Forbilder har ikke silikon

Hei dere!

I det siste har jeg lest flere steder og faktisk fått kommentarer og snapper om en ting som har irritert meg veldig. “Hvordan stiller du deg til at mange yngre mennesker ser opp til deg, og du har silikon?”. Ja, hva skal man egentlig si om det? For det første synes jeg det er helt idiotisk at det å skulle være et forbilde, eller ikke baseres på puppene mine. 

Processed with VSCO with s2 preset

Jeg tok silikon for flere år siden, og da hadde jeg ikke det samme ansvaret som nå når man tenker på yngre mennesker. Jeg hadde en del følgere på Instagram, men jeg føler ikke hadde det samme ansvaret som nå. Den gang hadde jeg “lov” til å ta silikon, det har jeg ikke nå fordi jeg blogger. Jeg la ut bilder av meg selv både med og uten silikon, men følgerne mine reagerte ikke på det. Jeg kan ikke huske at jeg fikk en eneste kommentar der noen spurte om jeg hadde tatt det. Hadde jeg tatt silikon nå hadde jeg garantert fått en haug av drittkommentarer om at jeg er et dårlig forbilde. Akkurat som jeg gjør nå nå, fordi jeg valgte å operere meg flere år før denne bloggen eksisterte. Jeg synes det er ekstremt rart, for om man velger å gjøre noe med kroppen sin er det mest sannsynlig noe man har tenkt på lenge. Man tar ikke silikon fordi en blogger har det, da er det isåfall foreldrene som må ta en snakk med barnet sitt. 

Da jeg fikk høre at jeg er et dårlig forbilde på grunn av silikon, hva mener dere jeg skal gjøre? Gå gjennom en ny operasjon for å fjerne det? Nei, jeg er veldig fornøyd med kroppen min, og ja jeg kan si det selvom jeg har fikset på noe. Da jeg startet denne bloggen var jeg veldig usikker på om jeg i det hele tatt skulle skrive noe om silikon, men jeg vet at det beste er å være ærlig. Jeg skjønner at mange bloggere vil holde operasjoner hemmelige, for det er ekstremt mange “regler” laget av enkelte blogglesere. Det er feil om man bruker for mye sminke, det er feil om man trener mye, det er feil om man opererer seg, det er feil om man velger vanlig burger fremfor vegetar ++ en haug av andre ting. Alle mennesker som ikke blogger har lov til disse tingene, men vi bloggere har ikke lov til det. Jeg nekter å endre på hvordan jeg er som person fordi jeg blogger. Jeg velger å tro at folk leser bloggen min fordi jeg er den jeg er. 

Processed with VSCO with s2 preset

Så hvorfor skal puppene mine ha noe å si for om jeg er et bra forbilde eller ikke? Jeg har skrevet flere ganger på denne bloggen før at jeg oppfordrer ikke til silikon. Derimot har jeg skrevet at folk bestemmer selv hva de gjør med kroppen sin, og ingen skal egentlig ha noe å si på det. Jeg håper også at de som ser på meg som et forbilde ikke gjør det på grunn av puppene mine, men heller fordi de synes jeg er en bra person uten å tenke på det ytre. 

30 kommentarer
    1. Ren fornuft Martine!❤️ Ikke bry deg om de kommentarene. De yngre følgerene dine som ser på deg som forbilde, tenker da søren meg ikke på hvordan puppene dine er! Isåfall, så beundrer de deg fordi du er fornøyd med kroppen din og puppene dine, og det digger vi alle<3 bortsett fra hatere, de har ikke annet enn å finne feil og hate på fritida uansett. Loveu❤️❤️

    2. Drit bra skrevet!! Synes ikkje det har noe og si om hvordan du er som menneske om du har silikon eller ikkje! Det er eit valg du og maaange andre har tatt! Og det er ingenting galt med det😄 Jeg respekterer deg sååå mye for at du tar opp sånne temaer! Altså hva har det og si om at du har silikon? Og du skal vartfall ikkje få mer kritikk bare fordi du er blogger!⭐️ Elsker DEG! Akuratt sånn du er!

    3. Hei Martine, alle har forskjellige meninger å det er helt greit.
      PS:prøv å ikke bli så lei deg du er god på din egen måte💕💕💖💖

    4. Hei, det er ikke at man dømmer forbilder på silikon eller ikke, det er at siden du har endret på noe naturlig på kroppen din viser du at man trenger ikke å akseptere at sånn ser ut.

    5. Folk må sluke å bry seg så mye om andres saker, om noen har tatt silikon eller ikke raker ikke de. Og det ingen, hvertfall ikke barn eller unge som har forbilder basert på hvor store bryst man har.

    6. Du er fin på din måte og gjør det som er riktig for deg. Også når det gjelder silikon. Det er derfor du er et utrolig bra forbilde.

    7. Fyfaen, det er så mye fornuft i den teksten her at jeg nesten blir overveldet!? Du er så bra Martine!!❤ keep up the good work!!

    8. hei martine du er en fantastisk person jeg synes du er et godt forbilde for yngre jenter en deg selv å det kan æ som gutt å innrømme at jeg leser bloggen din 🙂 det å være et godt forbilde handler ikke om puppene dine om du har silikon forandrer ikke den fantastiske personligheten du har. som du har fortalt at du tokk det for ditt eget selvbilde eller hva man skal kalle d er jo helt greit:) det ser ut som du ikke har tatt så mye ut av det sånn veldig mange gjør om du ikke hadde fortalt at du hadde tatt silikon så trur jeg ingen hadde merket d 🙂 du er helt rå å jeg digger deg for din personlighet å det lyser godhet å stråler bra energi stå på å la hateran hate de er ikke verdt din energi 🙂

    9. Martine, for meg er du et stort forbilde. Jeg (og det burde andre også) gir blaffen i om du har silikon eller ikke. Selv om du har silikon så endrer jo ikke det deg som person! Ikke bry deg om de stygge kommentarene, om de vil hate, så er det synd for di. Fortsett med det gode arbeidet du gjør! Du er rå tøff.

    10. Kan du vise før og etter bilde av silikon? Ikke av selve puppene dine uten klær på, men med bikini eller topp? Foresten bloggens in er kjempe bra!

    11. Veldig bra Martine!!❤️❤️ Helt enig i det at ikke alt skal baseres på puppene dine. Du er sykt fin som du er❤️

    12. Får vi bilde av dæm live? Æ har ikke sett silikon patter live.bare på bilder. Trudde ikke du hadde sånne patter. Du er nu ærlig frk. Er du så ærlig at vi får se dæm. He he.sett bilde av rumpen din. Dn er fin.æ liker rumpen på damer. Å en sexy mage liker æ å. D er deilig .Hva md et bilde på mail min? El Snap. Så et bikini bilde av dæ.så du hadde dn bollehuse he he.

    13. Fyysøren❤️❤️ Dette innlegget syntes jeg faktiskt er det beste innlegget ditt! Jeg syntes det er sikkelig bra at du tar opp kampen💛 du er et godt forbilde for meg og jg er inspirert av deg💛
      Mvh: jente 15 år

    14. Herregud Ka feile deg annonym??? Noge av de vemeligste eg har lest. De sitte yngre barn her og lese! Skjerp deg

    15. Jeg har deg som forbilde fordi jeg synes du er en bra person og ikke på grunn av kroppen din. Jeg ser opp til deg❤️ Love u❤️

    16. Du er et forbilde for veldig mange Martine, og det kan ingen si noe på! Den greia med at hvis man har silikon eller hvis man røyker eller snuser så er man et dårlig forbilde, d syns jeg bare er teit. Det har vel ingenting med det å gjøre som gjør at man er et godt forbilde!:) loveu Martine❤️

    17. Noen folk tror de kan bestemme alt. Hadde sett opp til deg like mye om du ikke hadde operert deg aom hva jeg ville gjort når du har operert deg. Fordi gjett hva mennesker? Å være et forbilde handler ikke om hvordan man ser ut. Å være et forbilde handler om hvordan man OPPFØRER seg og er som person. Martine er et av de beste forbildene jjeg har hatt fordi hun er ærlig, og bryr seg om mer enn faktisk utseende. Skjønner meg ærlig talt ikke på folk, åssen har pupper noe å si om man er et godt forbilde? Noen folk må skjerpe seg

    18. Hei Martine. På en måte enig i det du skriver her, du kan være et forbilde på mange områder på tross av silikon. Fikk bare lyst til å legge igjen noen tanker jeg har. Jeg har selv veldig små pupper og alltid hatt komplekser for dette. Likevel, jeg er selv ikke enig i at jenter skal måtte endre på kroppen sin for å oppnå et ideal de færreste kan oppnå. Derfor har jeg alltid vært sikker på at jeg ikke vil ta silikon, selv om jeg har hatt komplekser.
      Det jeg derfor trenger fra et forbilde, og da tenker jeg på et forbilde innenfor kropp og selvfølelse, er en person som inspirerer meg til å være glad i sin kropp som den er. Det er slike personer JEG følger og ser på som MINE forbilder.
      Jeg har sett du har skrevet at man skal være fornøyd med sin kropp. Det er ikke mulig for meg å inspireres av det når jeg jeg ser dine store pupper, som jeg vet du har endret på. Jeg får faktisk tidvis dårligere selvfølelse om mine pupper, av å se dine og andres silikonpupper. Jo fler som har silikon, jo mer virker det som at det er normalt for jenter å ha så store pupper. Og mine små virker unormale. Likevel vet jeg hva jeg står for og ønsker ikke bukke for dette presset. Jeg vil ikke bidra til det!
      Dette er det JEG mener om hvorfor du ikke er et forbilde for meg i forhold til selvfølelse og selvaksept! Men så klart er jeg enig i at du også for meg kan være et forbilde innen andre områder, som f.eks. å være en god person, osv. Håper ikke du blir fornærmet av dette innlegget, det er for å forklare det på en annen måte enn de enkle hetsende meldingene. Klem

    19. Bra skrevet til hun over. Tror mange føler det slik!
      Fra en annen synsvinkel: hun er ikke dårlig forbilde fordi hun har store pupper. Hun er dårlig selvbilde fordi hun legger ut halvnakne bilder av seg selv på nett for å få oppmerksomhet, for å tjene penger på å selge disse bildene av seg selv. Hun er et dårlig forbilde fordi hun selger meningene sine for spons. Jepp, kjøpt og betalt, og sannsynligvis bare løgn. Hun er dårlig forbilde fordi hun tjener 20 tusen i måneden uten å gi noenting til veldedighet eller noen som trenger det.

    20. Jeg tenker akkurat som Monika.
      Du inspirerer meg på noen områder, som f eks at du utstråler god selvtillit og er glad i deg selv. Men skulle du vært et forbilde for meg, så måtte du inspirert meg på alle plan, og det skal mye til da mennesker er så forskjellige. Det er masse ved deg jeg ikke kjenner meg igjen i både utseendemessig, personlighetsmessig og holdningsmessig, og da er det klart at jeg ikke ser på deg som et forbilde. Men det betyr ikke at jeg har noe i mot deg eller at jeg ikke respekterer dine valg!

    21. Martine du er kanskje det største for bildet mitt men det er såklart ikke Forde du har tatt silikon.
      Du må ikke bry deg om de komentarene.kunne jeg valgt å gi en hver av de som skrev de komentarene en på tryne hadde jeg gjort det.ilysm jm❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg