Gårsdagen..

Hei dere!

Jeg har fått en del meldinger om hvordan det går med meg etter gårsdagen, så derfor tenkte jeg å skrive litt til dere nå. Jeg trenger å få ut tankene mine, for jeg har ekstremt mange tanker nå. Som flere kanskje skjønte så var jeg veldig skuffet etter dansen var ferdig i går. Så fort jeg hadde fått tilbakemeldingene fra dommerne og poengene mine, så løp jeg bak og begynte å gråte. Jeg fikk en skikkelig reaksjon etter alt sammen, og tårene sluttet aldri. Jeg satt oppe i garderoben, og hadde det ikke greit. Plutselig kom det en dame og fortalte meg at det sto en gjeng nede som ville hilse på meg. Jeg tørket tårene så fort jeg kunne, og løp ned. Jeg visste at dere ville få meg i bedre humør, og det gjorde dere. De jeg møtte sa så mye fint til meg, og selvom jeg egentlig skulle ha møtt opp til briefen, så ville jeg heller bruke tid på de som heier på meg. Jeg er så glad for at jeg løp ned, for alt det fine jeg fikk høre trengte jeg da. Det betydde så mye for meg♡

Jeg er veldig fornøyd med 30 poeng, men jeg føler på en måte at jeg ikke har hatt noe forbedring selv. Jeg har ligget på samme poeng i fire uker nå, og for meg føles det da som at jeg ikke har blitt bedre etter første sending. Jeg vet at det er forskjellige danser, og at dommerne må bedømme etter hva de ser. Likevel føler jeg at det har blitt alt for mye fokus på ansiktet mitt, og det synes jeg er kjedelig. Jeg jobber så hardt med dansingen, og jeg vil heller få høre at jeg har ting å jobbe på med den. Den første episoden var jeg vettskremt. Det så man på ansiktet mitt, og jeg klarte ikke slappe av i det hele tatt. Jeg forstår at dommerne påpekte det da, for jeg så jo redd ut. Samme med andre dansen også, selvom jeg synes uttrykkene mine var bedre da. De to siste dansene derimot har vi jobbet en god del med ansiktet mitt, og i går synes jeg selv jeg smilte masse og jeg hadde det gøy. Likevel kom de samme tilbakemeldingene nok en gang. Jeg er ikke sur på dommerne, men jeg er sur på meg selv. Rett og slett fordi jeg ikke får det til så bra som jeg vil. Jeg vil ha masse uttrykk, men jeg klarer ikke. Jeg får det ikke til, og da blir jeg irritert på meg selv. 

Jeg har også fått meldinger av folk om at jeg kunne jo danse fra før av, og at dansen er lett for meg. ABSOLUTT ikke! For dere som så på Paradise Hotel, så kunne dere se at jeg absolutt ikke kunne danse. Jeg var elendig, og folk lo jo av meg. Jeg danset for mange år siden, men alt av dans forsvant fra kroppen min. I tillegg var det helt andre typer danser enn det jeg holder på med nå. Jeg har slitt masse på treninger, og i forrige uke gråt jeg på trening fordi jeg ikke fikk til ting. Så fort vi får utdelt en dans forteller jeg Fredric med en gang at dette ikke kommer til å gå. Musikken går for fort, stegene er for vanskelige og jeg danser helt i utakt. Heldigvis pusher han meg, og jeg pusher meg selv. Jeg gir ikke opp, og jeg jobber med det helt til jeg klarer de forskjellige stegene. Selvom det føles helt umulig til tider, så prøver jeg så godt jeg kan. Mye er takket være Fredric som har troen på meg, og som ikke lar meg gi opp på trinn jeg ikke får til med en gang. Jeg jobber hardt, og det håper jeg kommer frem. 

Da vi skulle danse street denne uken fikk jeg helt panikk. Jeg gruet meg nesten til treningene, fordi jeg følte meg så dum. Jeg var alt for stiv i kroppen, og det vi skulle gjøre falt meg ikke naturlig i det hele tatt. Jeg prøvde så godt jeg kunne, og jeg er ekstremt glad for at jeg klarte det så bra som jeg gjorde. Jeg er ikke en danser, men jeg prøver hvertfall å bli så god jeg kan. Jeg vil virkelig få til dette, og jeg skal stå på som bare det fremover. Jeg tror dette ga meg et skikkelig kick til å bare jobbe enda hardere, selvom motivasjonen var på bunn i går. Jeg følte alt var feil, og jeg følte selv at jeg ikke har hatt noe som helst forbedring. Jeg er veldig streng med meg selv, men det er fordi jeg vil få til dette her. 

Da de leste opp hvem som var i faresonen i går raste egentlig alt for meg. Jeg hadde hatt en tøff dag allerede, og jeg måtte virkelig kjempe for å holde tårene tilbake. Selvom jeg var sur på meg selv, så ville jeg så gjerne fortsette. Da jeg gikk videre ble jeg så sykt glad, jeg trodde nesten ikke på det først. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere. Jeg er så takknemlig for stemmene jeg fikk i går, og for at dere gjorde så jeg får danse i en uke til. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få takket dere nok, og jeg vil gi dere alle en stor klem♡ Alle meldingene dere sender meg betyr så mye for meg, og jeg setter veldig stor pris på alle fine ord. Jeg skal jobbe kjempehardt denne uken, og jeg skal ikke gi opp uansett hvor vanskelig dette er til tider. Jeg skal stå på, og neste uke håper jeg på å imponere dere skikkelig. Gårsdagen var psykisk slitsom, men nå er jeg klar for en ny uke med trening. Jeg har så mye sinne i meg nå, kun fordi jeg er skuffet over meg selv. Dommerne er ikke grunnen til det, absolutt ikke. De gjør en super jobb, og de vil hjelpe oss til å bli bedre. Jeg er kun sint på meg selv fordi jeg vil få til det her. Vi får håpe det sinnet kommer godt med i neste ukes dans, for da er det nemlig tango. 

 

60 kommentarer
    1. Martine, du er utrolig utrolig god! Det kan være du ikke ser det selv, men du danser sinnsykt bra! Jeg er sikker på at det vil gå bedre for deg neste uke, og jeg håper dommerne er litt greiere med poengene. Syntes selv de dømmer urettferdig, og føler de ikke forteller godt nok hva du skal og burde bli flinkere til. Stå på<33

    2. Jeg syns du er kjempe flink 😍 stå på videre ❤️ å heier på deg å stemmer hver lørdag på deg ❤️ vet det er lett å sette høye krav, men prøv å slapp av , ro ned å bare lytte på musikken å det partneren din sier så kommer alt det andre skal du se ❤️

    3. Du tenker litt feil iallefall når du er skuffet med at poengene ikke har gått opp, du må tenke på at for vær gang du går ut på scenen så øker kravene, de forventer at dere skal lære så når du har fått 30 3 ganger på rad vil jo det si at du har hatt en stødig økning.

    4. Når de leste opp at du var i faresonen så fikk jeg helt sjokk for virkelig du var en av de beste igår❤️

    5. Syntes du var flink jeg og jeg gleder meg til neste dans❤❤ jeg skal stemme😗❤💖jeg hadde gitt deg en 10er👍❤ men jeg syntes du må stole litt mer på deg selv å ikke vær så sint på deg selv neste gang du er sint på deg selv kan du bare tenke det går bra du gjorde ditt beste du har mange folk som vil glede deg og håper du kommer langt❤❤

    6. Jeg var og så deg i går og du var kjempe flink det beste hit til . Ps det var veldig moro og møte deg i igår❤️👍🏻

    7. Jeg syntes du var kjepeflink i går❤️Skjønner ikke helt hvordan du ble blant top 3 med færrest stemmer💖Håper det går bra med deg nå og at du er klar for en ny dans😊 Du kommer nok til å få en fobedring etterhvert❤️Nå skal jeg stemme ekstra mye på deg, sånn at du vinner (for det skal du)❤️
      Jeg så deg på Storo på Onsdag og jeg ble så glad😊
      Ha en fin dag videre❤️

    8. Hei Martine du var kjempe flink stå på var og så på deg i går det syntes du og Fredrik var kjempe flinke stå på og ikke gi opp kjempe glad i deg. Ps det var veldig moro og møte deg igår.❤️❤️👍🏻

    9. Jeg heier på deg! Håper du og Aleks støtter hverandre gjennom både oppturene og nedturene dere opplever i denne perioden. Skjønner at det er tøft psykisk når dere har så høye forventninger til dere selv! Jeg var helt overbevist om at du var trygg i går, så jeg stemte kun på Aleks. Tror det var mange som tenkte sånn, og at det var derfor du havnet i faresonen. Frem til nå har jeg stemt på dere begge, men det gjorde jeg altså ikke i går. Unnskyld! Skal ikke gå i den fella igjen.

    10. Martine!! Du er drit god!🙌🏻 Jeg syntes det er så gøy å se seg danse på parketten! Gleder meg til å se deg danse hver lørdag! Jeg håper du kommer langt i Skal vi danse, eller jeg vet at du kommer til å komme langt!💓

    11. Du må ikke tenke så mye på ke dommerene sier gjør dette for din opplevelse! Og for at du ha lyst til å ha det gøy! Jeg elsker å se deg danse set ser ut som du storkoser deg egentlig men da er jeg ikke deg å vet hva du føler egentlig 😊

    12. Syns du er kjempe flink og håper virkelig du vinner!!!! Men selv om du sa at du føler du ikke har blitt bedre for du har fått de samme poengene i fire uker betyr ikek det at du ikke har blitt bedre. Det er mye vanskelige og få en 8 f.eks i fjerde program enn d r i første program. For dommerne dømmer litt etter hva de forventer dere skal kunne etter så så lang tid. Så og få en 8 i fjerde program er mye vanskeligere enn i første program. Så du er blitt mye bedre. I tillegg så danser jeg sportsdans og har holdt på med det i 6 år og jeg der du har hatt masse framgang på disse ukene. Tror du har god sjanse til og vinne🙌🏼👏🏼❤️🙌🏼👏🏼❤️

    13. Kjære Martine!
      Du er så utrolig flink til å danse, hver eneste gang! Du får så gode poeng hver eneste gang. Du er ikke en av de som plutselig er flink den ene uka, mens uka etter er du dårlig og havner på bunn. Du får 30 poeng for 3.gang på rad. Dvs. at uansett hvilken dans du danser, klarer du SÅ bra.
      Og tenk det, dommerne kommenterer så å si bare ansiktet ditt, men hva betyr det for deg? Jo du kan danse, det er ingenting å si på dansen din. Hvis det “bare” er ansiktsuttrykket de klager på, er du jo heldig <3
      Så du slet med å holde tårene inne, og jeg kunne ønske du bare har mer tro på deg selv. ALLE andre syntes det, så håper du snart forstår selv hvor god du er, hvor fantastisk du er! Du er en hardtarbeidende, glad, flink danser som sprer så mye glede, og du er bare helt herlig! Du er et supert forbilde. STÅ på!
      Glemte helt bort å stemme på lørdagen som var, men neste uke skal jeg bruke alle tre stemmene på deg, eller dele de på deg og Aleks <3 Stå på begge to. Jeg er så glad i dere!! Håper dere står i finalen sammen <3
      Ønsker deg masse lykke til videre! Jeg og veldig mange andre, heier på dere!!!

    14. Du er en kjempe flink danser❤️ Jeg stemmer alltid på deg, og når jeg møtte deg på SAS hotellet ble jeg helt starstruckt😱❤️❤️ Stå på videre👍🏻

    15. Har stemt på deg vær lørdag. Jeg ble så sjokka da de sa at DU var blant de 3 med minst stemmer!! Jeg ble så irritert, for hvem er det som IKKE har lyst å stemme på deg?? Jeg så på deg hvor nervøs du var da de leste deg opp😱 Stakkar❤️ Glad i deg søta, gi ALDRI opp!

    16. Synes du e veldig flink å danse! Til at du ikke har danset sånne type danser før så synes jeg du klarer det kjempebra!❤️Heier på deg og har troen på at du kan komme langt😁stå på og ikke gi opp!

    17. Du er helt utrolig selv om du ikke ser de , ser vi andre det . Jeg ble livredd da jeg så at du var blandt di tre med minst stemmer fordi jeg syntes du er den beste av alle som er med. Og jeg håper du vinner hele greia får det fortjener du .
      Jeg er veldig glad i deg og håper du får det bedre neste lørdag hilsen Katarina ❤️

    18. Hei! Jeg fikk ikke sett gårsdagens Sending av programmet, og lurte på hvordan man kunne se programmet gratis.

    19. Hey, har en kommentar her fra en som er danser selv. Du er drit flink, og tar opp ting råfort. Du føler kanskje ikke selv det men du er den man ser gjør det bedre for hver eneste uke som går. Det med ansiktet – som er det viktigste i dans. Du smiler, og det er kjempe bra. Det er første steg i å få på ett ansikt. Men det du må gjøre er å la dansen og musikken gi deg det ansiktet som kommer på. Hva får dansen deg til å føle? Hvis den får deg til å føle deg sexy – putt på ett sexy utrykk. Får den deg til å føle deg trist? Hver trist. Får den til å føle deg sexy OG glad da må du variere. Hvorfor dommerene nevner ansiktet er fordi du klistrer på at smil som kanskje kan se litt «tilgjort». De sammenligner deg såklart med de andre og amalie og sophie elise er dårligere enn deg til å danse men de synger, bruker øyne of munn, stikker tunga ut og er generelt litt crazy i ansiktet som gjør at de automatisk blir morsomme å se på selvom trinnene er litt rotete. Du gjør så å si dansen perfekt og du danser veldig cleant. Bare la følelsene dine bestemme ansiktet og tør og slipp deg mer løs!! Du ser ikke dum ut uansett liksom fordi du danser så sinnsykt bra!! Gleder meg allerede til å se deg til lørdag, vet du kommer til å naile det

    20. Du er utrolig god i det du gjør! Du kan få alt til men du må ikkje stresse❤️❤️Elsker YouTube-kanalen din! Stå på Martine

    21. Var vel kansje ikke så gøy og se Aleksander prate sånn om triana rett før din opptreden hell .. Han hadde jo ikke trengt og si absoslutt alt han mener.

    22. Martine du er rååå god! Stå på fortsett å ikke gi opp. Jeg har troen på deg og det har jeg hatt hele tiden. Du fortjente å være med en gang til. Du kommer til å gi alt det vet jeg. Det gjør ikke noe at du er en følsom person. Det er jeg også. Alle kan ha dårlige dager og dagen i går var kanskje ikke din dag. Tro på deg selv og fortsett 😘😍❤️Jeg er en stor fan av deg.

    23. Du får si ord inni deg, en regle du kan mime f.eks “Is, pølse, pizza, brus” så får du ulike “uttrykk” i ansiktet. Jeg kan tenke meg at dommerne vet du smiler, men du har samme smil hele tiden. Tror du må ha litt 😮 , trutmunn, og ulike ting i forhold til sangen. Lykke til, heier på deg!

    24. Du burde være så stolt av deg selv! Både sist gang og i går synes jeg du så skikkelig proff ut! Stå på videre, jeg heier på deg❤️❤️

    25. Hei jeg kjenner litt henne som er med Aleksander på skal vi danse henne jobber med barn som kan ha ADHD+de har det mye vanskelig så henne jobber på et sted som heter villa blindheim jeg går der og de drar på aktiviteter med dem de er med

    26. Jeg heier på deg det går sikkert bedre neste gang stå på du er best å jeg heier på Alexander

    27. Stå på! Det er lett å si at det er lett, og at det bare er å gjøre sånn og sånn. Det er ikke så enkelt! Du har utviklet deg, selv om poengene ikke sier det samme! Vis deg selv at du er god, for du er det!
      Stolt av deg😊 Nyt treningene -og uka, også koser du deg neste sending!💪🏽😊

    28. hvis aune hadde nok stemmer til å fortsette, hvorfor hadde ikke sophie og martine det? noen må ha hacka systemet ellerno

    29. Fine Martine! Det du får til på skal vi danse er superimponerende. Ansiktsutrykk er så utrolig vanskelig og noe jeg selv fikk kommentarer på i 3 år når jeg gikk på Danselinja på vgs. Det som hjalp sikkelig for meg var å virkelig føle sangen og synge den i hode for å prøve å formidle teksten da den gjenspeiler det en vil formidle i dansen. Derfor hørte jeg også på sangene i dansene konstant før en fremføring/forestilling og det hjelper sååå mye. Du er så flink og håper du kommer laaangt!

    30. Jeg heier på deg! Kan ingenting om dans selv, men det ser ut som du slapper av og koser deg på scenen nå 🙂 Er også sykt imponert over hvor fort du har lært deg alt, stå på videre! <3

    31. jeg syntes at du et den beste til å danse i hele skal vi danse!😍 jeg og alle jentene mine i klassen heier på DEG!😍 stå på videre du kommer ikke til å ryke ut før lenge det vet jeg for du har talent😍❤️

    32. Jeg heier så skikkelig!! Du e best i skal vi danse❤️😍😘Jeg elsker deg!! JEG ER DIN STØRSTE FÆN!!!SYNES DU ALEKSANDER VAR FLINK I SKAL VI DANSE?

    33. Dommerne må slutte å bare se på ansiktet ditt. De ser jo nesten ikke dansen, det eneste de poengterer er jo ansiktet ditt! Ble satt ut når dere var i faresonen. Men du har alltid fått mine stemmer:) og kommer til å fortsette med det 🙂

    34. Syns helt ærlig du er en av de beste, så jeg skjønner ikke hvorfor dommerne hele tiden påpeker uttrykket ditt! Btw, denne kjekke herremannen av en dansepartner, er han singel?😍

    35. Herregud!!du var så sykt flink når du danset og du har så mye energi og sånt!!
      Jeg er så stolt av deg!!❤️😍

    36. Først og fremst Martine, fy søren så flink du er til å skrive ! Du er god med mennesker, og vanvittig dyktig med fremlegging av deg selv i media. Fra A-Å, du bør være stolt. Når det gjelder dansing, får du pinade til dette også 👐😊 Jeg forstår hvordan du føler det, og at du gjerne vil være best i alt, slik har jeg også alltid vært. Helt til en dag, der hvor Yoga instruktøren så til meg: Veronica; Du må øve på en ting, og det er å ikke alltid måtte være best. Det var faktisk den vanskeligste utfordringen jeg fikk 😅 Lykke til med Skal vi Danse, og alt annet ! Du er stilig 😊

    37. Jeg synes du er veldig flink til å danse og heier virkelig på deg! Jeg synes dansene dine er kjempe bra. Nå er du sikkert kjempe lei av å høre dette, men det er bare en kompliment og mulig et tips. Ut ifra hvordan du har vært i sosiale medier så virker du som en sprudlende, jordnær og god jente og det kommer ikke helt frem når du danser.. Det er jo selvfølgelig for at du er nervøs og stresset, men for alle som ikke følger deg på sosiale medier er det kanskje vanskelig å forstå at det er derfor. Du er på topplisten fordi du er den du er og du er virkelig bra. Gå ut på dansegulvet å vær Martine, kanskje hvis du ikke tenker så mye på ansiktsuttrykket at det faller helt naturlig. Jeg virkelig digger personligheten din og håper dommerne og andre usikre får sett mer av DEG. Heier på deg og lykke til videre i skal vi danse 🙂

    38. Synes det er litt uproft av dommerne å kommentere utseende, både positivt og negativt. De burde holde seg til dansen. Virker også som de er strengere med deg enn de andre, det har de ingen grunn til! Det eneste viktige er jo at deltakerne har det gøy og føler seg godt ivaretatt. Dommerne skal jo være der for å hjelpe, ikke kjefte. Synes du er kjempeflink til å lære mange forskjellige danser på så kort tid. Jeg hadde nok ikke husket på alle stegene eller vært i nærheten av så god som du. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg