Taxisjåføren kjørte meg ned i et parkeringshus for å kose

Hey!

Det virker som flere av dere liker når jeg forteller dere om historier som har skjedd i livet mitt. Derfor tenkte jeg å ha en liten storytime i dag!

Det jeg skal fortelle dere nå er nok noe av det skumleste som noen gang har skjedd meg. Jeg var helt sikker på at noe alvorlig skulle skje.. Det her skjedde på 17. Mai i 2016. Vi hadde hatt det så gøy hele dagen. Vi hadde hatt champagnefrokost, vi hadde festet hele dagen, vært på hjemmefest og på kvelden dro vi ut. Byen stengte som vanlig klokken 3 på natten, og da bestemte vi oss for å dra på nach. På vei til nachet angret jeg, og bestemte meg heller for å dra hjem. De andre ville fortsatt på nach, så jeg hoppet inn i den første taxien jeg så. Det burde jeg aldri gjort.. Jeg var alt for vandt med å sette med i setet foran på grunn av jeg tok mye uber, og ubersjåfører vil at man skal sitte foran. Det er fordi de ikke har lov til å kjøre, så derfor vil de virke minst mulig mistenksomme om man sitter foran. Jeg satte meg foran i taxien, rett og slett fordi jeg alltid gjorde det med uber.

Taxisjåføren spurte hvor jeg skulle, og jeg ga han adressen min. Etter rundt fem minutter merker jeg at vi kjører en helt annen vei. Jeg sa til han at jeg kunne forklare han veien, i og med at han kjørte feil. Han svarte da at vi skulle kjøre en annen vei fordi det skulle gå raskere. Etter kanskje to minutter igjen begynte han å skulle holde meg i hånden. Jeg skjønte ingenting, så jeg dro hånden til meg. Da tok han tak i hånden min igjen, og denne gangen hardere. Jeg ble redd og ba han bare slippe meg ut. Da kjørte han ned i et parkeringshus. Jeg spurte hva han skulle der, og da fikk jeg dette til svar, "jeg tenkte vi to kunne kose oss litt, og her nede vil ingen se oss". Jeg trodde først han tullet, men da jeg skjønte at han mente det fikk jeg panikk. Jeg dro opp døren og løp. Jeg tror muligens aldri jeg har løpt så fort før. Jeg måtte i tillegg løpe opp en lang bakke, og jeg var livredd for at han skulle kjøre etter meg. Jeg løp helt til jeg fant et sted jeg kunne gjemme meg, og tilslutt satte jeg meg i en bakgård. Da ringte jeg en venninne, og hun kom etter litt og hentet meg. Jeg hylgråt da hun kom, for jeg var virkelig kjemperedd.

Dagen etter tenkte jeg at jeg måtte anmelde det her. Problemet var bare at jeg ikke visste hvilket taxiselskap det var i og med at jeg tok den første taxien jeg så. Jeg hadde ikke kvittering, jeg løp jo fra taxien uten å betale. Jeg hadde absolutt ingen opplysninger om taxien jeg kjørte. Jeg ringte likevel politiet for å høre om det var noe jeg kunne gjøre, men de mente det kunne være vanskelig. Derfor ga jeg bare opp med å finne ut hvem dette var.

I ettertid var jeg kjemperedd for å ta taxi igjen. Nå tar jeg taxi, men om kvelden tar jeg det ikke alene. Jeg synes det er trist, for taxi var det jeg så på som den tryggeste måten å komme seg hjem fra byen på..

51 kommentarer
    1. fy søren, jeg selv jobber i taxi selskap ( i lille Arendal da)
      og sikt skal, nei vettu hva, æsj ! fy søren, slike som det skulle aldri vært sjofører ! de hører hjemme ett annet sted, bra det gikk bra men synd du ikke fikk info nok til og anmelde !!

    2. Detta her er da ikkje greit!? Kem i hulasten kan finna på å gjør det! Tenker meg nok at du var redd då ja…tenker nok at dei fleste hadde vert det…off. Håper du har det bedre etter den hendelsen nå😘

    3. jeg er bare kjempe glad for at du kom deg vekk fra han😪 tanken på om hva som faktisk kunne ha skjedd, er jo helt grusomt

    4. Hadde hatt veldig store problemer med taxi og å store på folk om dette hadde skjedd med meg. Jeg har tatt taxi en del alene hjem fra byen det siste semesteret fordi jeg ikke vil gå hjem alene, og tanken om slike ting har faktisk streifet meg fordi man hører historier. Er så utrolig kjedelig at man skal komme ut for fare når man velger den tryggeste måten å komme hjem på… Stygt av enkeltpersoner å ødelegge for så mange på denne måten.

    5. ALLE SAMMEN
      Her to noen ideer i tilfelle noe slikt skulle skje og du trenger bevis💛
      -Alltid ta bilde av nummerskiltet til en taxi før du setter deg inn i den!
      -Hvis du føler deg utrygg når du sitter i en taxi med en sjåfør som ikke er helt å stole på, ha på lydopptak, så hvis han sier noe ekkelt eller er skummel, så har du bevis

    6. Oi, håper det går bra med deg nå ❤️ Taxisjåfører skal ikke oppføre seg på den måten uansett. I tillegg må det ha vært en veldig ekkel følelse, og i tillegg at han sa “Jeg tenkte vi kunne kose oss litt, og her nede vil ingen se oss”, det synes jeg var veldig creepy, så jeg skjønner godt at du ble redd og løp…

    7. Veldig leit å høre å håper det går bedre nå.
      Opplevde lignende da jeg gikk på VGS 2014 da jeg tok taxi til skolen, jeg var nesten 16 år gammel mens sjåføren var en gammel ekkel gris.
      Han prøvde å ta på meg/trakkasere meg, ville oppsøke meg på skolen og snakket bare om kroppen min og seksuellt.
      Endte med anmeldelse og sparken på han.
      Slikt gjør man ikke med et barn og heller ikke en serriøs jobb.

    8. Huff, forstår deg veldig godt, så sinnsykt skummelt…
      Hadde en lignende opplevelse på nyttårsaften 2016 da jeg skulle hjem og taxisjåføren holdt meg fast etter at jeg hadde betalt og var på vei ut av taxien, og deretter begynte å kjøre mens han holdt meg fast..
      Utrolig ekkel opplevelse og tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde kommet meg løs

    9. Stakkars deg. Vis Aleksander hadde vært der er ville han sikkert ikke gjort det. Jeg hadde gjort det samme som deg vis det der handte meg . PS: Fint navn haha heter Martine jeg å kan du sjekke YouTube kanalen min plz❤️❤️ Ikke for å mase assa🤗

    10. Æsj, noe lignende skjedde med meg også! Jeg anmeldte men saken ble selvfølgelig henlagt, siden jeg ikke hadde bevis. Helt utrolig at man ikke kan være trygg når man skal ta taxi.. Tar ALDRI taxi alene lenger..

    11. Uff!! Det samme har skjedd med meg i våres. Tok en taxi hjem fra byen, når vi kom utenfor huset mitt låste han dørene og forgrep seg på meg. Hadde også satt meg foran, rett og slett på grunn av vane. Jeg latet som jeg skulle legge vesken min utenfor og ba han låse opp bilen, røsket med meg tingene mine og løp alt jeg kunne opp til huset – døren var selvfølgelig låst og ingen nøkkel ute, panisk ropte jeg alt jeg kunne på mamma og pappa og rev og røsket i døren. Aldri kjørt taxi/uber siden det

    12. Derfor er Uber den tryggeste taxi selskapet I Verden. Men Norsk lovverk sperrer Uber til å komme I markedet.

    13. Ohh…..my….gaaaad!!! Hva søren, hvordan kan noen mennesker være så ekle??🤢🤢 spesielt folk som liksom skal kjøre steder, f.eks buss, taxi, uber, u name it liksom……… bra du kom deg vekk!! Tenk på hva som kunne ha skjedd…. forofkdloeofkdlel😭😱 har et spørsmål… hvor gammel tror du han var?, for hvis han var over 50 år så æsjj🤢🤢 men hvis han hadde vært 25 hadde det fortsatt vært ekkelt men liksom du skjønner hva jeg mener😱🤢🤢🤢

    14. Dette opplevde jeg også i sommer da jeg var i Oslo og mistet venninnen min på vei hjem fra byen og gikk meg bort. Da tok jeg taxi til Sognstudentby hvor venninnen min bor, jeg gråt da jeg satte meg inn i taxien for jeg var redd og var gått meg bort. Taxisjåføren stoppet litt unna blokken jeg skulle til og lente seg over meg å prøvde å kysse meg og ta på meg da jeg skulle betale. DETTE ER IKKE GREIT.
      Da vi ringte taxiselskapet var det ingenting de kunne gjøre for å finne ut hvem som hadde kjørt meg da jeg ikke visste nummeret på taxien (dette var rett etter jeg kom inn døren) og jeg anmeldte ikke saken da vi ikke hadde noen ting av informasjon om taxien eller sjoføren. Jeg hylgråt også da venninnen min fant meg, for jeg trodde jeg var trygg i taxien – var jo derfor jeg tok den, for ikke å bli overfalt eller bli utsatt for overgrep.
      Håper andre som opplever dette samler all info om taxien og sjoføren de kan og anmelder.

    15. Kjære Martine- og andre som opplevd slike ting.
      Kjenner jeg blir flau og skamfull på dine/deres vegne. Er selv drosje sjåfør, og føler meg rasende sint på kollegaer som kan få seg til slik oppførsel. Fryktelig trist ingen anbefalte deg å kontakte eier av parkeringshus da de alltid har kamera som kunne fanget opp bilen og reg nr tett opptil tidspunktet. Nå er det nok slettet.. Anbefaler deg og alle til alltid å bestille bil. Da vil det bli registrert så muligheten å innhente opplysninger er til stede. Det SKAL jo for søttern være trygt å ta en taxi! Beklager opplevelsen.

    16. Rett og slett fortjener han anmeldelse og ut av dette yrket, han ødelegger tilliten folk gir os som dråsjesjåfører. Blir jeg også kvalmt når jeg hører slike historier. Høper at alle taxi seliskaper spesielt i Oslo rydder opp.

    17. Jeg vet du lyver som faen, skam deg din jævla løgner. Du hadde aldrig tatt taxi igjen om det hadde hendt deg. Prøv å virkelig få noen opplevelseri livet å skrive om, ikke kom med bullllllll shittttrr bare fordi du har noen Få lesere.
      Hvis du lyver håper jeg det skjer med deg, sånn at du vet, hvis man er så jævla stygg, så kan bruke munnen penere.

    18. Er selv taxisjåfør og vil bare si og påpeke på det aller sterkeste at det der er helt uakseptabelt av sjåføren. Vil anbefale deg og andre og sjekke løyvenummer og rapportere sånt noe

    19. jeg har selv kjørt drosje og synes dette er virkelig trist å lese. Vi hadde dessverre mange slike klager, men ALDRI på en norsk sjåfør. Å jeg ønsker ikke og generalisere her, for mesteparten av våre nye landsmenn som kjører taxi er ordentlige folk. Men noen av de ødelegger for resten og har et kvinnesyn som ikke er forenlig med hva vi ønsker. Nå skriver jo ikke du noe om nasjonalitet her, men dessverre så var min første tanke at dette ikke var en nordmann, tar jeg feil?

    20. Jeg tar ikke annet enn Oslo taxi når jeg først skal ta Taxi. Det er det tryggeste taxi selskapet og jeg kan nesten garantere deg at du er trygg hvis du kjører med dem. De ansetter ikke hvem som helst og de er veldig strenge med hvem de ansetter.
      Har flere venninner som har tatt feks Norges taxi og hatt ubehagelige opplevelser, så anbefaler å hvertfall holde seg unna dem.

    21. Nusko: Haha, nå må du skjerpe deg her. Dette her var noe som skjedde meg, og som gjorde at jeg ble veldig redd. Tror du virkelig jeg får penger fra noe som er ulovlig for å skrive dette?

    22. Det samme skjedde meg i Kristiansand. Jeg tok taxi på vei hjem fra nach, og da stoppet taxi-sjåføren på en parkeringsplass og sa at skiftet var over, og at han kunne kjøre meg hjem i morgen. Dette var helt uprovosert. Ble dritredd og sa KJØR MEG HJEM FOR F! Han kjørte meg heldigvis hjem, men det var en utrolig skummel opplevelse!

    23. Du sier du fikk vennine til og hente deg, får å hente deg må hun vite hvor du var, det vil sei da vet du klokkeslett du ringte henne og hvor, alle taxier har GPS tracking, det vil si sjefen kan til en vær tid se hvor taxien er. Taxisjoføren hadde da blitt tatt med engang.
      Hilsen en norsk taxisjofør.

    24. Hei Martine ❣
      Jeg jobber i Oslo Taxi og vil tipse deg om at om du er engstelig for å kjøre alene så ring oss og be om kvinnelig sjåfør! Vi oppfordrer og våre sjåfører til å se et at de enslige kvinnelig passasjerer ikke slippes av i ‘ulendt terreng’ alene el oppførdrer sjåfører til å påse at kunden låser seg inn døra hjemme før de reiser igjen..
      Du skal ikke være redd for å ta taxi syns jeg, men det fins endel useriøse aktører her og som i alle andre yrker dessverre..
      Tvi tvi neste gang
      Line ❤️

    25. Hei. Stiller meg undrende til at du ikke anmeldte sjåføren da taxi er verdens mest overvåkete bil og kan spores til alle døgnets tider uten det minste problem!
      Man trenger ikke vite hverken bilmerke, løyve eller sjåfør ID.
      Holder kun med sted og ca tidspunkt!
      Bloggen virker derfor ut som er en betalt uber propaganda!

    26. NEI NEI NEI !! jeg leste kommentaren du nå fikk på bloggen som du lagg ut på snap , det er forhåndsvisst riktig , men ikke egentlig. de er ikke overåket inne i bilen. du kan se hvilke sone bilen er i, men ikke nøyaktig hvor + på kartet over biler, så flytter de seg senere enn de egentlig gjør. dvs, innen du har ringt og anmeldt og sakt sted og ca tidspunkt kan de ikke spole tilbake å se. det går ikke, da ser de kun hvor bilene er da. og da er det sikkert 6biler i nærheten og ingen kan vite hvem som er den du satt i. jeg jobber på taxisentral og desverre hadde det ikke funket… skulle såklart ønske du fikk anmeldt og denne sjoføren fikk straff, men kommentaren til kent er ikke heeelt riktig, skjønner hvor han kommer fra ( ikke siste setning med uber) , men han har desverre feil 🙂 , håper ikke taxisjoføren gjør slikt igjen men om han gjør, håper jeg han blir tatt !!!

    27. Martine har helt rett i at det er vanskelig å finne bilen når man ikke vet hvilket selskap det er og det ikke har vært en hendelse av en viss størrelse. Det er mange selskaper og tidspunktet er kanskje ikke eksakt, hundrevis av biler kjører i samme område og sjåføren som kjørte tar ikke tlf eller nekter. Pass derfor på hvis mulig bestill tur via telefon eller app. Da vet sjåføren at Han er registrert på turen, legg også alltid merke til sentral og lampenummer.

    28. Politiet viste det ikke ?🤔 overvåkingen er for sånn som falsk annklager, i noen tilfeller når disse nye landsmenn taxisjoførene gjør ting de ikke skal. Desverre tviler jeg på din historie. Du vett garantert tid, dato og sted nå også da du har vært hoa politiet vil alt bli loggført. Bare og annmelde nå også. De kan ennå se hvem så var hvor den kvellen.

    29. Lonetkvien vis du jobber på en sentral burde du vite at de kan finne nøyaktig plassering. Å det på den minste prikk. Å kan og se vær bevegelse den tar og de kan spole tilbake.
      Hilsen en som har fått opplæring i akuratt dette.

    30. Trur ikke på den historien ,mener du vet ikke du tat hvilken selskap heloooo? Når du skjønte noen går galt !! Du kunne tasta inn politie nr,og de kunne høre deg,,og du kunne se hvilken selskap er dette ,

    31. Folk gjør alt for å bli sponset av slike ting. Hvertfall av UBER. Så at de kan drepe den norske taxi yrken. Å at du ikke husker hvem taxi selskap det var. Og hvis du har anmeldt det til politiet så hadde de sporet det opp lett. Den dagen dette skjedde så har de alt registrert i taxi sentralen. Slik at de hadde funnet han fyr. Og 99% av parkeringer i Oslo har video overvåknings kamera.

    32. Nusko: Jeg har ikke blitt sponset av uber, og om jeg hadde det hadde jeg isåfall måtte skrive ANNONSE i innlegget, om ikke kunne jeg fått en stor bot. Jeg vet ikke hvilket taxiselskap det var fordi jeg hoppet inn i første taxien jeg så som var ledig. Jeg orker ikke overbevise deg om at dette har skjedd eller ikke, for det vet jeg da best selv.

    33. Tror det er 5 taxi sentraler i Oslo. Det er ikke forsett forsent å anmelde videre til politiet. De kan helt sikkert spore opp den taxisjåføren.

    34. Dette er nok en oppdiktet historie og det er synd at du henger ut drosjeyrket! Du er sponset av Uber, og hadde dette skjedd med en drosje som var tilknyttet en taxisentral så hadde du fått alle opplysningene som du trengte for å oppklare denne saken. Men siden Uber betaler deg for historien så får du la folk tro på “skrøner historien” din! Ingen seriøse aktører eller noen i drosjenæringen vil tro deg når Uber betaler for historien! Ser forresten at det er mange lettlurte lesere du har, men du skal jo gjøre penger du også men ikke kom med slike tåpelige historier som om det har skjedd?? Fy SKAM deg å lage dårlig rykte om drosjene som trossalt jobber lovlig og betaler skatt, det gjør ikke Uber!!!

    35. Herregud! Denne hendelsen ligner HELT på det som skjedde med venninnen min. Dette var i mai 2017 eller noe. Venninnen min og jeg skulle spise på Aker brygge, men hun ble kjempe forsinka pga at taxisjåføren hadde kjørt henne ned i et parkeringshus. SYKT! Mulig det er samme mann. Han kjørte også omvei og masse feil. Man må virkelig passe seg for å sitte alene i taxi som jente, trist men sant..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg