MIN BUCKETLIST- 2018♡

Processed with VSCO with s2 preset

Hey!

Nå er allerede 2018 godt i gang, men likevel vil jeg dele min bucketlist med dere. Jeg har så mange punkter jeg vil oppleve i løpet av livet, og noen punkter håper jeg å få krysset av listen allerede dette året. Fortell meg gjerne deres punkter i kommentarfeltet, for sånne ting synes jeg er gøy å lese om♡

Kjøpe leilighet- Jeg har utrolig lyst til å kjøpe noe eget dette året, og jeg har spart veldig mye året som var. Jeg har egentlig mest lyst til å kjøpe et oppussingsobjekt slik at jeg kan pusse det opp akkurat sånn jeg vil, om ikke må jeg kjøpe noe nytt og det blir fort dyrt. Jeg hater å bruke mye penger på ting, men leilighet er en smart investering. Vi får se hva som skjer dette året, men jeg håper at jeg får til dette. 

Oppleve nye steder- Jeg vil reise, og jeg vil reise mye. Jeg har mange steder jeg ønsker å besøke, og jeg håper jeg får til det dette året. Jeg startet jo året her i Mexico, og jeg trenger nok litt tid før jeg reiser igjen. Akkurat nå savner jeg de hjemme alt for mye til å skulle reise med en gang jeg kommer hjem, så jeg får ta en liten pause. Steder jeg vil reise til dette året er Los Angeles, New York, Bali, Island og forskjellige steder i Europa. Sånn som København synes jeg er dødsfint, og dit skal jeg med Isabelle i løpet av noen måneder. Og London! Selvom jeg har vært der flere ganger har jeg veldig lyst til å ta noen turer dit igjen. 

Fly first class- Dette var noe som for meg var helt uaktuelt for noen uker siden, helt til Aleks begynte å vise meg videoer. Som sagt hater jeg å bruke penger på unødvendige ting, og egentlig mener jeg at det å skulle fly first class er å kaste penger ut av vinduet. Man trenger ikke seng, dusj, eget kjøleskap og 10 måltider for en 7 timers flytur. Likevel virker det kult å skulle prøve det en gang, og spesielt i og med at Aleks interesserer seg for fly (ja, han gjør det selvom han har flyskrekk). Det å skulle fly first class er noe jeg vil teste en gang i livet, men mer enn det har jeg ikke behov for. 

Ta lappen- Jeg har fått en del spørsmål om lappen i det siste, og nå skal dere få svaret. Jeg hadde planer om å bruke de siste månedene av året til å fokusere på lappen. Målet var at lappen skulle være i boks før jeg reiste til Mexico, men plutselig dukket det opp andre ting. Aleks og jeg brukte hele desember på å spille inn “Veien til pærra”, og det var reising frem og tilbake en god del. Derfor fikk jeg ikke tatt lappen før jeg reiste, og det irriterer meg skikkelig mye. Nå når jeg kommer hjem skal jeg seriøst kun tenke på lappen. Jeg skal ha den lappen så fort som mulig, for bilen min venter bare på at jeg skal kjøre den. Ja, veldig smart å skaffe seg bil uten lappen.

Trene- Som dere sikkert har fått med dere så trener jeg ikke. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg trente, og det er ikke bra. Jeg vil ikke trene av noen som helst annen grunn enn at det vil være bra for meg. Trening er bra for alle! Det hadde vært så gøy om jeg faktisk hadde begynt å like det å trene. Jeg synes det er skikkelig kjedelig å trene, og det er grunnen til at jeg ikke gjør det. Om noen har noen tips til at trening skal være gøy setter jeg pris på det. Burde jeg ha en PT kanskje? 

Bra sommerkvelder- Noe som irriterer meg så mye er at jeg var syk store deler av sommeren som var. Jeg ville ha koselige sommerkvelder, men istedet lå jeg under dyna og var dårlig. I år vil jeg ha koselige sommerkvelder med venner, sitte oppe sent i sommerværet, kvelder på Aker Brygge og hytteturer. Jeg elsker norsk sommer når det er fint vær, så jeg satser på bra vær i år. 

Lese bøker- Jeg har aldri vært en person som leser bøker, men når jeg først gjør det elsker jeg det. Jeg liker å kunne koble helt av sosiale medier, og da er bøker perfekt. Jeg har ikke troen på at jeg kommer til å bli en lesehest, men jeg vil definitivt prøve å lese noen bøker i løpet av året. Jeg angrer faktisk skikkelig for at jeg ikke tok med noen bøker hit til Mexico.. 

Vegetarianer i en uke- Her nede i Mexico er det fler som er vegetarianere, og de inspirerer meg faktisk skikkelig. Jeg vil derfor prøve å kutte ut kjøtt i en uke, og hvem vet? Kanskje jeg etter den uken ikke føler behovet for kjøtt lenger? Jeg vil hvertfall teste ut å være vegetarianer for en uke, og jeg gleder meg skikkelig! Jeg skal ikke si nå at jeg kutter ut kjøtt for alltid, men kanskje jeg får fler kjøttfrie dager. 

Drikke mer vann- Vil dere vite noe sykt? Jeg kan gå flere dager uten å drikke vann, og det er helt krise. Jeg drikker selvfølgelig andre ting som juice, iste og brus, men vann er så viktig. Jeg liker kun vann når det er iskaldt, og derfor er jeg veldig glad for at jeg fikk en isbitmaskin til jul. Dette året skal jeg drikke masse vann, og jeg skal prøve å kutte ut for mye brus. Jeg er avhengig av cola, og da mener jeg AVHENGIG. 

Ta massasje en gang i måneden- Nå kommer dere til å tenke at det hvertfall er å kaste penger ut av vinduet, men nei. Jeg sitter ekstremt mye foran macen og jeg blir så stiv i skuldre og nakke av det. Jeg har så mye vondt i nakken, og de gangene jeg tar massasje føler jeg meg 20kg lettere. I tillegg får jeg slappet helt av, jeg har ikke mobilen tilgjengelig og jeg kan koble helt ut. Det trengs i blant, for det hodet mitt tenker til tider alt for mye. Derfor vil jeg prøve å ta massasje en gang i måneden, og jeg tror jeg vil ha skikkelig godt av det. 

Ha meetup- Dette året vil jeg møte flere av dere, og derfor hadde det vært så gøy å ha flere meetup. Jeg synes det er så koselig å møte dere som leser bloggen min, ser på youtubevideoer og følger meg forskjellige steder. Dere er grunnen til at jeg kan drive med dette, og derfor har jeg så lyst til å få gitt dere alle en stor klem. Jeg håper virkelig at vi kan få til flere meetup, og kanskje da også i andre byer.

Slippe en egen kolleksjon- Akkurat det er en av mine største drømmer, og det er virkelig noe jeg har lyst til å gjøre. Om det så er klær, smykker eller sminke spiller ingen rolle. Jeg vil bare gjøre en egen kolleksjon, og jeg vet akkurat hvordan alt skulle vært. Om jeg ikke får til dette i løpet av 2018 håper jeg virkelig å få gjort det en annen gang. 

Gjøre mer TV- Jeg synes det er kjempemorsomt å være foran kameraene, og jeg håper jeg får muligheten til det flere ganger. Jeg har faktisk fått spørsmål om flere ting jeg har måttet takke nei til, og det er så kjipt. Jeg vil virkelig gjøre mer, og jeg håper jeg får de mulighetene igjen. 

Gi noe til de som trenger det- Jeg har virkelig lyst til å bli flinkere til å gi til de som trenger det. Det finnes så mye fattigdom rundt om i verden, og da også i Norge. Jeg har det utrolig fint, og jeg tjener nok penger til å klare meg. Jeg får helt vondt av de menneskene som så vidt har råd til mat til barna sine. De barna som ikke får julegaver på julaften, eller de barna som ikke en gang har tilgang til vann. Jeg skal virkelig bli flinkere på dette området i løpet av 2018. 

 

 

16 kommentarer
    1. Island er helt fantastisk. Dyrt er det men det er verdt det. Viss du vil ha en syk natur opplevelse dra dit. Det er så fint som på bilder.

    2. Vist du skulle pusset opp. Kunne du hatt et samarbeid med Viafree om du kunne hatt et oppussing program? Hadde vært veldig kult å fått vært involvert i oppussingen

    3. Trening er ikke for alle, det vil si: ikke alle kan like trening, men følelsen du får etter en treningsøkt er drit god! Mamma er treningsgal og drar meg med på trening hele tiden. Selvom det å trene ikke er min favoritt, liker jeg det pga den fantastiske følelsen jeg får i etterkant. Så jeg som 12-åring anbefaler deg virkelig å teste ut en liten treningsøkt med Alex f.eks:) lykke til!

    4. Flott å høre at du ønsker å gi mer! Håper det kan være til inspirasjon for leserene dine!!❤️ Det er så mange som trenger hjelp! Både i Norge og i det store utland.

    5. Når det gjelder trening kan du vel høre med Aleks? Han trener jo en del og virker som å ha litt peiling 😉
      Siden du skriver at du drikker lite vann vil jeg anbefale deg å kjøpe en kullsyremaskin (hvis du ikke allerede har). Det hjalp hvert fall meg til å begynne å drikke en god del mer vann enn før 🙂

    6. Tror du ikke at du må droppe å kjøpe leilighet i år viss du skal reise mye i løpet av året og ta førsteklasses fly, da dette blir ekstremt dyrt? Eller er du bare veldig rik?

    7. Synes det er merkelig at folk enno spiser døde mishandla dyr ,ja for produksjonen av dyr er umulig gjøre på en fin måte,tenk dessuten alle små lam og oksekalver man ser løpe fryde seg på et jorde…så t øyeblikk etter er det stappes inni slaktebil redde og med vold ankommer de slakteriet.der de så blir drept med røffe hender og lstøt før d tilslutt dør,griser lever et helt liv sammenstuet på betong de ser kun litt himmel like før de stappes inni slaktebiler.også de blir sparket og dyttet inn og ut.noen skader seg så de dør underveis.bl overopphetes ,forfryses osv.noen faller over andre og knekker bein.ut jages d likevel.også inni døden.en vekter som så hvordan de gjør det syns DT var for jævlig og han var ingen sart sjel.nei folk dere burde våkne opp kjøttetere støtter dyremishandling.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg