Jeg må bruke over 20.000kr på en dag

Hei dere!

Akkurat nå er jeg skikkelig irritert. Jeg skrev jo i innlegget tidligere i dag at det er på tide jeg kjøper meg en ny mac, men jeg trodde ikke jeg skulle behøve det akkurat nå. Den jeg har nå har jeg hatt siden konfirmasjonen min, så den er jo veldig gammel. I blant funker den kjempebra, mens andre ganger slår den seg helt vrang. Og det var akkurat det som skjedde i sta. Jeg hadde skrevet et langt innlegg, skulle finne bildene til innlegget og akkurat da klikket macen. Den nektet å gå videre til noe som helst, og til slutt måtte jeg bare slå den av. Sånn holder den på alt for ofte, og jeg som er avhengig av macen har ikke tid til det tullet der.

Derfor må jeg kjøpe meg en ny mac nå, og jeg har så lite lyst til det. Jeg sjekket prisene på nettet, og det er jo så dyrt. Jeg hater å bruke så mye penger, og jeg vil helst spare. Derfor føles det ekstra kjipt, men likevel må jeg jo ha en fungerende mac for å blogge. Jeg tenker også at det er best jeg kjøper en ny nå før jeg reiser, sånn at den ikke klikker mer mens jeg er på ferie. Det hadde jo vært krise om den hadde sluttet å fungere i Spania. 

Jeg har klikket meg litt rundt på Apple sin hjemmeside nå, og jeg trenger en med mye lagringsplass og en som funker bra. Jeg har kommet frem til at jeg trenger en Macbook Pro, og prisen på den er over 20.000kr. Det er helt sykt! Jeg er fortsatt veldig i tvil, men likevel vet jeg at jeg må kjøpe en ny. Jeg får bare lukke øynene i det jeg drar kortet, for så mye penger vil jeg ikke se forsvinne fra mitt kort. 

37 kommentarer
    1. Det finnes mange pc-er som er bedre enn mac og som koster mindre. Trenger ingen pc til 20tusen for å blogge/redigere/internett egentlig 🙂 En annen ting du kan gjøre er å se om du får noe tilbake på innboforsikringen 🙂

    2. “Hold kjeft” du faen meg holde kjeft sjæl! Martine hadde et valg og hun tok det valget hun ville! Og dere er ingenting vi kan gjøre med det nå… så da må vi respektere valget hun har tatt!
      Keep up the good work Martine! Ikke bry deg om hva haterne sier for de kan bare gå til helvete!

    3. Jeg hadde MacBook pro 13″ før men så byttet jeg den ut med MacBook air, 13″ og jeg er så mye mer fornøyd med den nå! Driver selv med blogging og tar masse(og redigerer) bilder og videoer 😀

    4. Du bør kjøpe Mac fra Elkjøp. Har en kompis som jobber på Eplehuset, og han sier det lønner seg. Dette har med at det er enklere å reparere dem hvis den er kjøpt på Elkjøp contra Eplehuset, fordi Elkjøp kan reparere i Norge, men Eplehuset må sende utenlands. Prisen er det samme 🙂

    5. Et lite tips:
      Finnes flere MYE bedre PCer enn mac til under 20.000 kroner!
      HP blant annet har tynnere(!) Og bedre designet pcer for de som bryr seg om det, samtidig som de har bedre programvare og lagringsplass en mac.
      Min favoritt må nok bli Lenovo yoga! Kjøper du den toppmodellen vil det koste deg mellom 12-15000kr, og du får bedre lagring, TOUCH SKJERM(!!!!), en skjerm som kan bøyes på utrolig mange måter med forskjellig funksjonalitet, f.eks. iPad modus og telt modus, samt et ekstremt sexy design. PCen er rask og touch skjermen lar deg navigere raskere på pc-en din.
      Håper du vurderer det:)

    6. Jeg anbefaler deg å kjøpe en HP probook eller elitebook og et sd kort, da får du en rask pc med mye lagringsplass for mye mindre penger.

    7. Må si at æ har gått over fra windows til macbook pro, e faktisk helt sykt fornøyd med apple sine produkter. Så la Martine ta sitt valg og dere tar deres valg.

    8. Heii, bare lurte ang. girltalk videoene.. kan dere snakke litt om kroppspress og fortelle om hva dere syntes om det? er veldig mange jenter nå til dags som sender nudes og gjør “alt” for guttene for å få positive tilbakemeldinger på kroppen sin.. det er ganske trist, har liksom gjort det samme selv for noen år tilbake. men en dag ble bildet vist rundt og det blei et rent helvetet på meg hehehh.. men kan dere si litt om tips eller råd til å kanskje tenke litt annerledes i forhold til dårlig selvtillit?
      hadde satt pris på svar, sånn at jeg er sikker på at dette er lest <3 btw digger deg og Isabelle!

    9. Bortskjemt du hege Kristin. Her må folk jobbe og slite for sitt eget. Ingen foreldre som kjøper ting. Ingen som kjøper bil. Sponser førerkort. Blir kvalm av dagens ungdom.

    10. Samme som over her, er så syyyyykt fornøyd med Lenovo Yoga!!!
      Mac koster bare flesk og du betaler bare for navnet liksom. Det var ikke jeg så veldig opptatt av:)

    11. Hei!
      Kan anbefale MacBook pro 512gb. Jeg har helt insane mye bilder og filer pga jobb og har til dags dato bare brukt 200gb, kjøpte den ny i fjord. Altså ja dem er dyre, men totally worth it!

    12. Anbefaler hp specter x360. Utrolig god og tynn PC med touch skjerm, skjerm man kan vri rundt og utrolig lekkert design! Virkelig en fantastisk pc

    13. Har selv en Macbook Pro som jeg fikk i bursdagsgave og den fungerer skikkelig bra! Så hvis du bestemmer deg for å kjøpe den så er det verdt prisen!

    14. Kjøp heller en vanlig laptop til halvparten av det en Mac koster. Hadde jeg gjort. Mac er virkelig ikke verdt 20k

    15. Jaaaa, Angående girltalk videoene så spurte dere jo om tips til temaer så her er et tema jeg har lyst at dere skal snakke om:
      -alkoholpress/drikkepress blandt mindreårige
      -jeg synes alkoholpresset blandt unge idag er veldig “utbredt” om jeg kan si det sånn! Jeg føler skikkelig på det! Og jeg er bare 15 år!!!

      Et annet tema:
      -sminkepress, eller det å se bra ut!
      -jeg tror jeg snakker for mange hvis jeg sier at sminkepress eller det å ha et bra utseende har et ganske stort press! Iallefall merker jeg det veldig i 14-15 års alderen!

      Håper dere kan snakke om de temaene og fortelle litt om deres erfaring!
      Forresten: ilu💕💕

    16. Ehh du kan ikke si at du ikke har lyst til å kjøpe den… hvis du virkelig ikke har lyst så gjør du det jo ikke, du bestemmer jo selv hva du vil bruke Kevin sine penger på…..

    17. Jeg kjøpte min for 12000 i 2013 på eIkjøp. Har du sett om kanskje eIkjøp, power eIIer Iignende har noe mer rimeIig? EventueIt så får du tenke det er bedre og invistere i en ordentIig sak, fremfor og bruke kun et par tusenIapper på en pc som ikke tåIer noe. IhvertfaII for deg som har et yrke sm krever fungerende pc med mye minne 🙂

    18. Du brukte 50k på en veske men er i tvil om å kjøpe noe som faktisk er jobb relatert og som du virkelig trenger? Logikken din, haha!
      Når det er sagt har du sånn sett Ingwn bruk for MacBook om det kun er snakk om blogging og YouTube videoer.

    19. Jeg kjøpte meg akkurat an acer PC. Funker utrolig bra og mye lavere pris! Den ser like fresh ut som en mac 🙂

    20. “tema til girltalk videoene” helt enig, syntes de burde snakke om alkoholpress, jeg selv har akkurat fylt 14 (altså født i 2003) og jeg drikker. her jeg bor er det vanlig å begynne å drikke når man er rundt 14 år. det er ganske sjukt sånn egentlig fordi det har jo nesten blitt unormalt å ikke drikke når man er såpass ung. jeg bor i asker/bærum området. jeg drakk for første gang da jeg var 13 år.

    21. Vet at dette ikke handler om blogginnlegget eller no, men kan dere snakke om kropspress på neste sånn girltalk video???❤❤

    22. Men asså, du MÅ jo ikke Mac? Asså, d fins andre typer PC som er bedre osv.
      (Jeg mener ikke å hate!! Jeg elsker bloggen din!! Men blir litt provosert når du snakker om at du må kjøpe ny mac som om d ikke er andre typer…)

    23. Hei, Martine ❤❤ jeg vill bare si at du er en fantastisk jente med ett hjerte av gull! Det var mange som ikke likte det valget du tok, men de må respektere det. Skjønner godt hvorfor du gjorde Det, etter som det var de eneste du stolte på der inne (på PH) Jeg støtter deg 110%. Og du er vell fornøyd fordi de haterne dine, når de kommer inn på bloggen din, så tjener du jo penger🤣❤🎀 ILU SO MUCH🎀

    24. Hei!
      Tenkte jeg bare skulle anbefale MacBook air, den er mer enn bra nok for hva du trenger, lettere å ha med seg rundt og er også billigere.

    25. Anbefaler air eller macbook uten cd-rom, den veier betraktelig mye mindre og helt ærlig hvorrrr ofte bruker du cd-rommet? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg