Aleks nektet meg å kjøpe graviditetstest..

Hei dere!

Nå sitter vi på Gardermoen, og venter på at flyet til Trondheim skal gå. Jeg begynner å bli sinnsykt lei av å sjekke inn og ut bagasje nå, sikkerhetskontrollen og alt det. Heldigvis er det ikke lenge til vi er fremme, for den ruten her har vært skikkelig teit. Hvorfor går det ikke direktefly fra Bergen til Trondheim? Spesielt..

Noen av dere har kanskje fått med dere at jeg kjøper en del graviditetstester i måneden? Jeg har skrevet det på bloggen et par ganger før, men dette har blitt litt for sykt nå. Jeg kjøper graviditetstester hele tiden, og det er fordi jeg er livredd for å bli gravid. Jeg er kjemperedd for å skulle være gravid uten at jeg vet om det, og plutselig kanskje kommer det ut en unge. Jeg har holdt på sånn her i flere år, og det er jo helt idiotisk i og med at jeg går på p-piller. Likevel får jeg den panikken. Jeg kan ligge i sengen på kvelden, og plutselig får jeg for meg at jeg er gravid. Da søker jeg opp alle symptomene, og plutselig er det kanskje en ting som stemmer. Da må jeg dra på butikken dagen etter for å kjøpe meg en test. Jeg bruker altså ekstremt mye penger på dette i måneden, og det er jo helt unødvendig. 

I går fikk jeg det for meg igjen at jeg var gravid. Det var fordi jeg har hatt veldig humørsvingninger i det siste, og i følge google da er jeg gravid. Hehe! Aleks og jeg var derfor i butikken, og jeg slang en test på rullebåndet. Jeg tror jeg aldri har sett et så oppgitt fjes fra Aleks før. Han sa derfor ifra til mannen i kassen at vi ikke skulle ha den. Egentlig veldig smart, for den testen hadde jo 99% sikkert vist negativt. Eller kanskje Aleks har lyst på barn, og det var derfor han la den tilbake?? 

Nå må jeg bare skjerpe meg med det tullet her. For jeg kan ikke bruke en tusenlapp i måneden på graviditetstester. Jeg må bare stole på p-pillene, og heller slutte å søke opp absolutt alle symptomer på google. Er det noen fler som har denne panikken? Synes det er veldig spesielt at jeg er så stresset for det her, så stresset at jeg ikke stoler på p-pillene.. 

49 kommentarer
    1. Synes ikke det er rart at du blir stressa! Jeg kjenner flere som har blitt gravide selv når de går på pilla 🙁

    2. Vil anbefale deg og prøve et annet prevensjonsmiddel som fks P-sprøyte eller P-stav. Det er påvist at det er sikrere enn p piller (selv om de er nesten 100% sikker) 😉

    3. Hadde skjønt det hvis du hadde tatt sånn maks én gravididitetstest i måneden, men flere? Hallo, hva er vitsen med det? Man kan ta abort frem til uke 12, altså 3 måneder, da gjør det ikke noe om man legger merke til det litt sent. Spar heller de pengene

    4. Bare slapp av. jeg er 18, har stor respekt for deg, men dette gravid tullpratet ditt blir litt i meste laget. Jeg ble gravid i vår, og tok kirurgisk abort. Jeg ville ikke det, men hva hadde vel min egen fremtid vært om jeg skulle fått et barn nå. jeg følte jeg ikke hadde et valg. Og tiden etter har vært vanskeligere enn jeg noen gang hadde trodd jeg skulle ha det i livet. Det har vært helt forjævlig vondt. Og at dere bloggere driver og kødder med dette temaet hele tiden, for å få klikk. Det får meg bare til å føle meg værre. Hvis du tar pillen til riktig tid og passer på å ta den hver dag så er det ingen ting å bli så stresset og måtte legge ut x antall innlegg om dette hver måned. Det er sikkert flere som er i min situasjon, så prøv å tenk litt på oss når du poster disse innlegg. jeg har det vondt nok fra før. Og jeg kommer ikke til å slutte å lese bloggen din fordi jeg liker som oftest alt du gjør veldig godt, og synes du virker som en herlig person

    5. Har det på akkurat samme måte
      Som deg, skikkelig irriterende å stressende, går også på p-piller men er forsatt like redd 😅

    6. Kondom er en fin ting x) ikke at det gir samma nytelse, men en fin sak x) kjett å måtte drive å dulle med den jævla dongen hver gang man skal ta seg en kjapp en, men bedre enn å bli gravid!(om man ikke ønsker barn)

    7. Et tips, både ebay å wish har store pakker på graviditetstester. Tundt 50stk for 10kr! Disse funker!!
      Kan være veldig fint å ha liggende, å ikke minst mye billigere!

    8. Slik har jeg det også!! Ble faktisk tipset av en venninne om å kjøpe test ofte graviditetstester på Ebay! Bestilte 20stk til 30kr, og det var skikkelige tester 🙂

    9. Anonym: Vet om flere som har tatt abort, og jeg vet det er helt forferdelig. Så er vel kanskje derfor jeg er redd? Jeg har ikke lyst til å gå gjennom det, og derfor tar jeg tester i hytt og pine..

    10. Oi… Om du bruker p-pillen har du grunn til å være bekymret. Er mange som blir gravide på den. Personlig kjenner jeg flere som har blitt gravid MED pillen enn uten. Så jeg ville byttet til et annet prevensjonsmiddel som er hormonbasert. P-stav er et godt alternativ.

    11. Til de som sier de kjenner eller har blitt gravide mens de går på piller eller pstav, det går ann å ha litt vett i hode og ikke fyre sæden overalt dere kan 🙂
      Lurt å hoppe av i svingen uansett 😉

    12. Nå syntes jeg du har utrolig mye kropps prat på bloggen din Martine, alt fra penisen til Aleks til puppene dine, fra puppene dine til Leppene og fra leppene til Graviditet.. Dette vet du sikkert, men mesteparten av følgerne dine her er i så lav alder at jeg får helt fnatt av hva du kaster ut på bloggen din. Vet du ikke mener noe vondt med det her, men fader heller.. Angriper deg ikke nå, sier bare at det er til og spy av, blogging og youtube har tatt veldig mye av livet ditt, og vi som vet hvem du er fra før av ser en utrolig forandring.. Fra den tøysets golle jenta, til og fake puppene, vurderer leppene, kanskje alt gjort det hittil. Ikke det at jeg bryr meg om det, men syntes det er tragisk og vise unge jenter at plastikk er greia nå. De følger deg Martine. Ikke alle, men noen vil. Plastikk er fake! Normal you is the beauty you! Ikke plastikk og tonnevis av sminke, sminke ødelegger jo for huden din i tilleg… du ser jo det selv når du ikke bruker det.. Se på leppene til Isabelle fks.. Det var et lite angrep.. og det beklager jeg for, men jeg ler til jeg griner når jeg ser Isabelle prate med de kilos leppene der 😂

    13. Ville snakket med legen om alternativ prevensjon, en du kan stole mer på. Må være grådig stressende å gå sånn å være usikker stadig vekk!
      En annen ting som er lurt å sjekke hvis man skal bytte prevensjon er om den påvirker mulighetene til å bli gravid etter at du evt slutter med prevensjonen. Vet at feks p-sprøyter kan gjøre det vanskelig å bli gravid lenge etter du har sluttet med den. Litt kjipt om du da faktisk ønsker deg barn.

    14. Veldig irriterende st du skriver om dette temaet (uønsket graviditet) for å få klikk. Man av oss sitter med forferderlig dårlige minner fra aborter og vet at dette ikke er noe å tulle med. Men du selger vell rævva di så le ge du får klikk, eller..?

    15. Får du ikke dårlig samvittighet av å skrive så mange innlegg om dette temaet med tanke på pilotfrue som på død og liv skulle ønske hun ble gravid?

    16. Ta p-stav! Det er helt fantastisk og det eneste prevensjonen som er 100% sikker 🙂 lite bivirkninger får du også!

    17. NÅ er det bare en ting å gjøre. BRUK KONDOM! Dette tullet du holder på med er idiotisk. Hvis du er så redd som du gir utrykk fo,r så fortsetter du på P-piller og Alex får bruke KONDOM, Enig?

    18. Hahah jeg er vell det motsatte av deg, null stressa. Endte opp med å være 10 uker gravid før jeg fant utav det😂😂😂 Var null stress å ta abort da så ser ikke problemet rett og slett

    19. Hei!! Å bruke masse penger på det hver måned er som du sier, tullete 🙈 Hadde menstruasjon eller noe uteblitt hadde jeg skjønt det. Og forresten er det gratis å teste seg hos legen, bare å avlegge urinprøve så ordner de det på stedet 😁👍🏼 Det er også en grense på 12 uker om abort skulle vært greia, så ikke nødvendig å teste fler ganger i mnd uansett 😁😁😘 selv om jeg tror du hadde blitt en fantastisk mor med fantastisk søte barn😍

    20. Å herregud så mye clickbait, alt du legger ut her har bare så vidt noe å gjøre med det du legger ut på insta og snap osv
      Blir for dumt

    21. Mamma ble gravid med meg selv om hu gikk på p-piller så anbefaler deg å ta p-stav! Har det selv og da slipper du å tenke på noe som helst fordi staven gjør jobben av seg selv

    22. Mye bedre å ha noia for å bli uønsket gravid enn å ta abort. Jeg tok abort når jeg var ung og det går ikke en dag uten at jeg angrer. Dette har på mange måter ødelagt mye i livet mitt for nå blir jeg ikke gravid, men ønsker det utrolig sterkt. Så det at du er redd viser heller at du tar ansvar enn hu ene her oppe som skriver det var null stress å ta abort i uke 10. I Uke 10 har fosteret både armer og bein og hjertelslag. Om det er `”null stress” å ta abort da er det noe galt.
      Vi har alle våre oppheng og til tider rare “fobier”. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt inn spiral for de som ikke har født. Null hormoner i kroppen og man kan stole på at man ikke er gravid for mensen kommer som vanlig. Synes du er tøff som innrømmer dette opphenget ditt 😉 Flere av venninenen mine var forøvrig helt lik når vi var i tidlig 20 årene

    23. Jeg er også livredd for å bli gravid, men når det kommer til prevensjon og å sjekke meg er jeg helt motsatt av deg. Jeg nekter å bruke p-piller fordi jeg er redd det fucker med hormonene mine, og jeg tør ikke ta graviditetstester!! Jeg mener, TENK om det står svart på hvitt “GRAVID” – da freaker jeg helt ut! Da vil jeg heller ta det som det kommer og bare ta ungen dersom magen vokser. Nei, jeg vil IKKE ha barn nå, men heller det enn å få slengt i trynet at jeg er gravid mens jeg enda kan ta abort, og så gjennomføre en abort. Det takler jeg ikke. Hadde aldri greid å elske et barn i fremtiden om jeg aborterte bort et annet nå. Jeg bare fortsetter med den hoppe av i svingen-greia og håper på det beste…

    24. Seriøst, skjerp dere folkens! Det Martine beskriver over her, er en reell tvangstanke/angst. Jeg har selv slitt med dette i nesten 10år, spesielt etter jeg ble ufrivilling gravid som veldig ung. Uansett hvilken prevensjon man går på, sitter det i hodet, og det nytter ikke å bytte slik flere over her foreslår.
      Så Martine, jeg skjønner deg. Og ja, det er slitsomt. Om tvangen vedvarer, anbefaler jeg deg å bestille billige tester på enten ebay eller billigetester.no og ha liggende. Det sparer lommeboka for mange utgifter hvertfall.
      Jeg heier på deg<3

    25. Slapp av , er som regel flere symptomer når man er gravid. Synes det virker for dumt å skulle ta flere graviditetstester i måneden. Er vell bedre å vente å se om mensen kommer. Hvis den da er flere dager forsinket så kan du ta en.

    26. Besill sånne pakker med 50-100 tester på ebay? De funker, jeg har fått positiv på dem med mine barn hvertfall. Billig og da kan du teste når du vil 😉

    27. Kanskje hormonspiral er løsningen? 😀 Kjøp deg en haug med tester fra eBay, som nevnt over her.
      Jeg stresser i perioder selv med at jeg kanskje er gravid, så jeg vet hvordan det er.
      Jeg har også hatt en kirurgisk abort og en spontan, og det er faktisk noe av det verste jeg har opplevd noensinne.
      Du finner ut av dette ❤️

    28. Testen viser uansett ikke positivt svar før man er ca 5 dager før mensen… Ikke alltid da engang. Så det å ta flere tester i mnd er bare bortkastet. Bare så du vet det 😉 Hvorfor ikke bare vente å se om du får mensen eller ikke? Du får jo ikke gjort noe annerledes om du tester som en gal liksom.

    29. Ehm.. når jeg var 10-11 år var jeg deprimert i flere måneder siden jeg trodde je var gravid og innbilte meg at magen ble større og hard.. jeg trodde det så mye at det så ut som jeg ble tykkere.. jeg trodde jeg ble gravid bare siden jeg fikk vondt i magen en gang, en unormal smerte så jeg søkte det opp å du vet jo ikke hva man finner på nettet ahha. Viste ikke hvordan man fikk barn da engang !😂

    30. Hvorfor drar du ikke på helsestasjon for ungdom? Der er det gratis å ta graviditetstest. Så slipper du å bruke så mye penger?? 🙂 Tilbudet er jo for folk mellom 13-24 år. Bare lurer siden du tar så mye tester.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg