Dette kunne gått skikkelig galt..

Hei dere!

Dere husker kanskje vi var på krokodillejakt her om dagen? Vel, det var kanskje ikke så lurt. Jeg kan ikke så alt for mye om krokodiller, og derfor hørte jeg på hva enkelte andre sa her. De ga meg inntrykk av at krokodillene var like treige som skilpadder, og at de ikke kunne tatt igjen oss mennesker om det skulle skjedd noe. Vi sto rett ved krokodilledammen, og hadde det kommet en krokodille opp var jeg helt sikker på at vi kunne løpt unna. Vel, der tok jeg veldig feil. Krokodillene kan ta igjen oss mennesker lett, og om det skulle skjedd noe hadde den klart å ta meg. 

Vi gikk også gjennom en liten skog. Vi gikk bare maks fem meter i denne slik at vi skulle komme oss nærmere krokodillene. I den skogen gikk vi uten sko, og det var heller ikke lurt. Her finnes det blant annet skorpioner som en gjennomsiktige, og disse er dødelige. Det finnes også sort enke her, og det er en edderkopp som lager store kjøttsår om den biter. I den lille skogen vi gikk er det fullt mulig at disse lever, så det å gå uten sko der er ikke det smarteste jeg har gjort. Det finnes så mange dyr og insekter her som ikke finnes i Norge, og sånne som meg har jo ikke peiling. Jeg synes slike ting er spennende, men jeg vil jo ikke stå 20 cm fra der krokodillene er om jeg hadde visst at de var så raske. Dere kan gjerne kalle meg dum nå, men jeg stolte på hva enkelte her fortalte meg. 

Ikke nok med det, men da vi så hodet på krokodillen i fem sekunder var det noen mexicanere som kastet stein etter den. Hva om den hadde klikket og begynt å løpe etter oss? Jeg hadde ikke da hatt sjans til å løpe unna. Nei uff, jeg blir helt stresset av å tenke på det. Nå skal jeg bli mye mer forsiktig, og dyrelivet her er skumlere enn hva jeg hadde trodd. 

 Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset

Herregud, se hvor nærme jeg både sto og satt.. Føler meg ikke så smart nå gitt. Fremover skal jeg være mye mer forsiktig, og jeg skal ikke ta meg fler turer i skogen uten sko, eller så nærme krokodilledammen igjen. 

77 kommentarer
    1. Hvorfor gjorde de det? Håper ikke du syns det er greit av de å gjøre det mot den stakkars krokodillen som ikke hadde gjort dem eller dere noe som helst

    2. Haha jeg trodde også at de var skikkelig treige, du e ikke den eneste😂 Lærte noe nytt i dag og ja❤️

    3. Det med at de er raske fant jeg ut av på en nattevakt der jeg søkte rundt på YouTube. Jeg syntes masse rart er spennende , men er også redd for mye, dvs hva jeg skulle gjort om jet møtte på ett vilt dyr. Så jeg kom
      Over denne linken, og den er faktisk , rar men greit og vite altså 🙂 https://m.youtube.com/watch?v=kkFFq11j6dQ

    4. Hvis du skal gå i skogen burde du faktisk bruke støvler for slanger og edderkopper går gjerne etter ankel og legg😅
      Hvis du er interessert i farlige dyr burde du kanskje se den 72 farligste dyr på netflix💛

    5. Godt du lærte noe iallfall! 🙂
      Man skal ha respekt for disse dyra og disse insektene som sort enke!
      Flotte bilder av deg, Martine! Kos deg masse videre i Mexico.
      Å hold deg unna krokodillene. Hehe 🙂

    6. Bare for å oppklare litt og ikke ment som kritikk men en sort enke vil ikke lage kjøttsår, men den har en så sterk gift at du innen maks 10 min vil føle av nervesystemet ditt blir lammet, alt av indre organer osv. Heldigvis har de fleste land motgift mot dette men den sorte enke er ikke noe å spøke med! Husk å rist skoene før du tar de på deg om de står ute da edderkoppen vil bite om den føler seg truet, spesielt om man sku tråkket på dem 🙂

    7. Dette er da allmennkunnskap….
      PH deltakerene er ikke smart nok til å ferdes rundt alene i sør amerika. De burde være låst inne på hotellet slik de blir passa på 24/7….

    8. Du trodde krodiller var like trege som skildpadder? Skjønner ikke hvordan folk kan leve 21 år uten å fange opp slik informasjon på en eller annen måte.. haha

    9. Du har ikke lagt ut noe i hele dag :(( Har dere mye å gjøre? Er dere veldig sentrale i årets sesong? Og når forteller du hva dere gjør der nede? <3

    10. Skal ikke du vær med i ph 2018? Ka gjør du i mexico da ved ph hotellet? Fine bilda av dæ kvær gang du legg ut btw😍❤️

    11. Hei, jeg digger deg!
      Jeg hadde bare syntest at det hadde vært kult om du brukte snapen din til å vise oss hvem du er istede for å kun legge ut linker til nye blogginnlegg😄Det blir liksom mere spam en gøy. Pluss at du legger ut de samme linkene opp til flere ganger på både snap og insta. Keep it interesting girl

    12. Elsker at du har blitt mer aktiv med bilder/videoer på snapchat av hva du gjør og ikke bare link til bloggvideoer❤️❤️

    13. Hei. Du kan gå på Apoteket og få en medisin som du skal ta før du kommer til et sted der det er mye mygg. De selger den i Norge, men jeg vet ikke om de selger den i Mexico.

    14. Spyttet ditt hjelper på myggstikk. Ta litt av spyttet ditt på fingeren og smør det på myggstikket.
      Gammelt triks jeg lærte av bestemoren min.

    15. Ta litt vann på selve myggstikket, også tar du salt på. Det renser selve stikket 🙂 det svir litt i starten, nok til at kløen går bort! Kost det bort når det har tørka, også senere så går selve myggstikket bort.

    16. Ta litt bløt sand på fra stranden å gni det litt inn❤️Å la det være, det vil hjelpe til slutt😻PS: elsker deg

    17. du kan ta på eddik på myggstikk det hjelper og myggstikke e vekke så å si dagen etterpå.. selv om det ikke lukter så godt..

    18. Her er ett tips mot myggestikk. Det kan være litt ekkelt men ta spytt på det. Det er en eller annen syre eller noe i spyttet som gjør at det ikke klør så mye.

    19. Myggstikk!
      Du kan bruke:
      -Eddik
      -Kjøpe en liten “rollon” på apoteket
      -aloe vera
      Håper det hjelper🌹

    20. Dette hjelper i noen minutter men det er å ta den skarpeste neglen din å lage et kryss på myggstikket!

    21. Det hjelper veldig å ta aloevera på myggstikk! Det går også å fryse ned aloevera i isbitbokser å ta på myggstikket👍🏼 Har du ikke aloevera kan du bruke ditt eget spytt.. Høres ekkelt ut men, det hjelper!

    22. myggstikk: 1. ta og lag et kryss over myggstikket med neglen.
      2. Tannkrem
      3. ta salve på det og ta bandasje/ plasser over❤️💋

    23. Hvis du har myggstikk så må du finne myggstikket og lage et kryss med negla og klemme ut gifta eller hva det er

    24. Bruk Xylocain-salve! Det hjelper masse, det gjør også en annen salve som heter Mygga! Vet ikke om de har det i Mexico, men de har det på vanlige apotek i Norge. Men de fleste myggsalver virker. Bruk myggspray også!! Håper du koser deg videre<3

    25. Hei, Martine. Du burde ta en skje i kokvarmt vann. Så tar du den rett på myggstikke. Du må holde skjeen der i ca 30 sekunder. Etter du har gjort det vil det ikke klø mer

    26. Prøv med aurax, men ikke gni det inn bare la det trekke inn av seg selv. Legg på en liten prikk bare.
      Hvis du får soleksem hjelper det veldig å ta på yoghurt naturell 💗💗
      Elsker bloggen din!! ❤️❤️

    27. Hei, Martine. Du burde ta en skje i kokvarmt vann. Så tar du den rett på myggstikke. Du må holde skjeen der i ca 30 sekunder. Etter du har gjort det vil det ikke klø mer.💕

    28. Du må ta en salve som du finner på apotek.
      Og husk ikke ta solkrem over myggstikk.
      Ikke få saltvann i stikkene.
      Spis mye med masse proteiner så leges stikkene fort💖💖

    29. Prøv aloe vera mot myggestikk, eller om du har en lipomade som du smører på ved såre lepper så funker det også.

    30. Ta tannkrem på stikkene dine. Det skal tydeligvis inneholde noe som gjør at de forsvinner/slutter å klø;))

    31. Bruk aloe vera krem det hjelper veldig bra, elsker bloggen din😍😍kan du ha sminkekolleksjon?❤️👍🏻

    32. Er allergisk så har noen tips mot myggestikk.
      ? Ta DITT eget spytt på det.
      ? Kokosolje funker, ikke gni det inn bare påfør og blås litt.
      ? Ta noe is på, til det begynner og gjøre litt vondt (ca 3-7 min), da er det nedkjølt og litt lammet. Dette tar bort kløingen en stund.
      Håper det hjelper 😊

    33. Hei Martine❤️❤️Jeg har noen tips til myggstikk
      1) ta eddik på myggstikkene ikke mye.
      2) ta på euraks vet ikke hvordan man skriver det men det er en krem. Håper du ser dette ily. Du er mitt store forbildet💗💗 følg meg på Snap eller insta vis det er noe du lurer på. Insta:sofievattekar_ Snap: sofiegrang

    34. Prøv å tegn et kryss over myggestikke med en nøkkel eller neglen din, det pleier hvertfall å hjelpe meg.
      Elsker deg!💖💖 du er ett stort forbilde for meg💖😘😍

    35. Hei, du burde prøve Merket butikken fra fitline, fitline er et helt magisk produkt! Bare prøv og søk opp fitline på noterer eller skriv en meldig til bake, ahhaha løv u!!!❤️❤️❤️❤️

    36. Hvis du smører et tynt lag med hydrokortisonkrem der du har myggstikk ca. 2 – 3 ganger daglig, kommer kløen til å dempe seg og myggstikk forsvinner fortere

    37. Det et også noe som heter «Diprosalic» som stopper kløe med EN GANG. Det er egentlig ment for tørr hodebunn, men funker supert på myggstikk. I Norge må man få det på resept fra legen, men kan verr det går ann å kjøpe det i apoteket i Mexico.
      Håper noe av dette hjelper❤️

    38. Vist du har myggstikk kan d hjelpe å ta litt tannkrem på stikket. Eller lage et kryss med neglene på stikket;)😘❤️Håper du vinner PH❤️❤️

    39. Salve mot myggestikk! Det er en slave som kalles AURAX, ofte lilla og hvit, men fins også i andre farger, bare å smøre på, etter 2 min klør det ikke lengre👍🏻

    40. Ta på litt edikk på en bommulspadd og snør det på myggstikket ditt, svir litt i starten men funker så bra!!

    41. Smør på et lag med tannkrem (helst litt sterk) utenpå og litt rundt. La den sitte i et par timer/over natta, så vasker du det av, og myggestikket er ikke lenger et myggestikk. Du merker det ikke engang:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg