Jeg hatet dialekten til Aleksander

Hey!

Hvordan går det med dere? Med meg går det helt greit. Våknet opp tett i nesa, begynnende munnsår og myggstikk på KINNET. Altså hvordan er det mulig. Fikk sjokk da jeg så meg i speilet da jeg våknet, for det her ser jo ikke bra ut. En stor klump i ansiktet, pent! Skal bare masse ting til uken som kommer, så det gjør ikke noe at jeg går rundt med en klump på størrelse med en drue på kinnet :)) 

Ellers får jeg veldig mange spørsmål om hva jeg synes om dialekten til Aleksander, og nå skal jeg være helt ærlige med dere. Jeg hatet Bergensdialekt før, og jeg synes det hørtes helt forferdelig ut. Den R’en som skarret, og bare alt. Jeg husker en venninne og jeg snakket om dialekter, og jeg sa at jeg aldri kunne blitt sammen med en fra Bergen. Rett og slett fordi jeg ikke klarte dialekten. 

Processed with VSCO with s3 preset

Så møtte jeg Aleksander. Først skjønte jeg ikke hva han sa, og de første dagene på hotellet var helt forferdelig med han som partner. Hver gang han sa noe, svarte jeg med “HÆ?”. Kommunikasjonen funket ikke, og det var min skyld. Jeg skjønte absolutt ingenting av hva han sa, og det var jo dødsflaut. Han kunne snakke til meg om noe, og til slutt latet jeg bare som jeg forsto hva han sa. Egentlig fikk jeg ikke med meg noe, fordi Aleksander snakker ganske fort og i blant litt utydelig.

Etterhvert som ukene gikk synes jeg Bergensdialekten ble mer og mer sjarmerende. Jeg skjønte mer, og jeg synes etterhvert at dialekten passet Aleksander. Da ble det bare veldig sjarmerende og det hadde jeg aldri trodd. Den mest irriterende dialekten jeg visste om ble plutselig sjarmerende? 

Nå elsker jeg dialekten hans, og jeg synes det er så søtt i blant når han snakker. Nå som jeg har vært mye i Bergen liker jeg dialekten kjempegodt. Jeg synes det er en skikkelig koselig dialekt nå, og jeg skulle nesten ønske jeg snakket slikt selv. Bergensdialekten har nå blitt min favorittdialekt! Det er sykt at en person kan gjøre så man går fra å hate noe til å elske det. 

17 kommentarer
    1. Haha.
      Må nesten le av det her. Jeg hatet nordlendinger å dialekten deres!! Verste jeg kunne hørre å forstod ikke en dritt hva de sa.
      Par år tilbake traff jeg forloveden min, som er nordlending🙊 Forstod ikke en dritt hva han sa i begynnelsen, å var lite interessert i han. Men ble sjamert i senk til slutt av dialekten hans. Å 7 år etter har vi 2 barn sammen, å bor i Haugesund😊

    2. Jeg er din største fan💕 Jeg ser på video av at du slapp kula hver eneste dag💕
      Hilsen din største fan💕

    3. Elsker deg Martine! Du kommer alltid opp med noe interessant å snakke om. Du fortjener ikkje hat! Du fortjener alt godt<33

    4. Takk for at du sprer dritt om den bergenske kulturen min og sialekten min. Bergensk er vakkert og unikt og de som vokser opp der skal ikke føle at den er stygg fordi en blogger sier det

    5. Hei Martine ❤ Jeg er fra Bergen, og jeg synes det er kjempe fint at du elsker bergensdialekten nå! Jeg leser bloggen din nesten hele tiden, du er så flink ❤ Du og Aleksander passer kjempe godt sammen, ly ❤

    6. Skjønner ikke hvorfor alle bergensere som leser denne bloggen sier nå jeg er fra Bergen
      Jeg og sikkert mange andre bryr oss ikke om du er ifra Bergen.
      Dere høres ut som de derre folka på norske grønnsaker videoen om hemligheten til alle bergensere

    7. Haha, dette er såå meg😂 jeg sverget på at jeg aldri skulle bli sammen med en mann fra Surnadal (tettsted på Nord-Møre) pga dialekten, men her sitter jeg, samboer med en på tredje året og vi har til og med fått et barn sammen ☺ Heldigvis har dialekten hans vannet seg bra ut etter 10år i Kristiansund og nå snart tre år i trøndelag ☺ alt er en vanesak☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg