Derfor kjøper vi ikke sammen..

Hey, og god helg dere!

Jeg har brukt dagen på å få unna litt jobb, og så dro Aleksander og jeg til bestemor og bestefar. Jeg har enda ikke skjønt det helt at jeg har fått leilighet, og jeg tror ikke det går opp for meg før den faktisk står klar. Et av spørsmålene jeg har fått mest i løpet av det siste døgnet er hvorfor ikke Aleks og jeg kjøper sammen. Derfor tenker jeg å fortelle dere grunnen nå. Jeg ville kjøpe min helt egne leilighet, og Aleksander vil kjøpe en selv. Han har planer om å kjøpe en i Bergen, som han leier ut når han er i Oslo. Aleksander er jo for det meste i Oslo, og jeg føler jo egentlig at vi nesten bor sammen. Jeg tror at Aleksander og jeg kommer til å være sammen i mange år til, men det å kjøpe leilighet sammen er et stort steg. Jeg kunne ha gjort det, men samtidig vil vi vente og heller kjøpe oss noe større sammen om noen år. Ting kommer jo til å være som før uansett, at han bor hos meg når han er i Oslo. I tillegg kommer han til å ha en leilighet i Bergen som vi kan være i når vi er der. Istedet for å da kjøpe en leilighet sammen, så velger vi heller å kjøpe en hver. Når vi har mulighet til det, så ser jeg på det som en bra investering for oss begge!

Det er ikke sånn at jeg ikke vil kjøpe med han, for det vil jeg etterhvert. Jeg tror jo at vi er sammen lenge, men samtidig kan ting skje i et forhold, og da er det kjipt å sitte på en leilighet sammen. Derfor føler jeg at løsningen vi har kommet frem til er mye bedre, altså en leilighet i Oslo og en i Bergen. Aleks har vært kjempeflink han også til å spare opp en egenkapital, så jeg tror ikke det er lenge til han også har skaffet seg en leilighet. YEY! Jeg stresser absloutt ikke med å kjøpe noe sammen enda, for det kan heller skje om noen år. Vi bor jo så og si sammen uansett!

I går dro vi hvertfall ut for å feire leilighet, og vi booket oss et bord på Dinner. De har så sinnsykt god mat der, og jeg må nok si at det er en av mine favorittrestauranter i Oslo. Vi koste oss skikkelig, og maten smakte fantastisk som vanlig!

Fineste♡

9 kommentarer
    1. Veldig, veldig fornuftig gjort 🙂 Mange tenker at når man er kjærester, så må man bo sammen og aller helst eie. Men man må ikke det. Og jeg blir så glad når du fronter det. Det du og Aleks har gjort er virkelig en god investering, i fremtiden når dere eventuelt kjøper noe sammen. Nå har i alle fall du en god fot inne på boligmarkedet. Og det er veldig bra.

      Hilsen ei som har sette alle episodene av bolighjelpen 😂

    2. Blir også doble utgifter til dokumentavgift, strøm, felleskostnader og forsikring blant annet. Men dere har vel regnet på det. Ikke noe problem å kjøpe sammen, man skriver en kontrakt på forhånd, og den ene kjøper ut den andre hvis det blir slutt.

    3. Hei!
      Ville bare si at siden jeg har sett deg på bloggerne denne sesongen syns jeg du virker som en sykt hyggelig, snill og fin jente! Veldig smart og reflektert også.
      Har veldig respekt for deg og det du får til, og tror du har en veldig god innflytelse på mange unge jenter!

    4. Beundrer deg for tankegangen din og for at du er så selvstendig selv om du har kjæreste.

      Jeg har en tendens til å forhaste meg med slike ting, så der har jeg noe å lære av deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg