Skorpion i jakka

Hei dere!

Nå har jeg endelig kommet et lite stykke på veien, og nå har vi akkurat landet i Mexico City. Straks venter en 11 timers lang flytur på oss, og jeg kan ikke si jeg gleder meg. Lange flyturer er så kjedelig, og jeg blir så rastløs. Heldigvis flyr vi på natta om man tenker Mexicotid og den døgnrytmen vi er vandt med nå, så jeg håper jeg får sove noen timer. Fra Mexico City går turen til Amsterdam, og da skal det shoppes. Jeg har så vidt kjøpt noe som helst de siste månedene, så det blir faktisk deilig å dra kortet igjen.

Jeg slenger med noen snapper fra turen til nå, for jeg har ikke fått tatt noen ordentlige bilder i dag. På Snapchat heter jeg forresten Martineluunde med to u'er.

Veldig glad i kaker, haha!

Jeg må forresten fortelle dere om en helt forferdelig ting som skjedde i dag tidlig. Det er helt klart noe av det som har gitt meg mest panikk, og det var så ekkelt. Jeg fant ikke igjen jakka mi i bungalowen vår, og derfor begynte jeg å lete etter den. Plutselig så jeg at den lå under den ene benken, så jeg tok den frem derfra. Jeg ristet litt i den, og hva ser jeg? EN SKORPION. En skorpion hadde altså bodd inne i bungalowen vår, inni jakka mi. Dere kan jo gjette hvordan jeg reagerte. Jeg HYLSKREIK og gråt om hverandre. Jeg fikk helt panikk, og Aleksander skjønte jo ingenting. Etter noen sekunder klarte jeg å få frem noen ord, og han ble jo ganske redd han også. Jeg løp ut av bungalowen og der sto det heldigvis en mexicaner som jeg fikk ropt på.

Mexicaneren kom inn, og han fikk like sjokk som oss virket det som. Han fikk tråkket på den, og etterpå sa han bare "wow, this one is poisonous as fuck". Det betyr altså at denne skorpionen var dritgiftig, og det var bare flaks at jeg ristet jakka før jeg skulle ta den på meg. Panikken la seg ikke for min del etter det, og jeg ble bare stående å gråte. Dere mener sikkert nå at jeg er en skikkelig dramaqueen, men skorpioner kan være kjempefarlig.

Det som er det ekleste er at vi ikke aner hvor lenge denne skorpionen har bodd med oss. Den kan ha vært der siden vi kom, og det er ganske ekkelt å tenke på. Det er flere netter der jeg har våknet på natten for å tisse for eksempel, og da har jeg jo gått i mørket til badet. Tenk om jeg da hadde tråkket på den? Jeg blir helt stressa av tanken. Skorpionen var ikke stor, og den var brun/gjennomsiktig. Jo mindre skorpionen er, jo giftigere er den. De brune/ gjennomsiktige er i tillegg de som er farligst. Selvfølgelig måtte en sånn være inni jakka mi. Jeg er så glad for at dette skjedde siste dagen, for om ikke hadde jeg ikke turt å sove der igjen tror jeg. Det er så typisk at noe sånt skjer meg, i og med at jeg er så redd for sånne ting. Jakka ble forresten igjen i Mexico, for ikke søren at jeg tar med meg en jakke hjem som en skorpion har bodd i. Jeg er var egentlig mest redd for at den skulle ha lagt egg i jakka mi. Nå vet ikke jeg om skorpioner legger egg, men det er best å være på den trygge siden tenker jeg da.

Jaja, nå venter en alt for lang flytur på oss. Vi blogges!

23 kommentarer
    1. Oj…. Stakkars deg, det høres skummelt ut. Jeg ligger her å ser meg rundt om det er noen her å…😩😱😨😰😬😩. Elsker deg Martine💜💚💙💛💞

    2. Jeg skjønner reaksjonen din kjempe godt! Jeg hadde også blitt livredd om jeg var deg! Men ellers håper jeg at du hadde det fantastisk i Mexico skjønneste Martine💓 l o v e y o u < 3 3

    3. Å herregud hørtes ikke spessielt gøy ut å tenke på at det har bodd en skorpion i jakka ni hele natta

    4. æææ, så skummelt !!!!! hvilken jakke var det? bra du la den igjen, jeg hadde grått i flere dager om jeg hadde funnet en giftig Skarpion i jakka mi

    5. Høres helt grusomt ut! Du burde tatt bilde! Men jeg skjønner det veldig godt! 😂 møtte en Skarpion i Afrika en gang! Visste ikke at den var farlig så jeg tok fingeren min ved sidna den 😂😂 jeg ble heldigvis ikke skada! Lykke til med flyreisen! ❤️ See you in Norway! LOVEYOU ❤️❤️❤️❤️

    6. Oida! Du må være veldig forsiktig med den jakka, den ville hvertfall jeg vært. Vet jo ikke hvor lenge den bodde der, men kan hende han la egg i jakken din.:((

    7. Fyfaen, de er så sykt ekle. Tror jeg hadde død. Da jeg var i Afrika(ute i bushen) skulle jeg gå på do i et sånt utehus hvor man tisser i et hull i bakken. Taket er kanskje 1 meter høyt, for man skal sitte på huk. Da jeg sto der var det plutselig et dyr med 2 klør(armer) fremfor seg som gikk oppå stortåa mi mens jeg tisset. Jeg ble redd for dyttet det unna, fordi jeg trodde det va et vanlig krypdyr. Jeg gjorde meg ferdig på do, og når jeg da skulle krype ut gikk det opp for meg at det var en jævla skorpion. Jeg fikk panikk og sprang til di andre å skreik. Jeg klarte ikke å koble hva det var når jeg sto å tisset, men det va kanskje like greit. Men der hadde jeg altså stått på huk i et lite trehus på kanskje 1m og tisset med en skorpion rundt føttene.. og jeg gikk i slippers… Tror jeg hadde døua oppi dasset eller no. Men etter der hadde jeg helt noia, gud så grusomt.

    8. Uff, bra du oppdaget den da😁sånne småkryp er driiiitekle og jeg tror jeg hadde reagert helt likt som deg, Martine!
      God tur hjem❤️

    9. Omg!!! eg komme te å dø nå eg greie ikke å høre på det der.🕷🦗🐜De e så sykt ekle selv om eg e gutt eg hate skorpioner!!

    10. Hva slags jakke var det??? Synes du det er rart at 11 åringer har sett en sesong av ph? Pliiiissssss svar!!💞elsker deg Martine💙💙

    11. Wtf værste clickbaiten jeg har vært borti!
      «Kan med hånda på hjerte si at jeg adri har vært så redd, klarte ikke slutte å gråte»?? Du gjør serriøst mye for seertall og likes ass😒

    12. Uff så utrolig ekkelt opplevelse. Jeg hater skorpioner! Faktisk så har jeg blitt av en skorpion før og jeg kan fortelle deg at smerten er verre enn et humlestikk. Jeg var på sommerleir i Texas da dette skjedde. Jeg skulle hente håndkleet mitt som hang på en kleslinje utafor huset jeg bodde i. Plutselig kjente jeg at jeg fikk kjempe vondt i lillefingeren min og jeg visste ikke hvorfor med en gang. Det var da jeg slapp håndkleet at jeg så skorpionen som krøp fram og jeg begynte å skrike… Heldigvis var ikke den giftig fordi den var stor, men jeg fikk virkelig et sjokk av den opplevelsen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg