Hvordan jeg redigerer bildene mine

Hey!

Jeg får daglig spørsmål om hvordan jeg redigerer bildene mine, og derfor tenkte jeg å vise dere nå. For å være helt ærlig er jeg skikkelig dårlig på å redigere bilder, og derfor trenger jeg en enkel app der jeg kan redigere bildene mine. Jeg har fått et tips om et redigeringsprogram jeg har planer om å laste ned, men det har jeg ikke gjort enda. Jeg tipper mange av dere tror jeg bruker noe fancy greier, men nei. Absolutt ikke, haha! 

Jeg har min faste redigering, og det er inne på VSCO. Altså den appen på telefonen. Jeg redigerer altså alle bildene mine på telefonen, og så overfører jeg de til macen. Jeg har et favorittfilter som jeg bruker hele tiden, og det er “S2”. Da blir bildene lyse, fine og skarpere synes jeg. Med det filteret kan ofte bildene bli litt for lyse, og da pleier jeg å gjøre de litt mørkere ved å dra ned “Exposure”. Det siste jeg gjør før jeg er fornøyd er å dra temperaturen nedover eller oppover. Vil jeg ha bildet kaldere tar jeg det ned en god del, og vil jeg ha det varmere drar jeg det opp. Og det er egentlig det jeg gjør. Veldig enkelt og greit! 

Jeg pleier også i blant å brukte perfect365 om jeg vil glatte ut huden litt. Jeg gjør det egentlig mest fordi bildene ser skarpere ut da. I blant kan ansiktet se litt kornete ut om bilde er tatt på avstand, men om man glatter ut huden litt da ser bilde hundre ganger klarere ut. 

På disse bildene har jeg brukt filteret “S2” og jeg synes resultatet blir superfint! Jeg bruker så og si ikke andre filter enn dette, og det er fordi jeg alltid vet at bildene blir fine med “S2”. Jeg håper dere fikk noen tips, selvom jeg ikke er noe profesjonell på dette området. Jeg gjør det så enkelt som mulig, men jeg skal nok prøve å sette meg inn i litt mer avanserte programmer etterhvert. Vi blogges♡

18 kommentarer

Siste innlegg