DRØMMEREISER

Heey!

Som dere sikkert har fått med dere, så er jeg utrolig glad i å reise. Så fort jeg kommer hjem fra en reise, da begynner jeg å tenke på neste. Jeg elsker å oppleve nye steder og kulturer, og jeg vil se ALT. Jeg har en liste over steder jeg vil reise, og nå tenkte jeg å dele noen av stedene med dere. Dette er noen av de stedene jeg har aller mest lyst til å reise til, og jeg håper virkelig jeg får det til i løpet av livet. 

Processed with VSCO with s2 preset

MALDIVENE- Er det et sted jeg SKAL dra til i løpet a livet, så er det Maldivene. Alle har vel sett de kritthvite strendene, med et klart blått hav? Vel, jeg har sett alt for mange av disse bildene, og de bildene gjør meg ikke akkurat mindre gira på å skulle dra. Jeg vil likevel spare Maldivene til den dagen jeg eventuelt gifter meg. Om jeg noen gang gifter meg, og skal på bryllupsreise. Da er det til Maldivene turen går. Bare slappe av der i en liten periode, hadde ikke sagt nei til det altså. 

BORA BORA- Et av mine mål her i livet er å svømme med haier, og det kan man blant annet gjøre på Bora Bora. Jeg så en video som Jeffree Star la ut, og da badet de med haier der. Det så helt sykt ut, og jeg har seriøst snakket om det siden jeg så den videoen. Bora Bora ser utrolig fint ut, og jeg vil bare oppleve hele stedet. Det at det er haier i havet der gjør det hele litt mer spennende, og det liker jeg. Jeg mener ikke at jeg skal bade med en hvithai, bare så det er sagt. Jeg vil bade med disse snille haiene. Om jeg noen gang får oppleve det kommer jeg til å være lykkelig. 

TOKYO- Er det et sted som ser helt sykt ut, så er det jo Tokyo. Hvis dere søker opp Thomas Sekelius på Youtube, så kan dere se vloggene hans fra Tokyo. Jeg har aldri tenkt på Tokyo som et sted jeg ville reise til, men etter jeg så de vloggene var jeg solgt. Det ser ut som om hele byen er i en tegneserie, og virker bare så sykt der. Store spillehaller, syke restauranter og masse folk. Den byen virker så kul!

ISLAND- Da jeg første gang så et bilde fra Blue Lagoon(?), skjønte jeg ingenting. Det der kan ikke være på Island tenkte jeg, men joda. Søk opp bilder derfra, så skal dere se hvor utrolig fint det er der. Jeg skal absolutt reise dit en gang, og jeg ser allerede for meg alle de kule bildene jeg kan ta. Jeg har også sett noen ganske kule klipp derfra, og det virker som et sted jeg absolutt kommer til å like. 

DUBAI- Jeg vet at mange har diskutert om dette stedet, og det er forståelig. Jeg har veldig lyst til å reise dit, men jeg er skikkelig redd for at jeg skulle gjort noe feil. Jeg har hørt at det ikke er lov å holde hender, eller kysse der om man ikke er gift. Jeg har også hørt at det er veldig strengt med hvordan man går kledd. Jeg hadde gått rundt hele tiden og vært stresset. Uansett, det stedet ser utrolig fint ut, og jeg har skikkelig lyst til å reise dit. Besøke verdens største shoppingsenter, og se på den fontenen. Det fonteneshowet ser helt sykt ut, jeg vil absolutt oppleve å se det selv.

Gjerne fortell meg hvor dere drømmer om å reise, eller om dere har besøkt et sted dere anbefaler andre å dra!  

25 kommentarer
    1. Ehh. Dubai er en turist land, du blir ikke fengslet om du holder hendene eller kysser typen din offentlig nei? Hvor har du hørt det? Det bor mange kristne mennesker enn muslimske. Så vennligst slutt å hør på tullball 🙂 og ha faktaen korrrekt. Lol

    2. ^ du trenger jo ikke være frekk i kjeften selvom hun har hørt noe annet enn deg kan liksågodt være at du tar kraftig feil

    3. Helene; før du kommenterer på en blogg angående at faktaen er feil, burde du kanskje rette opp i din egen fakta. Du påstår; «Det bor mange kristne mennesker enn muslimske». Noe som overhodet ikke er sant. Ca 76% av befolkningene er islamske, 13% er kristne og 11% tilhører andre religioner.
      Du kan selv ta mattestykket for å se om det bor mer kristne enn muslimer i landet. 🙂
      Kilder; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Religion_in_the_United_Arab_Emirates

    4. Hei, jeg har vært i Maldivene😁 Syyyykt fint!! AMBEFALES!!! Onkelen min bor i Dubai så der har jeg også vert. DET AMBEFALES OGSÅ!! PS: du kan bade med haier på stranda i Maldivene også

    5. Hei! Har vært i mauritsius og Gurl det er såååååå fint der. Det ligner helt på Maldivene med hvite strender og krystalklart vann. Det er 50 ganger billigere å reise ditt en til Maldivene og det er så syyykt vært det❤️❤️❤️Bare et tips altså😘

    6. Du må ha Australia på listen. Ikke er det bare et sykt vakkert land. Men atmosfæren, og dyrelivet et 👌🏻

    7. Hei! Jeg er ei jente på 11 år og var i Vietnam i fjor. Du burde absolutt ha Vietnam på lista! Utrolig annerledes kultur og utrolig god mat! Hvis du vurderer det så bør du du reise til byen: da nang!
      Anbefales 110%!
      Ps: Jeg elsker bloggen og YT videoene dine! Stooor klem fra din største fan!!!!

    8. Hei, nå skal jeg si to ting, først så vil jeg bare si til Helene oppe i kommentarene at når du er i Dubai må du faktisk være gift for å kysse eller holde hender på gata og jeg skal til Maldivene i sommer💙

    9. Du må ikke tro på alt du hører, Dubai er et kjempe fint land og det er kjempe mange turister som drar dit, det er greit å holde hender og kysse og gå i lettkledde klær! Det er kanskje noen små deler av landet det kanskje ikke er lov. Men i de fleste partene er det greit. Jeg har vært der selv skjønner du!

    10. I Dubai må man dekke skuldre og knær, om du er på offentlige plasser (bortsett frå stranden og andre badeplasser)

    11. Ville bare si at jeg var i dubai i 2010 og da var det ikke noen spesiell regel for hva du skulle gå i eller hva du kunne gjøre, men folk stirrer en del om de ser deg gjøre ting de selv ikke er vant til. Men det hadde vel vi også gjort?
      Men alle folkene der er utrolig snille og positive folk, elsket det!

    12. Hahah Yes endelig noen andre som har mål om å bade med haier! Folk ser bare rart på meg når jeg sier jeg vil det! dritkult

    13. Da burde du se 45 meeters down på netflix med mandy moore! Eller the shallows på viaplay eller så og si begge filmene

    14. Haha Island anbefales sikkelig!Er halvt islending så er der ganske ofte og nyter det hver eneste gang!Anbefaler å dra til geysir og blue lagoon hvis du skal være sånn sikkelig turist hah<33

    15. Har vært på Island. Det er kule ting du kan oppgave som blå lagune og geysir, men det er ikke noe særlig med shopping (ikke av d jeg så ihvertfall) hvis du har tenkt til å shoppe da. Men d var veldig gøy så det anbefales❤️

    16. Jeg har vert i Dubai. Du kan gå med hva du vil. Siden det er mange turister der, så er det helt vanlig og gå med shorts og sånt. Men vil fortsat ikke anbefale og gå for lett kledd. Ett tips er og dra dit om vinteren siden det er ca 50 grader om sommeren.

    17. Jeg anbefaler og dra til Kreta og være på et hotell som heter stelinia villige
      et fem stjernes hotell det er veldig fint der😍😍😍❤️❤️❤️

    18. Jeg kan anbefalle både Tokyo og Island ! Steder verdt å reise til!
      Enig med Vegar som også anbefaller Mauritius! Veldig flotte strender i tillegg til flott natur.
      Selv ønsker jeg å reise til Sør-Afrika og Brasil.

    19. lol skjønner ikke hvorfor norske overdriver om Dubai. Dere søker på nettet og tror alt er sant? Det bor bare rike mennesker der og man gjør som man vil der. Tror du folk tatoverer i panna at de er gift og kan holde hender?? LOL eller tror dere at man skal gå rundt med vigselsattesten der for å vise frem at man er gift? har dere null logikk i dere? Dere tror de menneskene der har vikelig tid til å stoppe dere opp for å spørre om dere er gift. Det er bare det at det er muslimsk sted så seff skal dere norske være kritiske og finne opp ting akkurat som dere gjør her i norge også. Våkne opp og begynn å bruke logikken deres.

    20. Mistet flyet vårt i Dubai og måtte bli der et døgn, så da hadde vi ingen bagasje med oss, og jeg gikk i en litt gjennomsiktig t-skjorte og shorts. Ble ganske stresset over disse reglene jeg hadde hørt om, men så snakket vi med en dame og hun sa det kun gjaldt for de troende. Så ikke noe stress med det. Men litt ubehagelig når folk stirrer og sånn, selvfølgelig, men det var ikke et veldig stort problem. Ellers så syns ikke jeg det var så veldig kult der. Tok taxi rundt for å se alle turistgreiene, var store avstander og gikk liksom ikke an å gå rundt i byen. Og var kjempedyrt der.. Så hvis man drar dit må man regne med å bruke en god del penger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg