i Mexico på starten av året. Denne gangen fikk jeg jo oppleve litt av Mexico også, så jeg vil si at jeg har fått oppleve noen nye steder. Jeg håper på mer reising i 2019! Det er så mange steder jeg vil besøke, og jeg drømmer meg bort når jeg ser reisebilder på insta daglig. Nei, i 2019 skal jeg oppleve mer, selvom jeg fikk dratt noen nye steder i år også.

Ta lappen- Åherregud, når jeg ser nedover denne listen skjønner jeg at det er mye jeg ikke har fått gjort. Lappen ja, hvor skal man starte? Jeg var jo så godt i gang.. Jeg har bil, noe som er helt idiotisk i og med at jeg ikke kan kjøre den selv. Jeg skal ha som et mål å ta teorien i løpet av de neste månedene, så trenger jeg noen kjøretimer til, også er jeg klar for oppkjøring. Jeg er så nærme, så det er så dumt av meg at jeg ikke bare gjør det. Jeg skal innrømme at jeg er skikkelig stresset for å stryke, fordi jeg har virkelig null kontroll i trafikken. Og da mener jeg ikke når jeg kjører selv, men når jeg skal forklare veien til andre. Det har hendt at vi har kjørt enveiskjøringer, steder som er sperret av osv. på grunn av meg. Jeg er redd, haha!

Trene- DET HAR JEG GJORT! Jeg har både hatt noen timer med personlig trener, og jeg har trent i flere måneder i strekk under skal vi danse. I fjor trente jeg ikke en eneste gang, så dette året har vært en stor forbedring på den fronten. Jeg skal ikke sitte her og si nå at jeg hadde trent på egenhånd om det ikke hadde vært for skal vi danse, for det hadde jeg ikke. MEN jeg er fornøyd!

Vegetarianer i en uke- Det har jeg vært! Det var en periode etter farmen der jeg ikke klarte tanken på kjøtt. Jeg brakk meg av tanken, så det er litt synd at jeg startet å spise det igjen. Likevel kan jeg si at jeg spiser kjøtt mye sjeldnere nå enn hva jeg har gjort tidligere. Jeg er så imponert over hvor mye digg mat som er vegetar, og jeg skal helt klart ikke gå tilbake til å spise så mye kjøtt som det jeg gjorde før. I tillegg har jeg jo sluttet å spise gris, og jeg tror helt seriøst jeg aldri kommer til å spise det igjen.

Ha meetup- Det har jeg hatt en del av, både med vinterlyd og andre ting. Det har vært så gøy å reise rundt i landet for å hilse på dere! Jeg synes det å ha meetup er så gøy, og jeg koser meg alltid skikkelig. Dere er så hyggelige, og jeg setter så stor pris på at dere kommer. Jeg skal virkelig få til flere i 2019, og da i andre byer også. De siste månedene har jeg kun hatt i osloområdet, så neste meetup blir i en annen by. Klarer noen å gjette hvor?

Slippe en egen kolleksjon- Jeg vil si at jeg kan krysse av denne, for jeg fikk jo faktisk designe min egen klokke. Det var så sinnsykt gøy å få lov til å bestemme hvordan noe skulle se ut selv. Jeg elsker det å være kreativ, så jeg har så lyst til å få til flere ting som det i fremtiden. Jeg er så stolt og så takknemlig for at jeg fikk den muligheten!

Gjøre mer TV- Denne kan jeg hvertfall krysse av, haha! Jeg tipper garantert noen er lei av å se meg på skjermen, men dessverre dukker jeg opp masse fremover også. Jeg elsker å gjøre TV, og jeg synes det er så morsomt å se hvordan alt fungerer. Jeg har fått gjort så mye TV dette året, og det hele startet i Mexico. Da fikk Aleks og jeg prøve oss som programledere i veien til pærra, så var det farmen, deretter skal vi danse og så bloggerne. Er det et punkt jeg kan si meg fornøyd med, så er det dette!

Gi bort til noen som trenger det- Dette punktet tror jeg aldri jeg kan gjøre bra nok. Det er så mange andre der ute som har det langt fra så bra som jeg har det, noe som er utrolig trist. Jeg prøver hvertfall å gi penger til uteliggere, jeg har gitt bort masse klær og vippset når det har vært auksjoner (kaller man det det?). Jeg har fått gjort noe, men neste år vil jeg bli enda flinkere på dette punktet!

NYTTÅRSFORSETTER FOR 2019

    1. Gjøre det mye bedre i mine sosiale medier.
    2. Gripe mulighetene jeg får, selvom jeg føler jeg er god på det allerede.
    3. Gjøre flere samarbeid der jeg kan skape ting, og designe selv. Det er så gøy!
    4. Finne noe innenfor trening som jeg liker.
    5. Ha fler meetups.
    6. Kjøpe leilighet.
    7. Gjøre mitt beste med å bli ferdig med lappen.
    8. Oppleve nye steder.
    9. Gjøre mer TV om muligheten byr seg.
    10. Bli flinkere til å ikke si ja for å gjøre alle andre glad. Jeg må fokusere på meg selv, og hva jeg faktisk vil selv.
    11. Lytte til kroppen min. Er jeg sliten, så skal jeg få ta en dag av.
    12. Være enda flinkere til å være med familie og venner.
    13. Bli flinkere til å gi til de som trenger det.
    14. Få en mer strukturert hverdag, og sette av faste timer til jobb.
    15. Bruke mindre penger på taxi og spise ute.
    Det var noen av mine nyttårsforsetter for 2019, så får vi se neste år om jeg har klart noe av det. Jeg klarer egentlig aldri å gjennomføre nyttårsforsett, men etter å ha sett at jeg klarte noen på lista for 2018, så ble jeg gira. Jeg gleder meg skikkelig til å se hva dette året bringer. Jeg må si at 2017 og 2018 har vært mine absolutt beste år, så 2019- du får ikke skuffe meg!

 

 

10 kommentarer
    1. Fine nyttårsforsett! 🤗 Jeg tok selv lappen for tre måneder siden, og var som deg, livredd for å stryke. Du må egentlig bare stole på deg selv, følge trafikkreglene og ikke stresse. Så må du huske på at de fleste sensorene vil det beste for deg, de er ikke ute etter å stryke deg liksom. Ikke kjør for fort, men heller ikke alt for seint. Du lærer jo også mye av å ta teorien, mtp trafikkregler osv. Nei detta går bra Martine, jeg har trua! Lykke til hvertfall🤗

    2. På Jessheim danseskole så kunne du jo meldt deg på innenfor trening? Du kan velge hva slags type danser du vil velge. Men det er ikke sånn pardans da. Det er Jaaa moderne hiphop breakdance klassisk ballet tåspiss og noen flere. Tror du ville likt det. Det er delt inn i aldersgrupper så du kommer liksom ikke med de som er 17-18 år. Men du kunne sikkert vært det. Siden du har jo nå danset i flere måneder. Det er ca 40 min med toget fra Oslo s. Et semester varer i et halvt år. I slutten av semesteret er det forestilling. Sånn skikkelig show. Med en tema til forestilling dom f.eks natur. Da er vær gruppe en type ting innenfor natur. Som f.eks ild. Tror du ville likt dette kjempe godt vis du ville gitt det en sjanse. Vis du vill melde deg på så må du gå inn på nettsiden dems. Jessheimdanseskole.icapire.no. Hadde vært driit kult vis du ville blidt med på dette. Går på det selv men jeg er i gruppen 13-14. Jeg har holdt på i 7 år her. Vært år har det vært like morsomt å kult. Trenerne er dansere selv å har virkelig erfaring når det kommer til dette. Du hadde hvertfall fått krysset av ettkryss på lista di. Og i et annet innlegg sa du at du hatet vanlige treningsentre såå dette er jo kanskje noe du kunne likt. Dette er noe helt annet å er nok noe jeg tror du ville likt.😘😘

    3. Hei Martine!! Loveyou!! Men du bør ikke oppleve så mange steder pga Co2 utslippet. Men kan du vær så snill ha en miljøvideo i måneden. For eksempel du og noen venninner drar for å plukke søppel i Oslo. Så ser dere hvor mye dere får tak i!! Og ha en måned som vegeterianer, spør Sofie om hjelp. Og ha reaksjonsvideor på forferdelige ting i naturen. Ta vare på planeten og du er en som påvirker leserne. Gjør det !!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg