Jeg svarer på spørsmålet jeg alltid har styrt unna..

Heei!

Jeg får veldig mange spørsmål hver eneste dag, og de fleste svarer jeg på. Likevel er det noen som kommer inn som jeg ikke har lyst til å svare på fordi de er for drøye, fordi jeg vil ha et privatliv og andre årsaker. Likevel er det et spørsmål som gjentar seg på denne bloggen, og det er om hvordan jeg var på videregående. De fleste ville vel ikke sett på det som et problem å skulle svare på dette, men likevel ser jeg alltid bort fra disse spørsmålene. 

Grunnen til at jeg ikke vil svare på dette er fordi jeg ikke hadde det bra på videregående. Jeg startet først på en skole, og der likte jeg meg veldig godt. Likevel byttet jeg skole fordi jeg ville gå på en som lå nærmere der jeg bodde. Da jeg startet på den andre skolen hadde vel jentene bare bestemt seg for å ikke like meg. De skrev masse stygt til meg på Formspring (haha, sykt at det fantes før), de satte ut masse rykter om meg, de ropte ting etter meg, ringte med skjult nummer og sa stygge ting og kom med trusler. Jeg likte meg ikke i det hele tatt, men likevel prøvde jeg å gå på skolen. Jeg husker den ene dagen fikk jeg melding av en jente på skolen som jeg kjente litt om at det sto noe om meg på veggen på skoledoen. Der sto der “Martine Lunde= HORE”. Jeg var jomfru på denne tiden og hadde så vidt vært med noen gutter. Jeg ble selvfølgelig kjempelei meg og prøvde å få det vekk. Det gikk ikke siden det hadde blitt skrevet med tusj. Jeg husker fortsatt hvor flaut det var å si ifra til læreren min om at dette sto på skoledoen. Heldigvis fikk vaktmesteren det vekk. 

Dette var bare en liten del av alt som skjedde på denne skolen, og jeg har egentlig ikke lyst til å fortelle noe særlig mer om det. Jeg husker at da det var noen måneder igjen av skoleåret fikk jeg kyssesyken. Jeg ble kjempeglad for da hadde jeg endelig en grunn til å være hjemme. Jeg ville jo ikke gå på denne skolen, og jeg skulket mye. Nå når jeg ser tilbake på det skjønner jeg at det var mye sjalusi hos disse jentene. På den tiden skjønte jeg ikke det, for jeg trodde bare det var meg der var noe galt med. 

Da håper jeg dere fikk svar på hvorfor jeg ikke vil svare på disse spørsmålene på bloggen, for det er kun fordi jeg ikke hadde det bra på videregående og vil helst ikke tenke så mye over den tiden. Jeg ble ropt stygge ting etter meg i gangene, fikk stygge blikk, jentene hvisket da jeg gikk forbi dem i gangene og til slutt ble det så ille at jeg nesten ikke turte å dra til og fra skolen alene. Heldigvis kom jeg meg bort fra den skolen, og det er jeg veldig glad for!

Bildene i dette innlegget er forresten fra denne tiden. Har ikke forandret meg noe på 5 år, haha!

36 kommentarer
    1. Jeg forstår deg veldig godt, jeg har blitt mobbet siden barneskolen å blir det fortsatt den dag i dag av en alder av 23, av de samme folkene pluss folk jeg aldri har møtt eller pratet med.
      De kan fortsatt stå i byen å rope å kalle meg ting, så jeg gikk kun på skole på barneskolen, gikk halve 8 klasse, droppet ut av 9 klasse å startet i 10 klasse året etter men angrer veldig på det, å når videregående kom så droppet jeg ut å har ikke gått skole siden. Angrer den dag i dag, å vet jeg har muligheten til å starte på videregående igjen, men etter alt jeg har opplevd har jeg ikke så lyst å gå på skole med en hel klasse.

    2. Så du droppet ut altså? Eller hva gikk du tredje året? Bra at du tok opp saken. Synd med de menneskene som alltid ønsker å ødelegge for andre.

    3. Veldig glad på dine vegne for at du kom deg så sterkt ut av dette!😇 Skjønner ikke hvordan folk klarer å oppføre seg sånn😢

    4. Har noen av desse jentene i senere tid beklaget seg? Eller prøvd å blitt venner med deg i da du ble stor på instagram eller i etterkant av seieren i paradise?

    5. Håper virkelig mobberne sitter i dag og føler seg dumme og teite etter alt du har oppnådd i livet allerede som 21 åring, vær stolt av deg selv😊

    6. Hvordan synes du det var som privatist? Jeg skal selv forbedre noen fag fra VGs, starter denne uka på sonans 🙂

    7. Digger deg Martine !! Du er sterk !
      Dette innlegget synes jeg var veldig bra at du valgte å skrive om. Det hjelper mange. Se hvor du er nå!
      Stå på Martine og vær den herlige og snille personen du er <3

    8. Haha og der sitter noen av de sikkert uten utdanning og dårlig økonomi, imens du er kjendis og har en fantastisk bestevenn og kjæreste, og har tidenes utseendet. De er så slemme, du er sterk martine!!
      Btw, trodde disse bildene var fra noen du tok nylig i bergen ellernoe haha du har ikke forandret deg noe! DU ER UTROLIG PEN

    9. Æ blei mobba masse på barneskolen. Jeg ble kalt rotta og dverg 😭 å det blir æ fortsatt kalt 😶
      Ble spredd masse rykta om mæ og ting som ikke e sant🐑 vet kordan du har det ❤❤
      Elsker bloggen din

    10. Jeg husker jeg leste formspringen din, og jeg ble sjokkert over hva folk skrev til deg. Sendte deg da en hyggelig melding på Facebook.
      Bra du ser nå at det var sjalusi, og at du er mye bedre enn dem.

    11. Dette var hjerteskjærende og lese.. ingen fortjener å bli behandlet slikt,forstår at det er et sårt tema for deg😔Hadde jeg gått på skolen hadde jeg backet deg!!

    12. Huff så kjipt at tiden din på videregående ble sånn.. jeg er helt sikker på at du har oppnådd mye mer suksess den dag i dag enn det noen av de som var stygge mot deg på vgs har. Du er kjempe flink med bloggen, og man ser lang vei ut i fra bloggen at du har ståpåvilje når det kommer til jobb. Og at du er et godt menneske mot dine nære! Stå på som du gjør nå!:)
      Klem

    13. Jeg tenker at du egentlig bare kan se denne saken som positiv på en måte for de som kalte deg hore har ikke tenkt på st de kan være sjalue for alle guttene likte deg

    14. Så gælt å høre. Det er ikke greit å bli behandlet slik.
      Jdg vet så abdelutt åssen det er å bli mobbet. Det bar en av grunnene jeg fikk spiseforstyrrelser ta.
      Man må bare lære å tilgi og hå videre.

    15. Så fælt å høre. Det er ikke greit å bli behandlet slik.
      Jwg vet så abselutt åssen det er å bli mobbet. Det var en av grunnene jeg fikk spiseforstyrrelser ta.
      Man må bare lære å tilgi og hå videre. 🙂

    16. Jo da, åpent og ærlig. Men du vet jo ikke hva ordentlig problemer og motgang er. Hvis dette er det værste du har opplevd så lever du i den materielle brainwashed verden. Tenk deg hvis moren din tok selvmord fordi hun ikke orket denne verden og faren din var pedofil og omsorgssvikter. Må le litt av jentene nå til dags som tror utseende og rykte er det som betyr noe. Jeg vet med sikkerhet at det ikke er det. Og har ingen ting til overs for jenter som oppfører seg som at det er alt. Tenk litt mer positivt og aldri tenk på de som prøver å lage drama. Xoxo en som vet bedre

    17. Anonym: Har ikke skrevet noe sted at dette er det verste jeg har opplevd? Jeg svarer enkelt på spørsmålet at jeg ikke vil gå for mye inn på VGS, fordi det er noe jeg ikke gidder å bruke tid på å tenke over lenger. Foreslår at du leser innlegget før du kommenterer, for så klart er absolutt alle enig med deg at det er verre om moren min skulle tatt selvmord. Den kommentaren der var bare veldig barnslig og dratt helt ut av sammenheng.

    18. får helt vondt av å lese dette…. jeg selv hadde det ikke greit på videregående, droppet ut to ganger, gikk både 1 klasse og 2.klasse 2 ganger, 1 året va ikke greit. men når jeg leser dette tenker jeg bare at jeg hadde ikke grunn til og tro jeg hadde det forferdelig… får vondt inni meg..

    19. Akkurat dette har skjedd med meg også! Bra du holdt deg sterk 🙂 du får bare tenke at det som skjedde har gjort at du har blitt den du er idag på både godt og vondt!

    20. Er du seriøs?!
      Du kan ikke bestemme hvordan folk føler ting og takler ting.
      Mobbing i seg selv er ille nok!
      Alltid er det noen som har det værre enn deg eller henne. Men folk takler ting forskjellig.
      Jeg har f.eks opplevd mobbing, voldtekt og misshandling i min barndom. Skal jeg da si til Martine at hun har ikke rett å føle at vidregående var en dårlig opplevelse for ho? Jeg har jo opplevd noe sååå mye verre?!
      Nei… er ikke sånn det fungerer.
      Å skal ikke jeg få lov å kjenne på følelsene ang. Min barndom? Er jo mennesker som opplever krig og død vær dag?
      Nei… jeg har ALL rett til å kjenne på disse følelsene. Samme som at Martine får lov å ha sine følelser.
      Er lov å ha sympati og empati for folk…

    21. Fine Martine <3 Skjønner godt at de jentene var sjalu. Og alle som skriver stygge kommentarer til deg er GARANTERT sjalu! Folk blir bare så sure fordi du er mer eller mindre perfekt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg