JORDSKJELV

Hei dere!

I dag våknet jeg på en skikkelig ekkel måte, nemlig av jordskjelv. Jeg våknet av at sengen ristet, og jeg skrek til Aleks som lå ved siden av at det var jordskjelv. I det han våknet ristet det enda en gang, og vi begge spratt opp av sengen og ut av bungalowen. Der sto det fler som hadde merket det samme, og jeg ble selvfølgelig kjempestresset. Etter et jordskjelv kan det komme tsunami, og derfor ble jeg redd. Vi bor rett ved havet, så min første tanke var at vi måtte komme oss vekk.

Heldigvis fikk de andre her beroliget oss med at slike jordskjelv skjer ofte her i Mexico. Selve jordskjelvet ble målt i 5,8 noe som jeg vil si er ganske høyt. Likevel er det ikke noe fare videre, og jeg har ingenting å være redd for nå. Det var en utrolig ekkel opplevelse, og jeg håper vi slipper det der igjen.

Noe av det jeg er mest redd for er faktisk slike naturkatastrofer. Vi mennesker har null kontroll over disse, og det er helt umulig å stoppe det. Man vet aldri når et jorskjelv, en stor storm eller en tsunami kan ramme oss. Jeg synes det er skikkelig ekkelt å tenke på, spesielt når man ikke ved hva slags skade disse katastrofene kan lage. Nei, uff. Nå må jeg tenke på noe annet, og dette her skal nok gå helt fint!

23 kommentarer
    1. det var bra det ikke skjedde noe mer<33 btw, du er så fin både med sminke og uten sminke!<333

    2. Tsunamier skjer ved at det er jordskjelv/platene i jorden støter borti hverandre i havbunnen. Tsunamibølgen vil treffe i motsatt retning av der den oppsto, så du hadde ikke trengt å stresse over det. :))

    3. Jeg ville bare hjelpe deg, for hva du burde gjøre og hvordan du oppdager tsunami tidlig. Hvis du ser at vannet plutselig trekker seg flere meter innover mot havet, som om havet suger til seg vannet, Da må du forte deg i høyden, prøv å få med fler mennesker, rop som faen. For alle tsunamier starter sånn at det Bygger opp til en stor bølge fordi vannet suger seg sammen. Ville bare si det så du vet det❤️❤️

    4. Herre min hatt, det måtte ha vært en sikelig ekkel måte å starte dagen sin på😯 det er bra at du reagerte på det, tanta mi reagerte ikke i det hele tatt Når jorda skjalv, men hun reagerte og fikk panikk etter et «etterskjelv» når hu var i Mexico. Og jeg skjønner så godt at du reagerte på den måten du reagerte på, det respekterer jeg og andre, for det er jo ikke alltid så lett og «kontrollere» skrekken når man først har møtt den for første gang eller andre❤️❤️ Elsker deg!!

    5. Det hørtes dritskummelt ut! Hadde freaka ut heeelt selv! Til du som sa at hun ikke trengte å bry seg for tsunamien hadde gått andre veien enn der den sto.. hvordan skal du på stående fot vite at det ikke var den motsatte veien av der den oppsto hun var? Haha

    6. Og dette pisset komme fra henne som er redd terror! Jeg hadde kommet meg langt unna om det hadde skjedd meg, ja dette med jordskjelv. Det er jaggu meg ikke greit å bli levende begravd. Jeg tror fortsatt på at dette med at du er så innmari redd terror er bare noe du skriver og at det ikke ligger så langt inne. Merkelig at du reiste til London rett etter et terrorforsøk, ja slik som du har lagt frem skrekken din for terror. Hopper ikke av busser eller t-banen, bare for at man tror at det er terrorister der. Det vil jeg jaggu meg se før jeg tror deg.

    7. Til «du som skreiv det der pisset kom fra deg…» fy faen.. gi deg ass. Du vet ingen ting om hvorfor Martine valgte å reise til London. Og alt det der. Skjønner ikke at DU gidder å skrive hat ass.. tåpelig. 🤨🤨🤨 Du er nydelig, Martine❤️

    8. Når jeg leste dette innlegget var jeg liveredd❤️ Jeg håpet noe inderlig at det fikk bra med deg og Aleks😅 nå ble jeg veldig letta

    9. 5,8 er ingenting. Jeg var på kos i Hellas og opplevde et skjelve på 6,9. Og etterskjelv i en uke som var opp til 5,9

    10. Du er så utrolig pen og naturlig. Av alle bloggerne synes jeg du er penest og faktisk ser ung ut. Please ikke ta botox eller operer noe i fjeset <3 De andre bloggerne har bare lagt på mange år ekstra pga det. Håper dere har roet dere etter denne fæle opplevelsen!

    11. Hei!
      Jeg har et spørsmål om “Veien te pærra”, når de forteller foreldre og venner om at de skal være med. Er det sant at foreldre og venner ikke vet noen ting når deltagerne forteller det? Er jo kamera der så de må jo skjønne at det er noe når de blir filmet. <3

    12. Pass på hvis all sjø plutselig forsvinner. Da kommer du tsunami. Prøv å komme så høyt som mulig da. Og hvis det er jordskjelv så må du under et bord og krype deg sammen.

    13. Jeg var i Chile i 2010 da jordkjelvet ble målt på 8,7. Er grusomt. Men heldigvis gikk alt bra! Kom i tilegg sånne småskjelv etterpå som var grusomt

    14. God kveld! Er alt bra med deg? syntes du så så tynnere ut på dette bildet? Håper ikke det er noe og at alt står godt til med deg❤️ Du er super flink i jobben du gjør med bloggen, og håper du og aleks har det fint i Mexico ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg