FAKE FRIENDS

Hvor rart er det ikke, at så fort man får litt oppmerksomhet vil folk henge med deg? Jeg skal innrømme at dette har skjedd etter Paradise, og ikke bare én gang. Jeg forstår det ikke. Hvorfor velger enkelte venner ut i fra følgere på Instagram? Jeg klarer ikke å forstå det, og jeg klarer ikke forstå hvordan noen vil fake et vennskap på den måten. Jeg har fått erfare det flere ganger nå, og helt ærlig.. Jeg har blitt kjemperedd for å få meg nye venner. Jeg er redd for å åpne meg opp for noen, og plutselig viser det seg at denne personen kun utnytter det. Jeg er redd for å stole på folk, og jeg har begynt å holde mer for meg selv. Det er kun noen få som vet mye om meg, og jeg lar veldig få slippe inn på meg. 

Processed with VSCO with s2 preset

Jeg synes det er helt sykt at folk i det ene sekundet løper bort til meg for å spørre hvordan det går, og er kjempehyggelig. I neste sekund står de på doen på utestedet og snakker dritt om meg. Hvorfor? Dere vil virke hyggelige mot meg, men så fort jeg går snakker dere dritt. Det er utrolig sårende for meg, og utrolig barnslig av dere. Det å baksnakke noen så fort personen har vendt ryggen til, er ikke det litt sånn enkelte gjorde på barneskolen? Og tror dere virkelig at man kan stå på doen på et utested, snakke dritt, bruke mitt fulle navn og tro at det ikke skal gå videre til meg? Vel.. 

Jeg merker det så fort. Folk som snapper meg i det jeg kommer inn i rommet, skal plutselig henge med meg hele kvelden (enda de ikke har utvekslet et ord med meg på flere år), kameraet i ansiktet mitt hele tiden og den typiske setningen “Vi må møtes en dag igjen”. Deretter starter baksnakkingen så fort jeg har gått. Ellers takk, jeg tror ikke vi skal møtes en dag igjen. Jeg er så lei av sånne “venner”, og jeg blir så irritert over hvordan enkelte holder på. Voks opp, vi er 22 år gamle.

Processed with VSCO with s2 preset

Jeg elsker å bli kjent med nye folk, og jeg har alltid lett fått meg venner. Jeg har også et problem med det å gi mye av meg selv, og jeg forteller folk mye. Eller jeg gjorde, for nå har jeg fått helt skrekken. Før kunne jeg fortelle absolutt alt, men nå er det kun noen få som får vite alt. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig, men jeg har hverfall blitt mye mer forsiktig. Ikke alle mennesker vil deg ditt beste, og man må være forsiktig med hvem man slipper inn. Ikke del alt av deg selv, for det kan bli utnyttet veldig. 

 

 

30 kommentarer
    1. Dette vil jeg tro er mye av utfordringen til toppbloggerne. De blir “kjent” med leserne sine gjennom kommentarer og mange av de syns det er skummelt å møte følgerne sine i virkeligheten.

    2. kjempefint skrivd Martine, du inspirerer både meg og mange andre der ute!❤️stå på, stay strong! du er herlig!

    3. Er 13 år gammel og bare denne uken ble jeg sviktet av en av mine bestevenner….. hun mente jeg var kjedelig og irriterendes. Hun ignorerte meg heletiden når jeg snakket til henne men når hun var med noen andre var hun helt i 100 og lo masse. Viste seg at hun hadde baksnakket meg til min #1 bestevenn og mange andre om at jeg var irriterendes og kjedelig og sagt «ikke si dette til …….» men min #1 sa jo det selvfølgelig til meg. Vil ikke bli venn med hun igjen nå!:(

    4. Driit bra skrevet. Har opplevd det så mange ganger og prøver hele tiden å forklare det til de, for å høre hva de synes om det, men det er ikke like enkelt når man ikke opplever det selv. Kjempe glad i deg❤️ +har aldri sviktet noen

    5. Er du forsatt sammen med Aleks eller siden du ikke ser han så mye for tiden? Dere er sååå søte sammen elsker dere😽❤️

    6. Et av de beste innleggene, kjenner meg så igjen og er så bra du klarer å formele slikt frem kanskje
      folk kan tenke seg litt om noen og kanskje tar det til seg.
      Tenke over hvordan vi er imot andre …
      Skulle ønske vi jenter kunne støtte og være snille mot hverandre om ikke “no interes” gå en annen vei =)
      Du er ei god jente, Martine <3

    7. Så fint at du åpner deg om dette. Vet at mange sliter med det samm, blant annet meg. Jeg er «bare» 12 år og har slutt m dette lenge. Kjempestor fan av deg. Liker når du tør å åpne deg for følgerne dine og ikke er så sperra som mange andre er.❤️❤️❤️❤️

    8. Hei, Martine jeg er en veldig stor fan på 11år og jeg syntes veldig synn på deg håper at det blir bedre etter hvert med den baksnakkinga

    9. Så utroolig bra skrevet, Martine! Dessverre så fins det mange falske venner ute i verden. Sinnsykt bra innlegg 🙌🏼💗

    10. Hei Martine! Det var ikke lenge siden det skjedde med meg.Å det er ikke gøy å vite at andre baksnakker meg, men endelig er det fikset!Å nå har jeg det gøy med mine ordentlige venner❤️

    11. Mange av vennene mine utnytter meg….først så blir jeg mobbet i TO LANGE ÅR….så baksnakker folk meg hele tiden(det gjør de fortsatt enda)så blir jeg utnyttet av vennene mine?!kan det bli verre?!?!😞😞😭😭

    12. Fake friends kan gå å legge seg. Du vil ikke ha de. Ikke alltid like lett å vite hvem som er ekte venner, ihvertfall ikke i begynnelsen, men om du får problemer og de er der for deg i vanskelige tider, da er det håp! 🙂

    13. Hei jeg er 12 og en Jente.. I løpet av de tre siste årene har jeg hatt drit mange FAKE friends.. De prata drit om meg og Inviterte alle de Bestevennene mine til Overnatting og bare latet som det ikke hadde skjedd.. Nå blir jeg mobba av guttene i klassen og jeg hater og tør ikle og gå på skolen😭

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg