Dette vil jeg gjøre i april

HYTTETUR

Nå er jo påsken rett rundt hjørnet, og da pleier jeg nesten alltid å ta en tur på hytta. Jeg vet at noen i familien skal dit, og da henger jeg meg nok på. Pappa pleier alltid å gjemme påskeegg ute til oss, så jeg håper på det i år også. Jeg elsker å være på hytta, og jeg synes det er så digg at den er så nærme. Det er så rart hvordan ting endrer seg såpass mye, for før hatet jeg å være der. Jeg synes det var helt krise om familien hadde planlagt en helgetur på hytta, men nå synes jeg det er så koselig. Jeg vil virkelig få til noen turer dit i april, og spesielt nå som være begynner å bli bedre.

BRUKE TIDEN BEDRE

Jeg er en person som ikke eier rutiner. Jeg vet klokkeslettene jeg har møter eller skal ting, og resten av dagen går til litt småjobbing hele dagen. Sofie og jeg snakket faktisk om dette for litt siden, og jeg føler jeg må gjøre noe med det nå. Sånn som nå er klokken 20.30, og jeg har småjobbet i hele dag. I stedet for å bare være effektiv, og sette av noen timer så gjør jeg heller litt og litt. Jeg har tenkt tanken om å leie meg en kontorplass et sted, slik at jeg har et sted å dra. Det er veldig lett å somle med alt annet når man jobber hjemmefra, og ting blir liksom aldri helt ferdig. En ting jeg gleder meg til med ny leilighet er at jeg kommer til å ha et kontor der. Et sted jeg kan sette meg å jobbe ordentlig, og så ta fri resten av dagen. Sånn som ting er nå er bare slitsomt, og jeg føler jeg kaster bort så mye tid. I stedet for å sitte med jobb hele dagen, så kan jeg jobbe effektivt i noen timer og så ta meg fri. Jeg må faktisk få ordentlige rutiner, og sette opp dagsplaner slik at jeg faktisk får ting gjort. Sånn som nå, i stedet for å gjøre ferdig dette innlegget begynte jeg å skrive i kalenderen min. FOKUS MARTINE!

SPENNENDE PROSJEKTER

Jeg holder på med noen ganske spennende prosjekt om dagen, og jeg er så gira. Jeg vil sette av mer tid til akkurat dette denne måneden, slik at vi forhåpentligvis blir ferdig om ikke så alt for lenge. Eller ting tar jo tid, men sånn at vi i hvert fall kommer skikkelig i gang nå. Jeg vil aller helst gjøre tusen ting om gangen, og derfor er punktet over her viktig. At jeg får skikkelig rutiner, slik at jeg får tid til alt og får ting gjort.

LEGGE VEKK VINTERKLÆR

Dette er kanskje tidlig, og jeg går på den samme smellen hvert år. Altså at jeg rydder bort vinterklærne, tar på tynne jakker og ender opp syk. Men hallo, nå kan man vel snart gjøre det? Jeg lengter så mye etter mer sommerlige klær, og til å kunne gå ut døra uten jakke. Jeg er virkelig et sommermenneske, og jeg er rimelig lei av denne vinteren nå. Jeg har aller mest lyst til å reise, meeeen.. Jeg reiser om en måned og klarer litt mer kulde før den tid.

SPISE MER HJEMME

Vil dere bli litt stolte av meg? Jeg har ikke spist ute siden jeg kom hjem fra Frankrike. Imorgen er det en uke siden, og jeg er ganske stolt over det. Jeg har lagd masse mat hjemme denne uken, og også dratt bort til bestemor og bestefar om jeg vil ha god mat. Haha! Nå skal det sies at jeg ikke har vært så kreativ i matveien, og jeg har spist det samme hver eneste dag. Det har gått i pitabrød med halloumi, salat og masse dressing i. Jeg vil derfor lære meg å lage mer mat denne måneden her, og spise enda mer hjemme. Jeg merker allerede hvor mye jeg sparer på det, og det føles bra. Jeg skal ha som et mål å spise ute maks 2 ganger i uken. Det er en stor nedgang fra å spise ute hver eneste dag, og da flere ganger om dagen.

GÅ TURER

Som dere vet så sitter jeg mye stille i jobben min. Jeg sitter som regel foran en skjerm, eller på et eller annet møte. Jeg er veldig lite i aktivitet, og i tillegg trener jeg jo ikke. Jeg har derfor satt meg et mål om å gå noen turer i uken. Om det så er bort til familien, eller en runde i området. Jeg har ekstremt lite energi om dagen, og mye av grunnen tror jeg er jern og b12 mangelen min. Jeg tenker at nå som det ikke er så kaldt lenger, så burde jeg gå litt mer ute. Jeg har også faktisk lyst til å begynne å trene igjen, og vurderer sterkt å kontakte en PT. Jeg husker at jeg hadde en del energi da jeg trente, og jeg følte meg veldig bra etter en økt. Bortsett fra at jeg var støl i 3 uker etterpå da, hehe..

FIKSE VERANDAEN

Jeg ble så inspirert av broren min og kjæresten hans, for de har akkurat fikset verandaen sin. De har gjort det så koselig, og nå vil jeg gjøre det samme. Jeg har egentlig aldri brydd meg noe om verandaen min, og jeg har aldri brukt den. Likevel er det jo så koselig å kunne sitte på verandaen nå som sommeren nærmer seg, og ikke minst ha vors der (heh, sorry naboer). Jeg vil derfor bruke en dag på å fikse den skikkelig fin, kjøpe utemøbler og gjøre den fresh. Kjøpe blomster og alt det der. Ja, jeg begynner å bli voksen. Haha!

Dette er noe av hva jeg vil gjøre i april. Hva er deres planer? Kanskje jeg får noen tips♡

 

3 kommentarer
    1. Er så imponert over hvordan du og Alexs takler avstandsforhold og hvordan dere unngår å stresse med å flytte sammen osv. Skjønner ikke at dere greier å være så fornuftige. Har nettopp fått meg kjæreste i Oslo (bor i Trondheim) og merket stresser allerede. Har du noen tips til hvordan å unngå sjalusi i forholdet og å ikke forhaste seg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg