Tankene som holder meg våken om nettene

 Processed with VSCO with s2 preset

Jeg er sjeldent veldig personlig på denne bloggen, og det er fordi jeg er livredd for å miste privatlivet mitt. Jeg deler mye med dere på bloggen, men likevel holder jeg over halvparten tilbake. Fra den dagen bloggen min ble stor har jeg alltid vært nøye på at ikke alt skal deles. Jeg vil ikke at alle skal vite alt om meg, og noe trenger kun et fåtall å vite om.

I dag tenkte jeg likevel å dele noen av mine dypeste tanker med dere. Dere vet de tankene som ofte dukker opp klokken to på natten? De tankene som kan holde deg våken i flere timer, og som bare utvikler seg til å bli sykere og sykere. De tankene skal jeg dele med dere nå.

Hva skjer etter døden? Det er noe jeg tenker alt for mye på. Det er jo utrolig kjedelig om vi skal gå gjennom et helt liv, oppleve masse, ha nedturer, oppleve kjærlighet og være på det lykkeligste for at det en dag skal bli helt svart. Vil sjelen leve videre, får man møte de man har mistet, eller vil alt bare være glemt? Ofte tenker jeg på den tanken at vi har på en måte vært der før. Før vi ble født var alt svart. Vi husker ingenting fra den tiden, og den tiden har ikke eksistert for meg. Er det sånn det vil føles når man dør? Jeg håper dere forstår hva jeg mener, for akkurat det der tenker jeg mye på.

Noe annet jeg tenker mye på er veldig vanskelig å forklare, men jeg vet at mange andre også tenker som dette. Nemlig min eksistens. Finnes jeg egentlig? Jeg tipper alle i blant sitter litt med den følelsen, og man lurer på om alt er ekte. Er jeg den eneste personen som lever, og alle menneskene rundt meg er bare satt inn for å se om jeg klarer livet? Er andre mennesker “skuespillere” i mitt liv, og de bare er der? Er jeg den eneste personen som lever, men jeg tror jeg ser andre mennesker rundt meg? Er hele livet mitt bestemt på forhånd? Ble hele livet mitt bestemt da jeg ble født? Skjer ting for en grunn? Akkurat det tror jeg. Jeg tror alt skjer for en grunn. Er det noen som styrer meg fra en annen planet? Akkurat som The Sims. At noen et eller annet sted nå sitter og bestemmer at jeg skal skrive om akkurat dette på bloggen min. Lever jeg i det hele tatt? Finnes jeg? 

Uff, disse tankene kan holde meg våken i flere timer. De bare utvikler seg hele tiden. Jeg håper dere skjønte noe av det jeg skulle frem til i dette innlegget, for dette er så merkelig å skrive om. Det er mye mer jeg tenker på om kveldene, og som jeg ikke finner noe svar på. Kanskje jeg skal skrive mer om det en annen gang? 

 

31 kommentarer
    1. Har nøyaktig de samme tankene som deg Martine! Du er ikke alene, og tankene blir bare sykere og sykere og man blir så lei seg av det, i hvertfall jeg! Flott innlegg, dere folk burde Swipe opp og lese dette❤️

    2. Jeg forstår deg veldig godt, og jeg akkurat de samme tankene, jeg får ikke sov før klokken 3-5 midt på matte fordi disse tankene kommer,jeg elsker deg himmelsk høyt og håper du kan lage flere slike innlegg♥️💍🌎🇳🇴

    3. Har det akkurat på samme måte, Martine, og jeg vet at det kan være veldig tøft. Du er utrolig modig som tør å være helt ærlig å snakke om detten! 💓💓 Elsker deg og innleggene dine💜💜

    4. Hei Martine! Må bare si at jeg liker bloggen din og du virker som ei ganske interessant og god jente. (Første gang jeg kommenterer forresten) Det kan være lurt å gruble, men ikke for mye. Jeg tror vi alle lever, men at alt egentlig er en illusjon. Men jeg bruker å undre over hvor tankene våre kommer ifra, kommer den og går som den selv vil eller er det bestemt på forhånd…altså hvor stor kontroll har vi egentlig over oss selv og vårt liv?
      Håper du og Aleksander koser dere i Mexico 🙂 Eller, er dere egentlig…eeegentlig i Mexico(?) Hehe! Vanskelig å vite.

    5. Omgg blir så sykt lettet!! Har de samme følelsene hvergang og jeg blir redd for å vær alene i den tiden, jeg må være rundt folk da. Er ikke det litt skummelt å bo alene med sånne tanker da!

    6. Er det mulig? Når du skriver om det her, så tenker jeg på at du bare er en skuespiller, som du nevnte på innlegget. Jeg går også rundt å tror de syke greiene. Jeg trodde det bare var jeg som tenkte slikt. Speilet det der med at de rundt meg bare var skuespiller, og at jeg kanskje er den enste som lever. Så glad for at du skrev om akkurat det. Men stoler fortsatt ikke på det her. Kanskje jeg klikka meg inn bare fordi jeg skal tro at folka rundt meg ikke er skuespiller.

    7. Jeg har faktisk akk samme tanke! Er så redd spretter opp, får panikk, begynner og grine.. hva skal jeg gjøre med det? Jeg har mistet min mor og etter d har alt vært så mye i fokus for meg.. har du no tips for meg, kan dj gjerne si de jeg er ikke gammel går på ungdomsskolen og tenker alt for mye på sånn..

    8. Har det helt likt! Har i tillegg begynt å få angst for å få disse tankene om natten, for jeg synes det er så ubehagelig å tenke på..

    9. Det bra du tenker slik, kjenner mange konvertitter og slike tanker får dem til den rette veien. Altså det at livet her kun er en test og dømmedagen vil en dag komme, der hvær og en person skal stå får ansvar får gjerningene sine, en dag hvor en mor vil løpe fra sine egne barn og en far vil også løpe fra sine egne barn, får alle frykter den allmektige som skal splitte folket nemlig allah den som skapte hvert eneste levende sjel i denne verden her kun får en test. Se dere rundt folkens.. tror dere at alle ble skapt for ingen grunn?.. som gud sier i koranen “indeed did you humans think that i created you for no reason and that you will not return to me..”? Ta dette som en påminnelse om at livet ikke er det stedet vi mennesker er ment får å bo i… hvorfor finnes det sorg, og hat, og tristhet da?… “sånn er livet” sier de fleste men er det alt du fortjener å leve? altså et liv der det fins mange nedturer osv? dette er kun midlertidig er man heldig så blir man 95 år mer en det kan man glemme, så ikke fokuser på dette livet men det neste . tro på allah skaperen din og min før det er for sent. kontakt meg vis du vil vite mer om den rette veien et menneske kan ta og om generelt islam

    10. Kjenner meg så sykt igjen i det du skriver ❤️Det føles ofte som om det bare er jeg som har disse tankene, så det betyr mye å høre at en kjent blogger som deg også tenker slike dype tanker❤️ Har så utrolig stor respekt for deg og digger deg, stå på!!😘

    11. Jeg har det også sånn, avogtil kan jeg bare griner noe som føles som 1000 timer, ikke tenk så mye på det tenk på det su er glad for

    12. Jeg skjønner, sånn har jeg det også tenker på at det kan hende alle rundt meg bare er skuespillere, også tenker jeg for mye på døden😬😥 Digger deg, du er super!❤️

    13. Jeg tenker ofte om jeg egentlig har dødd og om at sjelen min har gått videre til en annen dimensjon med nesten samme liv som jeg hadde. La oss si at jeg lever i Earth 1 og har dødd. Så går sjelen min videre til Earth 2 der det gamle livet «forsetter», men du husker ikke noe fra livet i Earth 1 . Livet ditt er litt annerledes i Earth 2, men du kjenner alle mennesker som du kjente i Earth 1. Mens i Earth 1 så lever familien din uten deg.

    14. For ikke så lenge siden fortalte venninnen min at hun hadde sett Aleksander og Isabelle sammen og de virket ganske flørtete!

    15. Elsker at du er deg selv! Og kan du ha en «snakk» om paradise på yt? Der du sier litt om hvor du var før du sjekket inn osv?❤️

    16. Jeg får sånne tanker. Men litt flere, før jeg leste dette innlegget tenkte jeg på døden jeg og. Helt til lillesøsteren min smalt døren igjen så jeg våknet litt opp (Kl 09.00 på morgenen)

    17. Liker bloggen din veldig godt:)
      Og liker at du kommer med mange fornuftige saker. Akkurat det med døden , jeg forstår akkurat hva du mener, jeg har ofte tenkt på det selv, ligget på senga i flere timer og tenkt på, hva skjer etter døden. Men jeg som har en «tro» så vet jeg at etter døden så er det en annen verden der oppe. Skummelt å tenke på sånt, men veldig fornuftig å.
      Kos deg videre på ferie<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg