Man trenger ikke likestilling for å legge ut bilder av pupper

Hei dere!

Først og fremst blir det noen ord til om denne puppesaken, slik at vi kan legge den død. Jeg sier absolutt ikke at det er feil å legge ut bilder av puppene sine, det jeg mener er at poenget om likestilling forsvant for min del. JEG ER ENIG I HVA DE SKRIVER OM LIKESTILLING, og nå håper jeg alle har fått med seg det. Det finnes så mange andre måter å skulle få frem poenget med likestilling om, og det er mitt poeng.

Jeg har aldri sagt det er feil å legge ut bilder av kroppen sin, eller toppløse bilder om man vil det. Derfor skal dere få et fint bilde av meg her nå, fordi jeg skal kunne legge ut bilder uten å tenke på likestilling! Også elsker jeg oppmerksomhet da, heheh! Vi trenger ikke snakke om likestilling for å vise kropp, for kropp kan man legge ut uansett om man føler for det. Kropp er topp, og pupper er fint. Det handler mer om måten man gjør det på!

En siste ting er at jeg ikke skjønner hvorfor det skal være behov for å forsvare seg i kommentarfeltene til de som reagerer på det her. Om du står hundre prosent for det du har gjort er det da ikke vits i å forsvare seg så mye? Eller hva? ( :-))))) )

Pupper er forskjellig på menn og damer, så enkelt er det bare. Vi er i 2017, og om det hadde vært likt hadde vi jenter spradet rundt toppløse i Karl Johan. Det kommer til å ta ekstremt lang tid før dette eventuelt skjer. 

Dette blir mitt siste innlegg angående dette. Jeg har gjort et intervju med VGTV, og det kommer vel ut om ikke lenge. Dette blir altså mine siste ord rundt dette, og denne saken legges død for min del.

Vi blogges senere <3

77 kommentarer
    1. Enig med deg og dine meninger rundt dette. Det finnes andre måter å kjempe for likestilling enn å legge ut et bilde av seg selv toppløs der man for eksempel står i doggystilling som ble gjort på en annen blogg. Det vil alltid være urettferdighet i denne verden. Dette må vi bare akseptere. Stå på Martine! Godt å se at ikke alle toppbloggerne følger strømmen.

    2. Jeg er enig meg deg Martine, du er sykt fin uansett hva og du er sykt fin uten B-H også. ❤️😍KAN DU LEGGE MYE MER TING UT PÅ BLOGGEN DIN, DET ER SÅ GØY OG LESE

    3. Elsker måten du skriver på!! Du bruker så fine og varierte ord og du er så seriøs med denne bloggen og legger ikke ut masse dritt som andre💗

    4. Haha, hvis den var ment til meg ville jeg bare fremme poenget fordi de punktene jeg har trukket frem er jeg uenig i, og det virker ikke som om verken du eller Isabelle forstod tanken bak 🙂 Handler ikke om å forsvare seg, men å fremme saken 😀 Dette derimot, er å forklare seg.

    5. Jeg tenker det er litt dumt å dele bilder av pupper… hva om alle begynner å gjøre det?? Da blir presset for å ha “perfekte” pupper enda større tenker jeg… hvertfall for unge som er i en veldig lettpåvirkelig alder.
      Kanskje man kunne begynt med nudistsoner på stranden for dem som ønsker det….

    6. Hva er problemet til Andrea? Angrer hun på stuntet? Fått negative reaksjoner fra foreldre og familie? Endelig forstått at hun/ de har dretet i draget med blotting av puppene? Derfor hun konstant skal kommentere på bloggen din? Hun eier ingen skam. Hva de to gjør for å få mer klikk og høyere lesertall gjør meg kvalm. Og det verste er at de kaller det for “likestilling”. Tragiske jenter! Enig med deg Martine, stå på ditt. Ingen grunn til å blotte pupper for flere klikk og lesertall, de to har ødelagt framtiden sin, de eier ingen skam.

    7. Haha. Det finnes veldig mange måter å fremme likestilling på enn kropp. Det KAN virke som om det å bruke kropp er mest for oppmerksomhet og lesertall, enn budskapet om likestilling. Men absolutt en gøyal idè. Uansett: Så tenker jeg mer på likestillig når det kommer til at kvinner også, på lik linje med menn skal få være sjefer, at vi har muligheten til å ytre meningene våre uten å bli sett ned på og at vi får ha samme muligheter i arbeidslivet og livet generelt egt. Men jeg syns folk skal få gjøre hva de vil, men akkurat denne gangen her hvor flere bloggere kritiserte hverandre eller såkaldt “svarer” hverandre i egne innlegg – Det syns jeg blir litt dumt. Her forsvinner på en måte litt poenget.

    8. Hei! Ville bare si at jeg er sååå enig med deg! Å blottlegge bryster har INGENTING med likestilling å gjøre. Det som derimot er likestilling handler om kvinner i lederstillinger, lik lønn, ferdrekvote etc etc. Skolevesenet og offentligheten jobber hardt for å få unge jenter til å lære seg nettvett, dette innebærer også å ikke legge ut slike bilder i det åpent nett! å oppfordre jenter til å skal blottlegge seg slik er Sååå feil! Veldig glad du er ett godt forbilde for min datter mtp nettvett i forhold til Andrea og Sofie! Stå på! Hilsen mor til tre jenter!

    9. Jeg er veldig enig med deg i at nakenbilder og “free the nipple” ikke har noe med likestilling å gjøre, da kan man like så godt “free the balls” og hele underlivet. Why not? det er jo en like naturlig kroppsdel som brystene våre?
      Likevel respekterer jeg ikke deg som person da du gjorde noe 100 ganger verre, nemlig å reklamere for dyreplageri. Da vil jeg heller vandre rundt å se på nakne bryst dagen lang, inkludert gå naken selv.

    10. Andrea: stopp, dette blir for dumt. Ingen spurte om din mening. Martine må få lov til å si hva hun vil uten at du skal komme inn og hakke/rette på henne. Stå på Martine, jeg er helt enig med deg og Isabelle her

    11. Hvorfor skrive mer om det og hvorfor skal vgtv intervjue deg,det var Anne som var tøff nok og gjøre det ikke du. Og du er bare oppmerksom syk ,å vill ha lesere for det gir deg penger…..patetisk du er 🤢

    12. Andrea og Sofie har mistet alt av verdighet dem hadde igjen. Å stille seg på alle 4 med trutmunn å si det er for å fremme likestilling…..da vett du enten ikke hva likestilling er eller går ut på..nei, noen er visst villige til å gjøre alt og litt til for noen ekstra klikk haha patetisk

    13. Jeg ville aldri tillat mine barn å legge ut puppebilder av seg selv hvis de var barn. Hva hvis dette noengang hadde blitt en trend? Man legger bare ikke ut puppebilder av seg selv. Dette har ingenting med likestilling å gjøre, dette handler om nettvett.

    14. Til dere i kommentarfeltet: Hvorfor være frekk mot begge parter? Ikke vits å hate Andrea og Sofie for det de har lagt ut, det er 100% deres valg og det er nok tenkt godt igjennom. Og at noen av dere skriver “ingen spurte om deres mening Andrea” er patetisk. Alle har lov til å komme med egne meninger, og det var heller ikke noe galt i det Andrea skrev. Ingen spurte jo om deres mening heller, men dere kommenterte for det ;). Og Martine har bare “reagert” på det Andrea og Sofie la ut, noe som heller ikke er galt. Og hun skriver heller ingenting frekt eller angriper en person. Noen av dere burde skjerpe dere

    15. Er helt enig meg deg Martine ble litt unødvendig det med puppebimdene. Trenger ikke å vise puppene for å få fram et poeng:D

    16. Lol..😂 Så morsomt å lese alle kommentarene. 😛
      Helt enig med deg, Martine. Stå på😚
      (Stor fan😊)

    17. Takk!!
      Jeg er så enig.
      Herregud så lei av å kommentere på disse bloggene for jeg skjønner ikke poenget, men denne støtter jeg med glede.
      Folkens, legg ut bilde av puppene deres, penisene, vaginaene what ever. Do your thing. Kropp er fint, men ikke bruk likestilling som unnskyldning. Da må folk virkelig sette seg inn i hva likestilling handler om. Like rettigheter, ja. Gå ut med søpla toppløs om du vil det, ingen stopper deg fra å gjør det. Men selv i 2017 kommer man til å se med lange blikk etter kvinner om man velger å gjøre det. På samme måte som man hadde valgt å stirre om en mann gikk ut med rasket med penisen sin dinglende ut. Samma greia.

    18. Veldig enig med deg. Du er et flott forbilde. Og du er den eneste bloggeren jeg vet som er uten sminke på bilder av å til. Andre bloggere sier at de er uten sminke, men så har de tatoverte bryn, selvbruning, falske vipper og sprøytet inn litt her og der.
      Likestilling er absolutt ikke å blotte kroppen sin. De er heller med på å fordumme oss damer. De viser at de ikke har andre kvaliteter å få oppmerksomhet for enn kropp. Det er det motsatte av likestilling. Hadde jeg vært de så hadde jeg synes det var ekkelt at min far og svigerforeldre skulle se dette. De eier ikke skam

    19. hahaha! Jeg leser ikke mange blogger, det er kun en blogg jeg leser veldig ofte. Og jeg tror heller ikke jeg vil starte å lese noen dersom det er slike saker det skrives om… Jeg er enig med deg Martine i denne “puppesaken” som er ekstreeemt merkelig. Jeg blir veldig oppgitt. Å vise pupper har ikke en dritt med likestilling å gjøre. Føler så mange har blitt alt for opptatt av både likestilling og kroppspress. Og til mer folk klager over likestillingen og kroppspresset, jo mer vil det bli. Det er de som konstant gneller om kroppspress og likestilling på tv og nettforum som lar det bli mer av det. “Det er så mye kroppspress blant unge idag”, “Likestilling er så viktig, jenter skal få gjøre akkurat det samme som gutter”, og ikke minst disse ekstremfeministene… Det er da ikke mye å klage på når det kommer til likestillingen i Norge? Jeg synes jo at jenter og gutter står ganske så likt idag. Dersom en dame ønsker å bli snekker, så bli en snekker. Hvis gutter ønsker å bli makeupartist, så bli en makeupartist. Hvis du har lyst å gå toppløs så gå toppløs. Det er jo bare opptil deg selv. Om man føler seg uvell i egen kropp, så tren istedenfor å sitte å syte og bruke kroppspresset som en unnskyldning slik at du slipper å bevege deg. Dersom man føler et så stort behov for det, så værsegod. Og de som sier: “Det er så mye kroppspress blant unge idag” de forsterker jo det bare. Jeg hørte aldri ordet kroppspress da jeg var 12-17 år gammel, fordi på den tiden hørte ikke man om kroppspress fra alle mulige kanter. Jeg mener ikke at man burde tie, ikke når det kommer til likestilling. Det er viktig. Men alle i det norske samfunnet er idag såpass bevisste at vi vet at likestilling er det rette. Man trenger ikke denne tytingen fra alle mulige plasser. Hvertfall ikke når det er tyting om at jenter må kunne gå toppløs. Vis pupper de som ønsker det, og de som ikke ønsker det gjør det ikke. Vi vil ikke oppnå mer likestilling i Norge ved at folk legger ut toppløse bilder av seg selv. Det eneste de jentene gir er noe som gutter kan sikle etter, og noe som småe jenter i tidlig puberteten kan sammenligne seg med. Det jeg ville formidle med denne kommentaren var bare at nå må snart bloggere i dette landet slutte å gnelle så ekstremt mye om kroppspress, likestilling, pupper, botox, og ja gudene vet hva……. off nei, nå avslutter jeg denne kommentaren, klikker meg ut av bloggnorge og begynner å bruke energien min på viktigere ting enn å kommentere puppeinnlegg. Vet ikke hvorfor jeg bruker tid på å kommentere, men gud jeg blir så oppgitt…. Og martine, jeg er enig med deg. Dette var heller ikke ment som kritikk til deg. Heller til de som tror at å vise puppene sine vil føre til mer likestilling xdxdxd

    20. houffffff ikke tenk p hva de andre sier baby du r tæææææært 💥💥💥😭😻😻💞💞💞💞😌

    21. Dette blir for dumt, la folk legge ut puppebilder hvis de vil det og la folk synes at det r drøyt. Bare ikke krangle om d, d r null stress jo :))) roan litt

    22. Leser bloggen din hver dag og liker den veldig godt. Men tre innlegg pluss et intervju om dette puppegreiene synest jeg er alt for mye. De andre bloggerne har lagt ut et innlegg hvor de viser puppene og snakker om dette, men du legger ut 3 innlegg hvor dette er hovudtema i alle sammen pluss du blir intervjuet av vgtv. Helt fint du har dine meninger, men skriv om dem i et innlegg og la andre ha sine egne meninger også. Synest det er fint vi har forskjellige meninger jeg og kan ha rett til å bestemme over egen kropp. Jeg selv, kunne aldri lagt ut bilde toppløs, men lar andre ha sine egne meninger om sine pupper. Så bestemmer jeg over mine og dem over sine. Har unngått å lese bloggen din siste dagene pga det har vært bare snakk om desse puppeinnleggene.
      Liker bloggen din kjempegodt, så fortsett som du gjør! Kommer til å fortsette å lese den fremover da dette er siste puppeinnlegget 🙂

    23. Dessverre er jeg ikke enig med deg i denne saken Martine. Om jeg kunne lagt ut toppløse bilder for å fremme denne saken så hadde jeg glatt gjort det. Mine pupper hat ulik størrelse, strekkmerker og ser rett og slett helt normale ut, noe jeg tror ville vært viktig å vise frem. Grunnen til at jeg ikke kan gjøre det er fordi jeg studerer for å bli lærer, og det er så kjipt å ikke få den jobben en gang i fremtiden fordi folk ikke tåler å se noen helt normale bryster. Er dette da greit? Er det greit at jeg som jente ikke skal legge ut bilder av min egen kropp fordi noen kan bruke bildene? Det er fortsatt et valg man tar å legge ut de bildene, og da sier man ja til at hvem som helst kan bruke de. Og det mener jeg bør være helt greit, for dess før vi normaliserer kvinnelige overkropper, dess før slutter faktisk mennesker å bruke bildene mot de det gjelder. Stå på alle som ønsker å ta et eget valg for sin kropp!

    24. du sier at det å legge ut bilder av puppene sine ikke egner seg på en blogg? men å ha sex på tv gjør? eller å legge ut masse bilder av kroppen sin hele tiden? altså det er akkurat det samme? om du velger å legge ut bilder av puppene dine med noe dekket over nippelene eller ikke så blir det det samme…kanskje det ikke hadde så mye med likstilling å gjøre, men litt med det har det å gjøre, for altså det er jo sånn at vi jenter vil helst ikke gå rundt å vise fram puppene våres fordi man blir sett rart på og kalt forskjellige ting. jeg hadde nok valgt å gått uten noe over på stranden om det var normalt, og det kunne det vært og det hadde vært utrolig deilig

    25. Egentlig er jeg veldig enig med deg, men siden du puler på TV og reklamerer for tidens største dyreplageri bransje – kan du faktisk bare holde kjeft.

    26. Hun Andrea (PH) er så jævlig dum og plagsom, må alltid forsvare seg selv og tro at hun har rett, blir så JÆVLIG TRIGGRED

    27. Alle jentene er like gode på hver sin måte å de bruker faktisk flere timer på å blogge å redigere så slutt å hate på verken Andrea, Isabell, Sofie,MARTINE!!!!! Skjerp dere dere som hater er bare de som er sjalue å har såååå vanvittig lite liv at dere må sitte å gå inn på en blogg som dere syns faktisk er bra å dere bare sitter å skrider hate herrigud DERE er noen drittt unger. FORRESTEN ER DETTE EN 13ÅR GAMMEL JENTE SOM KOMMER FRA LARVIK Å HETER CELINA

    28. Takk Martine <3 Det er trist og tragisk at to oppegående og ressurssterke jenter med store stemmer og mange følgere bruker dette virkemiddelet for å fremme en sak som handler om så altfor mye mer enn pupper. Jeg mener det er respektløst og veldig motsigende. Det er flaut at de kaller det en kamp for likestilling. Likestilling handler om at kvinner ikke skal være "det svakere ledd", det handler om voldtekt, ulike rettigheter i samfunnet, tvangsekteskap, misbruk og så utrolig mye mer. Kvinner og menn sine kropper skal ikke være like, og det er derfor vi er tiltrukket av hverandre også! I Norge kan vi nesten ikke klage på likestillingen, de aller fleste menn er for likestilling. Men de altfor store problemer ute i verden er så urettferdige og grusomme, og at to bloggere velger å vise brystene sine på alle 4 med trutmunn for så å kalle det en kamp for likestilling er veldig, veldig trist... Jeg heier på deg Martine, bruk dine kloke ord istedenfor kroppen - det funker mye bedre 🙂

    29. Jeg er så veldig enig i hva du skriver her. Er for likestilling, men det fins viktigere ting innenfor likestilling enn å legge ut puppebilder på bloggen.
      Er redd for at disse toppbloggere med unge jenter i 13 års alderen, sender et signal om at det skal være normalt å legge ut nakenbilder av seg selv. Unge jenter burde heller fått en liten reminder om at bilder de legger ut kan bli misbrukt.
      Føler også at de som har lagt ut bilder av puppene sine gjør det av feil grunner, for eks. klikk på blogg og mer pr:))
      Ellers, så elsket jeg sminka de i vgtv-intervjuet! (Som er grunnen til at jeg egentlig kommenterer her), er det mulig å få vite hvilke produker du har brukt?

    30. “Pupper er forskjellig på menn og damer, så enkelt er det bare. Vi er i 2017, og om det hadde vært likt hadde vi jenter spradet rundt toppløse i Karl Johan.”
      Fordi man ser jo alltid gutter gå toppløse på Karl Johan.

    31. At du slenger med kjeften for puppebilde når du legger ut seksualiserende bilder selv er faktisk drøyt i seg selv.
      Du som er jente skal være med på å si at pupper er så naturlig som det får blitt. Ikke kritisere andre jenter for å faktisk ta steget mot riktig rettning.
      Mange som blir kåte av gutter i baris også, ikke dermed sakt de må begynne å gå i tskjorte så folk ikke blir kåte. Altså ærlig talt?
      Syntes også det blir for dumt med et slik innlegg som tydeligvis er retta mor Andrea. Hvor gammel er du? Skjerp deg, man henger ikke folk ut på nett på denne måten.

    32. Har en kommentar til de som absolutt må legge ut puppebilde for å snakke om likestilling.
      Pupper er privat og seksuelt.. ikke ting man legger ut på bloggen. Og hvis Andrea og Sofie er så sterkt for dette hvorfor lar de ikke heller hårene på kroppen gro og heller legge ut om det? Vi jenter skal jo/må jo f.eks. Shave på bein og under armer mens menn har hår der. Kunne de ikke heller lagt ut noe som er relevant for likestillingen? For hår har begge kjønn, men pupper er det bare jenter som har, enkelt og greit.
      Helt enig i at å legge ut slike puppebilder er et skrik om oppmerksomhet. Bloggere er smarte og vet at å vise litt ekstra hud selger – så why not? Bare veldig teit å bruke det i debatt om likestilling. Min mening…

    33. Kjære Martine,
      Tusen tusen takk for at du ikke har kastet deg på denne puppetrenden og i stedet velger å stå i mot hele farsotten. Jeg er så glad for at en av Norges største bloggere kan være med på å sende ut RIKTIGE signaler ut til yngre lesere. Å spre nakenbilder av seg selv på sosiale medier kan få store konsvenser for den utsatte i senere tid, og det er dermed kjempeviktig at bloggere lærer leserne sine om nettvett og går frem som gode forbilder, slik du gjør her. Disse puppestuntene har overhodet ingen ting med likestilling å gjøre, det er bare en utrolig dum unnskyldning for å kunne kaste klærne og få flere klikk på bloggen. Anna Rasmussen, som startet alt, skal lansere en bok som ironisk nok heter “naken” om kort tid. Dette var åpenbart bare et PR-stunt for å få oppmerksomhet på boken fra Rasmussen sin side. Også er det andre (tilsynelatende naive) bloggere som slenger seg på en av de dummeste “trendene” jeg noen sinne har sett, og i tillegg klarer å omtale dette som en kamp for likestillingen! Med andre ord et hån mot alle seriøse mennesker som har brukt intelligensen sin for å kjempe for viktige saker som jobb, utdanning og rettigheter.
      Stå på, Martine 🙂

    34. du er et godt forbilde<3 digger deg! andrea å sofie å resten av fjortissgjengen kan ærlig gå å legge seg!
      Både jeg å typen min synes det er helt uakseptabel trend å han digger deg for å lage dette innlegge her<3

    35. Og det er din mening. Men i intervjuet sier du at menn blir kåte av pupper. JA OGSÅ??? Skal vi slenge på oss en gardin da eller. Dummeste du har sagt. Vi skal ikke dekke oss til, fordi menn blir kåte. Det er å gå tilbake i tid og jeg trodde du var smartere enn det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg