Dette ville jeg aldri tilgitt i et forhold

Hei dere!

Jeg får veldig ofte meldinger fra folk som lurer på dette med forhold, og om hvordan man skal få et forhold til å fungere. For å være helt ærlig tror jeg ikke det finnes noe fasit på akkurat dette, for alle mennesker har vel sin egen mening om hva slags forhold man ønsker å være i. Jeg er heller ingen ekspert på dette, men jeg vil likevel fortelle dere hva jeg tenker rundt dette. Jeg er nå ganske klar på hva jeg faktisk ønsker, og det er vel kanskje fordi jeg har gått på noen smeller med dette tidligere. Jeg vil ikke gå så alt for mye inn på akkurat det, men en ting er sikkert og det er at jeg er ganske sikker på hvordan jeg ikke vil ha det når jeg er med en gutt. 

Processed with VSCO with b5 preset

Er man mye lei seg på grunn av gutten eller jenta, da er det ikke vits. Gir kjæresten din for mye oppmerksomhet til andre jenter eller gutter, ja da er det heller ikke vits føler jeg selv. Er han av den typen som snur telefonen vekk fra deg da han er på den, da hadde jeg begynt å lure. Finner han på teite unnskyldinger for at han ikke kan møte deg, eller kanskje han til og med avlyser i siste sekund gang på gang? Da ville jeg trodd noe var galt. Dette er kun noen få eksempler, men jeg leser stadig at dette er noe som gjør jenter usikre på forholdet. Sånn som nå da jeg er i et forhold er det mange ting jeg ville reagert på, og det er ikke unormalt. Når man gir 100% av seg selv til en annen er man selvfølgelig redd for å skulle bli såret. Derfor er det viktig å snakke sammen, god kommunikasjon er utrolig viktig i et forhold. Er det noe som skurrer ville jeg tatt det opp med Aleksander med en gang, for det verste er å gå rundt og være usikker. 

Det viktigste for meg i et forhold er at man er ærlige med hverandre. Det er så viktig, for hvorfor skal man gå rundt å skjule noe ovenfor en person man er sammen med? Jeg mener også at det å være trofast er utrolig viktig. Jeg synes utroskap er ekkelt, og jeg synes det er så dårlig gjort ovenfor den andre personen. Hvor dritt føler man seg ikke om kjæresten plutselig ligger med en annen etter en tur på byen? Det er så uakseptabelt, og dette ville jeg aldri tilgitt i et forhold. God kommunikasjon er også viktig. Om det er noe du irriterer deg over eller noe du er usikker på, fortell det til kjæresten din. Jeg vet at mange forteller problemene i et forhold til venninnene sine eller en kompis, men det kommer man ingen vei med. Man må fortelle det til den personen det gjelder, og heller snakke ordentlig om det sammen. Det kan jo for all del være en liten tullesak som har blitt mye større i hodet ditt. Man må selvfølgelig også stole på hverandre i et forhold synes jeg. Det er utrolig slitsomt å skulle være usikker på den andre hele tiden. Det å overanalysere alt fra at kjæresten skal møte en venn eller en tur på byen er slitsomt. Man skal kunne gjøre ting alene med venner også, og en alt for sjalu kjæreste kan bli tøft. Jeg hadde blitt stresset om Aleks hadde nektet meg å dra ut med vennene mine. Så lenge man stoler på hverandre og vet at man kun vil ha den andre, blir ting så mye lettere. En annen ting som jeg setter høyt i et forhold er at man setter av tid til hverandre. Jeg som jobber hjemmefra merker ikke stor forskjell fra jobb og fritid. Jeg har ikke faste tidspunkt der jeg jobber, og enkelte dager holder jeg på med bloggen hele dagen. Da er det utrolig viktig for meg å legge fra meg macen og kun fokusere på Aleks. Dra ut å spise, finne på noe gøy eller bare ligge i armkroken hans å snakke. Jeg føler selv jeg er flink på å sette av tid til han, men jeg kan selvfølgelig bli mye flinkere. 

Jeg mener derfor at når det begynner å bli seriøst med en person, så vær klar over hva du vil. Ha dine regler som du følger, og ikke tilgi for mye tull. Om kjæresten din er utro og du tilgir det, da kan jeg nesten love deg at personen gjør det en gang til. Jeg skal ikke si at alle gjør det en gang til, men ut fra folk jeg kjenner og mine egne erfaringer stemmer dette. Jeg vet at det kanskje føles helt umulig å skulle gå fra en person man elsker fordi personen har vært utro. Men er du ikke verdt mer enn det? Er man ikke verdt en snill person som kun vil ha deg, isteden for en idiot som koser seg med andre bak ryggen din? Jeg føler meg hvertfall mer verdt en det, og derfor er dette med utroskap ikke akseptabelt for meg i et forhold. Uansett hvor vanskelig det ville vært å gå fra den personen ville jeg gjort det. Jeg tror det er mye vanskeligere å skulle vært i et slikt forhold der noen går bak ryggen din. 

Jeg er som sagt ingen ekspert på dette, men det her er hvertfall mine meninger. Jeg synes dette med forelskelse kan være skummelt i blant, for man gir virkelig alt av seg selv til en annen person. Det er skummelt, men samtidig fint. Jeg tenker at så lenge man er klar på sine regler og hva man vil, så skal ting gå fint. Alle har jo forskjellige meninger rundt akkurat dette, så jeg er spent på å høre hva dere synes er det viktigste i et forhold? Og hvor går grensen deres?  

 

31 kommentarer
    1. Og hvor er nordmenna sin respons, på at politiet nå igjen terroriserer meg?
      (Noe jeg har blogget om).
      Nei, nordmenna sitter på f*ttene sine, og det har de gjort, i ti år nå.
      Nordmenna gjorde ikke en dritt, da politiet ødela meg, (må jeg si), ved å knuse døra mi og hamre på døra mi, flere ti-talls/hundre-talls ganger.
      Da jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), her i Liverpool.
      De lot bare politiet ødelegge meg, (ved at jeg ble ‘shell-shocked’), på grunn av noen oppdiktede tulle-saker.
      Selv om jeg blogget om dette fortløpende.
      Og alle de andre sakene, hvor jeg blir tulla med, ignorerer også nordmenna.
      Så de er noen svikefulle f*ttekjerringer, (må jeg si).
      (Noe sånt).
      Så sånn er nok det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Med hilsen
      Erik Ribsskog
      PS.
      Det er også sånn, at det er IPCC som skal stoppe politiet, når de kødder med folk.
      Men IPCC kødder også med meg.
      Og det ignorerer også nordmenna.
      Helvetes pakk, må jeg si da.
      (Noe sånt).
      Så sånn er det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Men men.
      PS 2.
      Jeg har heller aldri, (i mitt snart 50 år lange liv), prata med noen, om hva man skal gjøre, hvis man får politiet på døra.
      For jeg kjenner ingen, som har pleid, å få politiet, på døra.
      Det er selvfølgelig det siste jeg vil, (for å si det sånn), å få politiet osv., på døra.
      Det er mulig at det finnes arbeiderklasse-folk osv., som synes, at det er stas, å bli tvangsinnlagt og bli varetekts-fengslet.
      Men jeg er ikke fra arbeiderklassen, og for middel/over-klassen så er det flaut/pinlig/uønsket, å bli henta av disse idiotene.
      (I tilfelle min degenererte halvbror Axel ikke skjønner dette, for eksempel.
      For å si det sånn).
      Så sånn er det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Men men.

    2. Såå gøy å lese, vi er nok inne på de samme tingene vi ikke ønker i et forhold! 😄 Bra skrive! Utrolig gøy du deler så mye flott!!!!💛💛
      ILUSMBBY

    3. Hei. Kan du lage et innlegg og hva man kan ønsk seg eller gi til kjæresten sin når det gjelder julegave?☺️ Sliter med å finne noe, eller si hva jeg ønsker meg uten at det skal bli for dyrt, og vil jo også at det skal være personlig:) og kanskje du kan komme med noen eksempler på hva man kan gjøre med kjæresten, uten at det er det samme gamle eller at det blir kjedelig!

    4. Enkelt tips: et avsnitt bør aldri være mer enn 14 linjer. Dette gjelder først og fremst i akademiske tekster, men siden du har relativt lav kvalitet på tekstene du skriver, kunne det hjulpet deg.
      Vil anbefale deg å melde deg på et skrivekurs. Det er jobben din å skrive, i likhet med journalister og forfattere. Og da bør du kunne produsere gode tekster med høyere kvalitet

    5. Jeg vil også gjerne ha et innlegg om julegaver til kjæresten. Jeg sliter med dette, syens d er litt kjedelig med klær osv

    6. Kjempefint inlegg!❤️ Synes ikke det ble for langt og skurrete! Akkurat passe!Enig med deg at utroskap er ikke akseptabelt i mitt forhold..
      Jeg lurer også på om du har noen tips til hva man kan gi til kjæresten sin i julegave? Dette er like vanskelig hvert år😅🙈
      Gleder meg forresten sykt til å teste ut din nye leppestift, venter spent om den kommer nå til uken😀❤️

    7. Kjempe bra innlegg!!!😻 Helt enig med deg👌🏼 Jeg var sammen med en gutt for noen år sida, og han flørta skikkelig med andre jenter osv… så jeg skjenner meg veldig igjen på det du skriver. ❤️👌🏼

    8. Masse bra punkter!
      Er helt enig med alle!
      Bra skreve Martine, håper du aldri opplever noe av det med Alex!
      Har opplevd selv at i starten er det ganske normalt å ver sjalu.. men det roer seg så snart en stoler 100% på den andre!

    9. Hadde en gang en sånn type som satt på tinder hele tiden, men forelsket og blind som jeg var så tenkte jeg bare at han sikkert ikke kom til å gjøre noe med de uansett. Viste seg at han hadde flere “kjærester” på en gang, og nå er han så og si borte fra livet mitt. Samme hvor mye jeg har grått over den fyren så ser jeg nå at det hele var bare komisk…

    10. Fin tekst Martine, syntes du skriver så sykt bra, det er bare noen mindre utviklet fisker som skriver stygge ting til deg.
      Stå på Martine💗

    11. Hei! Martine! Hadde du tilgitt kjøresten din om du finner ut at han for fire måneder siden hadde tatt med en annen jente hjem fra festival, uten å fortalt det. Det står også på melding at det er han som har spurt henne. Han påstår at det ikke skjedde noe, men vet ikke helt om jeg kan tro på det

    12. Jeg lurte på hva du syntes om Morten S? Liksom det han sa i introduksjonen sin om at jenter er objekter..

    13. Eg har en ide t en yt video som du kanskje kan lage med ho Isabell. dokker kan kjøpe nåen klær fra F.eks. appen som heite forever 21 eller nåkka også se Kordan kvaliteten e og litt sånt. Også se om Ka dokker synes om produktet, eg har sett på klær i fra forever 21 men eg veit ikke om d e nåkka bra plass å kjøpe klær ifra. Eller Kordan kvaliteten e der, men Dettan e bare en ide men dokker får se selv før d e jo dokkers penga dokker kommer t og bruke. PS elske bloggen din eg læs den kvær dag❤️❤️❤️

    14. Oi dette var lange tekster! Ønsker gjerne at du deler opp i punktvis, for her falt jeg ut etter 4 linjer

    15. Jeg digger deg og sånt, men jeg begynner å bli litt lei av å lese bloggen din når du ikke legger ut relevante bilder til teksten! Det er jo alltid bare bilder av deg fra photoshooter til hver en tekst. Du er utrolig vakker, alle vet det, men du kan oppstå som veldig selvopptatt for de som leser bloggen din. Jeg vet det er sånn hos de fleste bloggere, men jeg tror det er litt extra mye hos deg. Ikke ta dette som hate, vil bare være en hjelpende hånd<3 Digger deg Martine, stå på!

    16. Du har eit veldig godt budskap, men eg synest det blir langt og kjedelig å lese. Eg sliter litt med lese og skrive vansker, og for meg er det veldig vanskleg å lese lange og ustrukturerte tekster. Eg likar veldig godt å lese bloggen din fordi du lagar korte og enkle innlegg for oss som har meir vanskar ein andre. Innlegge hadde mykje bra budskap og meiningar i seg, men fekk rett og slett ikkje til å lese det. Men eg elsker deg!! Stå på!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg