Det verste med Mexico

Hey!

Jeg har fortalt dere i flere dager nå om hvor bra Mexico er, og det er virkelig dødsbra. Jeg elsker dette stedet, men som alt annet finnes det noen negative sider også. Så her er de verste tingene med Mexico. 

Tidsforskjell- Som dere kanskje vet ligger vi 7 timer bak dere i Norge. Her er klokken nå kun 09.00 på morgenen, så jeg har akkurat spist frokost. Dette blir i blant litt vanskelig for meg, med tanke på bloggen. I går for eksempel dro vi tidlig på morgenen, var et sted uten nett, og da vi kom hjem var klokken 5 på ettermiddagen. Da var det ikke vits for meg å blogge, for da var allerede klokken 12 på kvelden i Norge. Jeg må finne en god rutine på akkurat det der, for jeg vil selvfølgelig oppdatere dere her hver dag. Jeg håper likevel dere har forståelse for om det kanskje ikke kommer ut et innlegg en dag, for da har jeg mest sannsynlig prøvd. 

Ingen internett- Her vi bor funker nettet, men i resten av området er det ikke internett. Derfor kan jeg ikke ta med meg macen et sted om jeg vil blogge, for det må skje her vi bor. Jeg kan heller ikke sjekke Snapchat eller Instagram, og jeg blir helt stresset av det. Jeg tror likevel det er veldig bra for meg å kunne legge fra meg telefonen i blant, så jeg prøver å gjøre det så mye som mulig. Jeg lurer på hvordan de som bor her har det når det kommer til sosiale medier og alt sånt. Jeg har sett noen ungdommer sitte rundt her, og ingen sitter med telefonen sin. De sitter heller og snakker med hverandre. Man ser sjeldent en vennegjeng i Oslo der ingen sitter med telefonen sin. Ganske sykt hvor opptatte vi er av og alltid være pålogget. 

Matforgiftning- Jeg er livredd for å skulle bli matforgiftet, og derfor spiser jeg kun maten vi får her vi bor. Det finnes ikke noe verre enn å kaste opp og sitte på do i flere dager. Som Aleks sa, jeg vil heller knekke en finger enn å spy i to dager. Her i Mexico er de ikke like renslige, og maten er veldig annerledes enn hva vi får i Norge. Heldigvis er det helt trygt å spise her vi bor, så jeg holder meg til maten her. 

Ekle kryp- Det kommer vel ikke som noen overaskelse for noen at det er ganske mange insekter og kryp her i Mexico, som vi ikke har i Norge. Her ligger det slanger i veien, taranteller går på veiene, det er skorpioner her og ikke minst ekle og giftige edderkopper. Jeg er livredd for alt av kryp, og hadde det kommet en giftig edderkopp inn på rommet vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Vi har allerede sett taranteller på veien, men de er heldigvis ikke her vi bor. Her Aleks og jeg bor har vi ikke sett noen ekle kryp, og bank i bordet for det. 

Døgnrytmen min- Uff, den døgnrytmen min.. Jeg legger meg halv 10 på kvelden, og jeg står opp 6 på morgenen. Skikkelig gamlemor på tur med andre ord.. Det er egentlig ganske deilig å stå opp så tidlig, men det er ikke like deilig å være trøtt fra klokken 7 på kvelden. 

Myggstikk- Ah, dette er det verste! I fjor da jeg var i Mexico fikk jeg ikke ett eneste myggstikk. I år derimot har virkelig myggen tatt meg. I natt våknet jeg i 2 tiden, og jeg lå vel å klødde i 2 timer. Det var helt krise, og jeg klødde faktisk så hardt at den ene neglen min knakk. Jeg skal lese igjennom alle tipsene fra dere nå, og jeg håper noe av det funker. 

108 kommentarer
    1. Er det mye løshunder og katter der? Kan du blogge litt om det? Jeg hadde konstant gått rundt å matet dyr om jeg hadde vært der haha, ulempe med syden for min del hvertfall. Blir jo så glad i de også

    2. Hei! Dette er kanskje ikke veldig aktuelt med tanke på at du allerede har fått myggstikk, men et godt tips på å unngå flere er å smøre deg med solkrem med parfyme i. Dette funker og har alltid funket ett fett for meg. Ellers som de andre sier, tannkrem og spesielt aloe vera fungerer helt supert😊 btw! Det går helt fint at du ikke alltid får blogget hver dag. Vi, i væretfall jeg respekterer det, og kanskje i motsetning til visse andre så skjønner jeg at du er på ferie. Blogg er en jobb, og en jobb vi skjønner at du virkelig elsker, men du har også lov, som alle andre, å ta en fri dag eller to fra jobben😊 ekte følgerne/lesere/fans har full forståelse og vil respektere det❤️ Sånn er det værtfall jeg tenker, og hvis ingen andre tenker likt som meg, ja da får dere lov til å kalle meg rar🧐😐 Elsker deg utrolig høyt Martine! Du er er innmari stort forbilde, ikke la noen andre trykke deg ned eller la noen endre på deg, for du en en fantastisk person akuratt den du er😊 Keep up the hard work sier jeg bare💎 Kos deg masse i Mexico, og ikke glem at du er et menneske du også😘 stor klem fra stor fan!

    3. Du bør tegne ett kryss over myggestikke med en nøkkel eller en negl, det funker hvertfall for meg.
      Btw jeg elsker deg og du er ett stort forbilde for meg!💖😘😍

    4. Hei, jeg hater også myggstikk😩 ,men jeg har kjøpt noe på apoteket som hjelper skikkelig. Det heter Mygga og det gjør myggstikket litt kaldt og det klør ikke så mye.😃 Kos deg videre i Mexico❤️❤️

    5. Eurax er helt perfekt. Det brukes her hjemme hos meg. Elsker den. Det er en salve og eg veldig god. Lindrer kløe og super mot stikk.😘 håper det virker like bra på deg.😘🐝

    6. Gjør det noe om du poster et innlegg klokken 8 i Mexico? Klokken er jo bare 3 i Norge da? Eller vist du legger ut et innlegg om kvelden i mexico, vi kan jo bare lese det når vi står opp? Har det noe å si når du poster et innlegg, haha? <333

    7. Bare la det være og ikke klø. Det er definitivt det beste. Hvor er den hvite T-skjorten fra? Bra blogg forresten❤️

    8. For å få myggstikk til å stoppe å klø for en stund; ta litt spytt på fingeren og smør det på myggestikket, det hjelper😃 Nr 2; lag en firkant på myggestikket med neglen din, (gjør det litt hardt)

    9. Hej. Jag sliter en me myggstikk også å får väldigt stora bölder som kliar 😱 men når jag er i syden så drikker jag alltid 1-2 drinkar med gin å cola (ja rar kombination) men d hjälper å är värt d! Mygg hatar gin 😂

    10. Hvis du vil unngå myggstikk bør du spraye deg med myggspray, men siden du allerede har fått myggstikk anbefaler jeg Aloe Vera eller Eurax (det er en anti-kløkrem).

    11. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
      Hvis du skal gifte deg med Aleks skal du bytte etternavn til Aleks sitt eller bare hete Marine Lunde?
      ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    12. Bruk babyolje på huden, da greier ikke myggen å stikke siden det blir en slags “hinne” mellom oljen og huden! I tillegg kan du ta allergitabletter hvis du er veldig plaget, da får du ikke så ille reaksjoner på stikkene! 🙂 Jeg er allergisk mot mygg, og etter jeg begynte å gjøre dette er jeg veldig lite plaget i utlandet!

    13. Så du at du er nominert til «årets influencer» av «Se og Hør»? Avstemningen stengte i dag (fredag) da. Gøy hvis du vinner❤️

    14. Hva liker du og Aleks best av å hooke og kysse?😘 Rart spørsmål men jaja… Du får ha en fin helg videre, glad i deg❤️❤️

    15. Ukens spørsmål:
      1. Hvem er mest romantisk av deg og aleks?
      2. Hva er det beste med å ha kjæreste?
      3. Når du var på paradise hotel, brukte du mye Aleksander sine klær da?

    16. Ukens spørsmål
      1. Snakker du mye med Isabelle nå som du er i Mexico?
      2. Hvordan var det å se aleks og Martine J så kosete, på TV?
      3. Når de spilte inn første sesong av paradise kollektivet, var du og aleks sammen da?
      4. Hvem er best til å kysse av deg og aleks?

    17. Synest du ikke at det er litt rart at Isabel hadde bakrunds bilde av seg selv på mobil hennes i Norge og så når hun reiser så har bilde med enn anen jente
      Hva med deg da??♥️♥️

    18. Til ukens spørsmål:
      1. hvordan har du det?
      2. savner du Norge?
      3. Har du kontakt med Isabelle nå som du er i Mexico? Ly😘❤️

    19. Er meningstorget.no en trygg nettside? Du må jo oppgi kortnummer for å få betalt. (ukens spørsmål) elsker deg og Isabelle❣️❣️❤️❤️

    20. 1. Hva slags parfyme bruker du?
      2. Favoritt film?
      3. Pusse tennene i kaviar i et år, eller spise tannkrem på brødskiva i 6 måneder?
      4. Favoritt land?
      5. Hva er det beste med Aleksander?
      6. Hvorfor er Aleksander så syyykt deilig?
      (Du og Aleksander er et sykt goals par, og dere er sååå søte sammen. Han er så kjekk, og du såååå pen)
      7. Potetgull eller sjokolade?
      8. Vanlig truse eller string?
      9. Slå opp med aleks, og være venn med han og se han hver dag, men ikke kunne blitt sammen igjen. Eller fortsatt være sammen med aleks men bare se hverandre en gang hvert halve år?
      10. Burger king eller Mcdonald?
      11. Alltid fryse, eller alltid små svette?
      12. Hva er orgasme, og hva er å onanere? Du har mange yngere lesere som jeg veit lurer på dette, så please svaaaar…?
      13. Badedrakt eller bikini?
      14. Blir du ofte igjennkjent på gaten?
      15. Hvis du hadde fått en gut og en jente. Hva skulle de hete?
      16. Cola eller Pepsi?
      17. Når har du bursdag?
      18. Hvordan går det med bil lappen? Har du fått den enda?
      19. Instagram eller Snapchat?
      20. Taco eller pizza?

    21. (Her er et spørsmål til ukens spørsmål)hva syns du om at det er så stort kroppspress på u-skolen???

    22. Hvem er dine tre favoritt jenter å tre favoritt gutter fra paradise hotel2017 PS: elsker deg å bloggen din😍❤️

    23. Er isabelle sjalu på at du er mer populær enn henne? At du er kjentere blogger og har flere følgere på instagram?

    24. Vet du ikke ønsker å snakke så mye om silikon. Men jeg lurer på hvordan du hadde råd til det i en så ung alder?

    25. Har dere noen gang blitt tvingt til å ha sex eller at noen har spurt og at dere sier nei men den forsetter og spørre

    26. Ukens spm//
      Du sa på et innlegg om ph at du ikke ville feire b-dag uten familie igjen og at det mest sannsynlig var siste gang. Så reiser du til Mexico og later som at det du sa ikke lengre gjelder, og at du ikke bryr deg at du feirer uten familie igjen?? Bestem deg!!!!

    27. Hei😊 jeg lurte på om hvor du kjøpte den vesken du la ut bilde av på snap i dag? Og jeg lurte på om du kunne ha en innkjøps video når du kommer hjem😊

    28. Hei martine jeg er veldig stor fan av deg jeg vil gjerne møte deg en gang da hadde jeg blitttttt veldig glad❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    29. Har hørt mye om at det er mye kidnapping av blonde jente i Mexico? Er blonde mer utsatt eller ser folk på deg siden du er blond og har blå øyne? Elsker bloggen din <3

    30. Har det noe med paradise hotel 2018 at du er i Mexico nå og skal være der i 2 måneder? I så fall, får du si det og når? <3

    31. Hei! Kan du si hei Annika Osnes i din neste video? Pliiiiis lu❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛😻😻😻😻😻😻😻😻😻😻

    32. Kan du og Isabelle legge ut en video der dere drikker for hver gang ? Vet ikke hva det heter men er en sånn lek med alkohol oppi så hvis man ikke klarer noe skal man drikke opp det i koppen:)

    33. Er det mange fine butikker? Bor du i et fint strøk? Har du vært innom dårlige strøk, og set folk tigge på gaten osv? Måtte du ta sprøyter før du kom dit?
      Elsker deg masse, stå på!❤️

    34. Hvor har du kjøpt den gullvesken?😍 Kan du og Isabelle lage en makeup tutorial på kanalen deres? Har så lyst til å se hvordan dere sminker dere og hvilke produkter dere bruker😍😍

    35. Hvor får du penger fra til å reise ogsånt når du ikke studerer får jeg har heller ikke motivasjon på skolen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg