Krokodillejakt

Hey!

Nå skal jeg fortelle dere hva vi gjorde i går. Jeg vet ikke helt om jeg har fortalt det, men jeg har en indre nerd i meg. Jeg interesserer meg for veldig mye merkelig, og jeg kan lese i timesvis om forskjellige ting som ikke alle bryr seg om. Alt fra verdensrommet, dinosaurer, haier, rare ting i havet, ting som ikke kan forklares og dyr som man ikke har i Norge. Dagen i går var derfor midt i blinken for meg, for vi dro nemlig på krokodillejakt. I enden av stranden her vi bor er det en liten dam med krokodiller, og denne dammen har ingen gjerder rundt seg. Dette er altså en dam der krokodillene lever, og folkene som bor her mater de. Det er helt sykt at folk satt på stranden rett nedenfor denne krokodilledammen, og at det ikke var noen sperringer der. Aleks og jeg ble selvfølgelig med bort, og håpte på å se noen. Dessverre så vi bare hodet på en i rundt fem sekunder, men det var egentlig kult nok i seg selv. Dette stedet ligger kun 20 minutter å gå fra der vi bor, så vi skal helt klart bort dit senere for å se etter fler krokodiller. Haha, jeg høres sikkert skikkelig teit ut nå som synes dette er så spennende, men jeg synes det er dødskult at det bor krokodiller rett borti her. 

 Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset

Her sto vi altså og så etter krokodillene. For de spesielt interesserte er de sporene dere ser på siste bilde fra halen til krokodillene. Jeg håper virkelig jeg ser de ordentlig neste gang jeg er der borte! 

 Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset

Stakar fisken som hadde dødd og blitt skyldt opp på land. Jeg synes disse fiskene er skikkelig fascinerende, og derfor måtte jeg ta bilde med den. Jeg kunne aldri tatt et sånt bilde om den hadde levd, for piggene på den er giftige. Denne fisken blåser seg opp når den skal forsvare seg, og den var blåst opp da vi fant den død.. Uff!

Hele stranden er også full av bittesmå krabber som løper dødsfort. Disse krabbene lager små hull i stranden for å gjemme seg for noen spesielle fugler her. De fuglene har kjempelange nebb, og de putter nebbet sitt ned i sanden for å finne disse krabbene. Derfor graver disse krabbene hull langt ned i bakken i små hull. Det var helt sykt å se på når de føyk ned i hullene sine. Haha, jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg forteller om det her, for mange av dere har sikkert null interesse for dette. Jeg derimot elsker ting som dette!

18 kommentarer
    1. Var en gang i Florida og da så vi alligatorer over alt, de er skikkelige kule. Vi var på sykkel tur en gang og en alligator på 2m var ca 30cm unna meg med munnen på vidt gap. Jeg begynte og skrike og den ble skremt og gjemte seg hahah.

    2. haha du er favoritten min!! Eg og elske fasinerande dyr og skapninga og ting vi ikkje kan forklara så bare fortsett❤ kosa deg masse i Mexico 😘

    3. Da er jeg nerd jeg også haha, fordi jeg syns også sånne ting er spennende. Skikkelig interessant å lese om krokodiller, likte det veldig godt <33

    4. Haha så søt!
      Anbefaler serien/dokumentaren cosmos på netflix. Den er helt syk hvis du interesserer deg for spesielle ting – slik som meg!
      Håper du koser deg videre, stå på💛

    5. Hei.
      Dere var ganske så dårlig på å skjule at dere skulle være med på paradise. Liksom å dra til Mexico i 2 måneder, akkkurat når innspillingen er i Mexico i 2 måneder? Du kunne kanskje prøvd å skjule det enn å ikke si noe men at det likevel er så åpenbart.

    6. Folkens, hun har jo sakt at hun skulle til Mexico mens innspillingen holder på, fordi hun skal være bak cameraene dette året, hun og aleks!

    7. Det er helt normalt å interessere seg for slike ting. Det ville vært mer rart om du ikke gjorde det og kun tenke på denne bloggen og hår og sminke.
      Men det er bra at du skriver litt om det, så virker du ikke like ureflektert og uinteressant som ellers!
      Og kanskje du kan melde deg på skrivekurs? Det er en del dårlig setningsoppbygging osv. Og hadde du blitt flinkere til å skrive, hadde tekstene blitt bedre og du hadde kanskje fått litt fler lesere over 16 år. Eller kanskje det bare er latskap, at du rett og slett ikke gidder å legge en innsats i tekstene.
      «Derfor graver disse krabbene hull langt ned i bakken i små hull».. well

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg