Jeg satt bevisstløs i gokarten

Hei dere!

Jeg fikk en kommentar her om dagen om jeg kunne fortelle dere om gokartulykken jeg var i for noen år siden. Jeg tror jeg har nevnt det litt før her på bloggen og i kollektivet, så jeg skjønner jo at dere lurer. 

Det hele startet med at jeg, broren min, to kompiser og en venninne skulle dra å kjøre gokart. Jeg har alltid synes det har vært gøy med fart og spenning, og jeg elsker å konkurrere. Jeg ville jo selvfølgelig vinne og ga full gass. Vi kjørte en god stund og det var ikke lenge til runden vår var ferdig, og da tenkte jeg at jeg måtte gi litt ekstra for å få den beste plasseringen. På den gokartbanen vi kjørte på var det en langstrekning, og der tenkte jeg at det var perfekt å trykke inn den gassen. Etter jeg hadde kommet halvveis husker jeg faktisk ikke mer. 


Jeg aner ikke hva som skjedde, men jeg blacket helt ut. Etter en stund våkner jeg av at en ambulansesjåfør står over meg og prøver å få kontakt. Jeg lå da på en tralle og skjønte ingenting. Broren min sto vedsiden av og var kjemperedd, men jeg skjønte jo ikke hva som hadde skjedd. Jeg var helt borte og plutselig var jeg i ambulansen på vei til ullevål sykehus. Da jeg kom dit sto det minst ti leger og tok meg i mot og de virket veldig stresset. De klipte av meg alle klærne, og da mener jeg ALLE. De klipte av meg alt fra gokart dressen jeg fortsatt hadde på og bhen. Da de skulle klippe av meg trusa sa jeg at jeg hadde mensen, og da fikk jeg på meg en svær bleie.. Jeg skreik fordi jeg var i panikk. Jeg skjønte at jeg hadde vært i en ulykke, men jeg visste ikke hvor alvorlig det var. 

De tok masse tester på meg, mens jeg hylgråt. Jeg har ekstremt sprøyteskrekk og da de prøvde å stikke meg, skrek jeg enda mer. Til slutt skjønte vel legene at dette ikke kom til å gå, og derfor ga de meg noe sånn at jeg skulle roe meg ned. Jeg aner ikke hva de ga meg, men det de ga meg funket ikke som det skulle. Jeg reagerte med sinne, og ble helt gal. Etter legene hadde sjekket meg var det en mannlig lege som fortalte meg at jeg skulle flyttes opp på en avdeling, og da klikket det for meg. Jeg kjeftet på denne mannen og fortalte han at den dialekten han snakket skjønte jeg ingenting av. Dagen etter fikk jeg forresten vite av en annen lege at han var fra Oslo og snakket helt likt som meg, så jeg lurer virkelig på hva de legene ga meg.. Da jeg kom opp til den nye avdelingen fikk jeg vite at jeg hadde blitt lagt på en traumeavdeling. Jeg var fortsatt sint og da mamma kom ble jeg sur på henne også. Det ble faktisk så ille at mamma til slutt måtte dra. Jeg prøvde også å dra ut ledningene de hadde festet til kroppen min, fordi jeg skulle absolutt hjem. 

Jeg ble enda sintere da jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk lov til å spise. Jeg var veldig sulten, og de fortalte meg at siden jeg lå på overvåking fikk jeg ikke lov til å spise. Til slutt klarte jeg å grine meg til litt blomkålsuppe. Og da var jeg plutselig strålende fornøyd, enda jeg ikke liker blomkålsuppe.. Haha!


Jeg ble vekt jevnlig den natten, for jeg hadde klart å få en hjernerystelse. Da jeg ble vekt på morgningen fikk jeg endelig i meg mat, og en lege kom inn å snakket med meg. Hun fortalte at jeg hadde reagert veldig kraftig, men at dette var normalt. Hun fortalte også hva som hadde skjedd. Jeg hadde klart å kjøre denne gokarten rett inn i den hjulveggen som er rundt hele banen, gokarten min var totalsmadret, alle hjulene på gokarten jeg kjørte hadde falt av og jeg satt bevisstløs i gokarten. Jeg hadde heldigvis kommet meg sykt bra ut av det, og det eneste som hadde skjedd var at jeg hadde fått en hjernerystelse, to forstuede fingre og masse blåmerker. 

Jeg er veldig takknemlig for at det gikk så bra som det gjorde, for det kunne gått mye verre. Han som eier gokartstedet vi kjørte på hadde kommet dit med en gang han hadde fått vite at det hadde vært en ulykke der, og han hadde begynt å gråte da han så gokarten. Han trodde at det hadde gått skikkelig galt, for i følge den gokarten jeg kjørte så det ut som en veldig stygg ulykke.

Jeg hadde faktisk ikke kjørt gokart etter denne ulykken før vi gjorde det i kollektivet. Jeg var selvfølgelig veldig stressa, men kjørte rolig. 

17 kommentarer
    1. Du hadde så sinnsykt mange fine kjoler på parsermoniene inne på hotellet. Kunne du laget en kjolevideo der du viser alle kjolene dine og hvor de er fra?

    2. omg du er heldig du ikke kjørte huden av ansiktet ditt for du har et fint ansikt med eller uten sminke

    3. Vet dette ikke har noe med saken å gjøre, men tuuuusen takk for at du aldri bruker clickbait overskifter <3 er så herlig å lese en blogg hvor du vet presist hva man får!

    4. Godt at Det gikk så bra som det gjorde!
      Ble selv lagt inn etter å fått en jernstang i hodet, hadde hjernerystelse også, så ble sint selv av noen piller jeg hadde fått. Spesielt da jeg ikke fikk lov til å spise! Huff haha.

    5. Å herregud, hørtes riktig ille ut.
      Vet selv hvordan det er å legges inn på sykehus. Klarte å drikke meg bevisstløs en gang (ung og dum), og våknet på sykehuset med en tjukk nål i armen for å pumpes. Hadde jeg vært våken når de satt inn den nålen tror jeg at jeg heller hadde foretrukket å dødd der og da. Uansett, jeg kjeftet som bare juling på personalet. Jeg skulle drepe dem og gudene vet hva. Skikkelig flaut å tenke på i ettertid…..

    6. Hei. Jeg vil bare si at jeg tror det å slippe kula – særlig når man står med en real fyr/dame som folk mener er en verdig vinner – nærmest var et sosialt selvmord! Tror mange, inkludert meg selv, synes det var dritdårlig gjort. Selv om det er et spill, sier det selvfølgelig noe om deg at du valgte å ta penger fra Kevin og gi til den gåsa du har av ei venninne. Men det kan allikevel godt hende at du bare var litt korttenkt.

    7. Jeg fikk hjernerystelse i Februar 2017 Jeg husket ingenting og ingen brydde seg (Det skjedde på skolen) Folk har sagt til meg at det var en jente som aket imot meg og jeg rullet i lufta og traff hodet mot bakken og da jeg våknet var det en lærer som spurte om det gikk bra og jeg begynte å gråte å kaste opp så måtte jeg gå helt til bake til skolen alene bakerst😭😭

    8. Må bare si at jeg er så utrolig glad for at du ikke har clickbait-overskrifter! (som visse andre toppbloggere…) Du er ærlig, åpen og ekte. Keep it up!

    9. høres litt merkelig ut at Harald Huysman begynte å gråte… tviler jeg sterkt på. Uansett bra det fikk bra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg