Jeg er sjokkert

Hey dere!

Jeg er helt sjokkert.. Jeg fikk vite om en app for noen dager siden, og i går bestemte jeg meg for å teste den ut. Jeg skulle egentlig bare gjøre bildene lysere, men plutselig oppdaget jeg flere ting man kunne gjøre på denne appen. Jeg kommer ikke til å nevne hva denne appen heter, for jeg synes rett og slett det er helt sinnsykt. På denne appen kan man gjøre seg helt ugjennkjennelig. Man kan redigere nesa, munnen, panna, hårfestet, midjen, lårene, rumpa og alt man måtte ønske. ALTSÅ HÆ? Jeg fikk sjokk, og det at små barn også har tilgang til denne appen gjør meg egentlig mest irritert. 

La meg vise dere noen eksempler:

FØR OG ETTER

FØR OG ETTER

Det har blitt for enkelt. Jeg måtte faktisk sjekke om man kunne se at jeg hadde redigert midjen min mindre, men neida. Det er helt umulig å se det, og det skremmer meg. Jeg ser nå hvor enkelt det er å bli noen kilo tynnere på bilder, og jeg er helt sikker på at en god del faktisk bruker denne appen. Da jeg snakket med en venninne om det, så ble hun nesten sjokkert over at jeg ikke hadde hørt om det her. Jeg har selvfølgelig visst at man kan redigere seg tynnere, men jeg trodde aldri det skulle være så enkelt. På bildene over her, så brukte jeg maks 3 minutter. Hvor sykt? 

Jeg VET om flere som redigerer seg tynnere på bilder, og jeg skjønner at folk lar seg lure. Man kan jo ikke se at det er redigert. Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør dette, for hva får man ut av det? Lure folk på Internett til å tro at man har en midje på størrelse med lillefingeren min. Altså nei, slutt! 

Og til alle der ute. Jeg visste ikke om at det var så enkelt, og det tipper jeg flere ikke vet om. Vær kritiske til alt dere ser på nett. Jeg er elendig med redigering, men når jeg klarer å redigere midjen min uten at man ser det- da klarer faktisk alle det! 

47 kommentarer
    1. Synes det er greit å redigere bort ei uheldig kvise, men å endre på kroppen sin blir å dra det litt langt.
      Skammer meg over at vi holder på slik. 🙁

    2. Synes det er fint at du tar opp dette temaet. Sjekk ut @celebface på Instagram! Det er en side som legger ut bildene tatt direkte fra paparazzienes hjemmesider VS. de samme bildene folk legger ut redigert på Instagram. Ekstrem forskjell! Og veldig veldig skummelt

    3. Er helt latterlig og skremmende ja… Finnes så mye sykt i verden, men samtidig har du sagt A nå angående den appen, og du vet mange blir veldig nysgjerrig og ønsker å teste den ut nå, så får det være opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre på den appen. Så kan du si hva den heter? 🙂

    4. Herlighet, at noen sier A betyr da på ingen måte at man må si B. Da styrer man heller sin egen nysgjerrighet. Haha huff unnskyld men er så mange som bruker det argumentet.

    5. Hærregud, folk må no få gjør ka de vil med en app. Og når du sier “å jeg har funnet eg syk app, swipe up”. Da ber du om masing og hat.

    6. Appen heter Facetune. Dette er gammelt nytt men er helt enig i at man ikke skal redigere på kroppen eller ansiktet annet enn ting som farge på øynene, highlighter osv

    7. Fy søren det er litt enkelt få når man faktisk ser forskjell og det er sikkert mange som gjør dette men når de møter andre folk i virkeligheten blir d liksom litt rart….

    8. Det er så fælt rett og slett, å redigere bort ei veldig overdrevent synlig kvise eller to på et bilde som du ikke pleier å ha til vanlig syntes jeg er greit, men for noe tull å redigere på kroppen sin. Alle har forskjellige kropper, og når folk som allerede er ekstremt tynne gjør seg enda tynnere så er det usikkre små jenter som ikke vet helt hva de skal tro. Syntes det er flott du ikke sier navnet til appen og at du skriver dette innlegget!

    9. Pga bilde der du skal sveipe opp trodde jeg at du hadde blitt så tynn på farmen🤦🏻‍♀️Srry, takk for at du nevner det🤗

    10. Jeg er så glad for at du skriver dette her det er så viktig og ha noen som deg som sier ifra!!jeg er egentlig ikke så fan av bloggere fordi jeg syntes de kan være litt fake noen ganger men jeg blir drit glad når jeg leste dette og jeg er så stolt over at Norge faktisk har noen som deg!! You go girl💁🏼‍♀️💕

    11. Kan folk slutte å spørre om hva appen heter, hun kommer jo ikke til å svare uansett når hun har skrevet at hun ikke kommer til å si d…!

    12. Ser på deg på YouTube er stor fan syns det er bra du argumenterer det! Folk mister ekstremt mye selvtillit når de ser hvor tynne eller fake tynne folk er!🗣

    13. tror d er facetune peeps, bruker den til redigere bort kviser osv, eller bort en nipslip på et fint bilde tihi:-)

    14. Litt dobbeltmoralsk når du har redigert deg tynnere selv flere ganger da 😉 skikkelig pålitelig du er…

    15. Hei Martine jeg lurte bare på om du og isabelle fortsatt har en YouTube kanal sammen? Sorry måtte bare vite det ❤️

    16. Hmm,den skjønte jeg ikke
      Du på en måte reklamerer for en app du ikke vil fortelle hva heter
      Så hva er da poenget med lage ett innlegg om denne appen om du driter i fortelle om hva den heter

    17. Hun reklamerer ikke for appen når hun ikke sier navnet på den? Hun legger vekt på hvor skummelt enkelt hun synes det har blitt å redigere kropp og ansikt, og det finnes mange redigerings sport der ute, så det kan være vanskelig å vite hvilken app det er

    18. dette er jo kjempebra for jenter med komplekser … skjerp deg = du ser så styla ut du kan klappe igjen ..
      ferdig.

    19. Jegt ser jo poenget her, men mener nå selv at det å kunne gjøre slike justeringer på bilder er langt å foretrekke fremfor operasjoner, fillers, etc.
      Det ideelle ville selvsagt vært om vi kunne fjærne oss fra den galskapen vi driver med, og lært å verdsette ulikhetene våre! Men så lenge de unge lar seg rive med av presset, og aldri blir bra nok før de plutselig kommer dit hvor alderskompleksene tar over, må en desverre bare gå for det minst skadelige ondet..

    20. Snakk om å være dobbeltmoralsk!! Vet ikke om du poserer eller redigerer deg selv på dine bilder men du ser faen a meg ikke sånn ut på andre siden bilder så SLUTT å la som om du er noe annet vær så snill! Skjerp deg!

    21. Appen heter facetune folkens.. typ 97% av alle de såkalte ??Instagram modellene?? bruker det. Er faktisk overasket over at du ikke har fått med deg dette før nå, haha.
      Selv bruker jeg den appen, av andre grunner selvsagt. Synes den er super til å redigere øyne, gjøre huden finere, lyset osv osv.

    22. Det vår alles kjære søte Martine Lunde skal få frem her er jo det med at verden blir farligere når kroppspress er så stort fra før av, at det e er lagd apper for å skape deg selv om til den personen du ønsker å være. Men herregud det dere mener med at om du sier A må du si B. Er ikke det noe vi var ferdige med i barnehagen? Bra du ikke utgir navnet på appen Martine og strålende at du tar opp dette temaet. Kroppspress kan jo føre til selvmord, noe ingen vil ska skje. Håper ingen bruker denne appen aktivt for å tro de er noen andre. Alle er perfekte som de er<3 Usedvanlig fint innlegg i dag:)

    23. Du er et stort forbildet for mange og det er bra du tok opp et så viktig tema! Og jeg synes det bare er frekt at folk sier hva appen heter her i komentarfeltet, for da skaper de egt bare kroppspress!

    24. Står veldig respekt av det innlegget her.. du er ei flott jente som får frem viktige saker.. bra Martine 👍🏻

    25. Herregud jeg skjønner ikke at folk kan lage sånne apper. Den ødelegger selvtelitt enkel og greit. Den appen kan gjøre sånn at folk gjør skremmende ting mot seg selv. Som kroppen ikke tåler. Det er helt ufattelig at folk lager sånne apper.🤬😤😡🤬🤬🤬😰🤬🤬🤬🤬😤😤😤👿👿👿👿👿👿

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg