Jeg matet krokodiller

Hei dere!

Herregud, gårsdagen var syk. Jeg har virkelig fått oppleve noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre. Nemlig å mate krokodiller. Jeg skal love dere at adrenalinet pumpet i det jeg sto med et fiskestykket i hånden, og krokodillen kom nærmere og nærmere. For noen merkelig dyr, jeg har aldri sett noe lignende. Det så ut som at de levde det chilleste livet. De bare fløt rundt i vannet, noen lå og sov, mens andre var for opptatt av maten. 

Jeg må bare si at disse krokodillene ikke lever i fangenskap. Disse krokodillene bor i denne dammen, og de blir matet hver dag. Det er et gjerde på den ene siden som holder de borte fra byen, men på den andre siden er det helt åpent for de. Så de kan altså gå ut derfra om de ikke vil være der, og de er ikke fanget på dette stedet om noen skulle lure. I og med at krokodillene bor der har de laget en løype for oss som vil se dem, og da kan vi gå en liten runde med krokodillene flytende rundt oss. Det var en helt utrolig opplevelse, og noe jeg absolutt vil oppleve igjen. 

Jeg skal innrømme at jeg til tider ikke følte meg trygg i det hele tatt, for krokodillene var seriøst 10 cm fra bena våre. Det var gjerde på broen vi gikk på, men plankene på den broen hang så vidt sammen. Den sikkerheten her hadde aldri vært tillatt i Norge, men her i Mexico virker det som at alt er lovlig. Jeg vlogget forresten da vi så på krokodillene, og da får dere se hvor dårlig sikkerheten var der. Likevel måtte jeg bare se alt, og jeg er utrolig glad for at jeg gjorde det. 

 Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset

Ikke sant det er noen merkelige dyr? Skikkelig fascinerende. De ser ut som en slags dinosaur, og det liker jeg. Jeg har så lyst til å oppleve mer som dette! I og med at jeg nå har matet krokodiller, håper jeg på at det neste blir å bade med haier. Dere burde glede dere til vloggen, for da får dere se hvordan krokodillene beveger seg og når de får mat. Det er helt sykt å se! Jeg filmet masse til dere, og jeg skal prøve å få vloggen ut så fort som mulig.  

32 kommentarer
    1. Er du fuckings INSANE?????? SETTER DU DEG PÅ EN KROKKODILKE OG PUTTER FINGRENE INNI KJEFTEN? SYKT! Hadde aaaaasaldei gjort det selv! Sykt at du er like hel!

    2. Synes det er kjempe trist at en så stor person som deg (i nettsamfunnet) legger ut sånn her. Tenk om det var vi som var innestengt på et område hele livet vårt, når vi egt skal være fri og omgås naturen. Vi trenger at f.eks bloggere IKKE støtter dette. Dyr i fangenskap er kjempe fært.

    3. Folks hun sitter ikke på en ekte krokkis, det er en statue. Men assa at du tør å være så nærme! Jeg hadde dæva

    4. Det bildet der Martine sitter på en krokodille er ikke ekte.. krokodillen er falsk, om du ser nøye etter på føttene ser du at de er falske🙃 Ingen hadde fått lov til det uansett! (Ikke hate)

    5. Enten er den krokodillen du sitter på fake eller så har den fått store mengder beroligende.. eg håper den er fake. For det hadde vært forkastelig om noen dopet ned en krokodille for at turister skulle få ta noen kule bilder…:)

    6. Herregud såå sykt kult… syntes du ikke det var ekkelt å ta i munnen på den? Tenk om den hadde luket munnen😱😱 du r en sterk modig kvinne Martine❤️ Forsett sånn👍🏼👍🏼 Elsker deg og heier alltid på deg på paradise hotel😘

    7. Æææ skummelt :-O Men jeg hadde myyyye heller vært med krokodiller enn med hai, haha! Haier er seriøst min største frykt, så bading med de (samme hvor trygt det skulle vært) hadde jeg ikke klart. Hadde svima av under vann 😀

    8. Det verste av alt er at den faktisk er ekte. Greit nok at de ikke lever i fangenskap, men man kunne aldri gått så nær en krokodille uten å ha blitt drept. Krokodillene er dopet ned til de grader.. sånn at turister kan ta bilder.
      Liker deg Martine, syntes bare det er ille at krokodillene blir dopet ned. Men kostet det dere noe å mate de/ta bilde med dem?

    9. Du er mitt største forbilde du er den peneste og hyggeligste personen i hele verden jeg ser veldig opp til deg❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    10. Wow, du er rå!
      Jeg var i Tyrkia i sommer. Da vi var ett sted hvor de tok inn dyr som enten har mistet moren sin, eller som har vært skadet og ikke hadde klart seg selv. Men var trist at de ikke slapp dyrene ut igjen da de ble friske og selvstendige igjen!
      Der hadde de blant annet sjøløver, delphiner, haier, flyndrefisk, noen type fugler osv. Der tok jeg altså muligheten til å bade med haier som ikke var temt. Men jeg var altså oppi ett type bur med gilender, det jeg syntes var truende var at det var helt åpent på toppen, og toppen av buret var 5 cm over vannet. Jeg stakk handen ut 10cm ut forran den ene haien, fordi da fikk jeg tak i en perle jeg kunne ta med hjem som ett halskjede. Det stod en liten gutt på toppen, som kastet mat oppi buret jeg var i. Da ble jeg egentlig litt sur, for altså tenk tanken om at haiene ville hoppe oppi til meg? Svigerbroren min sa i fra til gutten at det der ikke var greit. Merket at haiene ville ha mat. Men jeg ba om å bli heiset opp med en gang da jeg fikk de fiskebitene oppi til meg. Var heller ikke den beste sikkerheten heller!
      Kos dere videre!

    11. Det er viktig å huske at selv om krokodille ikke synlig lever i fangenskap så er de likevel lært opp å bli matet av mennesker. Dette tjener turist industrien mye på og det er ofte naive folk som er glade i dyr som besøker disse stedene. Å ha noen form for kontakt med ville dyr, klapping eller mating, er i det etiske synet ikke greit. Håper du tenker bedre om før du besøker slike parker som tilsynelatende livnærer seg på å eksponere dyr.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg