3 REISER

Hei igjen!

Hallo, jeg tror ikke dere skjønner hvor glad jeg er nå. Som dere kanskje vet, så har ikke jeg vært på ferie på snart ett år. Altså, hvor sykt? Jeg har ikke vært andre steder enn Sverige, og da har det vært jobb. Jeg har savnet så mye å reise, og nå har jeg tre reiser booket. De alle tre er litt på grunn av jobb, men også for litt ferie. Herregud, jeg ser så frem i mot dette. Jeg trenger virkelig litt inspirasjon nå, og det får jeg av å reise. Jeg har også planlagt flere reiser fremover, men de kan jeg heller fortelle om når de er booket. Jeg kan jo heller nå starte med å fortelle stedene jeg skal fremover.

BERGEN

Okei, dere tenker sikkert nå at dette ikke er ferie, men JO. Min favorittby i Norge er Bergen, og jeg liker meg så godt der. Hadde det ikke vært så dårlig vær der, så hadde jeg lett flyttet dit. Jeg skal dit først og fremst for å ha meetup, men jeg har også noen dager til overs der. Jeg SKAL spise på Salsa, min favorittrestaurant. Før spiste jeg alltid biffen der, men jeg får satse på at de har noe digg vegetarmat også. Det er også flere jeg kjenner som er i Bergen mens jeg skal dit, så kanskje det blir en tur ut. Aleks og jeg har vært sammen i to år nå, og jeg har enda ikke vært ute i Bergen. Haha, jeg klarer ikke forstå hvorfor. I og med at det er en del kjentfolk som er der, så kanskje vi tar turen ut. Det hadde vært gøy! Jeg gleder meg også til å se familien til Aleks igjen, for det er alt for lenge siden nå. Aleks og jeg skal forresten ta toget, i og med at Aleks har flyskrekk. Det er første gang jeg skal på en så lang togtur, så det blir spennende. Jeg elsker å ta tog, så jeg kommer nok til å like det.

STOCKHOLM

Neste uke reiser jeg til Stockholm med venninnen min Raija. Jeg skal i et møte der, om noe veldig spennende jeg har på gang. Altså, jeg vet dere vil elske det. Jeg er så gira, og jeg kan nesten ikke vente med å fortelle dere. Jeg skal også noe annet gøy, som jeg virkelig ser frem i mot. Fredric skal være med i den svenske versjonen av Skal Vi Danse, og derfor skal Raija og jeg på premieren. Herregud, så gøy det blir. Kanskje jeg blir litt sjalu av å se Fredric danse med en annen? Haha, neida jeg gleder meg veldig. Vi skal også få shoppet litt, og da på Sephora. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor vi ikke har Sephora i Norge, så derfor skal jeg passe på å få handlet der nå i Stockholm. Jeg tror vi også skal teste utelivet der, for det er seriøst hundre ganger bedre enn i Norge. Denne turen ser jeg skikkelig frem i mot!

FRANKRIKE

JEG SKAL TIL FRANKRIKE!! Jeg reiser dagen etter jeg kommer hjem fra Stockholm, og jeg reiser sammen med Sofie. Vi skal endelig på tur sammen igjen, og denne gangen til Nice. Jeg har aldri vært i Frankrike før, så jeg er så gira. Vi skal også til Monaco en tur på bursdagen til Sofie, og som vi skal kose oss der. Jeg håper virkelig at været er på vår side, og at jeg endelig kan få kjenne litt varme på kroppen igjen. Jeg gleder meg til maten, oppleve nye steder og ikke minst til jentetur. Vi blir der i en uke, og det kjenner jeg at jeg trenger nå. Jeg er så lei av været her hjemme, så jeg krysser virkelig fingrene for at vi får supert vær. Jeg tenker jeg skal fortelle mer om denne turen når det nærmer seg!

Det er noen av mine planer de neste ukene, og alt inneholder reising. SÅ DIGG! Jeg skjønner jo nå at jeg må begynne å pakke, for jeg har bare et par dager hjemme i løpet av tre uker nå. Jeg aner jo ikke hva jeg skal pakke, så jeg må virkelig komme i gang. Er det noen som forresten vet hva slags klær man burde pakke til Frankrike nå? Vi skal som sagt til Nice, og jeg er redd jeg bare pakker sommerklær. Jeg fryser lett, så jeg vil ikke pakke feil. Om noen har tips, så si ifra♡

17 kommentarer
    1. Gjennomsnittstemperaturen ligger på 15 grader i Mars og 17 i April, opptil 25 grader på regnfriedager. Jeg ville ha pakket med en god del lange og bukser for eksempel 🙂 En fin hettejakke som man for eksempel reiser i kan være fint å ha med seg, men du trenger ikke ullsokker og parkas. Var der selv i midten av April, og da hadde vi stort sett bare regnfriedager, og temperaturer på rundt 20 grader. Det varierer veldig, men kan være greit å ha noen varme klær i kofferten også for du vet ikke hvordan været hver dag vil bli.

    2. Toget mellom Oslo og Bergen sies å være en av verdens vakreste togturer. Tok samme tog på mandag, og det skuffer ikke. Nydelig landskap! God tur, og kos deg masse i Bergen!
      PS, de har meldt dårlig vær her i helgen, men hva kan man forvente av Bergen 😂

    3. Hei, en ting jeg har lurt på. Det er flere influencere som mener at man bør være bevist på miljøet ved å for eksempel spise mindre kjøtt og vegetarmat, men så får dere hauger med klær som krever utrolig mange ressurser som forurenser og ikke akkurat bidrar til bærekraftsmålene verden forsøker å løse. I tillegg så reiser flere av dere utrolig mye, noe som forurenser helt ekstremt! Jeg bare lurer på om dere noen gang tenker på at ettersom dere har en så stor påvirkningskraft og når ut til så mange, bør dere ikke kanskje da bruke den til noe fornuftig. Jeg vet at flere av dere gjør det, men har ikke sett mange sette fokus på miljøet, fordi om vi ikke tar tiltak snart så vil det gå skikkelig galt til slutt. Vi i Norge har et utrolig høyt forbruk og det hjelper ikke akkurat at dere hver dag både direkte og indirekte reklamerer for både klær, produkter og reiser. Og ja, jeg skjønner at reklamering er jobben deres og det dere tjener penger på, men det går an å reklamere for tjenester som bidrar til bærekraftig utvikling!

      1. Visste du at 13 av de største tankskipene i verden forurenser nesten like mye som det resten av verden gjør? Så sorry, men overforbruk av klær og å ta et fly som alikevell skal den strekningen betyr svært lite. Vi nordmenn er litt godtroende og tror vi kan redde hele verden. JA, alt hjelper, men det setter ting i perspektiv. Det er luksusbåter, tankskip og plast som er det virkelige problemet vi har her i verden.
        #sorrynotsorry

    4. Et stort pluss at dere tar tog og at du spiser mer vegetarmat. Det er ikke lett å være 100% miljøvennlig, men at du tar noen steg i hverdagen- spesielt når det kommer til mat, gjør en positiv forskjell! Stå på

    5. Jeg var i Nice for litt siden og det var mye varmere enn det værmeldingen meldte, så jeg anbefaler og ta med ganske mange skjørt/shorts! Og singleter, men kanskje en lett cardigan og ha til kveldene!💋Håper dere koser dere masse der, det er veldig fint!

    6. Det bildet over Stockholm innlegget der du har på deg en dunjakke og drikker sjokomelk er merke på den jakken peak performance RAB eller er det bare RAB for den jakke var sykt kul.
      Hvor kjøpte du jakken?

    7. Jeg blir provosert av dere bloggere som skryter og hauser opp reising som det største i verden, som inspirasjon og lykkepåfyll. Det er faktisk hakkende miljøtragisk både det, og et insane klesforbruk, og det er ikke forbilledlig for dere som liksom skal være forbilder for de særs unge som følger dere. At man spiser bittelitt vegansk eller sååå sunt er faktisk nesten ikke viktig da det bryter med næringskjeden, men bloggere har vel lov til alt :/

    8. Kan du please fortelle meg hvor du har kjøpt de nydelige halskjede med medaljon (som du har på flere av bildene på bloggen, også i dette innlegget -har sykt lyst på et sånt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg