Ny vinterjakke

Heey!

Jeg kjøpte jo som sagt ny vinterjakke i dag, og jeg er så fornøyd med den! Jeg synes den er superfin og enkel, og jeg elsker at den har svart pels. Sjokk, haha! Svart er den fineste fargen jeg vet om, så denne jakken kunne ikke blitt mer meg.

Jeg kjøpte den på Kouture (ikke spons), og den er fra merket Cedrico. Den kostet 7499kr om noen skulle lure på det!

I fjor var jeg ekstremt sent ute med å finne vinterjakke, så da endte det med at jeg brukte en gammel jeg hadde. Derfor tenkte jeg at i år skal jeg være tidlig ute slik at jeg fikk tak i den jakken jeg ville ha.

Har dere begynt å se etter vinterjakke enda?

75 kommentarer
    1. Kan du legge ut ett bilde på mystory på Snapchat av deg med jakka når du har på hette?😘 Stooor fan❤️

    2. Håper ikke du tar deg nær av de idiotene her over meg som skriver masse om dyremishandlig osv. Du tar på deg det du synes er fint og det du føler deg bra i. Hater sånne kommentarer. Bare fordi du er et litt mere kjent face så må du slutte å bruke pels og forandre deg osv.. utrolig teit virkelig… du kler jakka supert forresten. 🙂

    3. Utrolig trist at du bruker pels, forandret mitt syn på deg.. skjønner ikke hvordan du klarer å gå rundt med et dødt dyr i annsiktet.. Dette er det kvalmeste jeg kan se, og at du nå velger å støtte dyremishandling er trist. Du får gjøre som du vil, men trist å reklamere for denne jakken. Du ville ikke gått rundt med hunden din på jakken, ville du? Så hvorfor er da rev så mye bedre? Sett deg litt inn i hva de gjør med de stakkars dyra.. utrolig trist å se.. takk for meg, du mista nå en fast leser av bloggen.

    4. Drittlenging og stygge ord og uttrykt er ekkelt uansett hvem det kommer fra, og hvorfor det blir sagt – men så lenge man holder seg saklig synes jeg debatt er bra. Her sikter jeg til debatten om pels som mange allerede har skrevet om, og som kommer opp hver gang noen, uansett hvem bruker pels, og dermed støtter næringen. Jeg tror at om folk visste hvor pelsen på klærne deres kom fra, hadde mange hadde styrt unna å bruke det. For all del bruk det du synes er fint, personlig stil er viktig å ha, og å føle seg vel. Men plis les deg opp, om du er glad i dyr, eller generellt synes liv er viktig kommer nok pelsnæringen også til å bli ekkel i dine øyne med litt mer info.. mange andre gode varme alternativ enn pels å bruke på/i klærne 💕 Sender gode tanker fra meg

    5. Skulle heller kjøpt fra Finn/tise eller lignende. De pengene du betaler inn for å kjøpe den ny går rett til støtte av dyremishandlingen. Det er helt forferdelig. Selv bruker jeg parajumper som er kjøpt på Tise fordi jeg ikke ville i pengene rett til dyremishandlingen.

    6. Jeg kjøpte meg en Svea jakke som jeg fortsatt skal bruke i år. Så da slipper jeg å lete etter en ny jakke😂❤️ Fin jakke Martine❤️

    7. Har aldri kommentert før, men no må eg. Du veit tydelegvis ikkje kor mykje lidelse det er bak ein slik pelsjakke… Tenk å reklamere for dette på bloggen din. Kvalmt! Du mista også meg som fast leser no.

    8. Dere som sier det er dyremishandling å gå med pels, det blir jo det samme som å spise kjøtt,kanskje dyret allerede va dø??

    9. Til <3
      Hvor dum er du? "Kanskje dyret allerede var død"? Da sier det jo alt om pelsdyrnæringen om det er så ille for dem at dem dør i buret, tror du virkelig man bare går ut i skogen, finner en død rev også lager jakke av den?? Haha, les deg opp om tema. Og å sammenligne kjøttproduksjon med pels er også feil, for de stakkars revene dør kun fordi man skal ha pynt på jakka. Og mange (desverre ikke alle) dyr som blir slakta for kjøtt har et bra liv, med mye utegang og luft, imotsetning til revene. Både du og Martine burde lese dere opp på dette, kanskje dere endrer syn da.

    10. Halo? Hvis dere hadde sett en på gata ville dere ikke gitt masse hate fordi hun/han hadde gått med en pels jakke!! Men dere må bare gi hate til Martine??

    11. Martine. Pelsindustrien er sikkert ikke det snilleste som finnes mot dyrene. Men jeg føler meg fin i pelsvestene mine, jeg føler meg fin i pelsponchoene mine, jeg føler meg fin i fwss luene mine, jeg føler meg fin i Canada goosen min. Så jeg går med det. Og ingen slenger dritt til meg. Så gå med det du vil gå med. De fleste som snakker shit her sminker seg sikkert med sminke testet på dyr likevel. 🙂

    12. Hun bestemmer vell selv hvilken jakke hun vil gå i.. Dere som er imot det trenger jo ikke selv og bruke det fordi hun bruker det.
      Så slutt og heng dere oppi alt hun gjør, pass heller på deres ting. 🙂

    13. Dette er skuffende at du velger å støtte dyremorder og mishandling! Du er ikke lenger mitt forbilde, trodde du brydde deg om dyr for dyr har følelser også mer enn mennesker! Prøv å tenk at du sitter innesperra i et lite metallbur hele livet ditt og du bare sitter å venter på å bli drept på en forferdelig måte! Stakkar dyr jeg blir helt oppgitt. Det er en styggggggg jakke! Jeg er 14 år og har større hjerte enn deg det er bare trist! Ble veldig skuffet

    14. Så utrolig fin jakke, Martine 🙂 veldig kledelig til deg også ❤️
      Vær så snill folkens, la nå Martine kjøpe det hun seøv ønsker. Hun er da ikke et dårlige menneske pga av en jakker pels? Hun har da rett til å gå med pels hvis hun ønsker det. Folk kaller det dyremishandling, men hei….i teorien er det langt ifra dyremisshandling. Greit pelsindustrien ikke er rettferdig men det er da ikke hun som er dyremishandler. Å selv om man går med en hakke med ekte pels betyr det likevel ikke at en støtter pelsindustrien heller. Uansett, pelsindustrien er ikke så ille som skal ha det til. Videoene på YouTube osv. Hadde det vært så jævlig så hadde ikke Norge importert pels i det hele tatt. Vi bor i et strengt land med strenge regler

    15. Til alle dere over her som sier det er dyremishandling; denne jakka er produsert i Norge, noe som vil si at dyrene er behandlet på en mye bedre måte enn hva dere sitter å tenker på. Pls ikke kommenter noe før dere vet noe som helst hvordan dyret har blitt behandlet på, for den jakka Hu ville ha :))

    16. Dyrene blir behandla “bedre” i Norge? Ta deg en tur på pelsfarm og se med egne øyne hvordan de har det..
      Hovedsakelig er jeg i mot dritt slenging, men dette er usmakelig. Vi må gi de som ikke har en stemme, en stemme.
      Føler deg fin med pels? ? kjøp fake.
      Jeg synes det er bra alle dere som sier nei til pels og sier i fra. Det er så klart lettere og kunne skrive dette over nettet enn å si det til mennesker på gata. Når man velger å bli blogger så vet en at en kommer til å få negative kommentarer. Kan ikke bare velge å bare få det positivet alltid. Slik er det å være en offentlig person.
      Hadde vært fint om det hadde blitt et press i bloggnorge om å ikke bruke pels 🙂
      Nei til pels!

    17. asså OMG så mye hate hun får bare for den pels jakka hun kjøpte… er det muligt hun må få lovt til å det hun selv har lyst til, ikke at andre skal si at det er rett eller galt.<3 elsker deg martine

    18. Helt tydelig at folk her ikke vet hva Cedrico gjør. UNDERSØK FØR DK ANKLAGER FOLK FOR NOE. Hjelpes så dumme folk er.
      Har samme jakke, helt fantastisk!

    19. Slutt og kommenter dritt til Martine!!!😡
      Det der er en utrolig fin jakke som kler Martine DRIT godt!!❤️❤️ Det og spise kjøtt er det samme som og bruke den jakken der!😶 Uansett så bestemmer Martine hva hun kjøper, jeg syns hun gjorde ett godt valg❤️❤️❤️😘 Den jakken er utrolig fint😍 Uansett så spiser sikkert fler av dere som kommenter kjøttet til det dyret som er på jakken!!! SÅ SLUTT OG KOMENTER STYGGE TING. MARTINE FORTJENER IKKE DETTE!!!!😡😡❤️❤️❤️😘😘😘😍😍😍

    20. Det er veldig bra å kjøpe jakke med fake pels. De pleier alltid å være billigere og har like god kvalitet❤ Martine, sammen så kan jo vi alle få en stopper for dette dyreplageriet❤ Bare tenk på det neste gang du skal kjøpe noe med ekte pels. Er det verdt det?

    21. Der mistet du all min respekt. Ingenting kan forsvare bruk av ekte pels. Dette er ikke noe uskalig drittslenging, men en sak jeg er oppriktig opptatt av. “Dyrene var allerede døde” eller “jakken er allerede solgt” er ingen unnskyldning. Ingen dyr skal måtte dø. Ved å kjøpe jakka og gå med den og vise den frem påvirker du flere til å støtte industrien, og du gir et tegn til industrien om at det de gjør funker og varene deres selger så de fortsetter. Jeg ber deg av hele mitt hjerte – søk opp videoer og artikler og ser hva som skjer med disse uskyldige dyrene. Du har for meg alltid virket oppriktig og snill og søt, men hvis du velger å gå med ekte pels er det kaldt og egoistisk. Kanskje dette er hardt, men disse dyrene går gjennom verre ting enn du noen sinne har for at du skal kunne vise deg frem i en fin ny jakke. Kan du leve med det, Martine? Virkelig?

    22. Håper ikke det er ekte pels… for du som har en god del oppmerksomhet burde utnytte det, ved å få ferre folk til å kjøpe klær med ekte pels eller sminke som er testet på dyr.

    23. Sååååå fin jakke, Martine! 😍😍😍😍❤ikke hør på hva de idiotene sier om dyremishandling altså

    24. Okey, folkens det her blir for dumt… Hvorfor skal en blogger som Martine få alt hat pga ho kjøpte en jakke med ekte pels? Hvor mange er det ikke som kjenner eller vet om en eller annen som bruker ekte pels? Sier dere det samme til de? Eller er det bare pga Martine er en blogger og en litt kjent person som dere skriver dette til? Hadde dere sett henne gått med denne jakken på gaten så tipper jeg dere ikke hadde turt å gå bort til henne og sakt alt dritt dere mener om ho! Disse jakkene med ekte pels på har nok dyr lidd for ja, men hva med all den sminken folk bruker er ikke det like ille dyra lider jo da også?!! Ja, jeg er imot ekte pels selv, men jeg gidder ikke å slenge dritt til en annen person som går med det. Jeg pleier egentlig ikke å kommentere på blogger, men i dag måtte jeg bare

    25. Hei, jeg synes d her er dårlig gjort at hun som blogger skal få mye hate for og ha jakke med ekte pels er heelt sikker på at alle dere som sier d shitet at dere har sett noen folk på gata med en jakke m ekte pels men ikke gått bort og sagt at de var sånn og sånn for at de går med ekte pels på jakka si! D her kan dere bare slutte med skal dere ikke skrive noe fint trenger dere ikeks skrive noe!! For ALLE har rett til og ha på seg det DE vil uten at d skal være noe hate! Så helt ærlig alle som skriver hate eller noe! Drit i for alle har følelser og ting sårer! Alle har like mye rett til og bli behandlet litt om d r blogger eller ikke osv.! Martine er kjempeflott, og fiin❤️ Og jakken var kjempefin!💜

    26. Litt overdreven pris 7499, – på en jakke gå til en annen butikk og du kanskje får kjøpt 💸 billigere 🙂 ovedrevende priser du kjøper for 🙂
      Men jakka var fin ❤

    27. Åå for en sinnsykt fin jakke😍
      Syntes pels er stilig jeg, og ikke minst veldig godt og varmt. pels fra dyr har blitt brukt til å lage klær i flere hundre år, og er som du også sa like naturlig som å spise kjøtt.
      Syntes det er helt sykt at folk kan kalle deg dyremishandler fordi du bruker en sånn jakke. Jakka er allerede produsert så skjønner ikke vitsen med å bare skulle la en sånn jakke henge. Har selv en parajumpers og eeeelsker den! Så god og varm.😍
      Fast leser av bloggen din. Syntes du er knallflink til å blogge, og liker godt at du har en så åpen blogg. Stå på videre! Klem❤️

    28. Jeg har ikke så mange klær med ekte pels, men når jeg leser alle de dumme kommentarene her får jeg lyst til å dra å kjøpe meg noe med ekte dun og pels

    29. Til dere som hater på mennesker med ekte pels på jakka.
      Dette er en NORSK produsent. Pelsen kommer fra Norge og de har behandlet dyrene på en bra og etisk måte.
      Nestegang bør du les deg litt mere opp, før du beskylder noen for å støtte dyremishandling!

    30. Har den selv, og bare elsker den😍
      Kjøpte den i fjor, du kommer til å bli så glad i den. Jeg bare gleder meg til det blir så kaldt at jeg kan begynne å bruke den igjen ❤️
      Den satt utrolig fint på deg 😊

    31. Når et dyr dør på grunnav mennesker skal få kjøt da tar di pelsen åg på grunnav eller ligge hale dyre i gjen og ikkje brukes til noe

    32. Assa skjerpings folkens! Jeg er så enig det Martine sier på den nye videoen om at hvis man kommenterer på pels, må man være vegitarianer selv, og ikke bruke dyretesta sminke o.s.v. Jeg er sikker på at alle dere som skriver at dette er dyremishandling ikke er vegetarianere selv.

    33. Herre så fin den satt på deg😍 Har jakka i beige/sand og jakkene er utrolig varme og gode og pelsen er helt utrolig god😍 Håper du blir fornøyd med den<33

    34. Dere som skriver at hun støtter dyremishandling er helt på bærtur, jeg kunne aldri gått med ekte pels selv det er kvalmt, men det er hennes valg så la hu ha pels! Så kan alle dere andre la vær å bruke pels men det er hennes valg!

    35. Du er så fin med den jakka😘Hva er galt med folk om det er ekte pels eller ikke det har ingenting med dyremishandling og gjøre😡Martine må få lov til og kjøpe og bruke de tingene hu vil! Tenk om dere hadde kjøpt en så fin jakke som dere er fornøyd med så sier folk at det er ekte pels og ditten og datten😠Tenk dere om før dere sier eller skriver noe! Martine er fin i alt❤️

    36. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere kommenterer drit til Martine angående pels og dyremisshandling, hva prøver dere og oppnå? Fordi tingen er at uansett hva faen dere kommenterer under, så kommer ikke hu til og slutte å gå med den jakken! Så ikke gidd og bruk tid på å kommentere, det nytter ikke uansett. Martine liker den jakken, la henne få like den selv om dere kanskje ikke gjør det.

    37. At du går i pelsjakke er ditt valg. Men hvis du drar på en pelsdyrfarm å ser hvordan vi behandler dyrene så hadde du nok ikke kjøpt den jakken. Fordi dyr har like mange rettigheter som vi har. Jeg hadde ikke klart å gå rund med ett dødt dyr rund nakken.
      Da er man egt like ille som de som jobber på pelsdyr farmene.. tenk på det du.

    38. Den jakken var sååå fin❤️ Det er mange duster over her som sikkert spiser kjøtt å skriver at det er skuffende at du går i pels❤️ Du får lov til å gå med det du vil🙈

    39. Det er ikke hat å påpeke at dyr har lidd for jakken hun går med. Pelsen brukt på jakker blir ofte røsket av dyrene mens de fortsatt er i livet, altså de lider. Tenk hvis noen hadde røsket av håret på hodet til noen av dere for å bruke det til en jakke?
      Jeg synest det er feil å støtte pelsdyrernæringen ved å bruke slike jakker, men det er fritt valg om du vil støtte lidelse av dyr eller ikke.

    40. Til dere som skriver kritiske kommentarer: Martine sletter disse
      Jeg skrev en for fire timer siden og den er blitt slettet.
      Det hjelper ikke å lukke igjen øynene og filterer bort kommentarer du ikke liker. Det gjør saken bare verre Martine.
      Vedder på at du sletter denne også innen 1 t

    41. May: Når enkelte skriver en kommentar på lengde med et blogginnlegg, og starter kommentaren med “nå har du mistet en leser”. Da sletter jeg kommentaren før jeg i det hele tatt har lest den, så kan du angre på at du brukte tiden din på å skrive en slik kommentar :):):)

    42. En ting er å gå med jakken til vanlig, en annen ting er å skrive om den på bloggen og reklamere for den for å friste andre til å kjøpe den samme. Du bidrar her til dyremishandling.

    43. Jeg blir helt dårlig når jeg ser argumentasjonen enkelte her bruker for å støtte pels.
      ” Jeg føler meg fin i pels så derfor bruker jeg det.”
      Virkelig? Er forfengeligheten din viktigere enn et verdig liv for de dyrene som må lide for at du skal ha en litt mykere kant på hetta di? Altså, fy faen for en holdning. Vi lever i 2017. Det burde ikke være et behov for å bruke ekte pels når vi er så opplyste om dyreholdet på de fleste pelsdyrfarmene, og ikke minst når det finnes fuskepels som ser tilnærmet lik ut. Voks til helvete opp og se litt forbi deres egen nesetipp.

    44. Måtte sjekke om du slettet, og svarer i samme slengen:
      1. kommentaren var på lengde med alle andre kommentarer her inne, så vennligst ikke overdriv
      2. “nå mistet du en leser”: tåler du virkelig ikke å høre dette så er det på tide å se inn i seg selv. Dette er fakta; du mistet en leser. Om du ikke aksepterer slike kommentarer så tror jeg ikke bloggverden er noe for deg. I teorien redder slike kommentarer deg i et langtidsperspektiv.
      3. Jeg angrer ikke på at jeg skrev kommentaren. For den lille tiden det tok meg å skrive den er lite sammenlignet med lidelsen som disse dyra har gjennomgått. De fortjener faktisk at noen er deres stemme.
      Men ja, du er tydeligvis gjennomsyret egosentrisk og kan ikke ta selvkritikk.
      Kos deg i blodjakka di i vinter

    45. Morsomt at flere over sier du mister fastelesere nå. Men jeg er ganske sikker på at de er alt for nysgjerrig til å ikke svippe innom bloggen din en gang om dagen eller to 😅😅😅😅😅

    46. Disse må være litt store i størrelsen eller? Hvis du har xxs? Jeg er selv XS til vanlig men jeg er mye lavere og tynnere enn deg. Jeg er 160cm og hadde tenkt å kjøpe den samme jakken som deg i XS, men skjønner jo nå at det vil bli altfor stort siden du bruker xxs? Du er vel en s til vanlig ?

    47. jeg elsker dyr med jeg bruker ikke tid på å skrive en stygg kommentar. Den jakka så så fin ut men det syntes ikke alle og det skal de få syntes men da trenger de ikke å skrive det i et kommentar felt der alle kan se og det er så forferdelig og lese sånne kommentarer. og jeg syntes den jakken er syyyyyyyyyyyyyyyyyykt fin.

    48. Det tristeste som fins er mennesker med “makt” som fremmer og fronter dyremishandling.
      Det at du er dum som et brød er det ingen tvil om.
      Håper varmen du stjal fra eieren med hjerteslag, følelser og et liv, varmer deg godt i vinterkulden. Du hadde sikkert ikke overlevd uten den kragen.
      Det dyret måtte død for deg.
      Du er glad i kjæledyret ditt, men dreper andre… dobbeltmoralsk x 1000

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg