Krokodille og tarantellaer

Hei dere!

Det er så merkelig her i Mexico. Plutselig har det blitt helt normalt å se taranteller gå rundt, slanger i veiene og ikke minst krokodiller. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle vende meg til det at en tarantella løper over veien, men her i Mexico er det helt normalt. Jeg vil ikke si at jeg digger det, for jeg er jo redd for edderkopper. Likevel er det noe med disse tarantellaene som ikke klarer å gjøre meg ordentlig redd. Om noen hadde satt en tarantella og et stankelbein foran meg hadde jeg helt klart blitt mer redd for stankelbeinet. Store edderkopper har man kontroll på, men de mindre piler avgårde og blir borte. Hadde jeg hatt en tarantella i leiligheten min hadde jeg sett den hele tiden, mens de små forsvinner plutselig. 

I går tok vi oss en liten roadtrip for å utforske forskjellige steder her i Mexico. Det er så mange kule steder å besøke, og i går blant annet var vi på flere forlatte hoteller. Jeg tenker å lage et eget innlegg om det, for det er sykt hvordan de lar svære hoteller bare stå å falle. Uansett, det var på veien dit vi så tarantellene. Vi så ikke bare en, men vi så fire stykker. For første gang har vi hatt muligheten til å hoppe ut av bilen for å ta bilder av de, og jeg er så glad for at jeg har blitt tøffere på det. Selvom edderkopper er sinnsykt ekle skal jeg innrømme at tarantellene var fine. Tarantellaene her heter Mexican Fireleg, og disse er faktisk fredet. Grunnen er at veldig mange smugler med seg disse for å ha de som kjæledyr, og derfor er det ikke så mange av de ute i det fri lenger. Derfor er det kjempestrengt å skulle ta med seg en slik tarantell. Jeg kan ikke skjønne at noen vil ha noe sånt som kjæledyr, men vi har hver vår smak. Haha!

 Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset

Ikke nok med å se fire taranteller, for vi så også krokodille. Da vi skulle kjøre til det ene stedet måtte vi forbi en liten dam. Der lå det en krokodille på land, og som dere skjønner er det helt normalt her. Folk rundt brydde seg ikke om det, og en mann sto og jobbet med noe noen meter unna. Ganske sykt, eller hva?

 Processed with VSCO with s2 preset Processed with VSCO with s2 preset

Jeg synes ting som dette er så spennende, og jeg elsker at det er så annerledes fra Mexico til Norge. Om en tarantella hadde løpt over veien i Norge hadde det garantert stått på forsiden av aviser, men her derimot opplever man det flere ganger om dagen. Så kult! Jeg digger dyrelivet her nede, og jeg håper jeg får oppleve mye mer som dette før jeg skal hjem herfra. 

Synes dere forresten det er spennende å lese og se bilder av ting som dette? Fortell meg gjerne!

23 kommentarer
    1. hei Martine.
      jeg syns det var spennende å lese om sånne innlegg, for jeg elsker dyr.De tarantellene var veldig spesielle Vanligvis hater jeg edderkopper og er redd for dem..for det en gang jeg var på skolen så så jeg en gjeng som drev med noe, jeg gikk der for å sjekke, og da så at en gutt holdt en liten edderkopp. Han sa at jeg skulle ta på edderkoppen, og jeg sa nei for jeg er redd for edderkopper selvom de er store eller liten..Alle i klyngen begynte å le og si tør du ikke å ta på edderkopp eller også jeg bare gikk..og dagen etter begynte flere å si redd for edderkopper osv….det er ikke noe gøy…håper jeg får svar hva jeg kan jeg gjøre skjønneste Martine ❤sånn at ingen bryr seg om jeg er redd for edderkopper…<3Elsker deg,videoene dine,vloggene dine og bloggene dine. Du er fy faen meg inspirerende<33Takk for at du er den du er<3Hilsen en beunder

    2. så mange fine edderkopp og krokodille bilder.. du er en virkelig flink og dyktig fotograf. har aldri vært i Mexico selv, og jeg ville helt klart fått hetta av å se ville krokodiller og edderkopper.. jeg er ikke så veldig tøff av meg på den måten.. så kult at dere var inni mange gamle bygninger som skulle bli nye hoteller. folk i usa, og andre land rundt om, har veldig mye penger i starten av byggingen, så de får satt opp grunn fundamentet også bruker de masse penger på feil ting, og der har du svaret på hvorfor ting ser ut slik som de gjør.
      synes du er veldig heldig som er i Mexico. hadde vært en drøm å kunne reist dit

    3. Fortsett å skriv om morsomme, kule, rare og spennende opplevelser du gjør! Det er veldig iteressant å høre om💋 du gjør en god jobb!!

    4. Hei jeg syntes det var kult og ekkelt. du må være forsiktig når du går i Mexico sine byer. elsker bloggen din♥️♥️

    5. Jeg har 4 taranteller som “kjeledyr”. De er ikke kjededyrene mine, men på samme måte som et akvarium så skal de kun sees på. Jeg er i mot å håndtere og holde taranteller da de klart nok ikke liker følelsen av å gå på noe som har puls, alt de vil er å komme seg vekk fra deg da de har dårlig syn å hørsel men kan føle ekstremt mye i bena.
      Jeg er bare utrolig fasinert av dem, og jeg haaaaatet edderkopper frem til jeg ble kvitt frykten når keg var 23, er 24 nå. Jeg veg at de ikke vil hoppe på meg om jeg ser en, og så lenge man ikke prøver å skvise dem men holde dem sånn at de kan gå på hånden din selv så er det liten sjanse for at de vil bite. Som sagt de vil bare komme seg vekk med mindre de blir skremg ved at du kommer overraskende på. Slik er det med feks hunder også, sniker du deg innpå en hund så risikerer du å bli bitt.
      Edderkopper er fasinerende,og ikke frlig om man beundrer på avstand og ikke skremmer dem. De er nyttedyr og vi trenger dem ellers hadde det vært alt for mye mygg, veps osv..
      Du er heldig som får se dem i det ville liv martine!!

    6. Hei😜Du er den mest fineste bloggeren eg veit om😜
      Du gjer son som andre skal ha det bra med å lese bloggen din du er seriøst best

    7. Hei hei Martine!
      Det er parringstid for tarantellaen om dagen, er nok derfor man ser så mange av dem, så pasopp🕸🕷🤪

    8. Fin Fact: så at Kourtney Kardashian sitt hus har blitt infisert med tarantellaer og hun sliter med å bli kvitt de pga parringsesongen😉😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg