KJØPE LEILIGHET

Hei dere!

Nå skal jeg fortelle dere noe som jeg bruker ekstremt mye av tiden min på. Nemlig å se på leiligheter og hus. Jeg sjekker Finn nesten hver dag og drømmer meg bort. Jeg ser veldig mye på hus, men det er mest fordi det er drømmen. Jeg har så lyst til å flytte i et stort fint hus og fikse det akkurat som jeg selv vil. Jeg kan jo ikke flytte i et hus enda, så derfor titter jeg også på leiligheter. Det frister så mye å flytte, og jeg skulle gjerne gjort det nå. Jeg er ganske lei av stedet jeg bor nå, og vil gjerne bo nærmere byen. I tillegg vil jeg ha det større, og ikke minst endre på hva slags farger det er i leiligheten. 

Da jeg flyttet for meg selv skulle alt være hvitt, beige og lyst. Jeg kjøpte bare lyse ting, og elsket det. Nå derimot hadde jeg ikke valgt det igjen. For det første kjøpte jeg en beige sofa. Det er det dummeste jeg kunne gjort, for den er så flekkete nå. I tillegg valgte jeg kun den sofaen fordi den passet inn og var beige. Digg å sitte i derimot er den absolutt ikke. Den er hard og jeg sitter som regel aldri i den. 

Hadde jeg skulle flytte nå i dag hadde jeg helt klart gått for mørkere farger. Mye svart! Jeg elsker jo svart, og i min neste leilighet kommer det til å bli mye av det. Jeg vet akkurat hvordan min neste leilighet skal se ut, og derfor har jeg så lyst til å flytte nå. Om ikke jeg flytter i løpet av neste år må jeg faktisk endre i leiligheten min. Jeg blir gal av å være der, for den er virkelig ikke meg. Ikke tro jeg mener den er stygg nå, for det er den absolutt ikke. Leiligheten min er kjempefin, men innredningen er ikke helt meg lenger. Likevel sier nesten alle som kommer at det er fint hos meg, og det er jeg enig i. Men jeg skulle så gjerne fått det akkurat sånn som jeg vil ha det selv. 

Det med plassen er også noe jeg tenker mye over. Leiligheten min er ikke så alt for stor, og jeg føler det blir rotete der selv når jeg ikke er hjemme. Jeg trenger plass og jeg vil ha det luftig og stort rundt meg. Jeg har blant annet alt for mye klær, og selvom jeg kvitter meg med ting kommer det nye ting hele tiden. Drømmen er selvfølgelig et walk in closet, og det neste stedet jeg flytter er det faktisk et krav. Jeg har ikke peiling på hva slags klær jeg egentlig har, fordi det kun ligger i klesskapet. Jeg har også to andre krav, og det er badekar og peis. Jeg elsker badekar og jeg elsker peis. Det er så koselig med peis, så det må jeg faktisk ha.

Jeg føler jeg har så mye drømmer rundt akkurat det med leilighet, og derfor sparer jeg hele tiden. Jeg gleder meg så mye til å kjøpe mitt eget, og jeg håper det allerede kommer til å skje neste år. Det er litt skummelt å tenke på det, men samtidig er det jo det jeg vil. Det er sikkert mange som spør nå om Aleks og jeg skal kjøpe sammen, og det har vi ingen planer om. Han vil ikke løsrive seg fra Bergen og det skjønner jeg veldig godt. Jeg får heller si at han skal begynne å betale leie, hehe! Neida.. Da tror jeg muligens han heller hadde leid seg inn på hotell de gangene han er i Oslo. 

Processed with VSCO with b1 preset

24 kommentarer

Siste innlegg