Hvorfor legger ikke gutter merke til ting som dette?

Hei dere!

Hvor skal jeg starte? De fleste i et forhold har vel merket at gutter ofte ikke legger merke til ting. Jeg kan spørre Aleks om sminken ser bra ut, og han kan svare ja. Når jeg da ser meg i speilet senere ser jeg helt forferdelig ut, men han synes altså ikke det. Dette er noe jeg lenge har irritert meg over med Aleksander, for han sier at jeg ser bra ut uansett. Det er selvfølgelig søtt av han å alltid skulle mene det, men ærlig talt. Nå skal jeg fortelle dere ordentlig om dette. 

Jeg skulle hjem fra Bergen og han skulle kjøre meg til flyplassen. Vi hadde akkurat sovet et par timer før jeg skulle reise, og jeg hadde sovet med sminken. Jeg spurte han da vi kom frem om sminken ser fin ut, og han svarer selvfølgelig ja. Jeg tenkte ikke mer over det, og vandret gjennom sikkerhetskontrollen. Det var folk som spurte om bilder, og jeg sa så klart ja. Etter litt måtte jeg tisse, og jeg gikk på do. Da jeg skulle vaske hendene mine så jeg ansiktet mitt, og jeg fikk sjokk. Jeg hadde eyeliner under øynene, flekker i hele ansiktet og null sminke igjen på det ene kinnet. Og dette mente Aleks så bra ut? Jeg fikk panikk, og jeg skulle jo faktisk en hel flytur hjem og se masse mennesker. Jeg sendte en melding til Aleks med en gang, og jeg lurte virkelig på hva han mente var fint med ansiktet mitt akkurat da. Jeg så virkelig ikke ut. Jeg måtte jo bare sette meg på flyet og late som ingenting, selvom det så ut som at jeg hadde vært på fylla i en uke i strekk. Herregud, da var jeg faktisk ganske flau! 

MEN i går igjen skjedde det, og det merket jeg ikke før akkurat nå. Jeg satt og så gjennom bildene vi tok i går, og jeg fikk nå også sjokk da jeg så noen av bildene. HVORDAN KAN MAN IKKE SI I FRA OM DETTE? Jeg hadde på meg en shorts, og den shortsen var tydeligvis veldig gjennomsiktig. Man så hele rumpa mi, og det så absolutt ikke bra ut. Jeg gikk tur bortover stranden, forbi mange mennesker, med hele rumpa synlig. Jeg slenger med et par bilder, slik at dere skjønner hvor ille det var. 

 Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset

Hvordan kan han ta disse bildene av meg, og ikke fortelle meg at man ser trusa mi og hele rumpa? Bildene ble heldigvis skurrete, haha!

Hadde Aleksander gått med hele rumpa bar hadde jeg selvfølgelig sagt i fra til han, men det virker som at gutter mangler den egenskapen. Haha! Nå ler jeg jo bare av det, men hallo. Han kunne spart meg fra å ha gått rundt som dette? Jeg tipper jeg ikke er den eneste jenta i et forhold som kanskje irriterer seg over dette. Jeg skal nå slutte å spørre Aleksander om ting, og heller ta hundre runder i speilet. Gutter altså… Haha!

43 kommentarer
    1. Hahahha Gud, skjønner jo godt hvorfor han sa at du var fin. Fordi det er du jo uansett om sminken er gnidd rundt eller om rumpa syntes:)) fin uansett! <3

    2. Regner vel med at du ville vise hele rompa når du kler deg sånn? Var vel ingen overaskelse at den buksa der var gjennomsiktig? Og hadde alex sagt sminka di så helt jævlig ut hadde du sikkert blitt sur ei uke etterpå😉

    3. Hahah jeg døør!! Kjæresten min sier i fra men på en lite fin måte som for eksempel: hva EEER DET DER i trynet ditt???

    4. Haha, for et morsomt innlegg! Føler meg igjen i dette ja, typen sir også bare at jeg ser fin ut. Jeg har heldigvis lært til nå, og sjekker heller speilet. Bildene var fine da, selv om trusa syntes :’)

    5. Ganske rart at du ikke tenkte over at den er gjennomsiktig bak når den i tilegg er gjennomsiktig forran 😂

    6. Hahah Aleksander daa hvorfor så du ikke fra? Ikke bry deg skjønneste Martine, du er fin akkurat som du er husk alltid det!❤️ Forbildet mitt<33

    7. Tobias BH age:62 hit me up if you are over 50 and under 70, helst kvinne men tar unntak sier:

      æ la nu godt mærke til det å du skal ikke være så sikker på at gutta ikke legg merke til slikt før æ e nemmelig ganske så sikker på at de gjør det. Det e nok en ting man værtfall prøve å lægge mærke til

    8. Gutter er sånn ja 🙈
      Eksen min var heldigvis flink av og til med å si fra hvis sminken var stygg,men ellers så sa han jeg alltid så bra ut når eg selv så at noe var galt 😅 Da er det bedre å se etter selv eller spørre en vennine. Enten så mangler de egenskapen til å se slike ting eller så syns de vi ser bra ut hele tiden 😄
      Og nei,jeg tror verken du eller jeg hadde blitt fornærmet dersom de sa vi ikke så bra ut slik som «gutt» påpeker 🙈

    9. Han troddde kanskje at du ikke hadde noe problem med å vise rumpa di, siden du har gjort det før og at du ikke har noe problem med det?

    10. Hahahhaa Aleks <3 akkurat sånn er kjæresten min også.. han får også panikk hvis jeg spør; ser du noe nytt? Da er det alltid «har du klipt deg??»

    11. Vet ikke om man skal le eller gråte av mannfolk til tider. Det samme er med dagligdagse gjøremål. De ser ikke det som ligger rett under nesa på dem. I alle fall gjør ikke min det 😛

    12. Jeg og en kompis av meg som heter Morten når vi ser en rumpe så ler vi av det fordi vi synes at det er gøy og en kompis av meg som heter Håkon G visste tissen og rumpa til meg og 2 kompiser av meg som heter Jon Marcus og Andreas og Jon Marcus skrek å sa æsj fordi han synes at det var ekkelt og unormalt mens jeg og Andreas vi lo av det fordi vi synes at det var gøy og normalt

    13. Nå er du litt teit Martine. Det er det samme om du har vært hos hudpleier for å huden din til å skinne eller om du har på deg 4 dager gammel sminke. Det er det samme om du nettopp har stæsja deg opp fra topp til tå eller om du har hatt omgangssyke for tredje dagen. Slike ting er overfladisk vet du. Du og dine trekk er faktoren i hvorfor du er veldig pen liksom, ikke sminken din eller klærna dine, så det er samme hvilken sammenheng. Om en person bare er “fin” med masse sminke på og de “rette” klærna så er det ikke ordentlig skjønnhet. Du kunne blitt modell!

    14. Det som er. Gutter kan jo se på det som en litt mer « deilig» ting mens vi synst jo det er flaut. Så om han har sagt det ser bra ut er det nok derfor😉😉

    15. Dette er fordi dere jenter spør sånne spørsmål vi ikke vet hva vi skal svare på. For eks, Ser jeg feit ut i denne kjolen? Da svarer gutten nesten alltid nei, da får han som regel svar på at det er bare noe han sier. Hadde han derimot sagt ja, da hadde dama blitt fly forbanna eller tenkt at hun var tykk.
      Vi vet ikke hva dere mener liksom spør dere fordi du virkelig lurer eller spør dere fordi dere vil ha et svar som «du ser bra ut» umulig og forstå noen ganger

    16. Alex syntes sikkert det var veldig fint når shortsen er gjennomsiktig😂du er nydelig uansett💕sminken merket sikkert ingen, man ser det best selv❤️

    17. Huff! Ikke bra. Slik er typen min også. Jeg hadde drukket gulrotjuice og var sliten etter en dag på jobb. Og der satt jeg med gulrotbart og sminke dratt nedover hele ansiktet mens jeg hilste på kompisen hans. Sa han noe? Nope. Hyggelig å oppdage da jeg tok meg tur på do, gitt!

    18. Det var engang jeg og Jon Marcus og Andreas husket også kom Håkon G og visste tissen og rumpa til meg og Jon Marcus og Andreas og Jon Marcus skrek å sa æsj fordi han synes at det var ekkelt og unormalt mens jeg og Andreas vi lo av det fordi vi synes at det var gøy og normalt en Spansk🇪🇸 Sang som heter La Bomba fra en artist som heter King Africa der ser jeg King Africa synger og det er en gutt som synger der og 3 jenter på videoen også ser vi rumpa dems også når jeg og kompisene mine så det så lo vi av det fordi vi synes at det var gøy og det var en kompis av meg som heter Amir han fant den sangen først.
      Martine du er snill jente

    19. Til dagens/ukens spørsmål: på et bilde aleks Ka ut skreiv du «bare min» og så kommenterte Soph «wooow» senere og tagget deg, er det noe som skjer med dere tre? Krangler dere?

    20. Kjenner igjen til det med “er sminen bra”
      “ja” også ser man ikke ut…… ikke litt en gang… Haha! Kanskje de ønsker at vi skal se fæle ut sånn at ingen andre skal se på oss og få lyst på oss…

    21. Hvor kjøper du alle de fine bikiniene dine?
      Og har du noen tips hvor man kan kjøpe G-strenger (ikke hipstere, men G-streng med en sånn tynn trå hvis du skjønner slik du har på bildet) leter over ALT, og finner det ikke noen steder…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg