FØDSELSMERKET MITT

Hei dere!

Jeg husker da jeg var yngre, og jeg hatet dette merket. Fødselsmerket som var plassert på låret mitt. Jeg ville ikke gå i shorts, for jeg var redd for at folk skulle se det. Jeg følte det var det eneste folk kom til å se, og jeg husker jeg søkte mye på hvordan man kunne få fjernet fødselsmerker. Jeg synes det var så stygt, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde fått det der. Jeg husker jeg følte det var mye større enn hva det faktisk er, og jeg hatet det virkelig.

Processed with VSCO with b1 preset

Årene har gått, og nå tenker jeg ikke over dette merket lenger. Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg tenkte så mye på dette da jeg var yngre, for hva er egentlig så ille med det? Jeg bryr meg ikke lenger om at det er bak på låret mitt, og jeg er egentlig nå glad for at jeg har det. Det er en del av meg, og jeg har noe som ikke alle andre har. Jeg tviler på at noen andre har et helt likt fødselsmerke som meg, og det er jo egentlig ganske kult? 

Jeg husker så godt for et par år siden da jeg var på ferie. Da sa en liten jente til meg at hun også ønsket seg et sånt merke på låret. Denne jenten så og ser vel egentlig ganske mye opp til meg, og hun synes fødselsmerket mitt var så fint. Jeg husker jeg ble så glad da hun sa det, for jeg hadde aldri tenkt på fødselsmerket mitt som fint før. Jeg hadde bare sett på det som irriterende og stygt, helt til denne jenta sa det. Da gikk det opp for meg at ja, det er jo egentlig ganske fint. Det er meg, og jeg har noe som ikke alle andre har. 

Processed with VSCO with b1 preset

Jeg vet at det er mange der ute som hater fødselsmerkene sine, og jeg har vært der selv. Jeg skjønner at man kan være flau over de, men trenger man egentlig det? Vær heller stolt over de, og tenk at du har noe unikt på kroppen din som ikke alle andre har. Tenk at det garantert ikke finnes noen andre med et helt likt merke som deg, og det er ganske kult. Er det ikke? Jeg liker mitt, og jeg er glad for at jeg har det. Jeg har aldri fått høre noe stygt om fødselsmerket mitt, og jeg tror helt ærlig ikke folk bryr seg om det heller. Den usikkerheten jeg hadde rundt mitt var ikke verdt det. Ingen hadde brydd seg om jeg gikk i shorts og viste det frem. Og om noen hadde påpekt det, da hadde jeg enkelt og greit sagt at det var et fødelsmerke. Jeg angrer over at jeg var flau over det, for den eneste som brydde seg om det var meg. 

39 kommentarer
    1. Hei, haha jeg trudde du hadde åpen snap jeg. Har sendt deg en snap av mitt fødselsmerke, der e i øyenbrynet mitt. Jeg hadde likt fødselsmerket mitt mye bedre, om det ikke var i ansiktet om du skjønner?😊 de ødelegger øyenbrynene mine litt, fordi de ikke vokser likt, og ikke ser lik ut😕 men er ikke noe jeg kan gjøre med😅😊

    2. Takk Martine. Jeg har selv. Og jeg hater mitt og mitt er MYE styggere og større og synligere enn ditt. Jeg vil såååååå fjerne det. Det hindrer meg i å gå i Mage topper. Jeg vil fjerne det. Ditt syntes ikke en gang. Burde jeg fjerne det?

    3. Syns alltid fødselsmerker var syyykt fint når jeg var yngre, syns det ennå! Sånne som dine liksom! Husker ennå hvor sykt sjalu jeg var på ene venninna mi som hadde et på hånden og at jeg var så lei meg for at jeg ikke hadde det. Syns det er så spesielt og fint. Og til anonym over som sa at det var ekkelt med prikkene, det er mest sannsynlig noe pigmentflekker eller lignende. Unødvendig med sånne ufyselige kommentarer

    4. Har alltid blitt fortalt at der man har fødselsmerke, er der man ble skutt i sitt tidligere liv!! Litt rart Hahah

    5. Har to fødsels merker selv.. et på skulderen min og et på den enne skjønnsleppen.. tenker ikke så mye over dem. Men hvis noen spør meg hvor jeg har fødsels merke, svarer jeg skulderen😅😅😅

    6. Tødt av deg å vise det jeg har en stor føflekk på den ene hoften min. Jeg har hatt den side jeg ble født. Har lyst til å fjerne den .
      Synes du jeg bør fjerne den?

    7. Jeg har ett fødselsmerke mitt på rumpa. Jeg har egentlig aldri brydd meg om det fordi det ikke er så dyneløfting, men det jeg har på leggen hater jeg. Det er stort og brunt… jeg er ganske bleik så det syntes veldig godt. Du er tøff som deler ditt❤️

    8. Du er syykt pen😻 Å har så fin kropp😽 Vær fordøyd med kroppen din for det fortjener du virkelig<33

    9. Jeg syns du er kul som tørr å vise fødselsmerket ditt fortsett med det du føler for i love you Martine

    10. Jeg har et fødselsmerke selv jeg er veldi flau over… har på ryggen så jeg føler meg veldi ukomfortabel på stranda hvor folk kan se det. Jeg er redd folk skal synes det er ekkelt, men at du la ut dette inlegget hjalp! Takk

    11. Jeg har en bak kneet og jeg HAAAATER DEN!!😩vil fjerne den ! Men er for ung! Søstra mi har også men ho sitt synes ikke…

    12. Jeg har selv ett fødselsmerke bak låret og før var d stort og blått og alle trodde d var ett blåmerke!men Neida d var ett fødselsmerke😹😍

    13. Jeg har ikke noen fødselsmerker, men jeg har to små føflekker på hver sin side av navlen min😓 Det irriterer meg litt, men etter dette innlegget så gikk det opp for meg at det mest sannsynlig ikke er så mange andre som har det jeg har🙃 Så fra nå av skal jeg prøve å være stolt over de føflekkene jeg har🧡

    14. Er så fint du viser det fram. Jeg har et på armen. Og det blir extra synlig når jeg får litt sol på den. Så ble mye mobbet når jeg var liten. Så er fint å vite at vi er flere.
      Og alle dere som sier æsj. Skjerp dere. Skal vi finne det dere er mest usikker på dere selv og si æsj til dere. Nei for det finnes noe som heter respekt.
      Du er best Martine! Stå på !

    15. Jeg har et fødselsmerke midt i panna. Da jeg var liten var d veldig synlig å nesten alle kommenterte d og sa d var stygt og ekkelt. Nå synes d så vidt, men hvis jeg blir rød i ansiktet så synes den og hvis jeg blir veldig kald av å re i vann så blir den blå/lilla sånn som arr pleier å bli

    16. Har også fødselsmerke, har ett på leggen. Synes ikke så godt fordi det er så svakt men det er mørkere enn huden min så mann ser det. Har alltid ønskt å få det bort men når jeg tenker over det så er det noe unikt og egentlig litt kult!🤟🏻

    17. Jeg har også et fødselsmerke bak på leggen å jeg er ikke så fornøyd med det. Det ligner på en ørn😂😂

    18. Jeg har også en usikkerhet når det gjelder utseendet mitt. Dette blogginnlegget fikk meg til å tenke at det ikke var så ille likevel. Du skriver utrolig bra!!!!! Digger deg!

    19. Haha, jeg har også et fødselsmerke! Bare enda større, enda mørkere og er plassert på magen like ved trusekanten. Jeg har vel så si alltid likt det, men da jeg gikk på barneskolen syntes jeg selv det var så stygt!! På den tiden turte jeg ikke å rekke opp hånda, for hver gang jeg gjorde det skle genseren opp, og folk pekte på det og spurte hva det var. Selv syntes jeg det var sååå flaut når folk spurte, men hadde heldigvis hadde jeg mye selvironi og sa: «Eh, ser du ikke det? DET ER JO EN BÆSJ!!». Veldig morsomt å se tilbake på egentlig, for på den tiden hatet jeg det så mye at jeg ventet på å bli 16 så jeg kunne opperere det bort. Nå høres det helt idiotisk ut for meg, nå ville jeg aldri ha fjernet det! Det er jo en del av meg! Det er jo egentlig ganske søtt synes jeg. Både moren min, tanta mi, og bestemoren min har et likt på samme sted og jeg håper det vil være der i fler generasjoner fremover. Jeg elsker fødselsmerket mitt!!

    20. Elsker deg❤️Du og Isabelle er verdens beste youtubere❤️Du er mitt største forbildet❤️Du og Aleksander er det beste parret i hele verden❤️Love you💞❤️😍
      Du er så sykt pen😍💗💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg