Bli med oss i butikken

Heey!

Jeg elsker å oppleve nye steder, se hvordan folk i andre land lever og hvordan ting fungerer her. Jeg visste at standaren på alt egentlig er dårligere enn i Norge, men jeg skal innrømme at jeg fikk sjokk da jeg så butikken. Sånne små butikker som dette finnes det flere steder, og det er jo helt merkelig at folk handler i butikker som dette. Jeg lurer på hvordan de hadde reagert bare av å komme inn i en matbutikk i Norge, for det er en ganske stor forskjell. Denne butikken er forresten en butikk, bensinstasjon og de lager drinker der. Haha, en veldig spesiell kombinasjon. Jeg synes det er så fascinerende at dette er normalt for menneskene som bor her. Flere her synes sikkert disse butikkene er fantastiske! Hadde en slik butikk fantes i Norge hadde den garantert blitt stengt. 

Her er altså selve butikken. Damen på bilde står og lager en slags drink som flere her elsker. Jeg derimot synes den smakte helt forferdelig. De bruker tomatjuice og øl. Altså, jeg klarer faktisk ikke å forstå at enkelte jeg elsker den. Haha!

Og under her ser dere bensinstasjonen. Veldig ulikt hva vi har i Norge. 

Jeg synes dette er ganske spennende, at det er dette de som bor her er vandt med. Vi i Norge derimot hadde aldri handlet i en butikk som dette. Jeg har ikke handlet her enda, men jeg må vel sikkert det etterhvert. Nå derimot skal vi kjøre noen timer inn til nærmeste storby, for der har de butikker som ligner Norge sitt utvalg. Så nå skal det shoppes! 

15 kommentarer
    1. Jeeeze!.. En trenger helt klart å få en sånn ‘på trynet’ innimellom for å bli bevisst på de goder & privilegier vi tar for en selvfølge..
      Flott Innlegg, Martine!

    2. Det der er ikke en vanlig matbutikk. De har fine store matbutikker der, men de der småe er bare i mindre strøk slik at folk ikke trenger å kjøre inn til byen for å kjøpe snop, shampoo, såpe osv 😊 De har nok sett fine matbutikker som vi har i Norge. De har faktisk finere og STØRRE i Mexico!

    3. Kan du ha en Mexico Haul plz når du kommer hjem igjen.Blir kjempeglad hvis du svarer🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg