Kvelden endte på legevakten

Hei igjen!

Jeg fortalte i innlegget i sta at kvelden i går endte ganske dramatisk, og nå skal dere få høre mer om det. 

Da vi kom til utestedet hadde vi det utrolig morsomt. Vi koste og drakk med de vi var med og etterhvert var det en del mennesker som ville spandere drikke på oss. Vi tenkte oss ikke så mye om og tok i mot, fordi vi tenkte at de kun ville være hyggelige med oss. Aleksander tok vel i mot litt mer enn hva jeg gjorde, og plutselig merket jeg at han ble veldig rar. Han sa blant annet at han skulle på do og når jeg fant han igjen sto han bare i et hjørne på utestedet. 

Jeg fikk til slutt Aleksander med meg ut fra utestedet og da var han veldig merkelig i oppførselen. Han klarte så vidt å gå og sa utrolig mye rare ting. Da vi kom oss til leiligheten bare kollapset han sammen i sengen og begynte å riste. Han begynte også å rope at han kom til å dø. Det var så utrolig ubehaglig å se på og jeg ble kjempe redd. Jeg prøvde å gi han mat og vann, men det var helt umulig. Han bare ristet og gråt. Jeg fikk til slutt Grunde til å komme og han også så med en gang at her var noe galt. Vi prøvde å få han med ut i stuen, men han bare falt ned på gulvet i gangen. Han ble sittende der lenge og han klarte ikke å reise seg opp igjen. Plutselig klarte han verken å snakke eller bevege seg. Han satt bare å så rett inn i veggen og var helt tom i blikket. 

Etter mye frem og tilbake bestemte jeg og Grunde oss for å ringe ambulansen. Det var ganske åpenbart at han hadde fått noe i drinken han hadde fått spandert. Jeg har vært med Aleksander flere ganger før når han har drukket, men han har aldri vært sånn her. Han ble bare verre og verre. Han ropte hele tiden at han kom til å dø og at vi måtte få hjelp. Etter rundt femten minutter var ambulansen på plass og de sjekket han her i leiligheten. Til slutt bestemte de seg for at han måtte bli med på legevakten og jeg ble så klart med. 



Når vi kom frem til legevakten tok de masse tester av han og til slutt ble han lagt inn på et rom. Vi måtte være inne på det rommet en god stund og legene passet alltid på at det gikk fint med han. Til slutt fikk vi lov til å dra hjem igjen, men Aleksander var fortsatt veldig rar i oppførselen. Da vi kom hjem fikk jeg roet han ned og etter en stund sovnet han. 

Jeg skal innrømme at jeg var kjempe redd når alt foregikk. Det var utrolig ekkelt å se hva noe sånt kan gjøre med mennesker. Det skumleste var da Aleksander hylgråt og var sikker på at han skulle dø. Jeg gråt selv, fordi jeg virkelig kunne se hvor redd han var. Jeg er så glad for at ambulansen fikk hentet han og at legene tok så godt vare på han på legevakten. 

Jeg tror nok det blir lenge til vi tar i mot drikke på byen igjen. Alle mennesker har ikke gode hensikter og det fikk vi lære i går. Jeg kommer til å bli mye strengere fremover når folk spør om jeg vil ha drikke, for man vet aldri hva enkelte mennesker kan putte i drinken din. Jeg kommer også til å passe på glasset mitt fremover, fordi det er lett å få puttet noe i det. Jeg håper virkelig jeg aldri trenger å oppleve noe sånt igjen, verken med meg selv eller noen jeg kjenner. Det var helt forferdelig å se Aleksander så redd, og jeg vet at han også har lært av dette. 

28 kommentarer
    1. Så fælt at noen mennesker kan gjøre noe slikt forferdelig!
      Og jeg skjønner godt at denne hendelsen ikke var noe ålreit verken for deg eller Aleksander… :/
      Bra at han fikk god hjelp til slutt. Ta vare på hverandre <3

    2. Er utrolig skremmde at mennesker gjør dette mot hverandre.. utrolig bra at du var ved siden av aleksander heletiden! Det beviser at du er en god venn❤

    3. Du må ikke si, på bloggen, hvor du skal ut på byen, ellers.. jeg vet det er kjedelig men det handler on sikkerer og triggert, nå.. det er mange rare menesker der ute!?

    4. Off det høres utrolig skummelt ut! Men du taklet situasjonen bra, respekt til deg! Håper det går bra med han <3

    5. For en skremmende opplevelse for dere! Godt det går bedre nå, dette var virkelig vondt å lese. Klem <3

    6. Det høres ut som et angstanfall. Første gang tror mange at de holder på å dø og det er utrolig skummelt. Om han hadde fått i seg noe hadde tester vist det, så om testene er negative var nok dette et panikkanfall.

    7. Jeg har opplevd det samme, bare i utlandet når jeg var på ferie. Jeg var brisen, men etter en slurk og fem minutter var jeg helt bevisstløs. Klarte ikke snakke skikkelig, klarte ikke bevege meg, var helt slapp.
      Etter dette passer jeg ALLTID på drinkene mine. Man vet aldri. Utrolig skummel opplevelse, men bra det gikk fint med han – og utrolig snilt av deg å passe på han!

    8. Har opplevd det samme på byen. Var ute i Oslo og møtte på noen venninner som ikke hadde drukket. Etter første runde så var jo alle helt bortevekk ifølge hun ene som ikke drakk. Jeg hadde gått opp til grünerløkka og inn i et borettslag og innbilt meg at det var hotellet jeg bodde på. Jeg ble tilslutt kjørt rett til legevakten av politiet fordi de skjønte at jeg hadde fått i meg noe jeg ikke burde, og det var en sinnsykt skremmende opplevelse. Men jeg havnet jo på voldtektsmottaket i tillegg, siden jeg ikke husket noe som helst og de ville sjekke at jeg ikke hadde blitt voldtatt.
      Så pass godt på drinken, man vet ALDRI hvem som er i stand til å gjøre slikt.

    9. Det der skjer hver eneste helg overalt i Norge. Det er i hovedsak kvinner som blir dopet ned og voldtatt med mindre ingen gode venner er tilstede. Hvis noen vil spandere, SÅ MÅ MAN ALLTID BLI MED TIL BAREN OG TA IMOT DRINKEN SELV. Må man på toalettet, så drikk opp først!. Folk må slutte å være så naive. Dette skjer så mye mer en dere tror. Har selv sett 12-13 åringe jenter høye på kokain i Oslo Spektrum , og 14 åring dopet ned å forlatt på Oslo S ( gikk bra tilslutt) . Mvh Stian

    10. Helt utrolig hvor mange “nett doktorer” det finnes her da?!? Rus utløst psykose, really? Ta å les dere opp folkens.. dette er neppe en psykose, da tilstand og oppførsel er annerledes enn hva som beskrives her. Angstanfall? Mye mulig, kan og være utløst av alkohol.
      Og at det hadde slått ut på tester, ja det hadde det. Men slike blodprøver tar DAGER(!!) å få svar på.. så kanskje folk skal passe sine egne saker før man tror man kan alt fordi man har lest en ting på Google.. vær litt kildekritiske da..
      Kjempe fint at du kontakter AMK og får kyndig hjelp! Og flott at du tok så godt vare på han! Skremmende opplevelse, men godt det gikk så bra! Håper dere ellers har det fint.
      Hilse akuttmedesiner 🤓

    11. Hahahahah jævla PR KÅTE begge to, hva skjedde med at du liksom tok hundre år før du ringte ambulansen? 😏😏😏

    12. Det tar ikke flere dager med en dop test nei. De får man svar på med en gang. Så hva var han blitt dopet ned på da ? Tviler veldig sterkt på at det er sant. Høres mer riktig ut med angstanfall ja. Hilsen en som har godt kjennskap til rusmidler

    13. Herregud det der e ikke angst. Skjerp dere. Klart man blir redd når kroppen reagere ukontrollert, av et stoff som ikke ska være i kroppen. Ikke sitt der å lek leger hele gjengen..

    14. Akkurat nå er jeg veldig skuffet over TV 3 som ikke har gitt dere deltakerne en leksjon i hvordan det er å plutselig bli kjendis. Dop i drikken er blitt et veldig vanlig fenomen – og kjendiser er ekstra utsatt. Når TV 3 er innenforstått med at dere blir eksponert til ulike fester i byen, synes jeg de skulle informert dere om enkelte ting man bør være varsom med.
      Uansett, Martine! Du er et varmt menneske, som var til stor hjelp for Aleksander den dagen. Du er en god kjæreste for han!

    15. Er ikke det angst? Visst var det det. Si hva han ble dopet ned på da ? Hva skjer med at folk skal slenge ut at de blir dopet på byn hele tiden da ?

    16. Mamma har fått noe i drikken sin :/ Og det endte ikke så bra. Brekt arm og den blir kanskje aldri helt bra igjen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg