NORSK SOMMER

Hei dere!

Sommeren nærmer seg, og jeg kan nesten ikke vente. Sommerklær, sene kvelder, grilling, varme og bading. Jeg har egentlig ikke planlagt noe sommerferie, så jeg kommer til å være for det meste i Norge. Det kan være jeg booker meg en tur til utlandet etterhvert, spesielt om det er dårlig vær i Norge. Sånn som ting er nå har jeg hvertfall planlagt en norsk sommer. Derfor tenkte jeg å fortelle dere hva man kan gjøre i Norge om sommeren. Selvom været kanskje ikke er på topp, så kan man uansett ha det gøy. 

FESTIVALER- Er det en ting jeg skal mye på i år, så er det festivaler. Jeg synes festivaler er kjempemorsomt, og spesielt om man drar med en stor gjeng med gode venner. Jeg tenker å fortelle litt senere om hvilke festivaler jeg skal på, men jeg har allerede planlagt et par stykker. Jeg synes Norge har tatt seg veldig opp med festivaler de siste årene, og det er en haug av artister som tar turen til Norge i sommer. Festivaler man kan dra på er Findings, Stavern, Palmesus og mange fler. 

HYTTETURER- Ta med deg noen venner på hyttetur! Det er kjempekoselig, og man kan finne på mye. Er det fint vær kan man grille, bade, gå turer eller bare sole seg. Om været er dårlig kan man spille spill, se på filmer og spise masse godteri. 

TUSENFRYD- Jeg må nesten ta med dette punktet, for jeg skal helt klart på Tusenfryd i år. Jeg elsker karuseller, og jeg blir som et barn igjen på steder som det. Dra en tur på Tusenfryd, ta karuseller og spis deg kvalm på sukkerspinn. 

GRILLING- Finn en park i nærheten, og ta med deg en engangsgrill. Finnes det noe koseligere enn å grille i parken med venner? Jeg synes det er kjempehyggelig, og det hører med til sommeren. Sene kvelder, musikk og god mat!

STRANDA- Det finnes jo faktisk en del strender i Norge også, selvom man kanskje ikke så ofte tenker over det. I Oslo har i blant annet på Bygdøy, og der er det veldig hyggelig om sommeren. Det fyller seg veldig fort opp på Bygdøy, så det gjelder å være tidlig ute. De dagene det er som varmest i Norge ville jeg absolutt anbefalt å finne en strand. Da kan man bade og sole seg, og late som at man er i utlandet. 

UTESERVERING- Noe av det beste jeg vet med sommeren er uteserveringer. Sitte på Aker Brygge, spise masse mat og kanskje ta noen drinker også. Jeg er veldig flink til å spise ute, og spesielt om sommeren. Hehe.. Jeg vil hvertfall anbefale å sette seg ned på en koselig restaurant med uteservering, og bare sitte der noen timer. Masse mennesker, og det gir meg en skikkelig sommerfølelse. 

SVERIGE- Ta en harrytur til Sverige! Kjør en tur over grensen, og kjøp masse digg. Billig godteri og mat, altså hvem sier nei til det? Det tar jo absolutt ikke lang tid å kjøre dit, så det kan man gjøre flere ganger i løpet av sommeren. 

MUSEUM- Dra på museum! Mitt favorittmuseum er Teknisk Museum, og jeg synes det er så kult å være der. Da jeg gikk på barneskolen var høydepunktet å dra dit. Det finnes en haug av museumer i Norge, så det er bare å søke litt rundt. Jeg synes hvertfall det er veldig spennende med sånne ting! 

BÅTTUR- Kjenner du noen med båt? Bli med dem en tur på båten. Jeg elsker å kjøre båt om sommeren, og det skal jeg gjøre masse i år. Vi har også fått vannski, og jeg hadde konstant latterkrampe i fjor da en kompis av broren min testet dem. Jeg synes det er utrolig hyggelig ute på sjøen, og vil absolutt anbefale dere å ta noen båtturer i sommer. 

Hva er deres planer for sommeren?

 

 

 

12 kommentarer
    1. buhuu for dårlige blogginnlegg. du mister mange lesere.
      i stedet for å poste på forhånd, ville jeg (om jeg var i din setting) latt andre overta skrivingen. det er jo bare gøy for leserne om Alex eller I skriver litt. de kan for eksempel ha konkurranser, write about, eller “dette tror vi Martine liker/ikke liker

    2. Hei.Jeg skal til Kreta.Og hudøy,Sverige,Danmark,Egypt,Hytta,Bade,Kragerø,Tusenfryd
      Og mye mer…❤️❤️❤️❤️❤️
      Elsker deg sååå mye

    3. jeg elsker deg og dine blogg-innlegg!<3 Hvordan får du til å være så snill?<3 Håper du svarer på denne<3<3<3

    4. Skal først til Danmark-Hamar-Sverige-Sandnes-hytta-Kristiansand dyrepark-hytta til tante og onkel❤️💎

    5. Kan dere som hater eller tror dere er så kule holde kjeft å Swipe NED fra denne siden? Takk på forhånd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg