Hva tjener en bloggkjæreste?

Hey!

Og god mandag. Eller? Haha! Jeg har bare tatt det ganske rolig til nå i dag, men straks må jeg komme meg i dusjen. Jeg har drømt om at jeg var på reise i hele natt, så jeg ble ganske skuffet da jeg våknet opp her i Norge. Jeg vil ut å reise!

Processed with VSCO with s2 preset

Uansett, i dag tenkte jeg å snakke litt om bloggkjærester og lønn. Jeg vet at noen bloggere gir lønn til kjærestene sine fordi de hjelper til med bilder osv. Jeg har lenge tenkt på dette, og jeg har ganske splitta meninger rundt det. Skal jeg betale Aleksander penger, eller skal jeg ta han med på en fin ting om han har hjulpet meg mye? Jeg er så usikker. Jeg er litt på begge sider for å være ærlig. Jeg tjener jo penger på bloggen min, og Aleksander hjelper meg jo mye med den. Han hjelper meg med bilder og i blant innhold. Han gjesteblogger til og med de gangene jeg ikke orker å blogge. Han er veldig støttende rundt hele bloggen min, og han vil at jeg skal gjøre det bra. Når jeg tenker over akkurat dette burde han jo få en betaling? 

MEN.. Er det ikke slik det skal være i et forhold? Skal man ikke hjelpe hverandre uten å få betalt for det? Han er jo kjæresten min, og han hjelper meg jo fordi han vil. Jeg hjelper han også masse, og jeg har aldri tenkt tanken på å skulle ta betalt. Jeg hjelper han fordi jeg vil at han skal gjøre det bra, og ikke minst lykkes med det han vil. Samme tror jeg Aleksander også tenker. 

Jeg skal innrømme at jeg får litt dårlig samvittighet i blant. Han hjelper meg mye, og han gjør alt for at jeg skal få til bloggen. Betalt har han aldri fått, men jeg har gjort andre ting for han. Til nå har jeg heller tatt med Aleksander på massasje, dratt ut og spist eller kjøpt noe til han som han har ønsket seg. Det har liksom vært min takk for hjelpen hans. 

Jeg vil gjerne høre deres meninger rundt dette, for som dere skjønner er mine ganske splittet. Skal jeg betale han en fast lønn i måneden, eller skal det bare mangle at han hjelper meg i og med at vi er kjærester? Og hvor mye skal egentlig en bloggkjæreste tjene?? Herregud, jeg aner virkelig ikke. Haha! Fortell meg gjerne hva dere synes i kommentarfeltet♡

 

68 kommentarer
    1. Mye mer personelig å ta han ut på noe koselig og gjøre synes jeg❤️ Jeg hadde blitt mye mer glad for det❤️

    2. Jeg tenker at det er veldig fint at du gir han ting og tang. Kjærester skal hjelpe til men med tanke på at dere begge driver business så tror jeg Aleks hadde satt pris på en fast sum i måneden når han hjelper deg mye. Det er bra for han, og du får hjelp samtidig. Det at dere betaler hverandre har ingenting med kjærligheten å gjøre. Det har med business å gjøre. Gi hverandre kjærlighet og penger. <3 Hold privat og business hver for seg.. 🙂

    3. Han er kjæresten din,og det er i et forhold , så da trenger man ikke å betale hverandre når dem hjelper hverandre.

    4. På en side nei, siden han gjør dette frivillig og er din kjæreste, men hvis det er slik at du får en latterlig høy betalt sum i måneden, så skader det ikke og gi han litt!
      Hyggelig at han hjelper deg 😀

    5. Dere burde dra på ferie en long weekend eller en liten miniferie et sted dere begge vil dra og bare slappe helt av og ha kjærestetid uten masse jobb å tenke på;)

    6. Jeg synes det er mye bedere å ta ham med på ting som massasje middag osv, eller kjøpe noe han har ønsket seg. Sånn som du har gjort nå❤️

    7. Jeg tenker at Alexander fint kan hjelpe deg uten å måtte få betalt. I et forhold skal man nok klare å gjøre en del mye for hverandre uten å tenke på å få betalt for det du gjør. Hadde bare høres teit ut om du sa «Alexander hjelper meg av og til med bloggen, og han får 12k i mnd for det» elns. Gjør hverandre glad og hjelp hverandre med alt dere kan!❤️

    8. Helt ærlig er det en vanskelig problemstilling. Personlig ville jeg betalt kjæresten min for å være med å arbeide ettersom du faktisk tjener penger på blogging, og han er med å arbeide han og. Det kan være en timelønn/fast lønn per innlegg du legger ut med bilder han har tatt, eller noe fast du gir ham i måneden. Å hjelpe er en ting, men om dere bruker veldig mange timer i uken så tror jeg dette er mer at han arbeider for deg. Selvom dere er i et forhold sammen. Uansett er det veldig hyggelig at han hjelper deg.
      Til syvende og sist så er det dere begge som bestemmer, og noe dere burde diskutere for komme frem til en konklusjon sammen.

    9. Jeg syns egentlig du burde gi han litt lønn. Med tanke på at det virker på deg som om han hjelper deg veldig mye. Tenk på alle de timene han bruker på å hjelpe deg med bloggen han kunne brukt på å jobbe med en egen jobb, og på den måten tjene penger.

    10. Jeg synest du kan gi ham litt lønn, vis det er sånn du tjener suuuper mye, så er jo en jobb, jobb. Og på privaten er dere kjærester.

    11. Jeg synes det er bedre at du tar han med ut på ting, gir han noe fint og hjelper han tilbake. Kjærlighet er mer verdt enn penger. Hvis jobben hans hadde vært å hjelpe deg med bloggen, da burde han selvsagt få betalt. Men nå gjør han det jo for å være snill og han vil hjelpe deg. Så lenge du hjelper han tilbake, og kanskje finner på nei fint med han, eller som du sa, kjøper noe fint til han, altså at du viser at du setter pris på jobben han gjør, så synes jeg det er bra <3 Det hadde hvertfall jeg synetes var en fin ting

    12. Hadde jeg vært en arbeidsgiver og kjæresten min jobbet for meg, ville jeg gitt han lønn. Siden du er eieren av bloggen din tjener du mer enn «ansatte».
      Men du kan gi en lønn til kjæresten din slik han oppfyller behover han trenger å dekke for å kunne overleve. Men husk å skille mellom kjærester og arbeid, slik at det ikke fører til konflikt.

    13. for et forhold dere er i, haha! at du i det hele tatt tenker på å gi han lønn..sterk forhold det der as.

    14. Jeg synes at han ikke trenger betalt får og hjelpe deg han vil jo hjelpe deg.Men bis han måtte hjelpe deg burde han få betalt men jeg synes heller at du kan ta han med på en middag eller en reise osv.Jeg vet at han liker deg uansett hva du gjør❤️

    15. Han er vel registrert med sitt eget firma han også siden han jobber med sosiale medier? Da burde dere gjensidig fakturere hverandre for det dere gjør i form av tjenester i den andres firma. Veldig ryddig! Avtalt timepris eller pr prosjekt. Da slipper dere og blande jobb og privatliv!

    16. Hei! Jeg synes at det bare er hyggelig at han hjelper deg. Du bør ikke betale han for at han hjelper deg i blant. Dere er jo kjærester og har sikkert snart samme økonomi uansett. Jeg synes det er en god ide å gi han litt sånne overaskelser inni mellom f.eks en blomst. Kos dere sammen å hjelp hverandre om det trengs. Er det ikke det kjærester skal? Haha.. Ikke tenk på betalinger osv. Sånn bør d ikke være i et forhold☺️❤️

    17. Kommer veldig an på hva du tjener..
      men Tjener du mye er det rettferdig at han får en del av lønnen! Vertfall når dere ikje bor sammen (og han ikke har annen inntekt??)
      Du må skille mellom privatliv og jobb!
      Han hjelper deg med din jobb da er deg rettferdig at de «ansatte» får lønn, Selvom det er kjæresten din

    18. For meg høres dette ut som du betaler han for å være en kjærest, når man er kjærester skal man hjelpe hverandre! Og siden du hjelper han med ulike ting blir det likt:)

    19. Synes ikke du burde ha dårlig samvittighet. Du ga han tross alt 100K (som ikke er en liten som akkurat) da du vant paradise, han bor gratis hos deg i Oslo og er der mye, du tar han med på ting, kjøper ting til han, betaler sikkert en del middager osv. Du gir mye tilbake på den måten + at du hjelper han også som du sier. Og igjen, så er dere kjærester og det er vell normalt å støtte hverandre og hjelpe hverandre på veien.

    20. Jeg synes det er mye kosligere å ta han med på ting eller kjøpe noe fint til han som takk for hjelpen, spandere opplevelser som dere kan gjøre sammen 🙂

    21. Du ga jo ham 100 000kr etter at du vant Paradise hotel. Så det skulle bare mangle at skal hjelpe deg med bloggingen!

    22. Jeg syntes ikke du burde gi hann lønn rett i lomma. Men du kan jo ta han med på noe moro og spandere ting på han?❤️Da får han penger (på en måte), og jeg tenker det blir bedre kjærlighetsforhold ❣️Klem

    23. Siden bloggen er jobben din, så synes jeg du burde betale han. Dama mi kommer ikke på jobb og gjør jobben min

    24. Det at dere hjelper hverandre er bra ting, sånn skal det jo være i et kjæreste forhold. Det at dere går ut å spiser sammen, at du kjøper noe til han i blant og at du hjelper han av og til synes jeg er en fin ting i steden for å gi penger 🙂 Da er det sånn som det skal være når man er i et forhold. Du kan jo som du nevner betale han en fast lønn isteden, men det er noe dere burde bli enige om sammen utifra hva du tjener på bloggen og deres personlige meninger. Hva tenker Aleks om det?

    25. Hvis du ser på blogging som jobben din, å at bloggen er en business, så blir det jo som en ansatt da?

    26. Synes ikke du burde betale Alex for å hjelpe deg med bloggen tbh. Men han får jo glede av det med at du skjemmer han bort på ting! Om man skal begynne å gi betalt så blir det fort et stort spørsmål hva som er greit å gi? 10% 20,30,40,50? Det kommer alltid til å bli en stor usikkerhet rundt det! Alex er ikke fattig, og det er ikke hans jobb. Han hjelper deg frivillig og det er nok fordi han vil glede deg og sette pris på deg, ikke for at han ønsker økonomisk profitt.

    27. Jeg synes at kjærester er ment for å støtte hverandre, hjelpe hverandre og være der for hverandre. Jeg vet at du får dårlig samvittighet av det men kjærester er jo soulmates. Når aleks trenger din hjelp betyr ikke det at han skal gi deg lønn for det. Det er ikke sånn kjærester er 🙂 Aleks er veldig snill som hjelper deg med bloggen og alt det der, og synes selv at det er bra at du tar han med på noe han ønsker seg (ut) enn å gi ham lønn. Det er veldig herlig gjort av begge dere to! Man skaper ikke minner av penger rett og slett😊

    28. Men du hjelper jo han så det blir jo ikke helt rettferdig om bare du skal betale. Synes du skal ta han med på ting jeg❤️

    29. Jeg syns at du heller burde ta han med på noe romantisk eller fint som gjør han glad❤️ Det syns jeg er en fin betaling😊-Martine💖

    30. Du burde ta litt mørkere fondation sånn at det matcher nakken din, men OMG goals sminke herreguuuud forbilde❤️

    31. Du burde ikke betale han penger?! Dere er i et fint forhold hvor han har lyst til å hjelpe deg, og jeg tror virkelig ikke du tvinger han til å gjøre dette uten at han har lyst! Men hvis du vil gjøre noe tilbake i gjendgjeld for hjelpen har gir deg, burde du helle ta han med på spa eller en middag eller kino? Uansett du burde ikke gi kjæresten din lønn for at han vil hjelpe deg!❤️

    32. Jeg synest at i et forhold skal man kunne hjelpe hverandre uten å få betalt. Men det er jo sefølgelig veldig hyggelig å gi noe tilbake hvis den andre har hjulpet mye.❤️😘

    33. I et forhold betaler man ikke hverandre for å hjelpe til. Du burde heller spandere en fin tur på han i syden eller en god middag med hverandre å bruke tiden på det enn å betale han penger for hjelp. I forhold hjelper man mye. Ikke betaler for hjelp. Kjærester gjør alt for hverandre. Husk at om han ikke var kjæresten din kunne du betalt han som assistent. Han er kjæreste, Ikke assistent. 🙂

    34. Bor han ikke gratis i leiligheten din når han er hos deg da?? Han er jo hos deg i laaaaange perioder, så da syns jeg at det går opp i opp på en måte.. Viss han er hos deg 1 måned og ikke betaler noe husleie når han er der, så er vel det lønn nok? Nå betaler du kanskje ikke så mye der siden det er faren din som eier leiligeheten da, men hva vet jeg.. Det går jo mer vann og strøm når dere er 2 stk.😀 Men har ikke han inntekt på sosiale medier slik som du? Tjener han like bra som deg gjennom YouTube og Instagram?? For jeg tror du tjener ganske godt pr. måned;) Men det er jo bare positivt! Pluss at du betaler når dere er ute og spiser, og det er jo ganske ofte har du vel sagt😀 Og kjøper ting til han viss det er noe han har lyst på.. Så hadde jeg gitt han noen lapper litt innimellom, men ikke noe fast kanskje:) Og spise ute flere ganger i uken er jo ganske så dyrt, så med alt dette er jo det betaling nok vel?? Ble litt rotete dette svaret, men du skjønner hva jeg mener..;)

    35. Han er kjæresten din, ikke en ansatt. Fortsett å vis at du setter pris på det han gjør med å ta han med på koselige ting og kjøp han noe en gang i blant. Det burde bety mye mer for han enn å få fast lønn fra deg, noe som høres veldig rart ut.

    36. I et forhold skal man hjelpe hverandre og støtte hverandre. Jeg syntes at du burde gjøre noe fint for både deg og han. Noe som kan skape gode minner for dere begge ❤️

    37. Jeg tenker at slik som det er nå velger han selv å hjelpe fordi han ønsker det, dersom han vet han at ska få betalt for dette vil det kanskje stresse han til å føle at det arbeidet han gjør må være perfekt og han føler ikke at han noen ganger kan si nei- fordi det på en måte er jobben. Dersom du heller belønner han med fine ting som middag viser det på en måte mer at du setter pris på det, enn at du kindof blir sjefen hans. Tror Alexander ønsker å hjelpe deg for å være snill og ikke for å få betalt❤️

    38. Jeg ville gitt han lønn. I og med at du blogger såpass mye som du gjør, er det ikke lenger en hobby men et yrke, og da kan man ikke se på at han hjelper deg som en tjeneste i lengden, men som en deltidsjobb.
      Jeg ville gitt han en timespris, som han fikk utbetalt en gang i mnd.

    39. Æ ville definitivt gitt han lønn om han hjelpe dæ så masse med bloggen. Ja, dokker e kjæresta og kjæresta skal støtte kværandre, men det betyr ikke at aleks skal springe rundt å ta bilda hver gang dokker gjør nokka spesielt eller bare i stua hos dokker. Han fikk jo en rolle som fotograf når han ble kjæresten din. Og om han hadde nekta å ta bilde av dæ hele tia, så hadde du neppe syntes det va okei? Du hadde jo irritert dæ over han og at han ikke orka å hjelpe dæ, og det hadde tilslutt gått ut over forholdet. Så på en måte så har han jo ikke så mye valg når det gjell å hjelpe. Skjønne jo at han vil hjelpe dæ uansett, men da burde han hvertfall få litt lønn for det. Alt kommer jo an på kor mye du tjene da. Om du tjene 10 000 i måneden, så e det jo forståelig at du ikke kan betale han så mye. Men om du derimot tjene 100 eller 60 000 i måneden, så e det jo på sin plass at han får litt lønn for streve sitt. Æ hadde ihvertfall blitt sykt irritert om æ brukte masse tima på å fotografere typen min og hjalp han masse med ka han sku skrive osv, også får han ei svær lønn før det du også har jobba med.
      Nu kommer det jo også litt an på kor mye du hjelpe aleks; men æ tvile på at det e så mye å hjelpe han med? Ihvertfall ikke like mye som han hjelpe dæ. Så æ ville sotte mæ inn i hannes situasjon, med det å se at dama hannes får fettmye penga for nokka han har stor del i. Og han får ingenting

    40. Er jo koseligere å ta han med på ting, men om bloggen din blir hans jobb kan han evt få 10-15% om du føler det er riktig å betale han😊

    41. Ja og nei. Du burde gi pengene, også sparer dere opp pengene til og dra ut og reise eller noe😊❤❤
      Love you. Dere passer så godt sammen😙😙

    42. Jeg ville betalt min kjæreste hvis han hjalp meg såppass mye med bloggen min som var topp 5 (sånn som din). Hvis du tjener 80 000kr i måneden på blogg og sosiale medier, så har du råd å gi han en slant for jobben liksom. Uten han ville du ikke hatt bilder til f.eks bloggen og instagram, og dermed ikke tjent like mye penger. Du er heldig som har han!:-)

    43. Jeg syntes at du ikke trenger å betale han med penger, for du har jo rett i at dere er jo kjærester, og kjærester skal jo ikke betale for hverandre hvis en hjelper deg med noe. Så jeg syntes egentlig du burde bare fortsette som du gjør, å kjøpe noe til han, el gjøre noe koslig/gøy sammen<3 for jeg tror at hsn syntes at det er litt gøyere om du heller gjør noe or han enn at han skal ta imot penger som han kanskje ikke et helt hva han skal bruke de på enda❤️Men du kan gjøre som du vil, men jeg vile heller gjort el gitt noe til han❤️Eeelsker bloggen din<333

    44. Han hjelper deg fordi han er glad i deg og støtter deg i det du liker/jobber med. Tror ikke han forventer å få lønn i form av penger men er jo hyggelig å gjøre ting sammen☺️

    45. Gi han en viss prosent, for eksempel 25%. Evt. en prosent som gjevner ut det han tjener på Instagram, sånn at dere har lik inntekt. Viktig å stå likt økonomisk, og selv om Aleks fortsatt bor hos mor og far og vil kanskje snart ha godt av å flytte ut snart og bli litt selvstendig, hvert fall mulighet, selv om mor og far er overklasse (Som Aleks så fint sa selv) Dere fremstår som to svært voksne og utviklede unge voksne. Jeg håper Aleks flytter hjemmefra snart og slutter med denne toalett, bæsje-humoren. Ungdom ser opp til dere og du har mulighet til å være et godt menneske, men dra opp Aleks fra toalettskåla, gi han inntekt, og selvstendighet til å være en fri mann – kjæreste av ikon Martine Lunde. Ønsker dere alt godt og er selv på deres alder. Gjør riktig valg og forvalt rollen dere har fått fornuftig.
      – En Vannvann

    46. Jeg mener at du ikke trenger å betale han, men at du virkelig viser han at du setter pris på all hjelpen og kanskje tar han med ut på ting han liker, eller kjøpe noe fint til han! Kjærester vil jo selvfølgelig hjelpe hverandre uten å få betalt, men det er opp til dere! Bare det å sette pris å vise at man er takknemlig er det aller viktigste, digger dere❤️❤️

    47. Kan du se inn i kameraet når du tar bilder, jeg føler at jeg ikke får noe “kontakt” med deg når øynene dine ser bort fra kameraet. Men du er så herlig og flink!

    48. Når man er i ett forhold hjelper man hverandre uten og ta betalt tenker jeg. Man gir og man tar ☺️ Ville mye heller feks spandert på han på restaurant osv innimellom ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg