Endret på utseende?

Hey!

Jeg får daglig høre på bloggen og instagram at jeg burde roe ned på fiksingen av utseende mitt. Jeg får ofte høre at jeg ser fake ut i ansiktet og at det ikke er pent når man fyller så mye i ansiktet som jeg har gjort.


Sannheten er at jeg aldri har fikset på ansiktet mitt. Jeg har aldri prøvd restylane, botox eller fillers i ansiktet. Jeg har ekstremt sprøyteskrekk, så det å skulle stikke en sprøyte i ansiktet mitt er helt uaktuelt. Jeg har heller ikke lyst til å gjøre noe av dette. Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut, noe alle burde være. Jeg har ikke lyst på større lepper, så derfor kommer nok ikke dette til å skje heller. 

Derfor synes jeg det er utrolig rart at folk slenger ut sånne ting uten å vite. Om jeg hadde puttet noe i ansiktet mitt hadde jeg vært ærlig om det, og jeg hadde ikke prøvd å skjule det. Det å skjule at man har fikset på utseende sitt synes jeg er veldig idiotisk, med tanke på at man fremstiller det som normalt å ha store lepper, store pupper og ikke en eneste rynke i ansiktet. 

Som flere kanskje har fått med seg tok jeg silikon da jeg var nitten år gammel. Jeg hadde ikke dårlig selvtillit, men jeg tok det fordi jeg ikke hadde pupper. Jeg hadde faktisk ingenting og jeg var bestemt på at jeg skulle ta det. Jeg tok det ikke for noen andre enn meg selv, kun fordi jeg var helt flat og synes det å ha litt pupper passet kroppen min. Det å ta silikon fordi man har dårlig selvtillit er nok ikke en god ide. Pupper kommer dessverre ikke til å hjelpe på selvtilliten, det eneste som skjer er at man får større pupper. 


Jeg synes man skal være fornøyde med slik man ser ut, og om man vurderer en operasjon bør man være hundre prosent sikker. Det å skulle operere seg er ikke bare bare, og man må faktisk gjennom full narkose og ting kan gå galt. Man kan få infeksjon i såret, kroppen vil plutselig ikke ha silikonen der og da vil du få kapsler. Man bør derfor være forberedt på at det også kan gå galt, så det å skulle ta silikon er noe man bør ha tenkt på lenge.

 

32 kommentarer
    1. Hvor fikk du pengene fra for å ta silikon? Jeg vurderer selv, og jeg har tenkt på det drit lenge nå. Jeg har ingen pupper og vet ikke hvorfor jeg bruker bh engang. Hvor mye koster det? Fungerer nedsbetaling eller må man betale alt med engang? Hilsen en fattig student

    2. 1. Folk sier slikt fordi du overredigerer bildene dine, noe som gjør at ansiktet ditt ser falskt ut.
      2. Når man ser deg på tv uten sminke, er du ikke akkurat noen skjønnhet. Isabell derimot, ser utrolig bra ut sminkeløs.

    3. Du er så flott! Og du må aldri finne på å gjøre noe med det utseende du har! Du er så utrolig vakker både med og uten sminke. Sunt forbilde

    4. Kaf e problemet ditt? Hu e nydelig, og ettersom du tar dæ tida te å sitt å sleng dritt, tror æ ikke du e nå bedre 😉 Men selvfølgelig har ikke utseende nå å si, så da kan du kanskje lyktes i livet læll. Lucky you 🙂

    5. Noen som vet hvor i Oslo Martine og Isabell kommer fra, og hvor i Bergen Aleksander kommer fra? Hvis ikke du Martine vil ta deg tiden til å svare selv, da =)

    6. Men det går jo selvfølgelig på selvfølelse om man velger å operere. Det var jo et problem for deg å ha små pupper nettopp fordi det ga deg dårligere selvtillit. Er ikke noe skam i det sånn sett, det er veldig naturlig, men det blir feil å si at du ikke gjorde det fordi du fikk dårlig selvtillit av det – for når du spør deg selv HVORFOR det plagde deg å være “så flat” som du beskriver, så handler jo det om selvfølelse.

    7. 1: hvis du var helt flat men hadde god selvtillit , hvorfor operere deg? Det må jo såklart ha noe med selvfølelsen din å gjøre, det er det ikke noe tvil om
      2: Du air brusher huden din ganske mye på bildene dine, derfor ser det fort falskt ut. Du har utrolig ren Of fin hud, skjønner ikke poenget med over redigeringen:)

    8. Stå på Martine❤️! Ikke bruk energi på folk som ikke har noe pent å si, du er en så herlig person. Vet at noen dager har mann bare lyst til å drite i alt (når mann får slengt stygge kommentarer), men vær sterk.
      Du er en rollefigur og inspirator for mange, både for store og små.
      Blir spennende å følge med på deg på bloggen og andre sosiale nettverk, i tiden fremover. 🙌🙏

    9. Ikke bry deg om de slemme kommentarene Martine. Jeg syntes du ser råflott ut både med og uten sminke!

    10. Til han gjøken som sier du ikke ser bra ut uten sminke. Det stemmer iallefall ikke! Du er superpen både med og uten! 🙂

    11. Jeg syntes du er kjempe pen som du er og folk burde tenke seg gjennom før de skriver ting til deg som de ikke vet noe om💛

    12. Jeg synes nesten det er rart at unge jenter tør å blogge, for det er søren meg så utrolig mange ondskapsfulle folk som får seg til å skrive så mye dritt, at det er vondt å lese. Trist at det finnes så mange sjalu folk.

    13. Folkens, det er forskjell på selvfølelse og selvtillit. Silikonpupper kan absolutt gi deg bedre selvtillit – fordi du vet det er deilig, men det vil ikke endre på hvordan du føler deg(selvfølelsen din).

    14. Jeg er ikke enig med deg. Jeg tok silikon selv fordi jeg hadde dårlig selvtillit og hadde null pupper – var helt flat! Jeg fikk kjempe selvtillit, og har aldri følt meg bedre enn det jeg gjør nå. Har nå hatt silikon i 5 år, og har fortsatt like god selvtillit 😉

    15. Det er alltid noen som vil skrive dritt til andre. Har aldri helt forstått hvorfor folk gidder å bruke tid på å prøve å få en annen til å føle seg dårlig, spesielt en person de ikke kjenner. Er det ikke mer logisk at de heller holder seg unna for eksempel å lese om personer de ikke liker? og heller bruker tiden sin på det de faktisk liker å holde på med? Det gir jo mer glede.
      Uansett syntes jeg personlig at du er kjempepen, både med og uten sminke. Og jeg håper du bare kjører på med det du liker å gjøre! Det er i hvert fall en bedre ting å gjøre enn hva alle de andre folkene gjør.

    16. Når du tok silikon som 19-åring og ikke hadde noe fra før av, hadde du da plass til alt du har nå, eller har du tatt det i flere omganger? Har tatt det selv fordi jeg hadde samme “problemet”, men kirurgen min ville ikke legge inn så mye, det endte derfor opp med at jeg ikke er fornøyd og vil legge inn mer en dag..

    17. Vet du hva, jeg er virkelig imponert over deg! Du viser at du er jordnær og sympatisk både på tv og via sosiale medier. Det at du tar avstand fra det utseendepresset og står frem som et godt eksempel for unge jenter og gutter er virkelig noe jeg respekterer! Jeg har selv ei lillesøster på 17 som jeg ønsker skal lese mer blogger som din. Når restylane, botox og kroppspress nesten har blitt det normale så er det noe riv ruskende galt i verden. Du går i mot alle mine fordommer om PH-deltakere, og bloggere generelt!
      Jeg har også stor forståelse for din forkjærlighet for sminke, for jeg har vært der/er der selv. Det hadde vært utrolig gøy å vite mer om hva slags hudtype du har, og hva du foretrekker av f.eks hudpleie og sminke generelt. Du er utrolig dyktig med sminke! 🙂 et tips, hvis du ikke allerede har prøvd denne, er Giorgio Armani luminous silk foundation. SVINDYR, men verdt det. Og RMCA pudderet. Fantastiske produkter 🙂
      Jeg håper du fortsetter å være deg selv, og ikke gi etter for press fra sosiale medier. Mange skal ha en mening om alt, dessverre! Heier på deg og Aleksander i PH! 😊

    18. Hei. Jeg vet dette kanskje er et privat spørsmål, men jeg vurderer å ta silikon, men jeg vet ikke om puppene mine er “små nok” til det. Så hvilken bh-størrelse brukte du før du tok silikon? Digger deg <3

    19. Du ser ikke mye naturlig ut, og det er ikke alltid det er ensbetydende med at du er noe pen, for det synes jeg personlig at du ikke er i det hele tatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg