Jeg har så sykt uflaks

Heei!

Herregud, er det mulig? I rundt en uke nå har jeg hatt utrolig vondt rett bak den bakerste jekselen, og jeg var helt sikker på at jeg begynte å få en visdomstann. Jeg bestilte derfor en time hos tannlegen siden jeg hadde så vondt og ikke klarte å tygge på den siden. Jeg dro til tannlegen i dag, han sjekket og sa at dette så veldig vondt ut. Jeg tok røntgen og jeg har faktisk ikke visdomstenner. Jeg trodde det var noe alle hadde, men jeg har det ikke.

Så det jeg altså har fått nå er en betennelse bakerst i tannkjøttet. Dette er så typisk min flaks. Jeg som er dårlig fra før av har nå også betennelse bakerst i tannkjøttet og klarer ikke tygge på den siden. Så jeg fikk beskjed om å kjøpe en munnskyllgreie som da skal fjerne denne betennelsen.

Dette er så sykt irriterende og nå vil jeg bli frisk. Jeg er så lei nå, og det er så typisk at alt dette skal skje samtidig. Nå må jeg bare være tålmodig, så går nok dette fort over..

Nå skal jeg gi Therese bursdagsgaven hennes. Hun vet ikke hva det er enda, så jeg gleder meg til å fortelle henne det. Derfor kan jeg ikke skrive om det her før etterpå, men jeg tar med kameraet så jeg får oppdatert dere senere om hva vi skal.

14 kommentarer
    1. Hahahahahahaah, du får jo ikke tannkjøtt bettennelse på grunn av uflaks, du får det jo fordi du ikke er god nok til å pusse tennene dine.

    2. Har hatt akkurat det samme og fikk også noe munskylle medisin. Den er veldig effektiv og du vil fort merke at du blir bedre 🙂 Dette går fort over. Klem 🙂

    3. Jo, tannkjøttbetennelse kommer fordi man ikke pusser tennene bra nok. Har selv hatt det, og har selv ikke hatt hull 😊 Er ikke bare hull som er konsekvens av dårlig tannpuss 😊

    4. Heisann! Har hatt det samme selv, helt grusomt ekkelt. Kom etter jeg hadde vært veldig forkjølet og syk så kan ha hatt en sammenheng …
      Forresten, hvilken parfyme bruker du?😍

    5. Jeg har nettopp hatt det samme og måtte bruke skyllevann + antibiotika i 1 uke..
      Anbefaler skyllevannet som heter corsodyl

    6. Jeg fikk en antibiotikakur jeg skulle ta i en uke, for både en månedstid siden. Corsodyl nåtte jeg også bruke.
      Kommer ikke bare av dårlig tannpuss, jeg pusser tennene og er flink med det,ingen klager fra tannlege! Men har hatt betennelse 2-3 ganger :/ Nå sist sa tannlegen at jeg hadde fått det pga stress..

    7. Skjønner at det er dritt, men tenk så fantastisk å slippe alt styret med visdomstenner, der er du heldig!! 🙂

    8. Jeg hadde også betennelse i tannkjøttet en gang… men jeg hadde hele veien og på tunga 😔 det gjør kjempe vondt, jeg også fikk beskjed om å kjøpe sånn munnskyldevann, og den er kjempe bra!! Masse god bedring, håper du snart blir frisk ❤

    9. Kjedelig med betennelse i tannkjøttet, men jeg ville absolutt ikke kalt det uflaks når du går til tannlegen å får vite at du ikke har visdomstenner! 😉
      Skulle så gjerne tatt en tannkjøttbetennelse over det å få visdomstenner, for det kan jeg love det er like ille! 😛
      Bare tull at tannkjøttbetennelse betyr at du pusser for dårlig.. Tåpelig..
      Har du ikke nettopp hatt lungebetennelse forårsaket av bakterier? Disse bakteriene og andre vil jo da finnes i hele respirasjonstrakten, og munnen er en del av dette, og det er derfor stor sannsynlighet for at dette er årsaken.
      God bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg