STORYTIME- Venninnen min kunne blødd ihjel hos meg

Hey!

Nok en storytime på bloggen, og denne gangen skal jeg fortelle om en ganske alvorlig hendelse. Jeg vil først og fremst bare anbefale dere som ikke er glad i blod og kniver om å klikke dere ut fra innlegget nå. Det har seg nemlig sånn at venninnen min ble skadet på et vors her hos meg, og det kunne endt så mye verre. Bildene er forresten ganske dårlige i og med at de er tatt på snap, og jeg har beskjært de ut fra en kollasj. 

Dette er forresten Amanda som det hele skjedde med. 

Det hele startet med at vi skulle ha jentevors. Vi hadde planlagt at på dette vorset skulle ingen gutter få lov til å komme, og for en gangs skyld skulle vi kun være jenter. Vi var derfor rundt ti jenter som samlet seg hjemme hos meg, vi hadde bord på et utested og dette kunne ikke bli noe annet enn en bra kveld. Vi hadde det kjempegøy hos meg, og alle var enig om at vi hadde savnet kun jenter på vors. Selvom jeg skal innrømme at det ble ti ganger så mye rot, mye mer høylytt, men ellers var det gøy. 

Vi danset, sang til russesanger og alle begynte å bli ganske fulle. Etter en stund sier venninnen min Amanda at hun skal vise oss en dans. Amanda starter dansen og hopper på en veldig merkelig måte bortover gulvet. Etter litt skulle hun plutselig begynne å hoppe bakover, og det var da det gikk galt. Noen minutter tidligere hadde jeg hentet noen glass i oppvaskmaskinen og glemt å lukke den igjen. Hun hopper bakover og plutselig faller hun bakover over oppvaskmaskinen. Hun reiser seg fort opp igjen og fortsetter dansen. Plutselig hører jeg en annen venninne skrike “Amanda, du har en kniv ut fra låret”. Jeg så bort på Amanda, og etter det husker jeg ikke hva som skjedde. Jeg besvimte og ble liggende på gulvet ved badet, mens en venninne prøve å hjelpe meg. Alle de andre hjalp selvfølgelig Amanda som hadde lagt seg ned på gulvet med kniven i låret. 

Etter litt kom jeg tilbake til meg selv, og det var blod overalt på kjøkkengulvet. Hun ene venninnen min hadde dratt ut kniven fra låret hennes og noen prøvde å legge trykk på såret for å stoppe blødningen. Hun ene gikk ut for å ringe ambulansen, og da hun kom inn sa henne “De kommer nå, men vi skulle ikke ta ut kniven”. For sent.. Kniven var allerede ute av låret hennes, og jeg fikk jo helt panikk. Jeg tror jeg svimte av fem ganger, for jeg tåler virkelig ikke blod. I tillegg følte jeg at det var min feil, siden det var jeg som hadde latt oppvaskmaskinen stå åpen. 

Etter litt kom ambulansen, og jeg bestemte meg for å være med henne på legevakten. Jeg skjønner ikke nå hvorfor jeg, den mest pysete av alle ble med. Uansett, jeg ble med og både Amanda og jeg var ganske fulle. Jeg hylgråt, mens Amanda lå bak i ambulansen og skjønte ikke så mye. Vi kom oss på legevakten, og der ble hun sjekket med en gang. Etter litt for vi beskjed om at kniven kun var noen millimeter fra en hovedpulsåre, noe som vil si at om den hadde truffet der hadde Amanda mest sannsynlig blødd ihjel. På kjøkkengulvet mitt.. De sa at det var veldig flaks at hun andre venninnen vår som dro ut kniven ikke hadde kommet nær hovedpulsåren. Det var derfor de ville at vi skulle vente, slik at ambulansefolkene kunne ta den ut. Heldigvis hadde hun som dro den ut gjort det riktig, så alt hadde gått bra. Kniven hadde gått 7cm inn i låret til Amanda, noe som er utrolig langt inn. Amanda måtte sy flere sting, og hun måtte sove over på sykehuset. 

Etter denne hendelsen har vi blitt mye mer forsiktige. Jeg lar aldri kniver stå opp fra oppvaskmaskinen lenger (dette burde jeg skjønt da også). Jeg er så sinnsykt glad for at det gikk bra med Amanda, for det kunne gått så mye verre. Tenk om kniven hadde truffet noen millimeter lenger bort. Da hadde Amanda kanskje blødd ihjel. Det er helt sykt å tenke på, og jeg blir fortsatt dårlig når jeg tenker tilbake på den kvelden.. 

41 kommentarer
    1. Veldig bra at du informerer om det at man ikke skal ta ut en gjenstand ved noe form for stikking. Det kan ende opp med å redde liv, da det ved flere tilfeller har vært den syltynne tråden mellom liv og død. Så lenge gjenstanden holdes helt i ro i såret så vil den stenge såret og dermed kan man unngå store blødninger. Blir den dratt ut kan det bety, som du skrev her, at personen blør i hjel i løpet av et par minutter. Så dette var faktisk en rimelig viktig Storytime å dele. Kudos.

    2. Vil også anbefale deg å ikke ha knivene i maskinen uansett. De blir både sløve, og ødelagt i eggen av det. Samt det du skriver her, det er farlig om ikke alle veit den er der. Jeg er kokk, og fikk nesten litt vondt i meg av å høre hvor den kniven hadde vært. Utrolig flaks med venninna di!! Og veldig bra jobba av dere rundt selvom dere var fulle❤️

    3. Eg håper du ikkje føler at da var din skyld! Du kunne jo ikkje veta da. Eg håper deko kjem til og vera venner👍

    4. Uff det hørtes ikke noe godt ut så bra det ikke gikk verre Håper venninnen din har det bra i dag😊

    5. Helt forferdelig 🙁 godt det gikk som det gikk! Her jeg bor var det ei som ramlet over oppvaskmaskinen å fikk kniven i magen, gikk heldigvis bra med henne også.
      Når jeg var på fest skulle jeg ut på do, så satt jeg fast høyhælen min i gjørma å ramlet bakover der det sto et stort glasskår opp fra bakken, jeg fikk det helt gjennom låret. Det var 15 cm langt og en del cm bred. Var bare noen mm unna hovedpulsåren det også. Ble liggende på sykehuset en god stund og måtte ha fri fra skolen lenge. Utrolig hvor flaks man kan ha!

    6. det hørtes vondt ut.. men syns det var litt fake google kvalitet på bilde og ikke norske ambulanse folk?

    7. ingrid: Hadde aldri klart å finne på alt det her, haha! Bildene er tatt fra en kollasj og derfor ble kvaliteten dødsdårlig.. Det finnes da folk som ikke er etnisk norske som jobber i ambulansen i Norge 🙂

    8. Du har jo så sinnsykt brae storytimes, hvorfor repeterer du deg i flere videoer at livet ditt er kjedelig og at du ikk har opplevd no kult (ikke det at venninnen din ble stukket i låret er noe kult, men det er spennende for oss å vite hva som faktisk skjer som er illegal i kjendisenes liv, og hva de velger å dele som de selv synes har vært litt ut av det vanlige som skjer) iLoveyou❤️

    9. Ååå! Herregud haha😱😱Jeg holder på å besvime hver gang jeg ser blod jeg også, haha! Btw eeelsker storytimene dine Martine!!❤️

    10. Håper du svarer på dette;)
      Kan du lage en video der du og Isabelle sminker dere med bare en sminkekost?:) hvis du skjønner? F.eks: bruke beauteyblender til å gjøre all sminken?❤️

    11. Det er helt fantastisk storytime!! Det så veldig vondt ut men det var ikke din feil!! Du viste ikke at det skulle skje……. fortsett å fortelle sånne spennene historier, glad i deg😚❤️

    12. Hoff stakkar. Æ har ei søster som fikk en strikkepinne i armen .😢ho besvimte flere ganga på 30 min . Pappa måtte ringe ambulansen så dro vi dit og fikk vite at ho va veldig heldig for om den hadde gått lengere så hadde den forre igjennom armen.😷 men det va lengesia💙 elsker bloggen din 😍

    13. Oi shit!! Dette visste jeg ikke 😮
      Jeg er kjæresten til Henrik broren til Amanda 🙂
      Veldig bra det gikk bra. Fikk helt grøsninger !!

    14. Å herre Gud… innrømmer at jeg lo litt her jeg ligger men det var virkelig grusomt.
      Men altså, hvem setter en svær kniv slik i oppvaskmaskinen?? Her legger vi knivene alltid øverst, rette veien, i oppvasken, setter de ikke sammen med resten av bestikket.
      Vær forsiktig når dere fester jenter, dere er ikke 12 år gamle…

    15. Hvordan har du klart å sitte på en så god historie så lenge i bloggkarrieren din? 😮 hadde du vært Anna Rasmussen, hadde dette innlegget vært ute ved første anledning og skrevet i fire forskjellige delinnlegg med reklameannonser under hvert av dem!

    16. Uff, hørt at et barn ble drept på den måten, (falt over en åpen oppvaskmaskin med kniver) godt det gikk bra!

    17. Uff ..da d ser Så vondt ut stakkars bra det gikk fint med Amanda ❤️ Jeg hater blod jeg også men litt blod går greit .

    18. Ååå Neiii! Stakkar! Si god bedring! Håper det går bedre med både deg og henne og de andre jentene<3 🙁 Sinnsykt opplevelse!! :0 ❤️Uffameg! God bedring <3 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg