Mine treningsrutiner

Eksisterer ikke.. Haha! Jeg får ofte spørsmål om hva jeg gjør for å holde meg slank og om hvilke øvelser jeg tar når jeg trener. Sannheten er at jeg ikke trener i det hele tatt, og det er egentlig ganske flaut. Jeg er slank, men jeg har absolutt ikke en trent kropp. Jeg eier ikke muskler og kroppen min er ganske slapp. Jeg klarer heller ikke å løpe til bussen en gang, da er kroppen min helt utslitt og jeg får så vidt puste. Jeg er 21år gammel, og det her er jo bare flaut..


Men nå skal det bli slutt på dette. Jeg har nemlig bestemt meg for å begynne å trene igjen! Jeg sier sikkert dette et par ganger i uken, at nå skal jeg begynne å trene. Dette skjer jo aldri, men nå må jeg komme i gang. Nå har jeg til og med skrevet det her på bloggen, så nå kan jeg ikke droppe det. Jeg tenker at jeg starter å trene tre ganger i uken, for det er mer enn nok for meg.

Motivasjonen er der absolutt ikke, så om noen har tips er det bare å komme med det. Jeg får ta et par timer med personlig trener sånn at jeg får litt tips til øvelser jeg kan gjøre, for de gangene jeg er på treningssenteret surrer jeg egentlig bare rundt. 


Mandag er dagen jeg begynner med treningen, så ønsk meg lykke til! 

 

22 kommentarer
    1. Mitt viktigste tips: Ikke gå hardt ut med treningen i starten. Da går du lei relativt raskt… Start med 1-2 økter i uken og øk deretter gradvis. Varier med å dra på gruppetimer, pt-timer, egentrening og lange gåturer er så undervurdert. Lykke til :)!

    2. Jeg pleier å gå inn på weheartit å søke fitspo osv. Da kommer det opp masse jenter med trente kropper. Det pleier å dra med til treningssenteret i hvertfall haha

    3. Så kult at du skal begynne å trene! Har bare et lite tips: Tre ganger i uka er ganske mye, og for å ikke miste all motivasjonen med en gang, kan det være lurt å begynne i det små og ikke forvente alt for mye av deg selv i starten😉 Elsker både deg og bloggen din<3

    4. Hei. Du burde begynne å spille håndball martine!! Du hadde blitt så utrolig god i håndball!! Håndball er en veldig sosial sport, og du blir kjent med mange nye folk. Du kan få være med å spille håndballkamp på tirsdag sammen med laget mitt i nadderud arena på Bekkestua. Du må ha på deg treningsklær, ha knebeskyttere på knærne (du får ikke spille uten knebeskyttere) , du må ha med deg håndballbag med utstyr, du må ha på deg håndballsko, ha en håndball i hendene og du må ha klister på hendene. Da får ballen bedre grep. Du må ha håret i Musefletter/fletter. Vi spiller kamp klokken 15:30.

    5. Hei! Masse lykke til med treningen! I startfasen er det alltid et ork å skulle ut å trene, men etterhvert vil du kjenne hvor mye du får igjen for det 🙂 Start i det små, så kan du begynne med flere økter i uka. Starter man for hardt med for mange økter blir det fort til at man blir kjempesliten og ikke fullfører. Uansett hvordan du velger å sette opp programmet ditt så heier jeg på deg! 🙂 Hadde vært kjempegøy om du oppdaterte oss på bloggen om hvordan det går, og kanskje du etterhvert vil dele treningsprogrammet og treningstips du etterhvert kommer over.
      -Camilla

    6. Heihei, jeg pleide å trene 7 ganger i uken, jeg var på studio 4t og svømte 3t pga jeg ville inn i spesialstyrken… mitt tips er: Finn enn kroppsdel du vil forbedre, og ta deretter øvelser for det. En ting som er viktig, er å trene hele kroppen. Spis både før og etter trening, helst ikke sukker før, men etter er det gjerne greit med en banan😎
      Masse lykke til, når du først kommer i gang går det bedre☺️
      PS: ikke spis sukker eller noe usunt den første tiden, da får du veldig lite fremgang💪🏼

    7. Hei! Jeg slet skikkelig med motivasjon selv, men nå klarer jeg å trene 4-6 ganger i uka! Mitt viktigste tips er at du ikke skal planlegge på starten av uka, hvilke dager du skal trene. (For eks. at du skal trene mandag, onsdag og fredag.) Mitt tips er at hvis du har 1-2 timer fri hver dag, så tar du det på sparket å trener! Det fungerte utrolig bra på meg, vet ikke om det fungerer på deg!:) Lykke til!

    8. Begynn med 1-2 ganger i uken med helkroppsprogram. Øk så til 2-3 ganger i uken. Tren helkroppsprogram i 6 mnd. Hvis det er dager du ikke orker tanken på å dra for å trene, tenk slik: “jeg drar bort å forsøker ta en treningsøkt. Går det ikke så drar jeg bare hjem igjen.” Jeg lover deg Martine, har du først kommet deg i dit, da drar du ikke hjem igjen. Lykke til!

    9. Hei, jeg trener 2,5 time 8 ganger i uken. Jeg blir motivert til å holde på svømming av vennene mine på svømmingen. Jeg er 12 år, men jeg begynte å svømme da jeg var liten, så jeg er vant til å trene så mye. Så du bør ikke begynne så brått på den første og andre uken😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg