Webcam sex?

Processed with VSCO with b5 preset

Hei dere!

Nå sitter jeg hos pappa og kjæresten hans. Aleksander og jeg har fått middag her, og jeg har fått kost med Cornelia. Det er mange som lurer på hvorfor jeg ikke skriver om Cornelia på bloggen, og det er rett og slett fordi hun kun er en liten baby og jeg vil ikke ha for mye av henne på denne bloggen. Jeg er mye med henne, bare så det er sagt. Var noen som trodde jeg ikke var med henne, men jeg blogger bare ikke om det. 

Ellers må jeg ta opp en ting som virkelig satte meg ut. Jeg ble lei meg, irritert og sint på en gang. Det har seg sånn at i Sverige har noen laget en falsk bruker av meg på tinder. Denne personen flørter med gutter, og får de etterhvert med på webcam sex. Altså sex via internett. Denne jenta tar da på seg selv, og later som det er meg. Jeg fikk sjokk da jeg fikk denne meldingen, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

Kan jeg gå til politiet med dette? Jeg aner jo ingenting om denne tinderprofilen, og denne personen holder jo til i Sverige. Jeg føler det hadde vært så mye enklere om dette var i Norge. Er det noe politiet i det hele tatt kan gjøre med dette? Jeg synes det er veldig ubehagelig å få meldinger som dette, og at noen tror de har sett meg fingre foran kameraet liksom. Det er ikke lov til å utgi seg for å være noen andre, og da denne personen i tillegg har sex over internett kan det jo være straffbart? Det er hvertfall helt klart ulovlig. 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med det her, for akkurat nå er det så mange blanda følelser. Jeg synes dette er så sinnsykt ubehagelig, dere aner ikke.. Har noen av dere opplevd noe av det samme, og hva gjorde dere med det? Håper noen kan hjelpe meg, for dette er så ukult som det kan få blitt.. 

46 kommentarer
    1. Hei Martine! Det er ikke ulovlig med webcam sex, men det er ulovlig fordi denne jenta utgir seg for å være deg.

    2. Det er det verste jeg har hørt!! Hvordan er det murlig egt? Hva er vits med det? Jeg syntes du burde gå til politiet, kanskje de kan se nærmere på det! Jeg syntes i alle fall det hørtes skikkelig ekkelt ut., ikke bare fordi ho har hat sex over nettet eller hva ho en gjorde, men fordi det blir mare ekkelt og man blir sinte når sånt skjer.. DET ER VIRKELIG IKKE MURLIG Å VÆRE SÅ TEIT..😦 åh, elser deg masse😹❤️

    3. Ja, dette kan du gå til politiet med. er du også i tvil, så kan kanskje Slettmeg.no komme med noen gode tips!

    4. Dette er ikke greit og ekkelt, jeg skjønner du synes dette er ubehagelig. Jeg er ikke proff om politiet kan hjelpe, men det beste er og si det for det kan hende de kan hjelpe.

    5. Du kan andmelde personen visst du ikke veit hvem d r så bare finner du de som sendte deg dette. Å du kan jo si ifra til politiet at dem oppsøke dette her fordi jeg tror man kan sendte noen folk elelr noe å oppsøke sverge Idk men andmelde værtfall👍

    6. Att en person låtsas vara dig över internet eller i verkligheten är att kapa en identitet , alltså den personen som gör detta har snott din identitet. och ja , det är straffbart. Jag tror till och med att man kan få fängelsestraff ifall det är tillräckligt grovt. Och om jag var du skulle jag kolla upp så ingen har köpt något i ditt namn!
      På min blogg får du läsa om psykisk ohälsa , inspiration , tips , min vardag och mycket mer!

    7. Forrige helg var det utrolig nok også en svenske som kontaktet meg og fortalte meg st det var en person som utgav seg å være med via en yellowprofil. Hun hadde Sendt nakenbilder og folk tror jo da at dette er meg. Svensken fortalte at det hadde hendt han før og fikk 30.000 for det siden det er straffbart og ulovlig. Jeg ville gått med det til politiet for å spore denne personen. Lykke til!

    8. Du bør si ifra til politiet om profilen og om du har funnet den eller noen andre så kan politiet kanskje finne en ip adresse

    9. D dær høres jo helt kokt ut.men d er mange som blir utsatt før idtuvri. Vist d er d som skjer.først å fremst finner du ut hvilken nettside ho er på vist d er sant el så kan d bare være noen som er sjalu å d er en sinnsyk sykdom. Har møt sjalu folk før å dæven sir æ bare. Mer syke folk skal man lete lenge etter. Håper d ordner sæ da før dæ. Syns æ så d i et nytt program som begynner på torsdag. Huske nu ikke ka d heter nu.men sett dæ på reklame av d programmet da så æ dæ. Ha en kjekk kveld.

    10. Omg, skjønner ikke at noen kan finne på noe sånt! Har de ikke bedre å gjøre på?? Hvis de virkelig vil ha webcam sex så kan de søren meg være seg selv og ikke utsette seg for å være deg eller noen andre! Men tenk på det positivitet: du er en veldig pen jente og mange vil være som deg! Jeg tror det er derfor folk utgir folk seg for å være deg! Men det er virkelig ikke er greit å gjøre noe sånt i det hele tatt selvom, folk bør skjerpe seg! Du fortjener ikke dette i det hele tatt og håper politiet får gjort noe med dette!

    11. Bare å anmelde så fort som mulig. Kan hende det blir litt vanskelig hvis du ikke vet hvem som gjør dette eller har noen bevis/måter å finne ut av det på.
      Håper det ordner seg!

    12. Annmeld med en gang. For det første så er dette en catfish og det er ikke lov. Og hva slags idiot gjør dette? GÅ Å ANNMELD MED EN GANG! Så personen skal få konsekvenser

    13. Du bør gå rett til politiet før det blir verre, og utgi seg for og være noen andre, og iallefall ha sex er ikke greit

    14. Anmeld! Hvis politiet ikke kan gjøre noe så har du hvertfall gjort et forsøk, men vi må da ha et politi som kan forundre st slike ting skjer jeg er sikker på at de ville sjekket det opp. Hadde jeg vert deg hadde jeg kanskje først snakket med de hjemme og anmeldt til politiet!!!!!

    15. Viss du vet brukernavnet til denne personen, bør du dra rett til politiet. Politiet kommer til å snakke med det svenske politiet og får kanskje tatt denne personen. Du får hvertfall lagt ned denne brukeren. For dette er ikke greit i det hele tatt!

    16. Det har skjedd med meg også!! Jenta som utga seg til å være meg bodde også i Sverige. Jeg gikk bare rett til politiet og andmelte den personen!! Dette burde du også gjøre Martine❤️❤️

    17. Anmeld med en gang, det er helt fryktelig at du må oppleve dette! Det er helt ulovlig å gjøre noe sånt, politiet har plikt til å hjelpe deg

    18. Anmeld!
      Det er ikke sikkert polititet klarer å spore opp denne personen, og svenske IP-adresser er hakket vanskeligere å spore opp fra Norge enn det de norske er… Slike ting er også tid- og ressurskrevende, og i verste fall ender det dessverre med henleggelse – men du vinner ikke hvis du ikke prøver! Når det i tillegg er såpass grovt blir det selvfølgelig tatt på alvor, så jeg kan love deg at det ikke står på om politiet VIL eller ikke 🙂
      En annen god grunn til å anmelde er at politiet av og til har info om slike brukere fra før av, og desto flere som anmelder samme person, desto strengere blir da straffen for denne.
      Lykke til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg