RUSSETID

Hei dere!

Russetiden har vel allerede startet for noen, og etter hva jeg vet starter Oslo i løpet av de neste dagene. Det er så sykt at det allerede er 3 år siden jeg var russ. Tiden går så fort, og det føles ut som at jeg feiret russetiden for noen måneder siden. Jeg husker veldig godt min russetid, og jeg var egentlig ikke så gira på hele greia. Jeg gadd ikke være på buss, for det følte jeg kun var bortkastet penger. Jeg hadde også hørt mye om at det er mye krangling på jentebusser, og det var det siste jeg orket. Derfor droppet jeg buss, men jeg rullet og dro på noen treff. Jeg vorset med min faste gjeng før rulling og treffene, og vi hadde det så gøy. Vi vorset hjemme hos meg hver gang, og vi shottet som noen gærninger til russelåtene. 

Jeg synes egentlig det var ganske greit å droppe russebuss. Jeg kunne rulle med de jeg ville, og jeg kunne rulle så mye jeg ville. Jeg rullet ikke mye, men jeg var vel med rundt 5 ganger. Det var gøy, men slitsomt. Jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å rulle hver eneste dag, det er helt sykt. Haha! I og med at noen av mine følgere kanskje er russ i år, tenkte jeg å gi dere noen tips. Russetiden er kjempegøy, men vær forsiktig!

RULLING: Dette gjelder vel kanskje mest for gutta, for herregud dere er gale. Jeg var med broren min på rulling i fjor, og det tok helt av. Flasker ble slengt frem og tilbake i bussen, folk falt, en fikk en albue i ansiktet og begynte å blø, en ødela hånda si, de hoppet på hverandre og det var alltid en som ble liggende på bånn med alle over seg. Alt dette skjedde på èn rulling. VÆR FORSIKTIGE! Russetiden er ikke alt, og man må være forsiktige. Dere er dritafulle i en buss som kjører. Plutselig må bussen bråbremse, og om alle da ligger oppå en kan det gå galt. Det kan også gå veldig galt om alle står oppreist, og jeg tror ikke folk tenker så mye over akkurat dette. En bråbrems, og det kan skje ting som ikke skal skje. Dere er jo faktisk i en buss som kjører på en vei, med 20 drita ungdommer i. 

NEI ER NEI: Det er vel ingen hemmelighet at russen ligger en del rundt. Jeg har sett videoer der en jente blir gjort seksuelle ting med på en russebuss, mens folk står rundt og filmer det hele. Denne jenta var garantert veldig full, og fullt mulig med på det hele. Likevel så finnes det de som ikke er med. Ta nei for et nei, og ikke mas deg til å få ligge. Har personen sagt nei, ja da betyr det NEI. I min russetid husker jeg det var en episode på Tryvann der en jente hadde blitt voldtatt på doen. Det er så fælt, og jeg blir så irritert av det. Man skal aldri gjøre noe seksuelt med en person, om ikke begge to er med på det. Jeg husker hvor ubehagelig jeg selv synes det selv var, for jeg fikk spørsmålet ofte om vi ikke bare skulle ta kongla. Jeg husker at jeg sa nei, men likevel fortsatte enkelte å mase. Altså, seriøst. Gutter og jenter, sier en person nei til sex- da spør du ikke en gang til. 

IKKE DRIKK FOR MYE- Jeg har jo sett hvordan alkoholen skylles ned i munnen på visse russ. Det er helt greit det, men jeg vet at det er en del drikkepress der ute også. Pass på, for man tåler ikke så mye som man kanskje tror. Det er lett å bli gira, og da kanskje man tar litt mer enn hva man trenger. Jeg har sett tilfeller der folk ikke har klart å stå oppreist, og at folk rett og slett har vært helt borte. Man vil vel huske russetiden sin? Greit nok at man drikker, men drikk med måte. Det er ikke så kult å måtte bli kjørt bort av ambulansen fordi man har drukket for mye. 

MAN KAN HA DET GØY UTEN BUSS- Jeg har sett mange går rundt med ting på dressen sin der det står “Du er ikke russ uten buss”. Eh jo! Jeg hadde det kjempegøy uten buss, og jeg vet at det er et stort press blant unge med dette. Jeg fikk en melding av en jente, og hun skrev at de andre jentene ikke ville ha henne med på bussen lenger. For at denne jenta da skulle få være med på en annen buss, da måtte henne skaffe et visst antall shoutouter på Instagram. Hvor sykt er ikke det? Jeg synes det er helt sykt at enkelte kan kaste en annen av bussen, og ikke minst sette krav til at folk skal få være med. Man trenger absolutt ikke buss for å ha en bra russetid, og det mener jeg. Finn noen andre som du kan grille med i parken, det er kjempekoselig. Det er en haug av russ som samles i forskjellige parker, og vi gjorde det et par ganger. Da vi skulle på treff på Tryvann tok vi banen, og der var det fullt vors og kjempebra stemning. Man kan rulle med akkurat de man vil, og man er ikke bundet til en spesiell buss. Man slipper det dramaet som ofte kan oppstå når man er over 20 jenter samlet i en måned. Jeg hadde det kjempegøy i min russetid, og det uten buss!

PASS PÅ HVERANDRE- Dette er så viktig, og jeg håper folk gjør det. Det er lett å miste hverandre på store treff og om man stopper på rullingene. Plutselig skal en ut i skogen å tisse, og ingen får det med seg. Gå alltid to sammen, og pass på at man plutselig ikke mangler en. Det er veldig kjedelig å gå rundt alene, fordi man har mistet de andre. Det skjedde med meg på Tryvann, og det var så ukult. Jeg gikk rundt der, blant en haug av mennesker og jeg fant ingen. Når det er såpass mye alkohol i bildet er det også viktig at man ser til at alt går bra. 

KOS DERE- Dere må kose dere masse! Russetiden får man oppleve en gang, og det er en så morsom tid. Man er snart ferdig med skolen, og det skal feires. Nyt tiden, og ha det gøy med venner. Jeg ønsker mine lesere en kjempebra russetid, og jeg håper dere har det dødsgøy♡

 

68 kommentarer
    1. Er ganske enig i det du sier. Bare en liten kommentar til det med at ?du uansett kan rulle med de du vil?. Dette stemmer ikke helt. Du er avhengig av å kjenne folk som er på buss, og ikke minst at de vil ha deg med. Vet om flere, spessielt guttebusser, fra tidligere år som ikke ville ha med jenter som ikke er ?fine nok? etc. Så dette er langt fra sannheten for de fleste. Selv var jeg ikke på buss, og jeg var med på rulling et par ganger. Synes selv vors og hjemmefester absolutt var det beste med russetiden, og angret absoulutt ikke på at jeg ikke var med på buss eller rullet mer.

    2. Utrolig viktigt tips 🙂 Jeg var heller ikke med på bil hjemme hos oss og det var helt greit! Det var heller ikke noe drikkepress. Jeg savner å være russ, og for meg er det seks år siden! Broren min er russ i år og jeg håper han får en bra russetid samtidig som jeg er litt redd for han, nettopp fordi han er gutt. Gutter har en tendens til å være litt mere gira og skal tøffe seg enn jenter.

    3. spm til ukas spørsmål: Når du spiser rislunsj, pleier du å helle syltetøyet direkte oppi yougherten eller tar du litt syltetøy i skjeen også youghert?

    4. Spm til ukens spm: har du hvite i Lofoten og i så fall hvor. Og vil du reis til Lofoten for eksempel til Ballstad,Svolvær og heningsvær

    5. UKENSSPØRSMÅL: hva gjør du og Aleksander den dag dere bestemmer dere for å gifte dere. Hvor skal dere bo da?🏘🏡💍👫

    6. Hei, liker en gutt veldig masse og han liker meg også. Han er min bestevenn men han driver og flørter med mine bestevenninner. Da blir eg lei meg. Ka burde eg gjere?

    7. Elsker deg!!❤️ Hei! Lurte på om hva som skjer når man får mensen? Hvordan er det? Er 12 år, snart 13! Og lurer litt. Er flau over å spørre andre 😭; Hvor mye blør mann? Hva heter det hvite man får før mensen?

    8. Ukens spørsmål:
      Du sa i forrige ukens spørsmål at når dere snakket sånn alene på PH at det ble spilt inn i kjelleren, men dere snakket jo alene under parsermonien og sånt. Så jeg lurer egentlig bare på om dere blir hentet mitt under parsermonien eller spilte dere det inn etterpå?

    9. Til ukens spm: hvordan er det å leve med å ha paradise hotel «etter seg» altså at det var det du ble kjent fra..?

    10. Du Vett på pH når dere bader, så er det en sånn kant rundt hotellet, kan dere dette over der liksom?? hha

    11. har du sett videoen om han derre David sundt gutten? han lagde en video om deg og emma ellingsen tror jeg.

    12. Ka heter ho dær deillig md dn fine nesen da.?ser på ho på snap. Fan æ liker ho da. Ho er deillig. Nu skal vi hele verden feire bursdagen min. Fyller år etter 24 da. Vi går på hedis bar idag dær danse dæm på bordene

    13. Har du noen fashion tips? Jeg er en jente som går på ungdomsskolen. Jeg føler at stilen mine er veldig kjedelig og lurer på om du har noen tips til å «freshe opp» et antrekk. ❤️❤️

    14. Du burde ikke bruke sminke du er jo så synsykt fin uten du er perfekt akkurat som du er:)❤️ Ukens spm: hva fikk deg til å ville være med på paradise hotell?

    15. Ukens spørsmål: Jeg synes at du har en veldig feminin personlighet og oppførsel, og det er utrolig fint og tiltrekkende, men flere og flere jenter nå til dags blir mer og mer maskuline! Noen tips til hvordan jenter kan være mer feminine? Noe som er det mest tiltrekkende med jenter 😁

    16. Ukens spørsmål: hei, var du med som statist i TV-serien heimebane? Synes jeg så deg og noen andre fra paradise i bakgrunnen i en episode

    17. Ukens spørsmål! Jeg har hatt angst i mange år. Hvordan synes du det er å leve med en kjæreste med angst? Lurer bare er singel no så ønsker kjæreste?

    18. Hvordan fant foreldrene dine ut av at du ikke var jomfru? PS: elsker bloggen din og deg!! Du er verdens beste!!!!!!!!!!!

    19. Synes det er utrolig bra at du legger ut et sånn innlegg, spesielt så tidlig i russetiden. Tror det er en del som virkelig tenker på dette nå når det kommer fra en så «stor» person som deg, bruk stemmen din til sånne viktige ting!

    20. Kunne evt skrevet noe om hvor straffbart det faktisk er å sende seksuelle filmer og bilder av andre personer også, og hvor ukult det er. Personer det skjer med kan få problemer med det for resten av livet. Men ellers var det ett kjempe bra innlegg

    21. Jeg leste en kommentar lengre oppe om mensen, og ble redd. Fordi jeg har fått sånn hvitt (utflod) og jeg bare lurer på hvor lang tid det tar før man får mensen etter det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg