Uken som gikk- Ny serie og jeg skal operere

ANNONSE

Hei dere!

Nå sitter jeg hos bestemor og bestefar, og vi feirer bursdagen til pappa og fetteren min. Begge to har bursdag i dag, så gratulerer så mye med dagen til dem♡ Jeg har redigert video i hele dag, for imorgen skal den til godkjenning. Det tok sinnsykt lang tid å redigere og det var så mange klipp, heldigvis begynner jeg å komme i mål nå. Jeg tenkte likevel å fortelle dere om uken som gikk nå. 

UKENS HØYDEPUNKT

Ukens høydepunkt må nok være at vi endelig lanserte liquid lipstickene. Vi har hatt en lanseringsfest + meetup i sammenheng med lanseringen. Begge deler var utrolig morsomt, og jeg koste meg masse! Jeg skal lage et innlegg senere med en haug av bilder fra både lanseringen og meetupet. Jeg hadde planer om å gjøre det i sta, men minnekortet ble liggende igjen hjemme. SÅ IRRITERENDE! Haha, jeg som gledet meg til å gi dere et skikkelig bildedryss. Jeg får heller poste det senere i dag. Tilbake til liquid lipsticken så synes jeg det er så morsomt å gi ut noe med navnet mitt på. Dere kan forresten kjøpe den HER om dere vil det♡

UKENS OPPTUR

At jeg endelig begynner å føle meg bedre. Herregud, nå har jeg gått rundt i to uker dårlig. Heldigvis føler jeg meg bedre nå, og det er så digg. Jeg er så sinnsykt lei av tett nese, nysing og slapphet. Nå håper jeg energien snart er på topp igjen også, for nå vil jeg bare ut å gjøre masse. Her om dagen fikk jeg et skikkelig kick  og ville dra ut, helt til jeg kom på at jeg må sette helsa først. Haha! Neste helg skal jeg hvertfall ut, for da er jeg forhåpentligvis helt frisk igjen.

UKENS NEDTUR

Dette har jeg ikke fortalt dere enda, men her om dagen var jeg hos legen og fikk en veldig kjip beskjed. Det eneste som kommer til å gjøre halsen min helt fin er å operere. Dere aner ikke, mandlene mine er så store uansett om jeg føler meg dårlig eller ikke. De stikker ut, er hovne og i veien. Derfor må det bli operasjon, og jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om det. Jeg er redd og det var egentlig dette jeg ville unngå. Så ja, da blir det operasjon på meg. Jeg er litt usikker på når, men jeg tror faktisk ikke jeg får gjort det før på nyåret. 

 Processed with VSCO with s2 preset

UKENS IRRITASJONSMOMENT

Denne uken har jeg faktisk irritert meg over ekstremt mye, haha! Jeg tror jeg har vært for mye alene de siste dagene, så virkelig alt har irritert meg. Jeg har seriøst følt sinne ovenfor så mye denne uken, og det er irriterende det. Jeg håper det går over, for det er ganske slitsomt. 

UKENS TANKE

Det er noe jeg har tenkt alt for mye på denne uken, men jeg tør faktisk ikke skrive om det her på bloggen. Ikke enda hvertfall, og om jeg skal gjøre det vil jeg lage et eget innlegg om det. Det er mye tanker i hodet mitt om dagen, og her om dagen prøvde jeg å forklare det til en venninne. Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare det heller, for det er ikke likt meg i det hele tatt å føle det som dette. Jeg kan jo si så mye om at jeg er litt redd om dagen nettopp på grunn av dette. Jeg håper jeg tør å åpne meg til dere om dette etterhvert, men akkurat nå vil jeg ikke det. 

AKKURAT NÅ

Akkurat nå sitter jeg som sagt hos bestemor og bestefar. Jeg skal faktisk straks dra bort til Mastiff for å se noen episoder av Kollektivet. Episodene kommer ut allerede imorgen på Viafree, og det blir så gøy. Jeg skal derfor dit nå for å se noen av episodene, og det ser jeg veldig frem i mot. Det er alltid litt stressende å skulle se seg selv på skjermen, men det går som regel bra. For å være helt ærlig aner jeg ikke hva som blir vist heller, for det var jo så mye som ble filmet. Likevel tror jeg dere kommer til å like episodene veldig godt, for dere får jo faktisk se ganske mange nye sider av oss i Kollektivet. 

Nå skal jeg spise kake, og så må jeg komme avgårde. Vi blogges senere med et stort bildedryss fra de siste dagene♡

 

30 kommentarer
    1. Jeg føler meg deg angående å operere mandlene . Skal operere den 13.Desember og gruer meg sykt mye til det. Men håper det vil bli bedre etter operasjonen 😊
      Ønsker deg masse lykke til, når du skal det!

    2. Du kommer ikke til å angre, jeg fjerna mandlene min for snart en mnd siden❤️ Ååå Gud så deilig det er, ikke hatt vondt i halsen en eneste gang og jeg har alltid halsbetennelse.
      Operasjonen er ikke vond, men du kommer til å ha en del vondt den først uke..
      Lykketil❤️

    3. Når du skal operere mandlene burde du ha et lager av saftis for å kjøle hevelsen i halsen😊 fjernet mine i april og var mye plaget men nå har jeg aldri halsbetennelse lenger. Så jeg ønsker deg masse lykke til med operasjon😊❤

    4. Jeg opererte bort mandlene for et halvår siden, i en alder av 23. Det er det værste jeg noen gang har gjort! Jeg begynte å fossblø 6 dager etter operasjon, og mistet en halv liter blod. Trodde seriøst jeg skulle dø.. måtte brenne i såret i våken tilstand. Var på sykehuset i en uke, og 2 dager etter første blødning våknet jeg av å nesten drukne i mitt eget blod, igjen mistet jeg en halvliter blod, og måtte brenne på nytt. Jeg klarte ikke spise noe som helst, og etter dette var kroppen min så sliten at jeg knakk sammen hele tiden. Jeg klarte ikke snakke skikkelig før 2 mnd etterpå (alle konsonantene gikk gjennom nesen), og klarte ikke drikke skikkelig før nylig 6 mnd etterpå. Måtte drikke kjempe små super og hvis jeg var veldig tørst å tok en stor Sup kom alt ut av nesen. Det stikker å svir i halsen enda. Så jeg vil at du virkelig skal tenke over det før du takker ja til en slik operasjon, for det er virkelig ikke en dans på roser! Angrer hver eneste dag for å ha tatt meg selv gjennom dette smertehelvete. Har operert puppene selv, men å operere bort mandlene er 1000 ganger verre.

    5. Hei, jeg fjernet mandlene mine i august og selve operasjonen gikk fint. Jeg ble veldig syk etterpå og måtte haste innlegges på sykehus pga var dehydrert og ikke spiste eller drakk. Saftis er et must og ha, og det kjøler ned halsen. Jeg fjernet dem selv som 18 åring (er 19 nå). Funker også med en kald klut på halsen. Du kan oppleve smerter i 2 uker etterpå, og kanskje være dårlig form, men noen er også bra etterpå. Du får narkose under selve operasjonen. Masse lykke til😊 fin blogg du har

    6. Hei!
      Jeg opererte mandlene mine når jeg var 15 (er 26 år nå) det jeg husker var at jeg lå i en uke og hosta opp slim aktige greier. Men ellers helt fint! Operasjonen gikk magisk og ingen problemer !😊 utenom da legen satte kanyla feil og armen min ble som hulken sin😂 bare spis mye deilig is♥️ Å hvis du er flink det + drikke vann så går ting mye fortere 😊

    7. Hei! Jeg oppererte mandlene i en alder av 18. Har veldig skrekk for sykehus, leger og alt det der, og hadde aldri hatt narkose før. Jeg trodde det skulle bli mye værre enn det ble, men man får så mye forskjellig smertestillende og det hjalp så sjukt. Etter 1 uke var nesten all smerten over og etter 2 uker var alt som vanlig igjen😊 det kommer til å gå så bra!!

    8. Ikke noe å grue seg til! Tenk gode tanker! Dette er faktisk en bra ting, siden man ofte må krangle seg til å fjerne mandlene. Opererte selv mandlene da jeg var 18. Beste jeg har gjort! Hadde halsbetennelse, forskjølelser, sår hals etc hele tiden før operasjonen. Selve operasjonen gikk bra, og var hjemme tre timer senere. Putt i deg smertestillende du får skrevet ut (ja du får mest sannsynlig stikkpiller, noe jeg i utgangspunktet IKKE ville, men etter noen timer hjemme og bedøvelsen går ut så tar du de😂) sov deg gjennom de to første dagene. Spis suppe, tynn potetstappe, etterhvert brødskiver uten skorpe og etter to uker er du back on track. Dette går bare bra og du kommer ikke til å angre👍🏻

    9. Hei, tror du at du kan legge ut bilder av mandlene dine sånn de er nå?
      Hadde vært veldig snilt av deg, du er super❤

    10. Hei! I går var jeg på lanseringsfesten din! Jeg har fulgt med deg hele tiden fra du ble med i Paradise, er sikkelig fan personligheten din, du virker så snill og ekte. Så i går hadde jeg endelig god mulighet å kunne se deg i det virkelig liv. Du er bare så pen og sånn som jeg hadde forventet meg! 😊
      Det verste av alt når jeg stod i køen følte jeg bare så dum. Her kommer jeg som er så mye eldre enn de andre som stod der. Jeg er 88 modell. Det var ikke langt ifra at jeg holdet på å trekke meg. De andre var bare så søte, du har nok en del jenter som ser opp til deg! 😊 Jeg angrer ikke et sekund at jeg tørre å ta en liten tur innom. Jeg kjøpte en lipstick og fikk en fin goodiebag, Er bare sååå fornøyd! Har brukt den både i går og i dag. Den holder jo helt sykt lenge, gir både fuktighet blir ikke tørr.
      Jeg hadde bursdag i går, hun jenta med hvit jakke og svart kjole. Hvis du husker meg?

    11. Opererte nylig, og skjønner at det kan virke skummelt. Men det skal nok gå bra skal du se! Lykke til og ellers god bedring ❤️

    12. Anne: Åå, så utrolig koselig å høre? Nå ble jeg skikkelig glad! Jeg tror jeg husker deg, og gratulerer så mye med dagen som var? Så bra du er fornøyd med liquid lipstickene, elsker de selv? Stooor klem!

    13. Jeg fjernet mandlene da jeg var 21 år gammel, (er nå 26) og jeg angrer ikke i det hele tatt.
      Ja det var det vondeste jeg har opplevd fysisk i hele mitt liv, og stemmen min forandret seg litt, og jeg gikk ned noen kilo…
      Men det er så sykt verdt det. Fra å være syk MINST en gang i måneden, til å ikke ha en eneste halsbetennelse på 5 år, gjorde det så sykt verdt det.
      Mine tips er å tvinge seg selv til å få i seg nok drikke( selv om det gjør så vondt at man griner), og litt suppe eller kald potetmos. Og også være kjempe nøye med å ta smertestillende ofte nok.
      Og IKKE drikk smoothie… jeg personlig synes det var et smertehelvete..

    14. Gru deg… du må hvertfall ha noen rundt deg hele tiden!
      Det er noe av det jævligste jeg har gjort i livet. Gikk fint de første to dagene, hadde bare litt vondt og litt rar stemme.. men etter det så fikk jeg infeksjon i drøvelen og alt gikk nedover. Klarte ikke svelge mitt eget spytt engang. (Gled deg til stikkpiller). Måtte ta antibiotika i væske form, som ble sprøytet inn i munnen min.
      En natt så sprakk sårene opp og.. da ble det at veninnen min måtte ringe ambulanse fordi jeg sto på badet å silblødde/kastet opp blod. Hasteoperasjon mens jeg var våken midt på natta og alt. Jævlige greier…gikk ned 10 kg på to uker ish
      Lykke til. MEN det er absolutt verdt det. Er aldri syk eller har vondt lenger.. bare super viktig at du har noen rundt deg.

    15. Hei, tror du, du kommer til å få sånn anastasia før operasjonen? Hvis ja, kunne du hatt filmet hvordan du oppfører deg etter operasjonen når du fortsatt har anastasia i kroppen din?

    16. Jeg tok mandlene i desember i fjor og har slitt ekstremt mye med hals betennelser i alle år, men jeg har aldri turt før jeg måtte. Jeg hylgråt når mamma parkerte bilen på sykehuset fordi jeg gruet meg så ekstremt mye. Jeg hadde bare vondt i tre dager. Du blir etterhvert «vandt» til at du har små vondt når du svelger så når skorpene faller av er det kjemperart å svelge helt normalt igjen. Det var ikke så ille som det jeg ble fortalt eller hadde lest, men alle er jo forskjellige – men jeg er skikkelig pingle når det kommer til smerter så jeg ble positivt overrasket. Lykke til når den tid kommer 🙂

    17. Hei Martine!
      Jeg kommenterer vanligvis ikke på slike innlegg, men nå måtte jeg.
      Jeg opererte mandlene mine for tre uker siden, og var veldig redd for hele opplevelsen. Men det er 3-4 dager hvor du har veldig vondt i halsen, men etter det blir det bare bedre og bedre. Du får smertestillende og sover veldig mye de dagene. Kjipeste med operasjonen var å bli sykemeldt og måtte holde meg inne i 2 uker.
      Men hopp i det! Du kommer ikke til å angre:)
      Klem!

    18. Jeg har operert mandlene mine mn jeg gjorde d for ca 2-3 år siden jeg huske d godt. Det føltes veldig rart når jeg våknet Mn d kommer til å gjøre litt vondt og du kan se sånne hvite greier i munnen når du tar bilde Hahaha jeg gjorde d😂 var ekkelt

    19. Å fjerne mandlene trenger du ikke være redd for! Jeg hadde halsbetennelse minst en gang i måneden før, har hatt halsbetennelse 1 gang på nå 13 måneder. Er virkelig en helt ny verden! Ja det er en del smerter, men bare man tar smertestillende man får til alle tidene man kan så klarer man seg fint. God bedring 💕

    20. Opererte mandlene for ca 1 uke siden. Etter 2 dager spøy jeg opp alt jeg hadde klart å få i meg og fyf som det svir i halsen da. Måtte sove over på sykehuset og plutselig begynte det å blø, men stoppet heldigvis etter 30 min ca med kaldt vann. Pass på å hele tiden kjøle ned med kald klut eller noe annet kaldt. Og prøv å drikk MASSE vann, selvom det er dritvondt å svelge. Dag 5-7 er et smertehelvete spør du meg, klarte ikke engang å svelge mitt eget spytt. Gått ned rundt 5kg og får fortsatt ikke i meg noe spesielt, ligger bare i senga. Spist most saftis, sjokolademousse, litt tynn potetmos og tynnet ut suppe. For all del ikke spis noe sterkt som pastasaus osv. Gleder meg til å kunne spise normalt igjen. Lykke til når den tid kommer!❤️

    21. Altså, jeg hadde en søster som opererte de for kanskje snart 2-3 år siden og hun hadde mye vondt, lite spising og lite snakking. Men hun blødde faktisk ikke tror jeg, og hvertfall ikke ” drukne i sitt eget blod” vet ikke helt om du prøver å pyske ut Martine eller noe sånt – men lol det der var tragisk skrevet!

    22. Gled deg til å få mandlene vekk, de er bare i veien. Ta smertestillende hver fjerde time de første dagen, da lindrer du smertene jevnt og da er det ikke noe stress. Be om stikkpiller (selv om det er litt ekkelt) og KJØR på med saftis. Det lindrer godt, og du får deg væske. Det ble mitt største problem, ble så dehydrert. Og jeg har ikke vært syk siden jeg tok de ut for snart et år siden. Jeg var småredd at jeg ikke sov uka før, jeg gråt da de la meg i narkose og jeg var så redd, men det gikk så bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg