Dette kunne jeg vært foruten

Hei dere!

I dette innlegget tenkte jeg å fortelle dere noe av det jeg angrer på, eller er litt flau over. Jeg blir veldig sjeldent flau, så dette er vel mer ting jeg helst kunne unngått. Enkelte av disse tingene angrer jeg også litt på, for når maner ung tar man ikke de smarteste valgene. 

Pusekattfjes- Yes, jeg gikk veldig ofte med et kattefjes. Det var veldig populært i en periode, og jeg sparte ikke på eyelineren for å si det sånn. Så fort venninnene mine og jeg skulle ta bilder, måtte vi tegne på dette. Og jeg gikk også sånn på skolen. Mamma, hvorfor stoppet du meg ikke? Dette kunne jeg helt klart ha spart meg for, men i og med at det var en trend hang jeg meg på. Hvor merkelig er ikke det? Jenter som går i sjuende klasse nå har den sykeste contouren og brows on fleek, mens jeg så ut som at jeg skulle på karneval. 

VG-lista- Herregud, dette tror jeg ikke så mange vet. Jeg sto på scenen under VG-lista for noen år siden. Jeg ble spurt av en kompis om jeg kunne samle en gjeng med jenter, for The Main Level trengte dansere. Av en eller annen grunn sa jeg ja, og plutselig sto jeg på den scenen. Jeg var så stressa og flau, for jeg kunne jo ikke danse. Det endte med at da vi skulle danse fritt, så sto jeg og tok vindusviskerdansen min. Dere husker kanskje den fra Paradise? Den dansen tok jeg foran flere tusen mennesker. Jeg skal innrømme en ting, og det var at jeg ikke var edru på den scenen. Jeg skjønner helt ærlig ikke hva jeg gjorde på den scenen i det hele tatt. 

Superkviss- Husker dere det programmet som gikk på NRK super før? Vel, jeg var med i Superkviss. En venninne av meg meldte oss på, og vi stilte opp i det studioet. Dette må ha vært i 2008 eller noe, men jeg husker det likevel så godt. Vi var så små, og skikkelig umodne. Om jeg tapte måtte jeg fortelle hvem de kjekkeste guttene på trinnet var, mens venninnen min måtte gå på henda og fortelle ti positive ting om kjæresten sin. Jeg vant, heldigvis! Vi drillet også husker jeg, haha! Jeg har faktisk sjekket om jeg fant den episoden, for jeg har så lyst til å se den igjen. Dessverre er den borte fra nettet, og det er kanskje like greit. 

Første gang jeg var full- Okei, denne er jeg faktisk SKIKKELIG flau over. Jeg vorset med noen venninner, og de hadde faktisk begynt å drikke vin. Jeg derimot hadde aldri drukket vin før, men den ene venninna mi fikk meg til å smake. Det endte med at denne venninnen ga meg mer og mer, og jeg følte ikke jeg merket noe som helst. Helt til jeg reiste meg opp.. Jeg husker alt snurret, og jeg følte meg helt merkelig. Jeg husker faktisk ingenting av hvordan vi kom oss til festen vi skulle på, men denne festen var i nabohuset mitt der foreldrene mine bodde, og vi skulle til noen eldre gutter. Vi kom oss inn på festen, og jeg klarte nesten ikke stå oppreist. Det endte med at venninnen min måtte følge meg hjem klokken 20.30 på kvelden, og jeg ble sittende på verandaen med mamma og spy i flere timer etterpå. Festen fortsatte, og jeg ble sittende der og høre på musikken og skravlingen fra huset ved siden av.  Det var helt grusomt, og jeg hadde jo gledet meg til å feste med de eldre gutta. Jeg tror dette er grunnen til at jeg ikke takler vin den dag i dag. 

Onepiece- Jeg gikk rundt med onepiece HELE tiden. Jeg synes faktisk det de selger nå er ganske kult, men den jeg gikk med så ikke bra ut. For det første var den knæsj oransje, og for det andre var den sikkert 3 størrelser for stor. Jeg bodde seriøst i den, og jeg følte meg så kul. Jeg så egentlig mest ut som et medlem av teletubbies, men jeg følte meg dødstøff. Heldigvis er den tid forbi, og den onepiecen aner jeg ikke hvor er for øyeblikket. Den var sykt deilig å gå med da, så jeg vurderer faktisk å kjøpe en ny en. En i min størrelse, og en annen farge riktig nok. 

Skaffet meg mastercard- I en alder av 18 år fikk venninnen min og jeg tilbudet om mastercard. Vi hadde jo hørt mye om disse kortene, der man faktisk ikke trengte å ha penger for å bruke. Vi takket selvfølgelig ja, og det er ikke det lureste jeg har gjort. Jeg trodde jeg hadde så mye penger på grunn av dette, og jeg brukte mye. Lite skjønte jeg av at pengene måtte tilbakebetales etter en måned.. Jeg følte meg ikke så smart, da jeg fikk den regningen i posten. Jeg hadde jo brukt dette kortet til å kjøpe så mye ræl. Jeg skjønner ikke hvordan en eldre mann i banken kunne lure på to unge jenter det her. Haha, jeg får skylde meg selv.. Etter det der har jeg faktisk ikke turt å skaffe meg et nytt mastercard. 

 Processed with VSCO with s2 preset

Stjal nonstop- Dette har jeg enda litt dårlig samvittighet over, for jeg kunne være litt utspekulert da jeg var yngre. Jeg gikk ikke i barnehage, men jeg gikk i park. Det er som en barnehage, men man er der mye kortere. Hver fredag fikk vi nonstop, og jeg husker så godt hvordan boksen med nonstopen så ut enda. En rød boks, med et prikkeaktig mønster. En dag bestemte jeg og noen andre jenter oss for å stjele denne boksen. Vi tok den med oss ut, gjemte oss og spiste opp alt. Etter det satte vi boksen på plass, og trodde at ingen skulle merke det. Vel, fredagen kom og alle gledet seg til nonstop. Dessverre var det ingen igjen, og jeg husker fortsatt hvor utrolig stresset jeg var for å skulle bli oppdaget. Jeg hadde dårlig samvittighet for det i LANG tid etterpå, og jeg tenker faktisk ofte over det enda. Ingen andre fra parken husker nok dette enda, men jeg derimot sleit med den samvittigheten i så mange år. Haha! 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Er så gøy å lese bloggen din, MEn du blogger alt for liteeeeee! 1 gong til dagen… Hva gjør du på om dagene?

    2. Hvordan fikk du tilbake den blonde fargen din etter at du farga det brunt for noen år siden?? Plis svar, lurer skikkelig

    3. Ååh kan du ikke sende mail til nrk og be dem sende episoden av superkviss til deg? Så kan vi også se!

    4. Ahah veldig fint å lese dette Martine. En gang når jeg var på Nille så var det en vannballonger pakke som var åpen så jeg tok noen av de å puttet de oppi en pose med vannballonger jeg skulle kjøpe, og jeg har fortsatt dårlig samvittighet for det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg