Mitt første møte med bølgene- havnet under surfebrettet

ANNONSE

Hei dere!

I dag har vi vært ute med Lapoint sine instruktører ute på bølgene. Herregud, jeg var skikkelig stresset fordi bølgene er store her. Det er jo likevel store bølger som skal til for å surfe, så jeg måtte bare kaste meg ut i det. Instruktøren vår sto bak oss og dyttet oss fremover da det kom bølger, og det var veldig greit i og med at jeg var ganske stresset. Jeg sleit litt i starten, men plutselig kom jeg meg opp på brettet. Det var så sykt, og jeg fikk sjokk da jeg klarte det. Og hva skjer når man blir glad over noe? Jo, hvertfall jeg beveger meg og jeg falt så klart ut i vannet etter noen meter. Så skulle jeg prøve igjen, og da gikk det ikke like bra. Jeg ble dyttet med bølgen, og plutselig kom det en ny bølge bak meg ganske fort. Den andre bølgen gikk over meg, så jeg så ingenting og da mistet jeg kontrollen på brettet. Det endte med at jeg falt under vann, og i det jeg skulle reise meg smalt brettet i hodet på meg. Så da forsvant jeg under vann igjen, men denne gangen med brettet over meg. Jeg fikk jo helt panikk, så jeg klarte å åpne munnen og svelget sikkert en liter med saltvann. Æsj! 

Bortsett fra den hendelsen var det utrolig gøy, og spesielt da jeg kom meg opp på brettet. Jeg synes også det var kjempegøy å bare ligge på brettet inn mot land, for det gikk så fort. Vi hadde også med oss en fotograf i dag som tok masse bilder og videoer. Jeg lo meg ihjel av den ene videoen, for da sto jeg på alle fire på brettet og skreik. I tillegg var denne videoen i sakte film, så jeg så helt gal ut. Jeg kan selvfølgelig legge ut den videoen, sånn at dere kan få se at man ikke må være proff for å dra på surfecamp. Jeg er veldig nybegynner og på Level 1, men man lærer fort her. I tillegg er instruktøren vår veldig dyktig, og han gir seg ikke før vi klarer det. Og det liker jeg!

Processed with VSCO with s3 presetProcessed with VSCO with s3 presetProcessed with VSCO with s3 presetProcessed with VSCO with s3 presetProcessed with VSCO with s3 presetProcessed with VSCO with s3 presetProcessed with VSCO with s3 presetProcessed with VSCO with s3 presetProcessed with VSCO with s3 preset

Dere finner hjemmesiden til Lapoint og campen vi er på HERog om dere vil lese mer om Level 1 finner dere link til det HER

Nå skal vi fikse oss, og så skal vi ta oss en kjøretur igjen. Får håpe vi finner et annet sted å spise i dag, for ja- innlegget i sta var veldig ironisk. Haha!

9 kommentarer
    1. Det er sø nørd å skrive “Jeg falt under brettet”. Det er jo ikke no biggie i det hele tatt. Blir for dumt å lage en headline av det. Jeg har også vært og surfet i Portugal eller hvor du er. Uannsett kommer ikke bølgene så fort etter hverandre at du ikke klarer å hente deg inn igjen eller i der minste skjønner st der kommer en ny. Så den episoden der tror jeg de fleste skjønner at du delevis bare har funnet på.

    2. Anonym: Om man ikke klarer å være under vann uten å holde seg for nesen er det veldig ubehagelig. Jeg får panikk så fort jeg er under vann, så det å være under vann, med surfebrettet over seg og ikke få holdt seg får nesen er veldig ekkelt for meg hvertfall 🙂

    3. Så gøy det høres ut!😄 Kos dere masse❤️ Dumt at du falt under brettet, det hørtes ikke så godt ut. Men selvom det skjer noe som er litt ubehagelig er det bra du ikke gir opp. Det er trossalt første gangen du surfer, så det er ikke rart at man failer litt, hehe. Digger deg Martine😘

    4. Anonym: synes egt at du burde tenke deg om før du skriver, “Nørd”? Virker lism litt frekt, det å være under vann er vanskelig for noen, og andre ikke❤️Og kanskje hun dro på surfecamp for å jobbe med det å komme under vann? Tenk litt! Btw du vet ikke noen ting om hva slags bølger det er i Portugal nå sååå;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg