16.000kr brukt opp på en halvtime

Hei dere!

Jeg er litt lei meg, fordi jeg skulle virkelig ønske jeg kunne holdt det jeg lover på bloggen. Likevel har det oppstått ting som jeg ikke kunne forutsett, og derfor blir ting utsatt. Jeg har vlogget her nede, men jeg får ikke postet videoene. Internettet her er dødstreigt, og i går skulle jeg prøve å laste opp en video. Etter 10 timer hadde den lastet 18%, og det er jo helt sykt. Jeg blir så irritert når ting ikke funker, for jeg hadde gledet meg så mye til å vise dere hvordan vi har det her nede. 

Forrige uke måtte en video sendes inn. Den måtte sendes til kunden fordi det var en annonsevideo. Jeg fikk litt panikk over at nettet ikke ville samarbeide, og den videoen måtte sendes den dagen. I all panikk satte jeg på mobilnettet og delte det med macen. Det er det dummeste jeg kunne gjort, for etter en halvtime fikk jeg en melding om at jeg hadde brukt 16.000kr på mobildata. Hvor sykt er ikke det? Mobildata her i Mexico er svindyrt, og jeg brukte 16.000kr på en halvtime. Jeg fikk panikk i det jeg fikk den meldingen, og jeg har enda ikke turt å si det til pappa. Pappa kommer til å få sjokk når han ser den regningen, men nå leser han det forhåpentligvis her først. 

Så til dere som skal være frekke i kommentarfeltet, og kommenterer at jeg er lat for at jeg ikke poster videoer tar helt feil. Jeg har virkelig prøvd, men det funker ikke. Jeg har brukt fader meg 16.000kr på å skulle laste opp en video, og det kan jeg ikke gjøre igjen. Jeg kan ikke betale så høye summer for at dere skal få se en video. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, men jeg får prøve å finne et sted der nettet funker bedre. Om ikke må videoene herfra vente til jeg er hjemme igjen. 

85 kommentarer
    1. Neeiii, så dumt! Det samme skjedde med meg bare med 3000kr, og d var i Norge liksom. Jeg er bare glad for at du har hatt det fint og fått opplevd mye fint du kommer til å huske RESTEN av livet. Samme når de videoene kommer, er jeg glad for at DU har hatt en fin ferie! <3

    2. Herregud!!!! 16.000 kr lizm. Jeg fikk sjokk selv. Håper videoen er bra gleder meg. Stor fan, du er forbildet mitt.

    3. Dem får bare ta seg en bolle. Dem er sikkert veldig unge og vet ikke hvordan verden fungerer utenfor sin egen lille boble:) stå på☺️

    4. I stedetfor å bruke 16000 kr på det der kunne du vell dratt på en internettcafé eller et hotell med bra dekning.. tafatthet er dyrt

    5. Ett lite tips:
      Hvis det går Ann å lagre videoen på Mail så kan du jo få Isabelle eller noen du stoler på til og logge på mailen for deg, og laste opp videoen.☺️
      Vet ikke om det fungerer men det er verdt et forsøk.

    6. Jepp, tror det samme. Du later som du brukte 16.000kr for at folk skal klikke seg innom bloggen din. Ta et bildet av meldingen da så! (Begynte å le da jeg leste) Herregud! Hva du gjør for penger er synnsykt!

    7. Det står at meldingen er fra 5 januar og idag er det 22? Å du sier dette skjedde i forrige uke – da var datoen 15-21 januar? 😅

    8. Dette virket lite troverdig spør du meg. Du får ikke plutselig en melding om hvor mye kroner du har brukt på data. Det får man på faktura, ikke på sms. Aller først kommer en sms om at datatrafikken for mnd snart er brukt opp. Og hvis din far mottar regninga er han også mest sannsynlig eier. Da hadde også han fått denne meldingen på 16.000 kr og alledre vært belyst om denne saken.

    9. Man kan få det på sms jo, det gjør jeg. Mamma betaler min telefonregning men jeg får sms om mobildataen min, fordi det står i mitt navn og er koblet opp mot mitt telefonnummer.
      Veldig kjipt for deg Martine.. sender deg et hjerte❤️

    10. Anna: For det første, hvorfor skulle jeg løyet om at jeg har brukt 16.000kr på mobildata? Jeg synes absolutt ikke det er kult, og jeg har ikke lagt ut dette for å skryte over det. Jeg synes det er helt fælt å ha brukt så mye penger på det der. Her i utlandet får man melding på hvor mye man har brukt av mobildata. Jeg visste ikke hvor dyrt det var, og da gikk jeg på en smell. Pappa betaler regninga mi siden jeg er i Mexico og ikke får regninger ned hit. Jeg kommer selvfølgelig til å betale pappa de pengene.

    11. Dette MÅ være blank løgn. Hvorfor lyver du, eller legger på så innmari?
      Du er faan meg ikke sann. Du skremmer jo folk for å bruke mobil i utlandet når du skriver slik piss. Hvor har du egentlig abonnement? Om det er Telenor så stemmer dette i alle fall IKKE!
      Hva er det du prøver på?
      Hvem har egentlig fått en slik melding? Dette tikket inn den 5 januar, og du skriver om dette den 22 januar, altså 17 dager etter meldingen!
      Å nå forstår jeg! Du skal ha alle sin medfølelse + at alle forstår at du ikke kan poste noe når det er så dyrt.
      Kanskje det er bedre å innrømme at du trenger pause.
      Hvor blir det av førerkortet ditt? Du har holdt på i en evighet nå. Er dette for vanskelig for deg?

    12. Ehm hvordan mobil abbonomang har du a? Jeg har Telia og jeg får sånne SMS hele tiden. Min roomie har Telenor og hun får også sånne SMS? Bruker ikke komme på faktura spnne advarsler.

    13. Anonym: Herregud, hvorfor i alle dager skulle jeg løyet om det her? Hva skulle jeg fått ut av det? Det er dritdyrt med mobildata i Mexico. Ring inn til der du har telefonabonnement og spør om hva priser for mobildata i Mexico er om det er så sinnsykt vanskelig å tro på dette 🙂 Jeg trenger da ingen pause? Videoene ligger ferdig redigert, og det er dritkjipt at jeg ikke får postet.

    14. Til dere som skriver stygge meldinger til Martine , kjerp dere hvis dere tenker dere om så er det logisk, at hvis man er i utlandet i over lengre periode så må man få noen til å åpne og betale regninger i posten.
      Hva som får dere til å skrive og være så frekke og komme med beskyldninger om å lyge osv.
      Martine : Hei til deg 😀😍 Ikke bry deg om de som er frekke eller skriver stygge kommentarer. Håper du koser deg og nyter dagene dere har 😉 Klem 😍😀

    15. Wow.. jeg hadde ikke betalt den om det var meg🙊 Det er jo helt sykt! Du kan ikke ta det med så knusende ro, jente, 1600 kr på mobildata??

    16. Dere som skriver at dette er løyn, skerp dere! Har dere seriøst et så fælt liv at dere bruker tiden deres på å skrive dritt til andre?!
      Det er ganske logisk å få en melding hvor de sier ifra om hva du har brukt, fordi en faktura kommer ikke i posten før noen dager senere. (om man får den på mail, så er det mye større sjans for at man ser en melding enn en mail) I tillegg så skrev de at de hadde sperrett mobildataen hennes ut måneden, og det kommer nok ikke i en faktura!
      Du som skrev at hun skremmer folk når hun skriver sånne innlegg; er ikke det bare bra da? det er jo bra at flere vet at man ikke bør bruke mobildata i utlandet, hvertfall ikke i Mexico!
      Du som akrev det, skrev også at du tror hun trenger en pause. Seriøst? Her har hun laget et innlegg hvor hun forklarer hvorfor hun ikke kan legge ut en video! Det er en kjempebra og forståelig forklaring, men alt du gjør er å slenge dritt!!
      Jeg har ikke lest bloggen til Martine lenge, men jeg vet at hun er en snill person at at hun hvertfall ikke lyver til følgerene sine bare for å få medfølelse!!!
      Dere som poster stygge kommetarer, det er faktisk mobbing! Dere hadde nok aldri klart å si det til henne face to face, så hvorfor skal dere skrive det å sende det til henne anonymt? Hun får det fortsatt og hun kan fortsatt bli lei seg!!

    17. Kommenterer aldri, men nå reagerte jeg! Wow så mange stygge kommentarer. Hvorfor i all verden skal Martine lyve om noe sånt? Skjerping folkens, vær litt greie

    18. Jeg håper alt løstner opp for deg du er den beste YouTuberen i verden❤Jeg syntes du er kjempe tøff som ikke lar all haten komme inn på deg❤❤❤❤❤❤❤ikke hør på de som sier at du lyver.

    19. En ting jeg ikke skjønner…
      Du har brukt ca. 16 tusen, og videoen skulle lastes opp i forrige uke men meldingen kom den 5.januar..

    20. Ser du bruker Dipper, og da koster det 29,- pr MB, det vil si at 16 000,- kun er 551MB som i og for seg ikke er lange videosnutten.
      Så summen er i og for seg ganske troverdig.

    21. Ikke bry deg om hva de andre sier de er bare teite jeg tror på at du brukte så mye håper du får fine dager i Mexico PS:Jeg er din største fan💖💖💖💖💖💖

    22. Ser at med abonnement hos Dipper så koster det 9.99kr pr MB i Mexico. 16000kr tilsvarer altså 1601 MB, noe som er utrolig tvilsomt at man klarer å bruke på en halvtime.

    23. Ok. Historien er tydeligvis ikke HELT sann da tidspunktet for SMS ikke samsvarer med historien. Når DET er sagt.. så er mobildata i Mexico svindyrt. At det kan koste 16000 kroner å laste opp en video med en viss lengde å kvalitet kan fint stemme. Var nylig i Mexico selv.

    24. De som skriver slemme ting til deg har bare en veldig liten hjærne og kommer til å slite med å få jobb . Nå skal jeg si noe til dere som er slem med Martine. Dere må bare slutte tenk viss dere fikk sånne meldinger å kommentaren det er ikke greit dere ser jo selv den meldingen så slutt å hat på Martine. Martine er snill,kul,veldig fin . Det går ikke an og forklare for du har så mye fint love u❤️❤️❤️

    25. Ikke bry deg om hva alle mener! Er faktisk ikke alle som faktisk orker å bruke masse penger for å få ut en video eller et innlegg, å betale 16 000 for et video er svindyrt! Dette viser bare gang på gang at du er et godt menneske <3 Stå på!

    26. Det er surt å se hvor fort beløpet stiger når man er i utlandet, men heldigvis selger de som regel simkort relativt billig med masse mobildata tilgjengelig. Nå har jeg ikke vært i Mexico, men jeg har vært i en rekke andre land hvor jeg har kjøpt inn simkort for oppholdet med opp til 20GB og det kostet ikke stort i det hele tatt. Bare et lite tips!

    27. Har du ikke datakontroll utland? Dette skal jo egentlig være umulig da det er lovpålagt i norge og ha fastsatte sperregrenser. Dette betyr at når du når 500 kr brukt stoppes mobildata også må du sende “fortsett utland” til ett nummer for og få åpnet igjen. Dette gjentar seg når du når 1000kr, og deretter 2000kr. Hvis du IKKE har sendt fortsett utland gjentatte ganger vil jeg kontaktet mobilselskapet og bedt om refundering:) De har ikke lov til å bare la dataen løpe uten aksept fra deg. Håper det ordner seg!

    28. Hvorfor du lyver om dette må du nesten svare på selv. Jeg har jobbet som forhandler av Telenor i et par år, og jeg vet med sikkerhet at det ikke blir sendt ut slike meldinger. Du får en alltid en varsel om at du snart har brukt opp dataen din. Hvis du ikke har fått varsel, hvordan kan de da kreve 16.000 fra deg? Det er faktisk ikke lov. Jeg ser også at “1999” er lagret som en kontakt på telefonen din. Hvorfor er den det? Når du bare kaller den “1999” og ikke “Dipper”? Alt her tyder på at denne meldingen er forfalsket. Syns for øvrig det er veldig rart at din far skal betale regningen, når du bare kan opprette efaktura som resten av befolkningen har.

    29. Altså koffer gidd dåk bry dåk om kass dato det her va?? 16 000 kr e fortsatt like trist om det va 5 januar eller seinere?
      ❤️Kos deg videre i Mexico, virke som en fin ferieplass

    30. Hei❤️❤️ jeg selv synes du ikke trenger å tenke på når videoene dine kommer ut. Jeg skjønner det hvis du har loft det, men du kan likesom ikke bruke så mye penger bare på en videoen. Å jeg skjønner at folk vil se den videoen (det vil jeg å😂) men dere må jo forstå at når man er i utlandet så kan man ikke få til alt!! Jeg synes nå at dere burdde være taknemlige at Martine har brukt så mye penger til seerne sine!! Jeg elsker å lese bloggen din Martine å jeg elsker at du og Isabell driver med YouTube ❤️ Håper du leser deg her❤️❤️

    31. Stakkar, fy faen så jævlige dere er mot Martine, tror dere faen meg at hun lyver????? Hun derre Anna er jo faen meg ikke en døyt frisk!!!!!!😫 Stakkars Anna, kom deg til legen, Anna!☹️ Du kan jo ikke vere pigg om du hater, har du det så jævlig at du ikke har andre å være med derfor legger du til masse bloggere å hater på de fordi du er usikker?? Hæ? Drit i!!!

    32. Det er jo åpenbart at folk over her ikke vet hvor mye det koster å bruke data i utlandet (ikke GB som er inkludert i pakken). Har gått på den smellen før, men aldri fått en så høy regning 😨

    33. 16011,- for en halvtime høres rart ut for meg. På dipper sine sider, står det at det koster 9,99,-pr.mb.
      Dette utgjør at du skal ha brukt 1602MB på 30 min. Jeg vil ikke si at det er tregt nett for å være Mexico.
      Min konklusjon er at det ligger mer bak her enn at du har brukt alt på en halvtime, eller at nettet er raskere enn du sier.
      På 1602MB, kan du i teorien se 1,5 filmer på nett(ref, telenors nettsider), eller 140 minutter med fotball(bare noen eksempler).

    34. Ehhh, du sier at det ikke er Internett noe sted i Mexico og på din nyeste snap (av macen din) så har du Internett på den! Du lyger hele tiden

    35. Sånn skjedde med meg i Dubai også 😐 La ut en video som var 20 sekunder lang med mobildata, fordi jeg ikke klarte å vente til jeg hadde tilgang til Wifi. For kun 5 minutter kostet det meg 3000 kr😭

    36. Altså faen dekk er så barnslige som skal skrive hate til Martine. Hu fortjener det ikke!! Altså hvis dekk skal skrive så masse piss til hu så skjønner jeg ikke at dekk bruker tia deres på d!!! Faren min har vært i Mexico å han fikk en regning på 15000kr så hold kjeften dere, Martine lyver ikke!!!

    37. Omg: Det er Internett her, men det er nett som er sinnsykt dårlig. Om du ser snappene har jeg brukt 13 timer på å laste opp 45% av en video. I Norge tar det ikke 20 minutter en gang å laste opp en hel video på YouTube.

    38. Ja du burde vel kjøot et meksikant simkort som du kan kjøpe data pakker på om du skulle gjort dette

    39. Bare sånn info folkens vis Martine sier at hun har betalt så mye, da har hun betalt så mye. Vi kan ikke si at hu lyger uten at vi vett om det er sant eller ikke. Og jeg får altid mld når det har kostet for mye me mobildata!!!!!
      Du jenta som jobber for Telenor, jeg har telia jeg får altid mld så uke si noe som du ikkje vet er sant for du jobber for telenor ikkje OneCall, ikke telia men TELENOR så MIND YOUR OWN BUISSNIS
      når jeg var i Mexico betalte jeg enn regning på 9000kr og det var fordi at vi ikke hadde Internett eller noe!!!!! kan vær at far til Martine har ringt henne p sagt til henne at han måtte betale så mye, så sånn kan du også få vite det

    40. Du reklamerer for Dipper, uten å merke posten din med “reklame”. Håper du får straff for det å.

    41. Haha, tror ikke jeg har lest så mange løgner som dette på lengeeeee!
      Du kommer ikke så langt i livet av å lyve på den måten. Du har mistet 1 leser….
      bye bye!

    42. Kan dere som hater bare drite i? Hva har Martine gjort mot dere egt? Hvis hun sier at det er så dyrt så ja kanskje det er det. Kan hende at noen har kødda med hu eller sp kan det faktisk være sant så til alle hatetrs: bare drit i og skaff dere et liv<33;)

    43. Dere som tror hun lyver er tydeligvis fortsatt barn. Bare vent til dere bruker mye mobildata selv, så skal dere se hvordan livet med mobilregninger er.

    44. Bra forsøk, men på meldingen over står det “aktiviseres”. Prøv å finn det i ordboken.. nei, stemmer, det er jo ikke et ord. Åpenbart at du har forfalsket meldingen, særlig siden 1999 er lagret som en kontakt – altså er det tydelig at du har fått noen til å sende meldingene og midlertidig lagret de som 1999.

    45. Så kjipt! Hva med å kjøpe et simkort i Mexico der du kan fylle på mobildata? Det er garantert billig, eneste minuset er at folk ikke får ringt deg på ditt mobilnummer når du har det nye simkortet inni, men du kan bare bytte på å bruke simkortene 🙂

    46. Moren min har brukt data i utlandet, og det koster ikke så mye. Alt i alt så virker dette her som en stor løgn også??

    47. Dårligste løgn æ har lest. Om man hadde samla iqen til gjengen som kommentere her og gjort det om til kroner så kunne man ikke kjøpt seg en boksbrus engang.
      E oppriktig bekymret for dere.

    48. herregud slutt å klag folkens martine e wallah .det komme heilt ann på kossen abonomang du he .eg he telia å då får eg det på sms kor mye penga eg he brukt martine e ein smart person som ikkje skrøyde av seg sjøl så slutt å skriv hate å att inlegge e fake før dokke vett nåe 🖕🏼🖕🏼broen min brukte mange tusen kr på mobildata i croatia håll skjeft spis ein bålle folkens🖕🏼

    49. Kankje du burde velge et bedre telefon selskap. Ikke frekt ment men ser ikke ut til og være deg beste og bruke i utlandet

    50. Og så leit kan du lege meg til på snaptset
      Jeg heter mia myhren okså ivonr16
      Du er verdens beste yutuber
      Kan du si det til isabel at hun
      Skal lege meg til på snaptset heter
      Det same min oppskrifter på og lage
      Slim er lim barberskum Majsena konditorfarge skomsåpe og linsevann og milo
      Vaskeml kan dere lage dene opskiften i en
      Vidio

    51. Hvorfor har du en maksgrense på 16 000? Et merkelig beløp? De fleste selskaper har vel abonnoment med en langt mindre grense, for at det nettopp skal skje at beløpet kommer opp i så mye. Du burde ringe å høre hva grensa di er og endre den i såfall.

    52. Mobilregning kommer på epost, og du har hørt om nettbank? Er vel ingen som nå lenger får en mobilregning i posten?

    53. Haha er dere dumme? Selvfølgelig får man regninger i posten, med mindre man har eFaktura. Jeg personlig liker å få regninger i posten slik at JEG selv kan bestemme når det betales osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg