Dette er helt KRISE!

Hei dere!

Fyfader, for en start på morgenen. Jeg sto opp ganske tidlig og tenkte at nå har jeg god tid til alt jeg skal i dag. Mens jeg slappet av og så på serie fikk jeg plutselig en melding fra banken. I denne meldingen sto det at kortet mitt var sperret på grunn av svindelforsøk. Jeg skjønte absolutt ingenting, og det første som slo meg var- ISABELLE OG JEG REISER PÅ SØNDAG. Jeg sendte Isabelle en melding med en gang om at kortet mitt har blitt sperret, og jeg tenkte at selvom det har skjedd er det ikke krise. Isabelle som jeg reiser med har jo kort, og da fikk jeg heller bare overføre penger til henne. Etter noen sekunder fikk jeg en melding av Isabelle om at hun hadde fått akkurat den samme meldingen. Altså, hva?? Jeg klarer meg ikke uten bankkort, og jeg har ingen kontanter liggende. Jeg har aldri kontanter, for jeg synes det er stress. Nå angrer jeg veldig for at jeg kun har bankkort, for nå får jeg ikke gjort noe som helst. 

Jeg fikk ringt banken, og fikk snakket med en veldig hyggelig dame. Hun fortalte meg at noen har kopiert bankopplysningene våre, og at noen selger falske bankkort med vårt kortnummer. Folk kan altså kjøpe disse kortene, bruke de og pengene blir trukket fra vår konto. Hvor sykt er ikke det, og når skjedde dette? Noen må ha klart å ta vår kortinformasjon mens vi har vært sammen. Vi må ha brukt kortet samme sted, og noen har klart å kopiere det. Det har ikke skjedd i det siste, for Isabelle har kun brukt kontanter den siste tiden. Så dette kan faktisk ha skjedd for en god stund siden. Sykt merkelig, og ikke minst ekkelt at noen gjør sånn. Ikke nok med det, men vil dere vite når jeg får nytt bankkort? ETTER PÅSKEN. Altså, det er kjempelenge til. Isabelle og jeg reiser på en liten tur på søndag, og ingen av oss har kort. Jeg skal ting i hele påsken, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få til ting nå. 

Nå sitter jeg her altså uten noe som helst. Bedriftskortet mitt husker jeg ikke koden på, og mitt vanlige kort er sperret. Jeg skulle i et møte i dag, og jeg tenkte at jeg kunne ta taxi med vipps. Neida, for vippsen funker jo ikke når kortet er sperret. Jeg føler meg helt hjelpesløs nå, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre fremover. Jeg får hverken tatt buss eller taxi, så de neste ukene må jeg være avhengig av at noen kan kjøre meg. Shit, dette suger så sykt.. Nå venter jeg på en telefon fra bestefar, og om han kan kjøre meg til møte eller ikke. Dette er så stress, og jeg som hadde så god tid i utgangspunktet. Det skjer seriøst noe rundt meg hele tiden, og det er ikke akkurat første gang kortet mitt blir sperret på grunn av nettopp dette. Sist gang ble det trukket 10.000kr fra mitt kort, men nå oppdaget de det heldigvis før noen hadde klart å bruke pengene MINE. 

 Processed with VSCO with s2 preset

Også skjer det med begge oss to helt likt da.. Hvor typisk er ikke det? 

 

75 kommentarer

Siste innlegg