Jeg hadde en stalker

Hei!

Jeg tenkte å fortelle dere om en utrolig ekkel opplevelse jeg hadde for litt over ett år tilbake. 

Det hele startet med at jeg satt på flyplassen i Kirkenes. Jeg hadde besøkt en venninne og plutselig tikker det inn en lang mail. I denne mailen var det en mann som fortalte alt om seg selv og han visste utrolig mye om meg, alt fra bursdagen min til hvor jeg pleide å være. Han hadde i tillegg lagt ved flere bilder av seg selv der han hadde skrevet masse om meg på bildene. Jeg synes alt virket utrolig merkelig, og det at det var en mann som hadde skrevet dette gjorde saken mer spesiell. Hadde jeg printet ut denne mailen er jeg sikker på den hadde vært på rundt to sider. Han visste så utrolig mye rart om meg og det var rett og slett ubehagelig. Han hadde også lagt ved bloggen sin, en blogg om meg. Jeg ringte pappa med en gang og fikk sendt over screenshot av mailen, og han ba meg ikke svare på den. Det gjorde jeg heller ikke.

Etter rundt to uker hadde jeg fått noen pakker i posten. Jeg fikk mye spons, så jeg tenkte ikke noe særlig over det, helt til jeg så hvor pakkene kom fra. På den ene pakken sto det ingen ting, det sto kun adressen min og jeg kunne ikke skjønne hva dette var. Da jeg åpner pakken fant jeg først et langt kort. På dette kortet sto det at jeg var prinsessen hans, og at i denne pakken lå det en forlovelsesring. Det sto også en gratulasjon i dette kortet, for jeg hadde akkurat hatt bursdag. Da jeg leste nederst fikk jeg sjokk. Jeg kjente igjen navnet med en gang, og det første som slo meg var at han kunne adressen min. Adressen min finner man ingen steder på nettet, nummeret mitt er fjernet fra internett og det er umulig å finne frem til leiligheten min. De vennene mine som skal til meg finner aldri frem og leiligheten ligger et stykke fra bussholdeplassen. Jeg åpnet pakken, og ja der lå det en ring. Jeg skjønte ingenting, og hvordan han hadde funnet adressen min skremte meg. Men det tok ikke slutt der..


På den tiden jobbet jeg på et utested og da var jeg ofte ikke hjemme før klokken fire på natten. Derfor sov jeg litt lenger de dagene etter jeg hadde jobbet, og det visste alle jeg kjente. Plutselig ringer det på døren min litt før klokken ti på morgningen. Jeg synes det var rart i og med at jeg alltid vet når noen kommer til meg. Jeg har persienner foran vinduet og jeg sjekker alltid gjennom disse før jeg åpner døren. Da jeg så hvem som sto der var jeg helt sikker på at jeg drømte. Ansiktet kjente jeg igjen fra den lange mailen med alle bildene som jeg hadde fått rundt en måned tidligere. Jeg ringte bestefar med en gang, fordi jeg visste han ikke var på jobb. Han kom seg til leiligheten min på rundt to minutter, og da han så hvem som sto der sa han selvfølgelig i fra om at jeg ikke var hjemme og at han stalkeren min ikke kunne være her. Jeg nektet så klart å gå ut døren, men jeg satt ved vinduet slikt at jeg hørte alt som ble sagt. 

Bestefar sto lenge å prøve å overtale han om at jeg ikke var hjemme, men han ville ikke dra. Han var fast bestemt på å møte meg og han fortalte at han hadde tatt tog og buss i over en time for å komme seg hit. Bestefar fikk tak i pappa, så etter en stund var han også på plass. Pappa prøvde også å snakke til han, men det var ikke til nytte. Han hadde stått utenfor døren min i over to timer og han hadde ikke planer om å gå før han fikk møte meg. Til slutt hadde vi ikke noe annet valg, vi måtte ringe politiet. 

Det tok ikke lang tid før også politiet var på plass. Jeg hørte hele samtalen som foregikk utenfor døren min og jeg ble utrolig redd når jeg hørte denne stalkeren snakket. Han fortalte politiet at han kjente meg og at han hadde sett meg flere ganger. Han fortalte at han hadde sett meg på “Det beste vorspielet” og han hadde fulgt meg på instagram lenge. Denne fyren trodde altså han kjente meg fordi han hadde sett meg der. Etter litt ville politiet snakke med meg og da måtte jeg åpne døren. Jeg fikk fortalt at jeg ikke ante hvem denne fyren var, bortsett at jeg hadde fått en lang mail av han og en ring. Etter en stund ble stalkeren bortvist av politiet, og han fikk besøksforbud. 

Etter noen dager tikket det plutselig inn en lang melding på telefonen til pappa. Denne stalkeren hadde altså klart å finne nummeret til pappa, men ikke bare pappa sitt nummer. Han hadde også funnet nummeret til bestefar og flere av de som jobbet i firmaet til pappa. Stalkeren hadde sendt en lang melding der han fortalte at han ikke burde kommet på døren min, men han visste at vi var perfekte for hverandre. Han kalte meg prinsesse og seg selv prins. Jeg synes dette kun ble sykere og sykere, men det var ikke noe mer vi kunne gjøre. 


Dette var heldigvis det siste jeg hørte fra denne fyren. Jeg var redd lenge etterpå for å være alene, rett og slett fordi jeg ikke visste om han ville komme tilbake. Jeg kunne heller ikke skjønne hvordan han hadde funnet adressen min, klart å finne veien fra bussholdeplassen og ikke minst funnet riktig oppgang. Jeg aner ikke om han hadde fulgt etter meg hjem fra for eksempel byen, eller hva han hadde gjort for å finne frem. Jeg synes det er utrolig ubehagelig å tenke tilbake på dette, rett og slett fordi jeg ikke skjønner. Jeg skjønner ikke hvordan han har klart det, og jeg blir redd av å tenke på at han kanskje har fulgt etter meg hjem. 

Det er ikke alltid gøy å ha en stor profil på for eksempel instagram, det finnes mange baksider og dette er en av dem. Jeg er mye mer forsiktig nå og jeg vet at om det skulle skjedd igjen, er politiet de første jeg skal ringe. Det er absolutt ikke greit å møte opp på døren til noen man ikke kjenner.

 

 

11 kommentarer
    1. Shitt, så utrolig ubehagelig har vært borti lignende selv…heldigvis har ikke disse personene dukket opp hjemme hos meg da! og hadde de det så er jeg så heldig at huseieren min og naboen min er politi ;P Men nei det er jo absolutt ikke greit,og det er syke mennesker som gjør sånt. Det er forskjell på å ha ett crush og å være besatt. Fint at du har familie som tropper opp, det er gull ^^ Var nok likevel riktig å ringe politiet ja ! Fin blogg <3 håper ikke du opplever det igjen!

    2. Oi så skummelt!! Sykt at folk kan være så ekle.. Lurer på hva han tenker hvis han leser dette, haha

    3. Det må være utrolig ekkelt å ha en som du ikke kjenne ri det heletatt følge etter deg osv..heier på deg å aleks

    4. Vær så snill og ikke si at det var Remy … da pakker jeg kofferten å drar langt avgårde. Huff, finnes mange rare mennesker!

    5. Ekkelt!
      Men bare for å sjekke; jeg regner da ikke med at du bor på den adressen som er oppgitt på proff.no og gule sider?
      Jeg tok et raskt søk bare for å se, og det kommer opp adresse på begge disse stedene, samme adressen.
      Bare til informasjon.
      Bor du på den adressen, så var det veldig lett å finne det ihvertfall.
      Men ja; ekkelt!
      Ha en fin helg. 😊
      Hilsen Anne Line/ByHolgersen

    6. Så ekkelt! Du jobbet på Club Skansen ikke sant. Du jobbet med kjæresten til søsteren min tror jeg. De har sagt det skjønner du. Igjen så ekkelt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg